Özgür Türker
Daimi Üye
- Kayıt
- 2 Ağustos 2013
- Mesaj
- 307
- Tepki
- 227
- Yaş
- 45
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Bianchi
Gidon ayarı yapıyorum derken gidon-maşa yatağını dağıtabilirsiniz! Gidonu nasıl ayarlayacağız? Sizin için hazırlamış olduğum yukarıdaki resimde, maşa boşluk ayarı civatasını aşırı sıkarsanız gidonun bağlı olduğu maşa borusu yatağı kısa sürede civata aşırı sıkım sonucu gelen çok yük nedeniyle kısa sürede dağılacaktır. Maşa boşluk ayarı civatası sadece maşa boşluğu almak içindir. Sadece boşluk gidene kadar sıkacağız, daha fazla sıkmayacağız ! Yoksa aşırı sıkımdan dolayı yataklara çok yük biner ve yataklar dağılır! Resimde bir de gidon sıkma civataları var. Esas bunlar gidonun sağa sola veya yukarı aşağı ayarından sonra sıkılmasını sağlar. Çok iyi sıkmamız gerekenler sadece bunlar.
Peki, en önemli noktaya geldik, hangisini önce sıkacağız; maşa boşluk ayarı civatası mı yoksa gidon sıkma civatası mı? Sırasıyla anlatalım. Gevşetmede sıra önemli değil sıkımda önemli. Gevşettiğimiz 3 civata ile önce gidon sağ-sol, yukarı aşağı ayarını yaparız. Önce maşa boşluk ayarı civatasını elle sıkabildiğimiz kadar sıkarız, sonra azar azar sıkıp maşa yatağında boşluk var mı kontrol ederiz. Bu kontrol de şöyle yapılır. Sağ elimizle kadroyu, sol elimizle maşayı tutarız. Kadroyu hafif yukarı kaldırıp sol elimizle de maşayı ileri geri oynatırız ve boşluk var mı bakarız. Eğer boşluk varsa maşa boşluk ayarı civatasını çok az sıkıp yine kontrol ederiz, ta ki boşluk kalmayıncaya kadar sıkıma ve bu kontrole devam edin. Bu civata, esasında maşayı yukarı çektirme işlemi yapar ki boşluk gitsin.
Boşluk kalmayınca, maşa boşluk ayarı civatasını daha fazla sıkmayın. Boşluğumuz gidince sıra geldi gidon sıkma civatasına. Sağ-sol vs. ayarını yapmış olduğumuz gidonun gidon sıkma civatalarını tam ve çok iyi biçimde sıkarız. İleriki günler veya haftalarda yeri geldikçe, maşa yatağı boşluğunu elle kontrol edin. Eğer boşluk varsa tüm civataları gevşeterek yukarıda açıkladığım işlemi yapın.
İyi pedallamalar.
Peki, en önemli noktaya geldik, hangisini önce sıkacağız; maşa boşluk ayarı civatası mı yoksa gidon sıkma civatası mı? Sırasıyla anlatalım. Gevşetmede sıra önemli değil sıkımda önemli. Gevşettiğimiz 3 civata ile önce gidon sağ-sol, yukarı aşağı ayarını yaparız. Önce maşa boşluk ayarı civatasını elle sıkabildiğimiz kadar sıkarız, sonra azar azar sıkıp maşa yatağında boşluk var mı kontrol ederiz. Bu kontrol de şöyle yapılır. Sağ elimizle kadroyu, sol elimizle maşayı tutarız. Kadroyu hafif yukarı kaldırıp sol elimizle de maşayı ileri geri oynatırız ve boşluk var mı bakarız. Eğer boşluk varsa maşa boşluk ayarı civatasını çok az sıkıp yine kontrol ederiz, ta ki boşluk kalmayıncaya kadar sıkıma ve bu kontrole devam edin. Bu civata, esasında maşayı yukarı çektirme işlemi yapar ki boşluk gitsin.
Boşluk kalmayınca, maşa boşluk ayarı civatasını daha fazla sıkmayın. Boşluğumuz gidince sıra geldi gidon sıkma civatasına. Sağ-sol vs. ayarını yapmış olduğumuz gidonun gidon sıkma civatalarını tam ve çok iyi biçimde sıkarız. İleriki günler veya haftalarda yeri geldikçe, maşa yatağı boşluğunu elle kontrol edin. Eğer boşluk varsa tüm civataları gevşeterek yukarıda açıkladığım işlemi yapın.
İyi pedallamalar.