Scudo Sports

Göbekten vitesli şehir ve tur bisikleti avantaj ve dezavantajları

@hidromek
Alfine olduğu için değil, kadro uygun olmadığı için zincir gergisi var.
 
  • Beğen
Tepkiler: hidromek
Scudo
Arkadaşlar bende bu modeli almak istiyorum kullanan var mı. Bütçe kısıtlı olduğu için başka modellere bakamıyorum.

(link)
 
@cengo42 Özelliklerine göre fiyatı bana uygun geldi nexus 7 sistem ve önde göbekten dinamoyla bu fiyatlarda bisiklet zor bulunur bence
 
  • Beğen
Tepkiler: cengo42
@cengo42 bence de göbekten vites ve dinamolu modeller arasında tam bir fiyat performans ürünü bisiklet ve 1250 TL civarında alınabilir diye tahmin ediyorum.
(link)
Bu siteyi tereddütsüz tavsiye ederim hem fiyat hem ilgi alaka esnaflık bakımından. Geçen yıl burdan 7581xc xt model mtb aldım ve mossonun 2017 katalog liste fiyatından yüzde yirmiye yakın indirim yapmışlardı üstelik 9+3 taksitle. Ara konuş pazarlık yap değerlendir bence. Bisiklet forumdan da sizi çok tavsiye ettiler de.
 
  • Beğen
Tepkiler: cengo42
Salcano Mostar aldım arkadaşlar yaklaşık 2 ay oldu , gayette memnunum çok rahat bir bisiklet. Sadece şehir içi kullanmiyorum 50-60 km lik turlara da gidiyorum . Onun için normal vites kanımca daha iyi bir tercih oldu.
 
@cengo42

Bana göre de tam bir f/p ürünü. Fiyat fazlasıyla uygun.

@Erhan Ertan

Üstad Diamant’ı nereden aldınız? Getirttiniz mi yurt dışından? Ben Türkiye’de satan bir yer yok diye biliyorum, merak ettim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan A..
@emir yakup bulut

Bu sizcede çok saçma değilmi? Milletin dilinde pelesenk olmuş çapraz kullanımda çapraz kullanım. Önde tekli aynakol arkada 7 li yada 8 li ruble kullananlarda neden sorun olmuyor? Ön tekli arka çoklu olunca teorik olarak daha fazla çaprazda kalıyor zincir?
 
@mcb Almanya'dan siparişle geldi. Son gelen siparişim Canyon Commuter 5.0 (2015).
 
  • Beğen
Tepkiler: mcb
@Erhan Ertan

Ben de bir an sevindim satan bir yer mi var artık diye. Neden bilmiyorum bisiklet kültürü olan hemen her yerde göbekten vitesli Retro bisikletlere ilgi varken Türkiye’de pek bulunmuyorlar. Gazelle olsun Diamant olsun satışı bile resmî yollardan yok. Bir tek şu sıralar Creme’ler var etrafta bu özelliklere uyan. Belki de Gazelle ve Diamant gibi bisikletlerin fiyat skalası da bunda bir etkendir. O fiyata çıkanlar genelde Türkiye’de yol bisikletine yöneliyor gibi geliyor bana. O nedenle bu tarz şehir bisikletlerinde özellikle tercih edilen krem ya da kahve renkli Schwalbe Delta Cruiser lastikler bile çok az var piyasada.
 
Herkese merhaba,
Önceki gezi bisikletim Salcano CitySport 30 idi. Bisikleti sattım ve yeni bir bisiklet arıyorum. Giant ya da Merida bakarken linkteki Salcano City Wind 10 ile de ilgilenmeye başladım. Salcano bayisinde bisikleti inceledim, üzerinde Alfine 11 set var ve karbon maşalı. Donanım gayet iyi ama Salcano markası ve kadrosu kafamı karıştırıyor. İndirmle 3600 TL gibi bir fiyata alacagim ama karar veremedim. Bisikletçi kadronun fena bir kadro olmadığını söyledi. Sizce donanımı boş verip kadrosuna güvenilir bir bisiklet mi almalıyım yoksa bu bisiklet bu fiyata iyi midir?
Cevap verenlere şimdiden teşekkürler.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: mcb
@~mca~

Ne amaçlı kullanacaksınız? Bulunduğunuz yer, şehir, rotalarınız genelde tepelik mi?


 
  • Beğen
Tepkiler: ~mca~
@mcb Günaydın
Daha çok İstanbul'da Pendik ten Kadıköy'e sahilden gidip gelirken kullanıyorum bisikleti. Yazın da tatile giderken de yanımda götürüp kısa turlar yapıyorum gezi amaçlı. Yani çok fazla yokuş tepe çıkmıyorum. Katlanır bisikletim var Nexus 7 vitesli o nedenle alıştım göbekten vitese, şimdi tüm bisikletlerim göbekten vitesli olsun istiyorum :) Ama uygun fiyatlı olarak sadece Salcano bulabildim ve kararsız kaldım.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcb
@~mca~Ghost ve Cube Göbekten viteslilere de bakın. Pendik merkez bisiklette ghost un Göbekten viteslisi olması lazım. Erdoğanlar bisiklette de birkaç model cube Göbekten vitesli var. İki mağaza da indirim yapar.
 
  • Beğen
Tepkiler: ~mca~ ve mcb
@~mca~ Günaydın, alfine 11 seti tabii ki Nexus 7’ye göre iyi ancak sizin rotalarınızda çok da gerekli değil. Uzun turlara çıkıyor olsanız, daha çok tepe çıkıyor olsanız değerlendirebilinirdi ancak bu durumda gereksiz bence. Bir de Salcano bana biraz arada kalmış bir model olarak geldi. Yani karbon maşa, alüminyum kadro daha çok yol bisikleti başlangıç modeli kadrosunu ifade ediyor bana. Yine şehir bisikletlerinde v fren hem ağırlık hem de güvenlik açısından daha mantıklı. Genelde MTB’lerde disk kullanılır. Ya da trekking/cross denen yani şehirdeyim ama arada arazi de yapıyorum modellerinde bulunur. Ancak bu durumda karbon maşa ne kadar sağlıklı olur bilemedim. Şehir/tur bisikletinde çamurluk olur, bagaj olur, far genelde dinamodan olur. Katlanırlarda bile vardır. Demem o ki biraz ondan biraz bundan bir model olmuş. Bu bir anlamda iyi, istediğin yöne kolay değişir, bir yandan kullanım amacı tam belli olmayan dolayısıyla tam memnuniyet sağlaması zor bir model bence. 3600₺’ya göbekten vitesli daha iyi kadrolar tercih ederdim ben sizin durumunuzda. Merida ya da Giant gibi markalarda tabii ki alfine setli alamazsınız ancak bu fiyata. Ancak sizin durumunuzda dediğim gibi çok gerekli değil.

Bence burada sizin seçmeniz gereken iki tane model grubu var:

Birincisi yol bisikletine daha yakın daha hız odaklı şehir bisikletleri. Bunlar aluminyum kadrolu, çamurluksuz, bagajsız, biraz daha eğik oturma pozisyonlu, düz maşalı modeller. Hız odaklı olduğu için göbekten vites pek koymazlar bu modellere. Salcano aslında buraya daha yakın bir model ancak karbon maşa ve disk fren çok alakalı olmamış. Burada merida da giant da rahatlıkla bulabilirsiniz bu fiyatlara. Örnek olarak Giant Escape 1 ya da Felt QX60’a bakabilirsin.

İkinci tür ise konfor odaklı olanlar. Bunlar işe gidip gelme amaçlı da kullanılır. Dik oturma pozisyonlu, genelde Albatros gidonlu, eğik maşalı (aks mesafesini artırıp konforu artırmak için), hızdan çok konfor ve sağlamlık/uzun kullanım/bakım kolaylığının ön planda olduğu modeller. Bunlarda çamurluk da, bagaj da, Dinamo da, göbekten vites de bulunur. Hatta bazılarında sepet bile üstünde gelir. Burada da yine kadro ve maşa genellikle Aluminium tercih edilir uzun süreli kullanım sağlaması için. Ağırlıklar biraz daha fazladır bu modellerde ancak hız çok önemli olmadığı için sorun teşkil etmez. Siz bence bu ikisinden birini tercih etmelisiniz öncelikle. Sonra bisiklet bakmalısınız. Göbekten vitesten memnunsanız ve sizin kullanım şekliniz değişmeyecekse bence ikinci tür hem daha şık görünüp sizi mutlu edecek, hem daha uzun yıllar sağlam duracak hem de bakımı daha kolay olacaktır. Burada da Creme Cafferacer gibi Retro modeller de var, Kross Trans 6.0, Scott Silence SPD 10 gibi daha modern modeller de. Orada seçim sana kalıyor.

@ersinnsahin

Abi ben bakmıyorum yalnız @~mca~ bakıyor:D Cube Town modeli var erdoğanlarda çok iyi fiyata inmiş. Safkan bir şehir/tur bisikleti.
 
@mcb
Elinize sağlık uzun uzun yazmissiniz :)
Salcanodan vaz geçip farklı birşeyler bakayım ben en iyisi.
@ersinnsahin
Teşekkürler, bu modellere bakayım ben ilk fırsatta.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcb
Alıntıyı alıntılayınca ikinize birden gelmiş Pardon :)

Bu arada bende cube hyde pro Nexus 8 li sistem var ve çok memnunum. Güzergahımızda aynı. Pendik Kadıköy sahili için oldukçanideal hatta fazlası. Genelde de Pendik Aydos taraflarındayım oldukça yokuş var ve normal bir vitesli gibi işimi görüyor. Yokuşlarda tamamen kondisyona bakıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: ~mca~
@~mca~

Rica ederim, umarım memnun kalacağınız bir bisiklet alırsınız. O fiyatlara çıkınca tamamen benim görüşüm ama iyi kadro en önemli konu haline geliyor. Donanım her zaman değişebilir neticede. Bu arada aklınızda olsun, şehir bisikletleri ağır ve büyük olduğundan araçla taşıma konusu biraz sıkıntılı olabiliyor. Sürekli yazlığa taşıyacaksınız bu konuyu da düşünün ya da taşıma durumunda katlanırı kullanmaya devam edin. Gerçi baktığınız aralıktaki bisikletler muhtemelen katlanır bisiklete göre çok daha keyifli olacak, taşımak isteyeceksiniz ama aklınızda bulunsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: ~mca~
Alfine 11'li kayışlı bir bisikletim oldu, hatta bu bisikletle Balkan ülkeleri turu yaptım. Alfine 11 çok güzel de maalesef nexus 8'e ilave 3 vites küçük değil büyük tarafa eklenmiş. O yüzden yokuş çıkışında değil inişinde kullanırsınız. Dolayısıyla tavsiye etmiyorum.

Ayrıca nexus 8'li bir tur bisikletim de oldu, eşiminki de öyle, hala kullanıyor. Nexus 8 gayet yeterli bir sistem. Ama arka dişli 22 veya 23 diş olacak, aynakol da 28 jantta 33-35 diş arası olacak. Benzer bir kombinasyonla Fethiye Babadağ'a tırmanmışlığım var, hem de güney cephesinden Kabak koyundan dolaşarak, 4000mtden fazla tırmanış yapmıştım. Kondisyonunuz iyiyse dünya turu yaparsınız. Ama düz ve hafif inişli bir yolda bu kombinisyonla kadansınız biraz yüksek olur, kötü bir şey değildir.

Bunlardan başka Full Xt setli, Rock Shox Paragon Gold amortisörlü, göbekten xt dinamolu, 50 lux farlı, stoplu arka ışıklı vs vs de bir tur bisikletim de var, bu da çok keyifli amaaa

Son bisikletim Carraro Troya katlanır. Bu da göbekten 7 vitesliydi ama 7'li nexus un dişli oranları ne düzde ne de yokuşta yetmediğinden 8 nexus taktım. Yeni gözdem bu. Katlanır bisikletler çok konforlu. Dik oturma pozisyonu ve göbekten vitesle başka bisiklete binesim gelmez oldu.

Bana soracak olursanız dik oturma pozisyonlu bisikletleri tercih edin. Almanya, Hollanda gibi ülkelerde çok fazla bisiklet kullanılıyor. Bu ülkelerdeki kullanıcıların ulaşım amaçlı kullandıkları bisikletlerin neredeyse tamamı çamurluklu, dinamolu aydınlatma sistemli, bagajlı, çoğunluğu göbekten vitesli ve dik oturma pozisyonlu biskletler. Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok diye düşünüyorum...
 
@ozgurgokalp
Güzel yorumunuz ile beni bitirdiniz, kaç aydır bisiklet bakıyordum :)
Neden derseniz Tilt 940 var bende, kayışlı Nexus 7 vitesli, portbagajli, göbekten dinamolu bir katlanir, yani sizin tarifinize çok yakın.
Yeni bir bisiklet almasam mi şimdi? İyice kafam karıştı :(
 
Geri