Scudo Sports

Giro D'Italia 2017

Turu kim kazanır?

  • QUINTANA

    Katılım: 86 42,8%
  • PINOT

    Katılım: 10 5,0%
  • VAN GARDEREN

    Katılım: 5 2,5%
  • NIBALI

    Katılım: 34 16,9%
  • YATES

    Katılım: 11 5,5%
  • HANSEN

    Katılım: 4 2,0%
  • ROLLAND

    Katılım: 5 2,5%
  • DA COSTA

    Katılım: 3 1,5%
  • POZZOVIVO

    Katılım: 3 1,5%
  • POZZATO

    Katılım: 1 0,5%
  • DUMOULIN

    Katılım: 39 19,4%

  • Toplam katılım
    201
Bugün giro d'ıtalia başladı işte salı gününe kadar sabırsızlıkla bekliyeceğim :harika::asik:
 
Scudo
Sky ı bitiren kaza:kötü:

Bu da salı günkü zamana karşı etabı öncesi genel sıralama :
(link)

Ilk gün yazdığım gibi Moviestar çok güçlü ve QUINTANA en büyük favori.Tek dezavantajı salı ve son günkü bireysel zamana karşı etapları.Dağlık etaplarda zaman farkını açarsa turu alır..
 
Quıntana,tek başına şov yaptı..Yarışın başından beri,ilk defa kendini belli etti..
Sky'ın karıştığı kaza da çok kötü oldu..O motorcu tam dayaklık..Biri kızdı ama fazla ileri gitmediler..Bence bir yumruk yemeliydi..
Dün yarışta bir yarışçı iniş esnasında işiyordu..Tuhaftı..Hatta yarışı anlatan arkadaşlar da,ilk defa böyle bir şey gördük dediler..Bende ilk defa gördüm..Sol eliyle gidonu tutup,sağ eliyle işedi resmen..Hem de virajlı bir iniş sırasında:eek:
Bir de yarışı sunan arkadaşlar,Türkiye'de yarış organize ediyorlar sanırım..2 saatliğine bir yolu kapatamadıklarından bahsettiler..Bu da ülkenin bu spora vermediği değeri göstermesi açısından önemliydi..
Ben yarışı sunan arkadaşları çok beğeniyorum..Çok bilgili,kaliteli adamlar..Çok iyi sunuyorlar yarışları..Bunu da belirtmem lazım..
 
kazaya yates orica sürücüsüde karıştı yazık oldu
 
@fthgzl79 Son etabı izlemedim ama Sarper Günsal ve Berkem Ceylan'dır muhtemelen. Velotürk ekibi.
 
@fthgzl79 berkem ceylan'ın bu forumda da aynı isimle üyeliği var :) Dediğin gibi harika adamlar, eurosport spikerlerinin hepsi öyle zaten. 5.5 saat boyunca bir an olsun sıkılmadan izliyorum bu arkadaşların şahane anlatımları sayesinde.
 
Bisiklet sporuna yaptıkları katkılar hiç de küçümsenmeyecek olan Eurosport sunucuları Caner ELER,Berkem CEYLAN, yorumcu konuklar Sarper GÜNSAL ve ara sıra da Aydan ÇELİK bizleri ekrandan etapların içine,coğrafik-kültürel ve entelektüel bir sohbete de dahil ediyorlar.
Başka kanal yayınlarına bakınca kıymetleri daha iyi anlaşılıyor zaten:harika:
 
Giro başladı artık bu hafta tt de çıkacak olan farklar dağlarda kapanacak mı izleyeceğiz. Quintana alacak gibi ama ben Nibali nin şapkadan tavşanı ne zaman çıkaracağını merak ediyorum.

Quintana hala bir eğreti duruyor Valverde olsa zaten domestikler de takmayacak gibi duruyor. Olası bir düz etapta fark yeme ihtimali hala var.
Nibali takımı çok zayıf göründü eğer yokuş etaplarında domestikler son km lerde olmayacaksa neden varlar.
Dumoulin bir şeyler yapabilir. Sıkı bir rakip iyi asılacağa benziyor.
Jungels mayoyu verdi ama salı günü alacakmış gibi duruyor. TT ci bisikletcilerin Gk kasmalarını izlemek hoş oluyor. Bence idolleri Wiggo
Pinot ???

Bence bu adamlardan biri ipi göğüsler keşke bir efsane çıksa da izlesek.
 
  • Beğen
Tepkiler: cazci
Bugün yarış yok ama konuya katkı yapanlar var iyi ki de..
Turun göbeği son hafta dağlık etaplarda kesilecek gibi görünüyor.
Sky,Astana,Bmc,Trek,AG2R, kadro olarak son günlere kalabilmeye çalışacak.
Quick Step,Lottolar,Bahreyn,Fdj de Moviestar a kafa tutar gibi geliyor.
Bireysel zamana önem versekte takımların yarıştığını unutmayalım..
 
Bu konu bence gereken ilgiyi görmüyor ve bu bisiklet alt yapımızın zayıflığını gösteriyor. Futbola halı sahada bayılanlar, şampiyonlar ligi maçlarını kaçırmıyor ama bisikletçi diye geçinen birçok üye bu konuya herhangi bir ilgi bile duymuyor. Bu bana ilginç geliyor. Belki de ben abartıyorum. Ama özellikle Türk gençlerinin bu yarışlara ilgi duyulması sağlanmalı. Neden herkes Messi, Ronaldo olmak istesin. Peter Sagan, Froome vb bazı gençlerin idolu olabilir.
 
@cazci
böyle kaza olmaz ya, bu adamlar dünyanın en yeteneklileri, ama kaza çok amatörce, motora çarpmaktansa omuz omuza bisikletliye yaslan, ha zaten içte kalan bisikletçi motoru görüp kaçmak için yer de bırakıyo, yani o boşluğa girse belki diğerlerine de değmeyecek, ama yok, davar gibi gidip göz göre göre motora giriyo, ya ama litfen ya, bu kadar enayilik mi diyim, dikkatsizlik mi diyim, önüne bakmamak mı diyim artık her neyse, 2-3 sene aktif bisiklet kullanan birinin dahi yapmayacağı bi hata bence. Yoksa benmi durumu biraz abartıyorum sizler ne düşünüyorsunuz bu kaza hakkında ?

Peloton'un da bu sıkıntısı var işte, kontrol sadece senin elinde değil, çok güzel tempoda gidiyor olsanda yanndaki düşerken seni de çekiyo hiç beklemediğin halde.

@fthgzl79
Yol kapatılması gereksiz aslında, sadece güzergahı kullanan sürücüler bilinçlendirilse ve öncelik yarışçılara verilse yeter. Peloton geçişi sırasında da yavaşlatılır gerekse, ama tümden trafiğe kapatmak bi çok yerde gereksiz, zaten her yerde de kapatmıyolar, dağ yolları ve tercihen trafiğin az olduğu yerlerden bahsediyorum tabi, yolu paylaşabilecek durumdayken paylaşmak daha güzel. Yoğun şehiriçi trafiğine maruz güzergahlar için söz konusu bile olamaz tabi.
 
@Tasogare. Çok uzun konsantre durumlarında refleksler yavaşlayabilir. Yola tam dalmışken 1 saniyelik kararsızlık sonucu oldu sanırım. Çarptıktan sonra toparlarım diye düşünmüş. Yoksa kendini sola atsa peleton o denli dağılmazdı. O yüzden acemice gelebilir ama bana göre o tempoda yaşanmış normal bir kaza. Motor sürücüsü kazanın 1 numaralı sorumlusu.
 
  • Beğen
Tepkiler: kobalamin
Üç büyük tur da dahil olmak üzere hemen her turda motorsikletli elemanların kazalara neden olduğunu görüyoruz.
En enteresanı geçen yıl Fransa turunda Froom un bisikleti bırakıp koşmasına neden olandı.
Çok şey söylenebilir ama cana zarar gelmemesi en önemli avuntu...
 
@Tasogare motorcunun neden olduğu kaza yüzünden bisikletçileri suçlayamazsın..Kaza kaçış grubundaki birkaç bisikletçinin motora çarpmasıyla filan olmuyor..Kaza pelotondaki bir bisikletçinin motora çarpması sonucu gerçekleşiyor..
İlk çarpma oldu mu,zaten gerisi geliyor..O ilk çarpan da takım arkadaşının manevrasını son anda fark ediyor ama kaçamıyor..Çarpmasa zaten arkadaki sky bisikletçisi çarpacak..Yani çarpan bisikletçi yanlış yerde değil..

Motor durmak zorundaysa eğer,mutlaka asfalt dışında durmalıydı..Yol dar ve asfalt dışında motorun durabileceği yer var..
Ayrıca bu adamlar inanılmaz efor sarfediyorlar ve yarış esnasında sağa sola öyle bakacak durumları filan yok..Sagan'da Belçika yarışında düşmüştü..Sagan'ın önünde kimse yoktu,pelotonda da değildi..Sagan'ı bu düşüşü yüzünden eleştirebilirsin..''Niye o kadar yolun soluna yanaştın?'' gibi ama bu motorcuya pelotonda vuran bisikletçiye hiçbir şey diyemezsin..:rolleyes:
 
@h.kozan
işte ama o bi saniyelik hata nelere maloluyor, yani full konsantrasyon olmalı, TT etabında olsa boş yolda kafanı eğ git ama 0.3 watt kazanıcam diye önüne bakmadığı için oldu. Amatörler bu konuda daha bile dikkatli olabilir, şimdi düşündüm de, motosikletin orda olması beklenmeyen bişeydi tabi, ama yolun en kenarında duruyordu, ya da en azından takım arkadaşı uyarsaydı arkadakini. Son derece talihsiz bi kaza, öndeki sağa girdiği anda arkadaki sola çıkıyor ve motoru farkediyor ama artık çok geç, ya hız kesmemek için sağa çıktı, ya da öndeki geçmesi için yol verdi sandı, neden öyle yaptığı yinede belirsiz. tabii ki o kadar çekişmeli bi kalabalık içinde her şeyi birden kontrol etmek oldukça zordur, ama yinede baya hatalı, defalarca izledim, en büyük hatası uzun süre farketmiyor-görmüyor, çünkü arkadaşının ensesine bakıyor olmalı :) aniden farkettiğinde zaten sola çıkmak üzereydi, panikliyo sağa dönmek istiyor ama vücudunun üst kısmı düz gitmeye devam ediyor, vücudunu sağ tarafa doğru atmalıydı, ancak o zaman ani dönüş yapabilirdi, bir de bi noktada arka lastik kayıyor, o da entresan acaba istemsiz mi kaydı yoksa Sagan'ın aşağıdaki resimde yaptığı gibi mi yaptı, çünkü arka frenle sol sağ yaptığınızda bisikletin yönünü değiştirsiniz ama vücudunuz aynı hatta kalır, tamamen dönmeye biraz daha geç başlarsınız. Kaza anında neyi seçeceğimize bazen otomatik karar veriyoruz ama bu otomatik bilinçte öğrendiklerimize ve yeteneklerimize bağlı, o yüzden kaza videoları baya öğretici olabiliyo, kendiniz yapmış gibi düşünmek anlamaya çalışmak bilinçaltımızda bi altyapı oluşturuyordur umarım.

@fthgzl79
orası zaten öyle, motor orda olmamalıydı, ama işte orda ve buna göre hareket etmeliydi, Flanders'ta ise Sagan ceket gibi bişeye takılıyordu, bence orda sporcuların geçeceği yere ceket uzatmak saçmalık, hata izleyici de, ama yarışçılar kalabalığa yakın gitmenin her zaman riskli olduğunu biliyor ve çoğu zaman buna göre davranıyorlar, Sagan en fazla extra önlem almadığı için hatalı olabilir, yoksa görünmez kaza, göz göre göre çarpmıyor yani, Armstong'un da aynı şekilde bi düşüşü var, birinin coşkuyla salladığı şapka STIlara takılıyor, sonuç asfalt.
 
  • Beğen
Tepkiler: h.kozan
Kaza motordan kaynaklı bunun tersini iddia etmek gereksiz. Bisikletli haliyle kendisine ayrılmış bir yolda park etmiş motor görmeyi beklemez. Yine de daha hafif atlatılabilirdi bence de.

Zamana karşı etabından önce gelinen son durumda quintana o kadar zorlamaya Pinot ve Dumolin'den çok az süre alabildi. Dumolin bugün pembe mayoyu alabilir bir aksilik olmazsa. Beni şaşırtan Mollema oldu. Kaç turdur bu kadar dayanıklı görmemiştim bakalım sürdürebilecek mi?

Geri kalanlar için şunları ekleyebilirim kısaca;

Nibali: Geçen sene uyarıyı vermişti bu sene daha düşük seviyede bence. Sadece yaşın ilerlemesi ile gelen acıya daha fazla dayanma durumu podyumda yer almasını sağlayabilir. Bir de Team Sky kazası sonrasında istikrarlı rakibi 3 kişi kaldı. Normal şartlarda devam eden bir Giro'da ilk 3 bence kendisi için başarı sayılır.

Van Garderen: Hala patlamadı ama büyük tur bitiremeyen biri haline gelmemesi için son şansları herşeyini verip midesini bozmazsa bile ilk 10 u öpüp başına koysun.

Bob Jungels: 3. Hafta patlar diyordum ki zamana karşı etabında iyi bir yer edinemezse ilk 5 şansı çok zor.

Gareth Thomas: Son durumu nedir bilmiyorum ama herhangi bir sağlık sorunu yoksa ilk 5'e girecektir ama bu kendisinden çok Sky disiplini sayesinde olur.

Pozzovivo: Ben iyi gördüm kendi seviyesine göre. İlk 10 bitirir.

Zakarin: Oldukça savaşçı ancak bir o kadar da şanssız. Düşmezse İlk 5 te yer alacaktır bence.

Formolo: İlk 10 yapacaktır daha fazlası için yine bir kaza ya da birilerinin çekilmesi gerekir.

Kruijswijk: Geçen yıl gibi değil. Yine de ilk 5 şansı var bence.

Tanel Kangert: Stressiz ve gözden uzak bir tur geçiriyor ilk 10 yapabilir beni şaşırtmaz.

Adam Yates: İlk 10 kovalayacaktır ama sanki 11 falan bitirecek gibi hissediyorum.

Son olarak Pinot çok iyi gözüktü ve bu Giro'ya özgü değil. Sürekli gelişim gösteriyor. Quintana'ya göre patlayıcı gücü de var ufak tefek süreler çalıp son etaba kadar kovalayacaktır. Umarım başka kaza falan olmaz. Zaten çok az üst seviye var bari ilk 10 mücadelesi keyifli geçsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan ve cazci
@Tasogare Hocam bu adamlar son derece profesyonel ve antrene de olsalar yarış sırasında tabiri caizse anaları ağlıyor. Peleton içerisinde özellikle önüne bakmak zaten anlamsız. Çünkü bir şey görmüyorsun. Önündekine ve yanındakine temas etmemeye çalış, yeterli. Öndeki takım arkadaşının önü boş ancak arkadaki arkadaş resmen temas mesafesinde ilerliyor, öyle bir refleks, o yorgunlukla, konsantrasyonla bence imkansız. Kaçınılmaz kaza.
 
Bence bu yarışlarda gündem oluşturmak veya favorilerin baskınlığını azaltmak adına bu tip kaza ya da beklenmedik durumların oluşmasına yönetim tarafından izin veriliyor. Seyirciler, takım araçları, görevliler, sprint kapıları, son kilometre kapısı veya bariyerler bile belirleyici olabiliyor. Bu da "maalesef tek düze" olan bisiklet yarışlarını daha ilgi çekici hale getiriyor. Neticede "show must go on" .
Yoksa biz şimdi burada ne konuşacaktık... :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ulsbyrm
Bir gün aradan sonra 40 km. lik 'Bireysel Zamana Karşı' etabı ile tura devam edilecek.
Yayın 14:00 de başlıyor.
T10_Montefalco_alt-1.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Yönlüer
@idrisarici
Yani polise para verip"Bizim elemanlara çarp" ve ya " Sen park et bizim çocuklar sana çarpıversin" mi demişler!!?? :kedicik::hihi:
 
Geri