Kullanımdan kullanıma fark var bu tür sorunların hepsi kullanımdan kaynaklı başka izahı yok.
Çukurlarda kasislerde iyice yavaşlayın, tümseklerden yada çukurlardan geçerken sele üzerinde oturmayın ayağa kalkın, kaldırıma çıkarken gidonu hafifçe yukarıya doğru çekin bisikletin önünün kalkmasına yardımcı olun, bozuk arazide sert frenden kaçının (mümkün mertebe buna mahal vermeyin) vs. vs. bunlar gibi şeylere dikkat ederseniz böyle sorunlar yaşamazsınız.
Ayrıca kilosu olan ve vermeye niyeti olmayan arkadaşlara süspansiyonlu bisiklet tavsiye ederim.
Benim de var öyle bir arkadaşım çok olmasa da biraz kilolu sürekli göbek bozar ne zaman bisikletinin göbeklerine baksam boşluk vardır.Kendisine sorduğumda ise ne yaparsam yapayım boşluksuz olmuyor iki güne yine boşluk yapıyor diyor.Kullanım tarzı ise bam güm Allah ne verdiyse 15 cm lik kaldırıma bodozlama girer dik çapraz hiç farketmez, ne olursa olsun selenin üzerinden totosunu hiç kaldırmaz kocaman kocaman kaldırımlardan arkayı sele üzerindeyken düşürür işin kötüsü bisikletinde ön ve arka süspansiyonda yok
ama kendsine sorsan dört dörtlük kullanıyor kullanımında hiç bir sorun yok gel gelelim bu tür sorunlar da yakasını hiç bırakmıyor.
Tıpkı araba kullanmanın incelikleri olduğu gibi bisiklet kullanımının da incelikleri var.Hani ne derler şöförlük arabayı yerinden kaldırıp götürmek değil bu işin sadece %30-40 ı bisiklette böyle.
Bu arada bunuda eklemek istiyorum kilolu ve bisikletinde amörtisör olmayan tercih etmeyen arkadaşlar mandallı tip (teknik adını bilmiyorum) göbekler kullanmayın yani ;
Bu göbeklerin milleri, mandalın mili geçmesi için ortadan deliktir bu ortası delik olma durumu mukavemeti bir nebze azaltıyor içi boş boru malzemeyle içi dolu malzeme bir olmaz mandaldan feragat edin.