Scudo Sports

Giant Tcr Advenced Pro 0 2017 kadro çatlaması

Yazmıyayım diyordum dayanamadım. Bende Honda Civic vardı. 6 yıl veya 150.000 km garantili, sıfır satın aldım. 2. yıl kullanıp 60.000 km de sattım. Paramı aldım, noterde verdim gitti. Fatura matura yok. Diyelim ki adam satın aldıktan 1 yıl sonra, 20.000 km gittikten sonra araç arıza verdi. Şimdi yeni sahibi olan arkadaş resmi servise gittiğinde, " birader sen git eski sahibi gelsin, eski sahibi beni arasın, telefon açsın ya da sana fatura yazsın" bu garanti geçmez mi çekiyorlar? Hayır... Bakıyorlar şase ve seri numarasına, diyorlar ki "3 yıl daha garantisi var, bu arıza garanti kapsamındadır, yaparız" veya "bu arıza garanti dışıdır yapmayız."

Aynısını Giant da yapacak. bakacak seri numarasına, diyecek: Kardeşim bunun garantisi var veya yok. Ona göre işlem olacak ya da olmayacak. "Sen git ilk sahibi gelsin, sen git baban gelsin, ilk sahibi bana mail atsın, Amerika' dan mektup yazsın" bunlar ipe un serme.

Artık bisikletler de araba parası oldu arkadaşlar. Herkes hakkını korusun.... Almanya' ya gidip Focus veya Canyon alıp gelenler var. Onların kadroda sorun çıksa burda , yazsalar fakrikasına "bana ne" mi der adamlar. Bi düşünün bakalım.

Onun için marka olmak zordur.

Gene bir garanti hikayesiyle bitireyim: Uyanık geçinen bir arkadaşım vardı. EBAY' den fotoğraf makinası almış. Taaa Almanya' lardan kargoyla makina geldi. Fiş, fatura hak getire. Bu foto çekiyor, ama makina hatalı, kapkara çekiyor, herkes maymun gibi çıkıyor. Makina Nikon... Ben dalga geçiyorum bununla... Fakat bizimki makinayı Nikon Türkiye servise gönderdi İstanbul' a bir ihtimal garantiden yapılır mı diye... Ben "oğlum fiş yok fatura yok, garanti belgesi yok, bakmazlar" diyorum...

Servis aradı 3-5 gün sonra, dediler ki: "Bu makinanın sensörü yanık, bu sensör 160-170 dolar vs. Bu makina Türkiye dışı satılmış, seri numarası öyle gösteriyor, ama Nikon bizim markamızdır, markamızı yolda bırakmayız, sensörü garantiden değiştireceğiz Nikon Japonya' bunu bize öder..." Gerçekten de işlemi yaptılar, 1 kuruş da talep etmediler. Tamir edip yolladılar bizimkinin makinasını. Benim de ağzım açık kaldı.

Marka böyle olunur.

Herkese hayırlı ramazanlar, hayırlı pedallar...


Canyon kadromda boya çatlağı oldu.

1 hafta içinde 2500 euro luk yeni kadro gönderdiler. Tek kuruş para ödemedim. Üzerine grupset transfer işçiliği için 150€ havale yaptılar.
 
Scudo
Ne Giant' mış kardeşim. Mailler, mesajlar, forumlar, telefonlar, sahibinin burnundan gelmiş. Amerika' ya yaz, Tayvan' a yaz... Sonuç yok. Harcanan enerjiye bak. Fasoncu firma bisikleti bu kadar oluyor demek.
 
Son düzenleme:
Canyon kadromda boya çatlağı oldu.

1 hafta içinde 2500 euro luk yeni kadro gönderdiler. Tek kuruş para ödemedim. Üzerine grupset transfer işçiliği için 150€ havale yaptılar.
Canyon için genelde Çağrı Terzioğlu'nun lafını kullanırlar, '' Bir sorun olduğu zaman gidip danışamayacağım ürünü almam'' diye. (Bende bu söze katılıyorum ama artık fikir değiştirme zamanı gelmiş gibi) Gerçekten yaşadığınız deneyim mükemmel bir örnek. :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Canyon da bana kazık attı. Ortadan çatlayan maşa borusuna 100 dolar kargo aldı, vergiyi ödeyeceğiz dedi bir müşteri yardımcısı fakat ödemediler ve onu da bana ödettiler.
 
Canyon da bana kazık attı. Ortadan çatlayan maşa borusuna 100 dolar kargo aldı, vergiyi ödeyeceğiz dedi bir müşteri yardımcısı fakat ödemediler ve onu da bana ödettiler.
Evet forumdan şimdi hatırladım sizin konuyu. Sanırım bir reçine olayı falanda vardı?
Demek ki kurallar değişmiş müşteri her zaman haklıdır tarih olmak üzere (Belki de oldu. :kötü:), Kaz olmaya alışmak mı gerekiyor nedir yani? (Bu sözüm geneli kapsıyor)
 
Geçmiş olsun, başınıza bir hal gelmeden fark etmeniz sevindirici. Konuyu sonuna kadar okudum, yasal belgeler esas alındığı için giant disb. Burada suçsuz gözüküyor lakin bir jets de yapılabilirdi diye düşünüyorum.
Farklı sektörlerden 2 durum geldi başıma. Birisi üst düzey kulaklık firması, Türkiyede satış temsilcisi bulunmadığından çine mail gönderdim, direk kabul ettiler ve benden kulaklığın kablosunu keserken çekilmiş bir video istediler. Kulaklığı makas ile kestim videoda ve yaklaşık 20 gün sonra yeni kulaklığım elime ulaştı.
Bir diğeri de Diesel marka saatimi USA den getirttim. Yaklaşık 2 yıl kullandıktan sonra mekanik arıza verdi ve buradaki yetkili satış noktalarından birine götürdüm. Aslında düşüncem ücreti karşılığında yetkili firmaya tamirini yaptırmaktı fakat "markanın ülke ayrımı yok, herhangi bir ülkede ücretsiz değişim yapılıyor, marka her zaman ürününün arkasında" denilerek saatin iç mekaniğini ücretsiz değiştirdiler.
Bu konularda fark ettim ki bazı markalar prosedürü değil de imajını ön planda tutuyor
 
canyon en çok çatlayan karbonlardan biridir. genelde arka çatalda olur bu durum. canlı gözümle gördüm burda izmir güzelbahçede bisikletçide kadroyu ikiye kesti ve resmi yollayıp yeni kadroyu alacakmış fakat bir kadro sürekli aynı yerden kırılıp çatlarsa ben orda iki kere düşünürüm. ben 70 km hızla giderkende kırılabilrdi demekki. insan hayatı para ile ölçülemez isterse bana kırılınca fabrikayı versin bu markaya ciddi mesafeliyim. giantta ise bu durum şaşırtıcı. direk tayvanla muhattap olunması en sağlıklısı. fakat tüm karbonların bir ömrü vardır. genelde bu ortalama 4-5 yıldır. 5 yıldan sonra yapısını rijitliğini kaybeder. kaldı ki 5 yıldan önce bile duruma göre kaybedebilir. özellikle yazın çok güneş görürse ve ısınırsa veya kaloriferin yanında durursa karbon dokuları gevşer ve çözülür ve malum durum oluşur. tr deki yetkili dist. ler tüm yabancı markalar için benzer zihniyete bürünürler. marka buraya girince zihniyetleri de değişir.. rolex servisine gidin hatta mercedes e bakın adamlar kaynaklı bir sorun olduğunda aynen şöyle bir durum olmuştu. bu tr de yapılan bir ticari mercedes araç bu sorun almanya mercedesi ilgilendirmez ve bağlamaz demişti burdaki dist. şaka gibi cidden.
 
Son düzenleme:
Ismi aklıma gelmedi. Amerikada meşhur bir dava - olay ismi var. 70 lerdeydi sanırım. Üretilen ucuz spor arabalardaki bir güvenlik hatası sonucu kaza yapan sürücü benzin deposunun yırtılması sonucu yanarak oluyor. Sonrasında yapılan incelemede bunu 2-3 dolarlık bir maliyetle giderilebilecek bir sorun olduğu farkediliyor. Degisim icin de araç başına ayri bir masraf gerekiyor. Fakat araçların çağrılmasının maliyeti (AÇM) araç sayısı kadar bir maliyete malolacak iken, ıstatistik hesabı ,olası bir kaza ve sonrasındaki tazminat miktarı ( TM) . Ve tahmin edin neye karar veriliyor. AÇM >TM olduğundan araçlar cagirilmiyor.
Yanı bu dev firmalar hukuk, ıstatistik, psikoloji, fizik,kimya, satış, reklam,.......her türlü bilimi, tekniği, yöntemi .... kullanırlar. Yeni trendler çevrecilik, müşteri odaklılık, kişiselleştirme,.... Yanı 5 tas oynamıyor bu milyarlık şirketler. Devletler bile bu şirketlerin menfaatlerine göre kararlar alıyor.
Not: araç marka ve modelini buldum. Ford Pinto ilave yazılarda burada

(link)


(link)
 
Son düzenleme:
canyon en çok çatlayan karbonlardan biridir. genelde arka çatalda olur bu durum. canlı gözümle gördüm burda izmir güzelbahçede bisikletçide kadroyu ikiye kesti ve resmi yollayıp yeni kadroyu alacakmış fakat bir kadro sürekli aynı yerden kırılıp çatlarsa ben orda iki kere düşünürüm. ben 70 km hızla giderkende kırılabilrdi demekki. insan hayatı para ile ölçülemez isterse bana kırılınca fabrikayı versin bu markaya ciddi mesafeliyim. giantta ise bu durum şaşırtıcı. direk tayvanla muhattap olunması en sağlıklısı. fakat tüm karbonların bir ömrü vardır. genelde bu ortalama 4-5 yıldır. 5 yıldan sonra yapısını rijitliğini kaybeder. kaldı ki 5 yıldan önce bile duruma göre kaybedebilir. özellikle yazın çok güneş görürse ve ısınırsa veya kaloriferin yanında durursa karbon dokuları gevşer ve çözülür ve malum durum oluşur. tr deki yetkili dist. ler tüm yabancı markalar için benzer zihniyete bürünürler. marka buraya girince zihniyetleri de değişir.. rolex servisine gidin hatta mercedes e bakın adamlar kaynaklı bir sorun olduğunda aynen şöyle bir durum olmuştu. bu tr de yapılan bir ticari mercedes araç bu sorun almanya mercedesi ilgilendirmez ve bağlamaz demişti burdaki dist. şaka gibi cidden.
Çatal ve bottom bracket....
 
Şimdi bu durumda ikinci el Giant alırken iki sefer düşünmemiz gerekecek haliyle. Size kelek yapan arkadaşınız, tanımadığımız yabancı bize neler yapmaz. Bu konu açılmadan elimdeki Giant'ı okutsaydım bari. 😀 😀 🤪
Okut tabi uyguna . Zaten o bisiklet buyuk sana
 
@mariokaldato 2 kg Bim poşeti + sadece alışveriş poşeti takılmış gidonla takas.
@hamlet2006 Holosko garibim az kalsın para birimi olacaktı Allah'tan yırttı. Eski fırtına zamanları olsaydı olurdu ama artık o da bizim gibi yaşlandı. Ben bakayım bütçeyi yazarsan yurtiçi-yurtdışı.
 
Ne Giant' mış kardeşim. Mailler, mesajlar, forumlar, telefonlar, sahibinin burnundan gelmiş. Amerika' ya yaz, Tayvan' a yaz... Sonuç yok. Harcanan enerjiye bak. Fasoncu firma bisikleti bu kadar oluyor demek.
Yalnız Ben sahibi değilmişim bisikletin. Yani çalmış, bulmuş,haksız elde etmiş olabileceğim olasılığı Gianta daha cazip geliyor :) Çok zor olmasa gerek tüm datalar elinde ararsın ilk sahibini böyle böyle bir durum var şu kişiye sattınız mı satmadınız mı alırsın onayı bitti. Ama amaç kullanıcı mağduriyeti gidermek, kendi ayıplı malına sahip çıkmak değil. Evet kağıt üstün de yazılı kurallara göre Giant'ın sorumluluğu bulunmamakta ama ortada da FASONCU bir firmanın AYIPLI bir malı var. Her neyse can sağlığı olsun gözler gönüller görüyor olup biteni, iki satırın arkasına sığınarak kendi ayıplı malını sahiplenemeyen aciz bir firma gördüm ben karşım da son iki haftada. Herkes ona göre bisiklet seçimini yapsın derim..
 
  • Beğen
Tepkiler: ZirZop
Yalnız Ben sahibi değilmişim bisikletin. Yani çalmış, bulmuş,haksız elde etmiş olabileceğim olasılığı Gianta daha cazip geliyor :) Çok zor olmasa gerek tüm datalar elinde ararsın ilk sahibini böyle böyle bir durum var şu kişiye sattınız mı satmadınız mı alırsın onayı bitti. Ama amaç kullanıcı mağduriyeti gidermek, kendi ayıplı malına sahip çıkmak değil. Evet kağıt üstün de yazılı kurallara göre Giant'ın sorumluluğu bulunmamakta ama ortada da FASONCU bir firmanın AYIPLI bir malı var. Her neyse can sağlığı olsun gözler gönüller görüyor olup biteni, iki satırın arkasına sığınarak kendi ayıplı malını sahiplenemeyen aciz bir firma gördüm ben karşım da son iki haftada. Herkes ona göre bisiklet seçimini yapsın derim..
GIANT' ın bisikletine garantiden işlem yaptırtmak isteyen kişiye potansiyel hırsız mumelesi çekmesi çok hatalı. Burdaki muhabbetler GIANT' ın 2. elini çok düşürür. Alacak olanlar iki defa düşünür. Aralık ayında Giant Propel Advanced Disk 2 alma durumum olmuştu. Rengini beyenmeyip başka bir bisiklet almıştım. Resmen direkten dönmüşüz.
 
GIANT' ın bisikletine garantiden işlem yaptırtmak isteyen kişiye potansiyel hırsız mumelesi çekmesi çok hatalı. Burdaki muhabbetler GIANT' ın 2. elini çok düşürür. Alacak olanlar iki defa düşünür. Aralık ayında Giant Propel Advanced Disk 2 alma durumum olmuştu. Sarı rengini beyenmeyip başka bir bisiklet almıştım. Resmen direkten dönmüşüz.
Anladığım kadarıyla zaten amaçlanan da tam olarak bu ikinci el satışını engelleyerek sıfır satışını arttırmak. Hadi sıfır aldın diyelim bu yapı da olan bir firma ( kar maximizasyonu, kar > müşteri memnuniyeti ) kullanıcı hatası tarzı bahanelerle değişimi reddedip reddetmeyeceği de bende büyük soru işareti artık...
 
  • Beğen
Tepkiler: ZirZop
Konuyu bayağıdır takip ediyorum..

Açıkçası takıldığım nokta, neden bizler, firmaların, kurallarını, hep kendi lehimize esnetmelerini istememiz.. bu şekilde gelişmediğinde de karşımızda ki firma tu kaka oluyor.

Giant markasını sevebilirsiniz ya da nefret edebilirsiniz.. ve sonuna kadar eleştirebilirsiniz, ancak kişiselleştirmenin çok da doğru olduğunu düşünmüyorum... Okuduklarıma istinaden, kimse kimseyi, hırsızlıkla, çalmakla, yalan söylemekle itham etmiyor, bu konuda iddiada bulunmak bana biraz demogoji olarak geliyor... Ancak, insanlar diyor ki, olaylara bakış açımız kişilere özgü değil, yazılı kurallamız var ve buna göre hareket ediyoruz, ki bu yazılı kurallar, emin olun ki, yılların içerisinde yaşanmış olaylara bu noktaya evrilmiştir..

Giant markasının bu kurallara bağlı kalmasını eleştirmek ise, bana kalırsa doğru değil.. Firmalar, bütçelerle yönetilir ve markanız ister Giant, ister Mercedes, ister Samsung olsun kimse kimseye 1000 euroluk jesti inisiyatif alarak YAPMAZ. Sadece bu firmaların yazılı kurallarındaki esneklik birinde azdır, birinde çoktur, ona göre hareket eder..
 
bu yazılı kurallar, emin olun ki, yılların içerisinde yaşanmış olaylara bu noktaya evrilmiştir..
Buradaki örnekte de yaşanan bir olay var ve belli ki bu yazılı kuralların biraz daha evrilmesi gerekiyor. Burada durması şart değil yani:) firma yapar yapmaz o ayrı mesele ama bence de kadrodaki çatlak fabrikasyon hata ve şahsen ben yetkili bir isim olsam ilgili firmada bir şeyler yapmak için uğraşırdım. Bunu sadece bisiklet kullanıcısı olarak söylemiyorum emin olun.
 
Konuyu bayağıdır takip ediyorum..

Açıkçası takıldığım nokta, neden bizler, firmaların, kurallarını, hep kendi lehimize esnetmelerini istememiz.. bu şekilde gelişmediğinde de karşımızda ki firma tu kaka oluyor.

Giant markasını sevebilirsiniz ya da nefret edebilirsiniz.. ve sonuna kadar eleştirebilirsiniz, ancak kişiselleştirmenin çok da doğru olduğunu düşünmüyorum... Okuduklarıma istinaden, kimse kimseyi, hırsızlıkla, çalmakla, yalan söylemekle itham etmiyor, bu konuda iddiada bulunmak bana biraz demogoji olarak geliyor... Ancak, insanlar diyor ki, olaylara bakış açımız kişilere özgü değil, yazılı kurallamız var ve buna göre hareket ediyoruz, ki bu yazılı kurallar, emin olun ki, yılların içerisinde yaşanmış olaylara bu noktaya evrilmiştir..

Giant markasının bu kurallara bağlı kalmasını eleştirmek ise, bana kalırsa doğru değil.. Firmalar, bütçelerle yönetilir ve markanız ister Giant, ister Mercedes, ister Samsung olsun kimse kimseye 1000 euroluk jesti inisiyatif alarak YAPMAZ. Sadece bu firmaların yazılı kurallarındaki esneklik birinde azdır, birinde çoktur, ona göre hareket eder..
Adil tarafsız bir çerçeveden bakıyor gibi olsanız da, müşteri satıcı ilişkilerinde işler sizin anlattığınız gibi yürümez yürümemeli kendine dünya markası diyen bir çok örnekte görüleceği üzere ayıplı mallarda bu firmaların nasıl aksiyonlar aldıklarını yukarı da arkadaşlar dile getirmiş. Sizin bakış açınız tarafsızlıkla birlikte biraz Giant TR tanıdıklığı yakınlığı ilişkisi birazda bu konularda canı yanmamışlık içeriyor :)

Ayriyeten bir kadronun bu firmaya tüm girdileriyle 1000 dolara mal olduğunu zannediyorsanız çok yanılıyorsunuz onu da belirteyim :) Kaldı ki dediğiniz gibi olsun bahsettiğimiz firmanın yıllık geliri 2 Milyar dolar seviyelerinde. Bu hasetle ayıplı malını sahiplenmesi hiçte bana jest yapmış anlamına gelmez. Ayıplı mal ayıplı maldır neden bunu anlamamakta güçlük çekiyor markanın avukatı gibi yorumlar da bulunan sizler :) Öyle bir yorumluyorsunuz ki sanki ben bisikletin ikinci sahibiyim kadroyu kırmışım ben hatalıyım ama hala JEST bekliyorum. Bakın kadro kendisi kırıldı ve Ayıplı mal bitti bizim itirazımız buna en azından ufakta olsa KOCA firmanın 2 satırla tüm sorumluluğu ayıplı ürettiği malı sahiplenmemesine itirazımız yoksa kimsenin firmanın kuralları şartlarıyla bir derdi yok ! Alsınlar en iyi zannettikleri kadroları onların olsun başımın gözümün sadakası olsun fazla söze gerek yok..

saygılar.
 
Hocam, farklı düşünüyoruz.
Öncelikle sizi herhangi bir şekilde itham ettiysem özür dilerim, amacım değildi.. Sizin tüm yaptıklarınız ve yazdıklarınızdaki samimiyetimize güveniyorum.

1000 dolar/euro derken, takılmayın miktara, o sadece bir örnekti.. firma vardır, bunun kat ve kat fazla yükünde altına girer... ama önemli olan, bütün bunlar, inisiyatif dahilinde değil, kurallar, politikalar çerçevesinde olur... Yazdıklarınız itibarı ile Giant'ın garanti hakkında ki kurallarına yeterince vakıfsınız, tabii ki artık, sayenizde, bizde...:):)

Benim anladığım, siz Giant firmasının size göre nasıl olmasını tanımlıyorsunuz ve %100 haklısınızda.. ancak ne yazık ki Giant öyle bir firma değil, kendi kuralları ile oynamak istiyorlar... bazen tecrübeler kolay, bazen de çok zor kazanılır... bu örnek hoş olmayanlardan...

@Yusuf Ziya Aktaş hocam, kesinlikle haklısınız ama öncelikle markalarında pazar beklentilerini hesaba katmak gerekli... küçük pazarlarda bu çok kolay ve hızlı olmaz...
Syglar
 
  • Beğen
Tepkiler: bisikletli adam
Canyon kadromda boya çatlağı oldu.

1 hafta içinde 2500 euro luk yeni kadro gönderdiler. Tek kuruş para ödemedim. Üzerine grupset transfer işçiliği için 150€ havale yaptılar.
bu boya çatlağının resimleri mevcut mu görme imkanımız var mı acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: bisikletli adam
Türk tüketicileri çok ezik. Tüketici koruma kanunları ve genel kültür durumu belirliyor. Başımdan geçen bir olayı anlatayım: Amerika' ya tatile gittim. Bir arkadaşımda kalıyorum. Seyahatin sonlarına doğru elimde kalan para ve kredi kart sınırlarını zorlayıp ne zamandır almayı düşündüğüm bir fotoğraf makinası aldım. Lens + makina 2500 dolar civarı. Yaw ne biçim kar ettim Türkiye' de şu kadar, ben ucuza aldım diye keyifliyim. Alış veriş yaptığım siteye arada göz atıyorum.

Aradan 2 gün geçti... Aaa, o da ne, benim aldığım makina' da 200 dolar indirim olmuş 2300' e düşmüş. Evinde kaldığım arkadaşa söyledim, 2 gün sonra alaydım 200 dolar karlıydım vs. "Lan oğlum sen salaksın. Burlarda bi yerlerden alsaydın bu indirimi bize de uygulayın deyip paramızı geri isterdik" dedi... Alış veriş yaptığım site New York' da ben California' dayım. Oturdum adamlara email yazdım: " Satın aldığım aldığım makinada 200 dolar indirim yapmışsınız, arkadaşım sizden alış veriş yaptığım için salak olduğumu söylüyor, burda bir yerden alsaydın paramızı geri isterdik" diyor. Ama ben sizden alış veriş yaparak salaklık ettiğimi düşünmüyorum, bu indirimi bana uygulayacağınızı düşünüyorum" dedim. maili sabah attım. Dolaşmaya çıktım.

Eve geldim 2 saat sonra. Maillere baktım bunlar cevap yazmış: " Beyefendi, durumunuzu inceledik, haklısınız. Bu indirimi size de uygulamaya karar verdik. Paranız 2 gün içinde hesabınıza geçecektir" gerçekten de parayı iade ettiler.

Bu Giant olayı bir ABD vatandaşının başına gelse ve işi görülmese şöyle yapardı: Yazışmaları bir yere kaydeder, ardından dr' a gidip 3 gün rapor alıp 2 de psikolojik ilaç yazdırır sonra da dava açardı: "Büyük bir zevkle ve güvenle aldığım bisikletim kırıldı, bu beni derinden yaraladı, firma garantiden işimi halletmedi, benim psikolojim bozuldu işte dr. faturası, işte kullandığım ilaçlar, şu kadar maddi bu kadar da manevi zararım oldu. Tazmin edilsin deyip 1 milyon dolar alırdı.

Benim gözlemim firmaların ülkelere göre davrandığı... Giant bakıyor şimdi, şikayet başvurusu yapan şahıs bir orta doğu ükesinden. Bunun hakkını takip edebileceği bir sistem yok... Boşver gitsin muamelesi. Aynı maili California veya Boston' dan yazsaydı durum farklı olurdu.

İzmir' de biriyle tanıştım, adam Trek bisiklet almaya karar vermiş, fabrika' ya bakmaya İzmir' den Wisconsin' e gitmiş... Böyle müşteriyi ezebilir misiniz?

Çenem düştü, muhabbet olsun diye yazdım.
İyi günler dileğiyle...
 
Son düzenleme:
Geri