Göbekten vitesli şehir ve tur bisikleti avantaj ve dezavantajları

Guveng

Üye
Kayıt
3 Şubat 2017
Başlık
0
Mesaj
8
Tepki
0
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Güven gönüllü
Bisiklet
Beldeyama
Estafurullah arkadaşlar, teşekkür ederim. Bu vesileyle göbekten vites hakkında bir iki kelam da burda edeyim.

Göbekten vites herşeyden önce sorunsuz. 0'dan 1100 metreye çıkarken vites geçişi çat etmiyor, şıkır şıkır geçiyor. İstediğin her an vites değiştirebiliyorsun. Hatta dururken bile. Sürüş esnasında yüzlerce kez vites değiştirdiğimizi düşünürsek durumun faydası daha anlaşılır olacaktır. Ayrıca göbekten viteste hangi vitese geçiş yapsam diye düşünmezsiniz. Kadansınıza en uygun olanda sürüş yaparsınız.

Sorynsuzluk demişken bakım konusunda da sorunsuz. Zincir tek dişlide döndüğü için pislenmiyor. Temizleyip yeniden yağlamak zorunda kalmıyorsun. Yağlama arada bir, aklına estikçe. Bakımda ayrıca zincir ve dişliler daha uzun ömürlü oluyor. Çünkü tek bir dişlide dönüyor. Çapraz kullanma derdi yok.

Sorunsuzluğu ve bakım derdinin olmaması şehir-tur kullanımında ideal hale getiriyor. Bunun yanında uzun turlarda, mesela ülkeler arası, sağlam göbek ve jant istenir. Göbekten vites zaten yapısı itibariyle kaya gibi. Öte yandan genelde 32 tel delikli satılıyor. Bu da beraberinde sağlam jant yapısını beraberinde getiriyor.

Pantalonun paçası zincir kullanımında sorun olur mu yazmışsınız, şimdi gördüm. Göbekten viteste diğerine göre paça kaptırma pislenme sorunu daha az oluyor. Kayışlı sistem çok hoş ancak epeyce maliyetli. Ses konusunda da diyebileceğim en sessiz sistem olduğu. Zincirli olsa bile.

İşin bir de görüntü yönü var. Göbekten viteslerde bisikletlin bi yerlerinde aktarıcı, kablo karmaşısı yok. Her haliyle sade. Japonların sevdiğim bi felsefesi-atasözü var: Az çoktur. Benimkisi o hesap. Her sene olduğu gibi bu sene de yine bi yerlere uzun tur yapacağım ve şehir-tur için göbekten vitesten daha iyisini düşünemiyorum.
Nexus 8 vitese 28t dişli takılabilir mi?
 
Yukarı Alt