Scudo Sports

Giant Tcr Advenced Pro 0 2017 kadro çatlaması

İşin hukuki boyutunu bilmeden yazıyorum.Bir bisiklet satıldığında fatura sahibi ile ikinci alıcı arasında bir sözleşme yapılsın bisiklet ile birlikte tüm garanti şartlarını ikinci alıcıya devrediyorum diyebilsin .Birinci alıcı yani fatura sahibi devreden çıksın, yeni muhattab belli olabilsin.

Firmalar bu şekilde düşünmediğinden
Firmalar:
''Biz X frması olarak bisikletimize 5 yıl garanti veriyorum'' demesin.Biz X firması olarak ilk alıcı Y'nin kullanması halinde 5 yıl garanti verebiliyorum'' desinler
 
Scudo
Ben şu açıdan düşündüm talep alınan ülkeden farklı bi yerde yapılıyosa kadronun ülke ülke gezmesindense iki evrak buraya daha hızlı gelir ve kadro direk burdan gidip geri buraya gelir ama dediğiniz gibi taş koyan ilk alan şahıs galiba

Giant, her garanti dosyasında eski kadroyu incelemek üzere fabrikaya çağırmıyor. Dolayısıyla gerekli belgelerle fotoğraflar, eğer fotoğraf problemi açıkça ortaya koymak adına yetersizse kısa bir video ile Tayvan'a derdinizi anlatabiliyorsunuz. Üretici böylece onaylıyor veya reddediyor eğer onaylarsa elinde kadro varsa hemen gönderiyor, kadro yoksa üretip gönderiyor. O zaman üretimi kadar süre beklenilmiş oluyor. Reddettiği durumda eğer kullanıcının itirazı devam ediyorsa, kadroyu incelemek üzere Tayvan'a gönderiyoruz. O aşamaya kadar sorunlu kadro istenmiyor. Onaylandığı durumda ise önce eski kadronun distribütöre teslim edilmesi talep ediliyor ve yeni kadro kullancıya veriliyor. Buradaki amaç sorunlu kadronun kullanımdan kaldırıldığından emin olunması.

Bu örnekte ABD'deki ilk alıcının "belki de taşıma sırasında kadronun zarar gördüğüne istinaden fikir belirterek yardım etmekten kaçınması" Giant adına karar vermesidir zira Giant'ın böyle bir iddiası henüz yok. Arkadaş olan birinin bu yaklaşımı üzücü. Çünkü ilk alıcı oradan garanti için gereklilikleri yerine getirse buradaki kullanıcının sorununu da çözmeye çok yakın. Benim itirazım da burada başlıyor. Kullanıcının arkadaşı ona çözüm için yardım etmiyor, bizim açıklamalarımız ve bu konuya harcadığımız zaman hiçe sayılarak yok yere hakarete ve iftiraya varan ifadeler kullanılarak firmamız karalanmaya çalışılıyor. Olayın detayını bilmeden fikir sahibi olan forum üyeleri de bize giydirmeye başlıyor :) İtirazım buna.
 
@ibrahimyilmaz Merhaba Ibrahim bey merak ettigim bir soruyu sorayim bende. Almanya dan arkadasim adina faturali bir Giant getirttim. Basima herhangi bir durum geldiginde faturam ve adina fatura edilmis arkadasimla size geldiğimde Almanya Giant la benim adima iletisime geçip yeni kadromun sizin elinize gecmenizi ve bana teslimini sağlıyor musunuz?
 
bencede olay burada tıkanıyor...
@ibrahimyilmaz giant türkiye tarafından garanti kapsamında değiştirilen kadro oldu mu hiç şimdiye kadar?
Elbette oldu. 2019 senesinde yanılmıyorsam 3 adet başvuru oldu ve olumlu neticelendi. Hatta kadrosu değişen bir kullanıcının açılan bu konuda yorumu da var. İzmir’den bir müşterimizin 2017 model bir Propel Advanced bisikletini 2019 model Propel Advanced Pro ile değiştirdik. Yine boya problemi nedeniyle 2019 Model TCR Advanced 1 SE modelini müşterimizin talebi doğrultusunda sadece model farkından oluşan fiyat farkını talep ederek 2020 TCR Advanced Pro kadroya yükselterek değiştirdik. Şu an elimize iRide Rocker 3 fatbike model bisiklette fabrika sadece kadro gönderemediği için kendi stoklarımızdan komple bisiklet olarak göndermeyi kabul ettiğimiz bir dosyamız daha var. Eğer garanti şartlarına uyuyorsa başvurunuz işleme konuluyor ve mümkün olan en kısa sürede çözüme kavuşturuyoruz.
@ibrahimyilmaz Merhaba Ibrahim bey merak ettigim bir soruyu sorayim bende. Almanya dan arkadasim adina faturali bir Giant getirttim. Basima herhangi bir durum geldiginde faturam ve adina fatura edilmis arkadasimla size geldiğimde Almanya Giant la benim adima iletisime geçip yeni kadromun sizin elinize gecmenizi ve bana teslimini sağlıyor musunuz?
Almanya Giant’la iletişime geçmiyoruz. Eğer garanti başvurusu koşullarına uygun müracaat yaparsanız direkt üretici Giant firmasının Tayvan’daki genel merkezi ile iletişime geçiyoruz. Tayvan’dan gelen yönlendirmeye ve alıcının talebi doğrultusunda kadro buraya gönderilirse burada faturada ismi geçen kişiye teslim edebiliyoruz.
 
@trainspotting35 Ng 650 takası ile yanındayım.Bu iyiliği bir @mariokaldato yapar bir de ben.:D

Asıl sorulması gereken soru şu: Neden Taywan'dan ithal edilen bir bisiklet Almanya'da bir birim fiyata satılabiliyor iken yine Taywan'dan ithal edilen bir bisiklet, güzel yurdumuzda aynı döviz cinsinden (euro) iki birim fiyata satılıyor?

Hal böyle olunca insanlar da gider ya Amerika'dan alır ya Almanya'dan.Sonrası karmaşa.
 
Giant tcr alma arifesinde konuyu takipteyim.

Türkiye'den alacaksanız 5 yıl boyunca ürünün sonuna kadar arkasında olacaklarını açıkça ifade etmişler. Daha önce Giant kullandım, memnun kaldım. Kulüp arkadaşlarımızdan da kullananlar vardı. Garanti işleri ile ilgili örneklere de şahit oldum. Bir sorun yaşamadılar. Tabii bu yaşanmayacağı anlamına gelmez ama Giant benim gözümde oldukça iyi bir konumda. Sizin gibi bütçemi ayarlayıp arayışta olsaydım Giant tercih ederdim.

Hangi bisikleti alırsanız alın, içinize sinsin, keyifle güzel günlerde sürmeniz dileği ile...
 
@trainspotting35 Ng 650 takası ile yanındayım.Bu iyiliği bir @mariokaldato yapar bir de ben.:D

Asıl sorulması gereken soru şu: Neden Taywan'dan ithal edilen bir bisiklet Almanya'da bir birim fiyata satılabiliyor iken yine Taywan'dan ithal edilen bir bisiklet, güzel yurdumuzda aynı döviz cinsinden (euro) iki birim fiyata satılıyor?

Hal böyle olunca insanlar da gider ya Amerika'dan alır ya Almanya'dan.Sonrası karmaşa.
Buradaki gelir seviyesinden, vergilere, satış adetlerinden distribütörün işi devam ettirmek için gerekli olan kar marjına kadar bir sürü cevabı var. Sıkıntı burada bir bisiklet satılır iken diğer bir ülkede 10 bisiklet satılmasından başlıyor.
 
Sıkıntı burada bir bisiklet satılır iken diğer bir ülkede 10 bisiklet satılmasından başlıyor.

Bu zaten temel mesele.Yeterli talebi nihai müşteri oluşturamadığı için buradaki distrübütör de ana firmadan yeteri miktarda ürünü çekemiyor, fiyat avantajını yakalayamıyor.Bunu anlayabiliyorum.Ancak aradaki bire bir farkı anlayamıyorum.Bu kadar farkı açıklamak zor
 
@trainspotting35 Ng 650 takası ile yanındayım.Bu iyiliği bir @mariokaldato yapar bir de ben.:D

Asıl sorulması gereken soru şu: Neden Taywan'dan ithal edilen bir bisiklet Almanya'da bir birim fiyata satılabiliyor iken yine Taywan'dan ithal edilen bir bisiklet, güzel yurdumuzda aynı döviz cinsinden (euro) iki birim fiyata satılıyor?

Hal böyle olunca insanlar da gider ya Amerika'dan alır ya Almanya'dan.Sonrası karmaşa.

Satış adetlerinin az olmasının birim maliyeti yükseltmesinin yanında asıl sorun bisiklet ithalatının motosiklet ithalatı ile aynı kefeye konması. Bisiklet ithalatının önünde fiyatı etkileyen en büyük faktör İthalat vergisinin üzerine uygulanan ek ithalat vergisi ve virüs nedeniyle şimdilik Eylül ayına kadar geçerli olarak duyuralan yüzde 10 ikinci bir ek ithalat vergisi. Devlet ülkemizde bisiklet ithalatını kısıtlayıcı tedbirler uygulamayı seçiyor. Bu da haliyle fiyata yansıyor. Kur farkı ve alım gücü gibi etkenler tüketici aleyhinde işleyen diğer unsurlar. Tabi bir de %18 KDV var.
 
@ibrahimyilmaz merhaba sizi tanıyan birisi değilim . Tanisam dahi farketmiyor. Konu siz yada giant firmasının dağıtıcısı, bayisi..... değil. Genel olarak bir tüketici ve FIRMA arasındaki dezavantajlı duruma rağmen uygulanan sözleşme , hukuk, ... özellikle tazminat davaları ile firmalardan alinan yüklü tazminatlar büyük ve hatta tekel firmalar için çok büyük bir reklam hatta prestij ! bile olurken , küçük firmalara ise iflas seçeneği sunuyor. Gorunuse bakildiginda bu hukuk düzenine göre yazılı kurallarda yada uygulamada çok güzel bir sistem var. Ama benim baktigim habere göre dahi bana ozel reklam sunan yazılım ve bu yazılımda ismi geçmesi için destek veren ? firmalar olunca bu kusursuz ? sistem biraz saf ayağına yatıyor. Sonunda masada da kazanan büyük firma oluyor . Leonard Cohen 'in dediğine geliyor yani. Herkes biliyor.....
Not : Ibrahim bey tekrar edeyim konunun sizinle alakası yok. Bu sadece bir kısmını bildiğimiz , farkettigimiz sisteme yönelik bir eleştiridir . Saygılar.
 
@ibrahimyilmaz merhaba sizi tanıyan birisi değilim . Tanisam dahi farketmiyor. Konu siz yada giant firmasının dağıtıcısı, bayisi..... değil. Genel olarak bir tüketici ve FIRMA arasındaki dezavantajlı duruma rağmen uygulanan sözleşme , hukuk, ... özellikle tazminat davaları ile firmalardan alinan yüklü tazminatlar büyük ve hatta tekel firmalar için çok büyük bir reklam hatta prestij ! bile olurken , küçük firmalara ise iflas seçeneği sunuyor. Gorunuse bakildiginda bu hukuk düzenine göre yazılı kurallarda yada uygulamada çok güzel bir sistem var. Ama benim baktigim habere göre dahi bana ozel reklam sunan yazılım ve bu yazılımda ismi geçmesi için destek veren ? firmalar olunca bu kusursuz ? sistem biraz saf ayağına yatıyor. Sonunda masada da kazanan büyük firma oluyor . Leonard Cohen 'in dediğine geliyor yani. Herkes biliyor.....
Not : Ibrahim bey tekrar edeyim konunun sizinle alakası yok. Bu sadece bir kısmını bildiğimiz , farkettigimiz sisteme yönelik bir eleştiridir . Saygılar.

Ben de bir tüketiciyim. Sizi anlayabiliyorum. Şöyle bakmak gerekiyor; bir ürünü satan hukuki çerçevede bazı kurallar belirliyor. Biz de o kurallar işimize gelirse ve fiyat ve kalite noktasında ürünü talep ediyorsak o ürünü alıyoruz veya almıyoruz. Kişiye göre kurallar değişmiyor. Kişiye göre kuralların değiştiği bir düzen eşitsizlik ve haksızlık doğuruyor.
 
Bu cümle sadece Giant'ta değil; Scott'tan Trek'e, Carraro'dan Merida'ya kadar bütün üreticilerde bu şekilde.Yani işin anahtarı ''faturada kimin ismi yazıyorsa Süleyman O'' Kısacası sadece bisikletin ilk sahibi garanti şartlarından yararlanabilir.

Bu alıntıladığım kural ile hukuk; satıcı firmaları veya müşterileri nasıl bir korumaya almış oluyor.Bu kuralın temel mantığı ne?
Neden bisikletin garantisi ikinci, üçüncü alıcı ile devam etmiyor.İlk müşteri almış bir sene kullanmış, ikinciye satmış garanti süresi toplamda 5 sene ise neden kalan 4 senede ikinci alıncı da birinci(faturada belitilen) ile belirtilen ile aynı şartlarda garantiye devam edemiyor?
Benim yaşadığım yerde bisikletin markasına bakılmaksızın fatura kesilmiyor. Bisikleti alırken verilen fiş üzerinde marka model kadro numarası vs herşey yazıyor. Ama alıcı ismi yok. Bir sorun olduğunda o fişi göstermek yeterli oluyor, satıcı firma sen kaçıncı sahibisin diye sormıyor bile :) Demek ki yukarıda yazıldığı gibi her ülkeden ülkeye fark ediyor..
 
Benim yaşadığım yerde bisikletin markasına bakılmaksızın fatura kesilmiyor. Bisikleti alırken verilen fiş üzerinde marka model kadro numarası vs herşey yazıyor. Ama alıcı ismi yok. Bir sorun olduğunda o fişi göstermek yeterli oluyor, satıcı firma sen kaçıncı sahibisin diye sormıyor bile :) Demek ki yukarıda yazıldığı gibi her ülkeden ülkeye fark ediyor..

Norveç'in esnafı, bizim esnafı kıskanıyor olmalı.:ssrtcbya:

Bizim ülkedeki esnafın garanti konusundaki çıkış noktası onlarda yokmuş.Bizimkiler ''garanti, ilk alıcı içindir'' deyip kurtulabiliyor.
 
Fıyat sıkayetıne her sektorde rastlamak mumkun.Ozellıkle premıum ya da niş ürünlerde.Vergıler ve kur da dahıl olunca ozellıkle ulasım ve iletişim sektorlerı cok fazla sıkayet ya da olumsuz elestırı alıyor.Fıyatın yuksek olması heralde satıcının ısteyecegı son seydır.Hep tersı bır algı var nedense.Apple da pahalı degıldır Pınarello da;oyle olsa bu sırketler batar zaten...
 
Bir ürünün bir ülkeye girişi ithalat olduğuna göre, her ülkenin de farklı ithalat kuralları olduğuna göre, farklı satış bedelleri ve satın alma miktarına bağlı olarak fiyat kıramama, Avrupa ile rekabet edememe normal görülen bir durum Turkiye'de. Ben ithalat yapan arkadaşlarımın mallarının gümrükte kalıp Ankara (Kızılay) Tasiş'de satıldığını biliyorum. Siz malı getirirken, devlet kural değişiverir altından kalkamazsınız, astarı yüzünden pahalıya gelir. Bu nedenle fiyat farklarından ötürü distribütörü sıkıştırmamak gerek. Her ülkenin mevzuatı farklı

Buradaki soruna dönersek ilk sahibinin sadece kısa bir telefon etmesi ile adresini verip dükkandan faturanın bir kopyasını alması mümkün iken bunu yapmıyor. Türkiye distribütörü yardımcı olmaya çalışıyor ama fatura yok. Bu durumda tek ihtimal, varsa kadro seri nosu üzerinden takiple Taiwan'dan yardım almak. Kayıp fatura muamelesi yapmak. Satıcı dükkanı kapatıp gitse, iflâs etse fatura kopyası çıkartamayacağınıza göre bir başka yolu olmalı bu garantinin. Faturayı kaybetmek çözümsüzlüğe neden olmamalı. Tabi gözden kaçırdığımız hususlar var olabilir. Karşılıklı saygı ve anlayış içinde çözülür umarım
 
Öncelikle Geçmiş Olsun , Buna Benzeyen Çok Çatlak Gördüm Hepsi Tamir Edildi. Umarım Gereken Yapılırda Tamire Gerek Kalmaz
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
Geri