Scudo Sports

Göbekten vites hakkında yardım

Kayıt
10 Haziran 2013
Mesaj
81
Tepki
23
Şehir
Gaziantep
Bisiklet
b'Twin
Herkese Merhabalar,
Geçen gün mahallede yaşlı bir amca klasik göbekten vites bir bisiklete biniyordu. Satar mısın dediğimde olabilir dedi. Bisikleti iyice inceledim. Ancak vites kolu değiştirilmiş ve eski cırcırlı vites takılmış. Sorduğumda eski kol bozulunca bulamayıp bunu taktığını söyledi. Kullandığımda vitesi attığımda zincir boşa düştü. Amca bunun sebebinin vites kolu orjinal olmadığı için ayarının iyi yapılamaması olduğunu söyledi. Ama ben emin olamadım. Acaba göbek içindeki sistemin dişlilerinde bi sıkıntı olduğu için mi zincir boşa düşüyor(zincir atmıyor boşa düşüyor). Yoksa gerçekten ayarı olmamasından dolayı böyle bişey olabilir mi? Yardımcı olacak herkese şimdiden teşekkür ederim.
 
Scudo
vites küçültme işi vites değiştirici teli gerginleştirilerek yapılır. bunun tam tersi olarak vites büyültme işlemi ise vites değiştirici teli gevşetildiğinde göbek içindeki büyük çaplı bir yayın planet dişliye baskı yaparak eski konumuna geri döndürmesi ile yapılır.
göbek içindeki yağ tortulaştığı zaman viskozitesi yükselir ve dişlilerin kolayca yatak üzerinde hareket etmesini engeller. böylece yay yeteri kadar kuvvet uygulayamayacağı için vites yükseltme esnasında göbek bir süreliğine (yay dişliyi yerine oturtana kadar) boşa döner
çözümü ise göbek sökülür gazyağı ile tamamen temizlenip cillop gibi yapılır herhangi bir parçada yada yayda kırılma veya deformasyon yok ise tercihen kaliteli bir dişli yağı ile yağlandıktan sonra tekrar toplanır. 50.000 km daha yola devam edilir.
 
@emre önen
Hocam teşekkür ederim çalışma sistemini anladım fakat iki yerde takıldım. Birincisi vites attığımda pedal tamamen boşa düştü. Yani bahsettiğiniz gibi bi süreliğine değil. Ikincisi bahsettiğiniz temizleme işlemi kendi yapabileceğimiz bir işlem mi? Ya da uygun bir fiyata yapılabilir mi?
 
Boşa düştü derken pedalın boşa dönmesinimi kast ediyorsunuz?. Eğer öyleyse o amcanın dediği gibi telin gerginlik ayarından kaynaklı. Bende de oluyor arada, göbeğin giriş kısmında ki mil üzerinden gerginlik ayar ı var oradan hassaslığını düzeltebilirsiniz.Birde tabi orj. işlevini sağlaması için vites değiştiricinin değişmesi gerek ki tam randımanda geçişler sağlanabilsin.Ama Emre beyin de değidi gibi hazır uğraşmaya başalmışken söküp içinide temizlemek sonra rahat etmek en iyisi. Sökmek kolay ama bi kabın içinde yapın dökülen parçaları filan etrafa saçılmasın. Net üzerinden birkaç video izlerseniz işinize yarayabilir. Hub Gear olarak geçer. disassemble hub gear diye aratırsanız daha rahat olur
http://www.ozceylanbisiklet.com/modules/catalog/products/pr_01_1172_min.jpg?rev=1418117373
 
aslında sanıldığının aksine göbekten vitesli sistemleri söküp toplama işi çokta karmaşık değildir.
bazı püf noktalara dikkat edilirse gayet başarılı olunabilir. mesela en önemlisi sökülen parçaları temiz bir bez üzerinde numaralandırarak sıralak oldukça etkili yöntemlerden biridir. bir de sökme esnasında bolca fotoğraf çekmek parçaların yönünü sırasını vs. tayin edip toplamaya yardımcı olmak için çok faydalı olacaktır.
sizin probleminizin 2 sebebi olabilir sürekli dişli boşa dönüyorsa ya @D.Mustafa beyin dediği gibi tel gerginliği ile ilgili bir ayarsızlık sorunu vardır yada en kötü senaryo göbek içindeki baskı yayı kırılmış yada deforme olmuş olabilir. tel gerginliği ayarının doğru olduğundan emin olduğunuzda hala sorun devam ediyorsa sökmekten başka çare yok maalesef.
 
@D.Mustafa
Evet pedal, vites attığımda boşa dönüyor. Yani pedal hareketi göbeğin içindeki mekanizmaya iletilmiyor. Dediğiniz parçayı araştırdım sanırım devamında da vites teli var. Eğer bi sıkıntı olmadığına kanaat getirir ve alırsam hem vites kolunu değiştireceğim hem de dediğiniz parçayı. Peki şehir içi kullanımda özellikle rampa ve yokuşlarda performansı nasıl oluyor?

@emre önen
Emre Bey aslında benim aklıma ilk gelen şey sistemi tam bilmediğim ve mekanizmayı fotoğraflarda gördüğüm için içindeki dişlilerin sıyırmış olma ihtimaliydi. Yani bilmiyorum ama böyle bi durum olma ihtimali var mıdır? Ayrıca dediğiniz gibi baskı yanında bir sıkıntı olmuş ise tamir edilebilir mi? Parçası bulunabilir mi?
 
dişlilerin sıyırılmış olduğuna ihtimal vermiyorum böyle bir şeyin gerçekleşmesi çok zor.
yay için yedek parça muhtemelen türkiye de yoktur ama ebay da bulunabilir yada en son çare bir tornacıda rahatlıkla sardırılabilir.
bence sizin probleminiz göbeğin iç kısmının kirlenmesinden kaynaklanıyor olabilir
çoğunlukla arızalı zannedilen mekanik sistemler temizleme ve yağlama yaparak bakımını yapıldığında eskisi gibi çalışmasını sürdürebilir dediğim gibi parça kırılmadı yada aşınmadıysa
 
Verim sistemin kaç vitesli olduğuna ve göbeğin markasına bağlı bir durum. Sizinki %80 3 vitesli torpedo olabilir. Yokuşlarda birazcık zorlayabilir ama şehir içinde bakımları yapıldıktan sonra uzun süre binersiniz. Hatta unutursunuz bisiklet in dişli yağlamasımış temizlemesiymiş zincir atmasıymış. Birde bunlarda vites değişirken bisikletin pedalına basmanız gerekmiyor. Durduğunuz yerde 3 den 1 e tık diye geçebiliyor. Eger bisikletin geri kalanıda düzgün ise hiç korkmayın alın en kötü standart rubleli bir arka jant ile değiştirir gene binersiniz. Tabi foto imkanınız olsaydı çok güzel olurdu.
 
@emre önen
Aslında aklıma takılan dişli sıyırma ihtimaliydi ama siz bunu söyledikten sonra pek soru işareti kalmadı. Eğer tornacı ile halledilirse burda(Gaziantep'te) tanıdığım çok iyi bir usta var. Toplama işi de bahsettiğinize göre yapabileceğim bir işleme benziyor.

@D.Mustafa
Evet sistem Torpedo 3 vites. Sanırım standart bir kalitede. Bisiklet bu bahsettiğim sorun dışında sıkıntısız. Hatta tamamen orjinal. Dinamo falan dahi çalışıyor. Göbekten vites sistemi hakkında bilgim olmadığı için tereddütte kaldım. Fotoğrafları inşallah alırsam görürüz hep birlikte :)
 
@Recep Furkan Zengin Evet bisikleti aldım ama aldığımdan beri bi arkadaşım kullanıyor o yüzden konuyu güncelleyemedim. Ramazanın çıkmasıyla hem bisikletin fotoğraflarını paylaşacağım hem de tamiratıyla ilgili sorularımı tekrar soracağım.
 
@Bekir Kalak Bey ne oldu bisikletin akıbeti ? Merak ediyoz şurda aç kişiyiz zaten göbekten vitesli. Bir de foto ile gel :)
 
@Yusuf'san Yusuf Bey bisiklet biraz yılan hikayesine döndü. Aldıktan 1 hafta sonra (daha tamir bile edemeden) yakın bi arkadaşıma bıraktım ve o da bisikleti bozuk da olsa kullanmaya devam etti. Yaklaşık 3 aydır onda duruyor. Bi ihtimal arkadaşım okula şehirdışına gideceği için giderken bisikleti alıp hem fotoğrafını sizinle paylaşırım hem de tamiratını yapıp binerim diye umuyorum :) İlginiz için teşekkür ederim sizde de göbekli vites bir bisiklet varsa görmek isteriz :)

Herkese Merhaba
Konuyu yaklaşık 9 ay sonra tekrar canlandırıyorum. Bisiklet epey uzun bir zamandan sonra tekrar elime geçti :) Tabii ki aynı sorunu devam ediyor ve ne yapacağımla ilgili çok kararsızım. Bisiklette vites kolu ve gerdirme aparatı eksik olduğu için sorunun göbekte mi olup olmadığını anlayamadım. Gaziantepte bu parçaları temin de edemedim. Güzel başlayan bi hikaye ufaktan canımı sıkmaya başladı. Bu parçaları nerden temin edebilirim? İnternette aradım ama bulamadım. Şimdi bisikletin fotoğaflarını da paylaşıyorum akıllarda soru işareti kalmaması için. Umarım bu konuda bilgisi olan herkes yardımını esirgemez. Herkese iyi forumlar
https://i.hizliresim.com/QBmo9G.jpg
https://i.hizliresim.com/bDmdW0.jpg
https://i.hizliresim.com/d3mARr.jpg
https://i.hizliresim.com/57b1Bl.jpg
https://i.hizliresim.com/A7Wdpr.jpg
https://i.hizliresim.com/4rXv5J.jpg
https://i.hizliresim.com/JAmyvj.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: gok
@emir yakup bulut Teşekkür ederim siteyi inceledim sadece vites kolu vardı o da farklı bir markanındı. Aslında vites kolu çok önemli değil ve onu buldum sayılır şu anda aradığım parça tam olarak resimdeki. umarım bulabilirim.
 

Dosyalar

  • 7117-23683-main-qgcabanc_sa-3.jpg
    7117-23683-main-qgcabanc_sa-3.jpg
    20,5 KB · Okunma: 44
@Bekir Kalak Bey bence bisikletin çok güzel klasik bisiklet sınıfında hatta antik muhteviyatı mevcut.
Biraz bakım ve ilgiyle çok daha iyi olacaktır.
Kahverengi yanak lastiğe de hastayımdır.
Takipteyik..
 
Hocam göbekten vites ile ilgili çok bilgim olmasa da eğer doğru kelimelerle Google'da aratılırsa bence ihtiyacınız olan parçayı bulacaksınız.
 
@Yusuf'san Bey yorumunuz için teşekkür ederim. Bisiklet eski olsa da klasik kategorisi için biraz daha farklı özelliklere ihtiyacı var. Ama bu ilgi ve bakım yapmamak için sebep değil. Tabii ki eksiklerini tamamlayınca güzel bi bakıma alacağım. Şu an en önemli mesele bisikletin kullanılır hale gelmesi. Gelişmeleri burdan paylaşacağım.

@AliÇimen @hidromek Arkadaşlar aradığım parçaları ve daha fazlasını Konya da bir yerde buldum. Şimdilik göbeğin sağlam olup olmadığını anlamak için sadece gerekli parçaları alacağım. Eğer sıkıntı olmazsa bazı parçaları orjinali ile değiştirmeyi düşünüyorum.
 
Geri