Scudo Sports

Gidon ayarı (Önemli)

Özgür Türker

Daimi Üye
Kayıt
2 Ağustos 2013
Mesaj
307
Tepki
227
Yaş
45
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Bianchi
Gidon ayarı yapıyorum derken gidon-maşa yatağını dağıtabilirsiniz! Gidonu nasıl ayarlayacağız? Sizin için hazırlamış olduğum yukarıdaki resimde, maşa boşluk ayarı civatasını aşırı sıkarsanız gidonun bağlı olduğu maşa borusu yatağı kısa sürede civata aşırı sıkım sonucu gelen çok yük nedeniyle kısa sürede dağılacaktır. Maşa boşluk ayarı civatası sadece maşa boşluğu almak içindir. Sadece boşluk gidene kadar sıkacağız, daha fazla sıkmayacağız ! Yoksa aşırı sıkımdan dolayı yataklara çok yük biner ve yataklar dağılır! Resimde bir de gidon sıkma civataları var. Esas bunlar gidonun sağa sola veya yukarı aşağı ayarından sonra sıkılmasını sağlar. Çok iyi sıkmamız gerekenler sadece bunlar.

Peki, en önemli noktaya geldik, hangisini önce sıkacağız; maşa boşluk ayarı civatası mı yoksa gidon sıkma civatası mı? Sırasıyla anlatalım. Gevşetmede sıra önemli değil sıkımda önemli. Gevşettiğimiz 3 civata ile önce gidon sağ-sol, yukarı aşağı ayarını yaparız. Önce maşa boşluk ayarı civatasını elle sıkabildiğimiz kadar sıkarız, sonra azar azar sıkıp maşa yatağında boşluk var mı kontrol ederiz. Bu kontrol de şöyle yapılır. Sağ elimizle kadroyu, sol elimizle maşayı tutarız. Kadroyu hafif yukarı kaldırıp sol elimizle de maşayı ileri geri oynatırız ve boşluk var mı bakarız. Eğer boşluk varsa maşa boşluk ayarı civatasını çok az sıkıp yine kontrol ederiz, ta ki boşluk kalmayıncaya kadar sıkıma ve bu kontrole devam edin. Bu civata, esasında maşayı yukarı çektirme işlemi yapar ki boşluk gitsin.

Boşluk kalmayınca, maşa boşluk ayarı civatasını daha fazla sıkmayın. Boşluğumuz gidince sıra geldi gidon sıkma civatasına. Sağ-sol vs. ayarını yapmış olduğumuz gidonun gidon sıkma civatalarını tam ve çok iyi biçimde sıkarız. İleriki günler veya haftalarda yeri geldikçe, maşa yatağı boşluğunu elle kontrol edin. Eğer boşluk varsa tüm civataları gevşeterek yukarıda açıkladığım işlemi yapın.

İyi pedallamalar.
 
Scudo
Tesekkur ederim. gecen gun gidonumu biraz yukariya kaldirmistim, ama bu yazdiklarinizi okuduktan sonra hatalar yaptigimi farketmis oldum. eve gidince ilk isim bu yazdiklariniz dogrultusunda ayar yapmak olacak.
 
Güzel bilgiler için teşekkürler yalnız merak ettiğim bir konu var gidonun açısı .bisiklet ilk aldıgım zaman kollarım hiç ağrımazken artık kısa sürede ağrıyor bene bisikletimi ilk aldıgım zamanki fotoğraflarına bakıp düzelttim ama üzerindeki yazılar sayesinde düzelttim şimdi cok rahatım.2 gün sonra o yazılar silinince ne yapacagım bu konuda yardımlarınınızı bekliyorum
 
Kollarınızın ağrısının sebebi olarak gidonun vücudunuza olan uzaklığı, yüksekliği mi; yoksa başka bir şey mi? Gidon ayarı fabrika çıkışında bir bisiklet modeli için hep aynı şekilde yapılır.
İnsanların boyları, bacakları ve kolları farklı uzunlukta olduğundan, mutlaka vücut ölçülerinize göre size olan gidon mesafesini ve yüksekliğini vs. ayarlamanız gerekir.

İp ucu:
* Uzun yol sürüşlerinde gidon vücudunuza ne kadar yakınsa o kadar rahat edersiniz.
* Yarışlarda/yarışçılarda ise tam tersi; gidon uzak tutulur ki, siz iyice eğilin. Eğilince aerodinamik olarak rüzgar direnciniz azalır ve daha yüksek hızda gidersiniz. Bu sürüş, ağrılara sebep olur.

Çoğumuz mesleki olarak yarışçı ve profesyonel olmadığımıza göre gidonu en rahat konumda ayarlamak en iyisidir. Bu da keyifli ve eğlenceli sürüşlere kapı açar. Yanlış ergonomik ayarlardan kaynaklanan ağrılar, bizim bisikleti ya balkonda ya da depoda binmeden çürütmemize yol açar.
 
Güzel bir yazı olmuş. Elinize sağlık Özgür bey.
 
Not: Bisikletine göre değişmekle birlikle resimde örneğini verdiğim yapıda; maşa boşluk ayarı civatasını siz sıktıkça; maşa borusu vasıtasıyla maşayı yukarı doğru çeker yani maşa veya gidon boşluğu olarak tabir edilen boşluğu alır.

Yalnız dikkat ediniz, resimde siz civatayı sıktıkça, civatanın maşayı yukarı çekebilmesi için gidon ile kadro arasında boşluk olmaması lazım. Ya gidon doğrudan kadroya değecek, ya da gidon altı destek bilezikleri ile değmesi sağlanacak. Gidon ile kadro arasında boşluk varsa civata maşayı yukarı çektiremez. Belki bazı bisikletlerde sistem farklı olabilir ama yeni nesil bisikletlerin genelinin temel prensibi bu şekilde. Eski tip bisikletlerde farklı olabilir. Bisikletinizi incelemeniz lazım.

Eğer gidon kadroya değmezse veya değmeyi sağlayacak destek bilezikleri olmazsa sistem işe yaramaz. Yani maşayı yukarı çektirecek hiç bağlantı olmaz. Bu da maşanın yatağında serbestçe gezmesi yani boşluklu olmasına yol açar ki bu da yatağın daha kısa sürede dağılmasına yol açar. Maşanın boşluklu olup olmadığının nasıl yapılacağını yukarıdaki ilk mesajımda bulabilirsiniz.

Civatanın çok sıkı olması, aşırı yük sonucu yataklarda eğilme sonucu veya sürtünerek aşınma sonucu yine yatağı dağıtır.

Sonuç olarak; yatağın ne çok gevşek ve serbest, ne de çok sıkı olmaması gerekir.
 
Bilgiler için teşekkürler. Çözemediğim iki sorunum var. Resimde görüldüğü gibi bu kadar yükseltebildim gidonu. Bana az geldi sanki sizce normal mi? Benim bisiklet 10-11 senelik bisiklet bu arada. Yeni modellerin gidon ayarı nasıl bilmiyorum.
İkinci sorunum da ayarı yaptığımda gidonu kaldırdığım zaman yerinden oynuyor ve oradaki açığa çıkan 3 tane çemberle ne yapacağımı pek anlayamadım açıkçası. Yoksa boşluk kalan kısımları bu parçalardan alıp doldurmam mı gerekiyor ne yapılması lazım?
 

Dosyalar

  • 20160703_203612.jpg
    20160703_203612.jpg
    87,2 KB · Okunma: 165
Sol bileğimdeki ağrı sebebiyle gidon boğazı nı gevşeterek pozizyon değiştirdim.
Lakin nekadar sıkarsam sıkayım gidon borusu hareket ediyor.
Varmı bunun caresi acaba?
 
@eren1905 O aradaki boşluğa spacer denilen o çemberlerden alıp koyman lazım ki boşluktan dolayı oynamasın ;) Bisikletçilerde bulursun
 
@Anonim anladım. Maksimum yükseltmeye çalıştım ama yaklaşık 1 tane spacer alanı oluştu. Bu çok az değil mi? Bisiklet dağ bisikleti çift süspansiyonlu.
 
Dostlar sürüşe başladıktan yaklaşık 10 dk kadar sonra ellerimin iç kısmında uyuşma ve ağrı oluşuyor. Bunu ilk başlarda kullandığım eldivene yordum ancak muhtemelen gidon, gidon boğazı ve sele ayarları ile ilgili bir yerlerde hata yapıyorum. ?
Konu ile ilgili birkaç yazı okudum ancak size de danışmak istedim. Ne önerirsiniz?
 
@Pino Kyo
Gidonun fotoğrafını çekip gönderme şansınız var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ƥinokyo
@CeRKeZ

Şu an işyerindeyim hocam akşam eve geçince atayım. Şimdiden çok teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: CeRKeZ
@Pino Kyo bisikletin üzerinde olduğunuz resim atarsanız da fikir verebiliriz.
 
@CeRKeZ

@celilcetiner

Dostlar hazırda bulduğum şu iki foto yeterli olur mu sizin için?
 

Dosyalar

  • IMG-20170425-WA0018.jpg
    IMG-20170425-WA0018.jpg
    160,7 KB · Okunma: 108
  • IMG-20170427-WA0011.jpg
    IMG-20170427-WA0011.jpg
    243 KB · Okunma: 100
  • Beğen
Tepkiler: celilcetiner
90 derecelik açı sizde baya dar gibi geldi. Resime göre el ve bileklere binen yük sizin resimde fazla olduğundan sıkıntı oluyor olabilir. Kişisel görüşüm.

193695
 
@celilcetiner

Bu durumda seleyi biraz daha arkaya almam fayda sağlar mı sizce?
 
o konuda bir şey diyemem . ancak ufak oynamalarla siz kendinize en rahat pozisyonu ve açıları bulacaksınızdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ƥinokyo
Geri