Giant XTC'den Triban 3'e...

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Berk Akgun tarafından paylaşıldı.

  1. Berk Akgun

    Berk Akgun Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Aralık 2014
    Mesajlar:
    27
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Selamlar.Yaklaşık 5-6 aydır Giant XTC kullanıyorum ev-dershane arası bazen arkadaşımla 30-40 km gezdiğimiz oluyor biliyorum fazla bir mesafe değil. Fakat geç de olsa fark ettim de hiç arazide sürmediğim halde çift süspansiyonlu bi bisiklet kullanmak çok saçma. Lise son sınıf öğrencisiyim ve sınavdan sonra bi süre çalışıp yeterli parayı biriktirince Triban 3 almayı planlıyorum. Bir kaç sorum var:

    -Dağ bisikletinden yol bisikletine geçince ne gibi farklar-sıkıntılar olur?
    -Triban 3 verilen paraya değer mi?
    -Yol bisikletlerinin yol tutuşu, viraj alırken savrulması gibi sıkıntıları olduğunu duydum siz ne diyorsunuz?
    -Boyum 170.Alacağım bisikletin kadro bedeni kaç olmalı?

    Şimdiden teşekkürler hepinize :)
     
  2. Kahveci

    Kahveci Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Şubat 2015
    Mesajlar:
    257
    Beğeniler:
    307
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Cem Kahveci
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Ben de dağdan yola geçtim, tecrübelerimi aktarayım;

    1) Çok fark olur. Ortak yönleri yok gibi bir şey. İlk zamanlar omuz, boyun ve kollarda ağrılar olur, sürüş pozisyonu nedeniyle.
    2) Triban kullanmıyorum ama fikrime göre o paraya alınacak en iyi bisiklet gibi duruyor, decathlon'da 3 saatlik deneme sürüşü yaptım gayet güzeldi, sadece vitesler hakkında olumsuz fikir edindim, ama ayarsız oldukları için olabilir, kullananlar memnun çünkü.
    3) Yol tutuşu ve viraj kabiliyeti bisiklet cinsinden daha çok yol tipine ve lastik seçimine bağlıdır. Ama yol bisikleti lastiğinin temas yüzeyi daha dar bir alan kapladığından, kısmen doğru denebilir teoride. Pratikte ise kullanımımı etkileyecek bir fark görmedim ben.
    4) Benim de boyum 170, iç bacak 78cm. competitive cyclist sitesindeki oldukça ayrıntılı hesaplama aracıyla hesapladığımda 53 kadro öneriyordu. Triban denerken 51 ve 54 kadroları denedim 51 biraz küçük geldi, 54 daha iyiydi. Carraro'da 52cm kullanıyorum çok rahatım.
     
    Berk Akgun ve Sarper Tuncer bunu beğendi.
  3. Decsan

    Decsan Forum Demirbaşı

    Yaş:
    47
    Kayıt:
    5 Kasım 2014
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    738
    Şehir:
    KARŞIYAKA
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Hem MTB hem de Triban 3 kullanan biri olarak;
    1-Yolda kullanıyorsanız sadece mazgallara daha çok dikkat edeceksiniz o kadar
    2- Kesinlikle o paraya değer
    3- MTB özellikle İzmir'de çokça olan yüzlerce metre uzunluğundaki mazgallarda kayma eğilimi gösterirken Tribanda böyle bir durum yok.
    4- 54 cm fena olmaz sanırım ama bacak iç boyu da önemli.
     
  4. MuhammedAAA

    MuhammedAAA Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    4 Şubat 2013
    Mesajlar:
    400
    Beğeniler:
    169
    Şehir:
    Denizli-Kuşadası
    Adı:
    Muhammed
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Salcano xrs040'ı da bir gözden geçirin isterseniz. nakit 950liraya alınabiliyor...
    Mtb kondisyonum gayet iyi fakat MTB kondisyonunun yola pek faydası yok gibi birşey sanırım. 20 kmlik bir parkur yarışında ilk defa yol kullandığımda bacaklarım kasıldı ve çok zorlandım.
     
    Berk Akgun bunu beğendi.
  5. Sarper Tuncer

    Sarper Tuncer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    28 Şubat 2014
    Mesajlar:
    504
    Beğeniler:
    518
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    Sarper
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    "Yol bisikletlerinin yol tutuşu, viraj alırken savrulması gibi sıkıntıları olduğunu duydum siz ne diyorsunuz" yalan kardeşim inanma! ucuz ne olduğu belirsiz lastiklerle olur anca bu. yol bisikletine beçince şöyle düşüncekisn: oha lan gidiyor bu bildiğin, oha lan ne kadar hafif, oha lan hammallık etmişim yıllarca, oha lan... ve son olarak, triban3 parasının karşılığını fazlasıyla veriyor diyebilirim. bu yolda başarılar kardeşim bisiklet sürmenin tadına varacaksın..
     
    Sabih Bağcı, Berk Akgun ve Kahveci bunu beğendi.
  6. vraptor

    vraptor o1no1/Cyclist

    Kayıt:
    12 Nisan 2015
    Mesajlar:
    319
    Beğeniler:
    259
    Şehir:
    Kayseri/Denizli/Nevsehir
    Adı:
    Serkan
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Aynı sorular benimde aklımda vardı hepsini aydınlattık sonunda :)
     
    Berk Akgun bunu beğendi.
  7. #7
    Berk Akgun

    Berk Akgun Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Aralık 2014
    Mesajlar:
    27
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @Muhammed Çakın özellikle btwin almak istiyorum bayadır bu yüzden farklı markalar araştırdım ama kararımı değiştirecek kadar güzel gelmedi hiç biri. Teşekkür ederim

    @Sarper Tuncer @Decsan @Kahveci çok teşekkürler ya cidden artık kararım kesinleşti sayenizde :)
     
    Decsan ve Kahveci bunu beğendi.
  8. Sabih Bağcı

    Sabih Bağcı The Captain of Ancient Sea

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    30 Aralık 2014
    Mesajlar:
    318
    Beğeniler:
    210
    Şehir:
    Tekirdağ
    Adı:
    Sabih Bağcı
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    True Story :)
     
    Berk Akgun bunu beğendi.

İlginizi Çekebilir

2-1484682847519-10n1z5cna8fg7-630-354.jpg
BikeRadar, velodrom testiyle yol bisikleti üzerindeki farklı sürüş pozisyonlarının ne kadar hız ve süre kazandırdığını bulmaya çalışmış :) Link yazının sonunda olacak. Testin en isabetli verileri...
stelvio-pass-hill-climb1.jpg
Selamlar İngiltere'de aylık olarak yayınlanan "Get into Road Cycling" isimli derginin Aralık sayısında yayınlanan "Profesyonel Sporculardan Tepe Tırmanma Teknikleri ve İpuçları" konulu makaleyi...
63119070124aac83_ESCHELON.jpg
Hazır bu konuya parmak basmış bir GCN videosuna denk gelmişken, forumda da tartışalım istedim :D [MEDIA] GCN, bisikleti hobiden öteye geçirmek isteyen herkesin mutlaka öğrenmesi gereken yakın...