Scudo Sports

Göbekten vitesli şehir ve tur bisikleti avantaj ve dezavantajları

@hidromek Aynen ben de öyle. Bulana kadar aramadığım yer kalmadı en sonunda yurt dışından sipariş verecektim ki muhtemelen 8-10uncu aradığım bir yerde denk geldi de aldım.
 
  • Beğen
Tepkiler: hidromek
Scudo
@soneryen göbekten vitesin rahatlığını gördükten sonra klasik vitesli bisiklete dönmek istemeyeceksin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf'san
@hidromek
Yapma gözünü seveyim, yıllardır bisiklet kullanıyorum, bu başlıkta ne varsa enerjisi beni içeri çekti ve göbekli vites anlamında içim kıpır kıpır oldu. Kıvılcım yaktınız akşam akşam.
 
@MehmetAliB. Benim vites oranları ile bir sıkıntım yok. Bana rahatlıkla yeter. Karbon maşadan olmak tereddütte bırakıyor. Kadro bulsam fixie, vites alıp taktırıcam. Kadroda bulamadım. Bulduklarımda vitesliler ile aynı para.

@AbdülkadirArtan sizinkinin modeli nedir?
Model bulan, gören, duyan lütfen haber versin :)
 
Benim birde strida katlanır bisiklet var. onun zinciri yok, zincir olmaması hakikaten çok iyi, yağ olmaması ayarı bir mükemmel, turdan gelince küveytte duş aldırıyorum, katlayıp bazanın altına koyuyorum. Şimdi 3 viteslilileri var ama çok pahalı.
 
2 tane nexus3 vitesli var. Uzun süredir kullaniyorum, kar kis yagmur vs bakim araligi cok uzun zaten kapali hazne kirlenmiyor. Belki greslene bilir arada, iki adet bilya halkasi var keyfe keder uzun araliklarla degistirilebilir. Avrupada bu sistemler cok ragbet görüyor. 21 24 30 lu klasik viteslilere göre. Alivio 11 li kayista cok guzel tabiki su an icin pahali bir sistem. Genelde duzde kullaninca sorun yok, yokus performansi icin 8 11 li sistemler belki daha iyi olabilir, 3 e göre ücün en kucuk dislisi sanki agir gibi hafif yokuslarda tirmana biliyorum fazlasi olsa ne olur bilemem. Avantajlari vites gecti gecmedi ayna kol bozuldu kaset bozulu yagsiz kaldi sagi solu kirlettei yok bin ve git temiz.
 
@hidromek
Vites geçişi nasıl oluyor göbikten vitesli bisiklette???
otomatik mi yoksa:eek:
 
@çağrı can

Bisikletin modelini soruyorsanız antika bir bisikleti restore ettim markası MMB3.

Kadro da iyi mi kötü mü bilmiyorum ama carraronun fixie diye geçen bir modeli vardı arka tekerlek yuvaları bu amaca uygun.

"Bir de zincir gerdirmesi olmayan/kullanmak istemeyen kişilerin yaşayabileceği yarım bakla zincir mesafesi sorunu olursa bana ulaşın elimde yeteri kadar half link zincir mevcut 1-3-5 yarım bakla gönderebilirim hediye mahiyetinde :) "

Örnek:
image.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf'san
@AbdülkadirArtan teşekkür ederim. Carraroyu görmüştüm.
Breezer da çok fazla model var. Sanırım meksa bisiklette gördüğüm modellerde karbon çatal hariç tam istediğim gibi, dinamolu v fren afine 8 vites belt drive.
Kimsenin breezer den burda bahsetmemesi çok tuhaf. En çok model şuan onda. Göbekten vitesli düşünenler kesinlikle bakmalı
Edit: melsa sadece fuji satıyor sanıyordum, breezer da varmış
 
@çağrı can evet ben de DSG ile karşılaştırdım fiyatını ilk öğrendiğimde. Pek fark yok aralarında. DSG de var mı bilmem ama Rohloff' ta 100 bin km garanti var. Bu km'ye ulaşan var mı acaba
 
  • Beğen
Tepkiler: çağrı can
@ykaya dsg çinde vs birçok ülkede, emin olmamakla birlikte usa, 10 yıl garantili. Üçüncü dünya ülkelerinde garantisiz :)

(link)
En beğendiğim model şuan bu. Hemde alfine 8 nexus yerine. Dinamo olması artısı. İzmir dışında bayi olmaması çok kötü, çünkü ürünü yakından göremiyorum.
İzmirli arkadaşlardan bir inceleme rica ediyorum. Bir zahmet şu işe bir el atın.

Konuya izmirliler bekleniyor...
 
Aslinda bu gobeklerin icine dynamo olayinida ilistirseler tadindan yenmez bnce , dynamo icin on gobek gerekiyor , arka ve on koca koca gobekler olunca agirlikta epey artiyor
 
@furkan.zaman ağırlık bence dert değil. Amaç konforlu ulaşım. Breezer bagajlo, alfine 8 vites göbekten dinamo yaklaşık 14 kg. Gayet iyi bence.
 
@çağrı can bende celik kadro uzerine sramin otomatik 2 vitesli göbeğini kullaniyorum uzun suredir. Aklim olsaydi on gobegide dinamolu alirdim zaten dinamo yoksa yanimda batarya gezdirmek zorunda kaliyorum toplam agirlik degismiyor. Benim bisikletimde 14 kg ve agirlik onemsiz degil . her kg bisiklete hakimiyet konusunda onemli. Ayagimda kilitli pedallar olmasina ragmen 14 kg ile bisikleti ziplatmak cok zor ve evet bisikleti bazen zıplatmak gerekiyor
 
arkadaşım bu bisikleti aldı. (link) Açıkçası çok iyi gidiyor. 100 km kadar kullandım çok değişik bir tecrübe.. ama yol bisikletini bırakıp düz gidona hayatta dönmem. :)
 
@Yavuz S.
Hem donanım hemde fiyat açısından breezer beltway bence daha uygun. Artıları dinamo, bagaj, ışıklar ve en önemlisi binliradan fazla fiyat farkı. Ben v freni daha uygun buluyorum şehir için. Focus disk frenli. Bakalıp başka öneriler gelecekmi.

Yeni bir model daha buldum ama amerikadan bisiklet alacaklar için uygun olur sanırım
Trek lync 5
(link)

Merak edenler için söylemek istiyorum.
Breezer beltway 8v+ modeli haziran ayı sonunda gelecekmiş. Şuan ellerinde yok yani.
 
Geri