Scudo Sports

Giant Yol bisikletinde büyük indirim!

Scudo
@MehmetAliB. Maşallah şahane alet. Cannondale Carbon Synapse değil mi (endurace dediniz diye)? Ben de Giant TCR serisi beklemiştim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
@Groims

Teşekkür ederim. Evet Cannondale Synapse. Çok memnun kaldığım safkan endurance. Bu at bozuk yol, parke taşı, kaymak asfalt her tür yola varım diyor. Şu an 28'lik lastikle kullanıyorum.

Giant TCR'yi kullanma imkanı bulmadım ama sürüşte görmüştüm. Giant kendi test değerlerini epeyce abartmış. Dikkate almamak lazım. Hiç bir üreticinin kendi test değerlerini dikkate almayınız. Mesela Pinarello F8 modelini öncekinden %46 daha aerodinamik olduğunu iddia eder... Mümkün mü?

TCR'ye gelince çok zarif bir at. Kadro boruları ince ve yaprak gibi arkaya doğru uzanıyor. Bu atın üzgarla dost olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. O da kompakt geometrili. Zaten Tayvanlı arkadaşımız Giant, kompakt geometriyi yıllardır daha belirgin kullanıyor. Sele dikmesi çok kısa. Bu şekilde bir miktar konfor da katıyor.

Ben bisikletimden memnun olmama rağmen her önüne gelene kendi kullandığını tavsiye eden biri değilim. Herkesin kullanım niyeti ve gönlünde yatan aslan farklı çünkü. Sırf şeklinden dolayı bile herhangi bir modeli sevebiliriz. Fakat sevdiğimiz şeyi şişirmeye gerek yok. Neticede aralarında çok fazla fark yok.
 
Arkadaşlar giant propel advanced 2 bisikletini almaya cok yakınım ancak 1-2 konu var tam olarak kafamı rahatlatamadığım. Performans arttıkca konforun azalması konusuna katılıyorum. Bir arkadaşım bu modelin ciddi sırt agrısı yapacağını/yapabileceğini söyledi. Bisikleti alma amacım her saniye performans yapmak değil elbet, hani cıkıp takılmak için de keyifle sürmek istiyorum. Bu bisikletin aerodinamik yapısı ve tasarımı nedeniyle konfordan uzak oldugu söylenebilir mi? Yoksa doğru açılarda kullanıldığında sırtı ve beli korktuğum kadar zorlamaz mı? Tarz olarak benzer model kullanan arkadaşlar tecrübelerini paylaşabilir mi?

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Arkadaşlar bilgisi/tecrübesi olan var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Cyclist999
@Kerem Özbayrak Elbette bir endurance tipi kadar rahat bir pozisyonunuz olmaz; ancak o kadar da korkmayın. En kötü gidon boğazını kısaltarak, seleyi öne arkaya alarak falan kendinize göre ayarlamalar yapabilirsiniz.

Şahsi tavsiyem böyle bir çekinceniz var ise Bike-Fitting mutlaka yaptırın. Giant'ın içinde yapıyorlar, gittiğinizde yardımcı olurlar belki ama bildiğim kadarıyla Alatin bisikletteki Retul bu konuda en profesyonel uygulama.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Özbayrak
@Mert E. Çok teşekkürler cevap için. Bisikleti alacağım yerdeki satıcı kişi de oldukça tecrübeli. Özellikle ayar yaptıracağım. Bu arada içim de biraz rahatladı açıkçası.
 
@Kerem Özbayrak Sonuçta baktığınız kadro, karbon bir kadro. Şahsi tecrübem, pozisyon olarak değil ama titreşim sönümleme açısından karbon kadroların aluminyuma göre zaten daha konforlu oldukları yönünde. Hele de güzel bir jant seti ile çok daha "yumuşak" bir sürüşünüz olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Özbayrak
@Mert E. Açıkçası çok büyük bir merakla bekliyorum alacağım anı. Aklıma gelen ilk jant setini değiştireceğim geldi benim de. Bir iki arkadaşım çok ciddi sırt bel ağrısı uyarısı yapınca ciddi ikilemde kalmıştım. Şu an kafam biraz daha rahat. teşekkürler
 
@Kerem Özbayrak Bel ağrısının bir çok farklı sebebi olabilir, yanlış oturuş ayarları, fazla kilo vs..

Çok da kafanıza takmayın, sonuçta nikah kıymıyorsunuz ve bazı şeyleri de bizzati deneyimlemeden de yaşayamazsınız, frekansınız tutmazsa satar kendinize uygun bir bisiklet alırsınız.
 
@Kerem Özbayrak Giant Propel, TCR ile neredeyse aynı geometriyi paylaşıyor, marka kompakt geometri anlayışını her modeline yansıttığı için modeller arası geometriler çok değişmiyor. Misal Propel in ve TCR nin de medium boyda, efektif üst boru uzunluğu 55.5 cm, boğazları ise 10 cm. İkisinde de aynı reach değerlerine sahipsiniz, bu arada Merida Reacto ve Canyon Aeroad aynı boyda biraz daha agresif.
Ek olarak, yabancı forumlarda okuduğum bir incelemeye göre, Propel çok az daha "harsh" yani kaba denmiş TCR karbona göre, rahatlık olarak çok yakın diyorlar ne kadar doğru bilemem.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Özbayrak
@Cyclist999 Aynen hocam üst boru uzunlukları benim de dikkatimi çekti ancak elbette genel kadro açılarında ufak oynamalar/farkla var/dır. Tur bisikletçisi değilim, çok büyük oranda belirlediğim rotalar üzerinde tempolu kullanmayı seviyorum ancak keyifli rahat sürüş de benim için önemli. Bu kadar kafana takıyorsan endurance al da diyebilirsiniz ancak gönül bu işte, bisiklete bayıldım. Daha önce de dediğim gibi arkadaşımın uyarısı sonucu acaba çok yanlış bir işe mi kalkışıyorum diye çekinmeye başlamıştım şu an biraz daha rahatım. teşekkürler zaman ayırdığınız için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cyclist999
Önceliğiniz konforsa sizin de söylediğiniz gibi endurance tarzı bir bisiklet daha uygun olur. Giant propel alıp kullanamadan satmak zorunda kalmıştım. Ekstra agresif bir kadro yapısına sahip değil, ama endurance bisikletler gibi de rahat değil. Bu arada konfor ölçütü sadece geometri değil, bisiklet rijitliği de konforu etkileyen önemli unsur. Çok rijit bisikletlerde yoldaki her detayı hissedebilirsiniz.
Size uyup uymayacağı biraz sizin yapınızla da alakalı. Esneklik durumunuz nedir? Kendimden örnek vermek gerekirse 2 yıl öncesine kadar gidon boğazı en altta olacak şekilde agresif bir duruşum vardı ancak boyunda yaşadığım sıkıntıdan dolayı en üstte kullanıyorum şu an. Boyun, bel bölgenizde bir problem yoksa şahsen sıkıntı yaşayacağınızı düşünmüyorum.
 
@Çakırgöz son 1 senedir cube crossrace cyclocross kullanıyorum. Endurance tarzına göre bile daha konforlu olduğu söyleniyor(yol bisikleti tecrübem olmadı hiç) ancak onda da yüksek basınçlı lastiklerle yerdeki zemini oldukça fazla hissetmiştim. Konfordan kastım titreşimden ziyade duruş açısı nedeniyle oluşabilecek ağrılardı aslında. Sonuç olarak bugün gidip bisikletimi aldım ve tabiri caizse aşık oldum kadro tasarımına. Henüz tecrübe edemedim uzun vadede ancak yaklaşık 10 km kullandım. Duruş geometrisi korktuğum kadar kötü gelmedi ve sürüş keyfi oldukça yüksek. Alışamadığım ilk şey sadece dropbar tarafındaki frenler oldu. Cyclocrossta gidonun ortasında da frenler vardı. Ancak ona da elbet alışacağım. Bir süre kulandıktan sonra pişmanlık duyar mıyım bilmem ama şu an ağzım kulaklarımda :)

13595829_10154467524919156_510591681_n.jpg
 
@ÇaNakkaLeRuHu
Teşekkür ederim.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bu Propel insanın çok aklını çeliyor yahu :) Çok sert bir kadroya benziyor,tam bir düz yol canavarı.
 
@Tolga Çelebi Hocam mümkünse yakından görün, kıvrımları inceleyin ve yüzeyine dokunun. Hissiyatı çok güzel :)
 
Geri