Scudo Sports

İnceleme Giant Escape R3

Taygun Kon

Forum Demirbaşı
Kayıt
12 Temmuz 2018
Mesaj
591
Tepki
1.487
Şehir
istanbul
İsim
Taygun K.
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Şehir - Tur
2018 Ağustosunda Giant Caddebostan mağazasından Escape R3 aldım.
Bisiklet tecrübem daha o günden bu güne kadar. Ancak elimden geldiğince yaşadığım tecrübelere dayanarak bir inceleme yapmaya çalışacağım.
Umarım bu bisikleti merak eden arkadaşlar için bir nebze de olsa faydalı olur.

Haydi başlayalım.

Öncelikle bisiklet üzerindeki grup set Shimano Altus ve Tourney Sis karışımı. Bana sorarsanız gündelik şehir kullanımı için grup set çokta önemli değil.
Zaten Escape serisinin Rx dışındaki diğer bisikletlerinin tamamında en üst set Altus. RX1 de bu Alivio - Tiagra'ya çıkıyor ama o bizim konumuz değil şimdilik.

Bisiklette 3'lü aynakol ve 8'li ruble mevcut. Ön aktarıcı Shimano Tourney Sis. Ben daha önce farklı modelleri pek denememiş bir çömez olarak şunu söyleyebilirim ki aynakol dişlisini yükseltmek için kolu baya bir ittirmek gerekiyor. Ben alışana kadar epey zaman harcadım. Tabi ki bir Deore'de bu nasıldır. tecrübeye sahip değilim.
188582188596

Arka ruble 11 - 32 dişli oranına sahip, Aynakol ise 28 - 38 - 48 oranlarında. Vitesleri 1/1 kombinasyonunda kullandığım zaman gerçekten bisiklet gitmiyor. Habire pedal çevirmekten patlıyorum Allah düşmanımın başına vermesin. Ancak yokuşlarda kolaylık sağladığı kesin olsa da benimde biraz antremana ihtiyacım var tabi.

Belirtmeliyim ki benim elimdeki model sanırım 2015 ya da 16; 218 ve sonrası modellerinde ön aktarıcı olarakta Altus kullanılmış.

Frenler ise Tektro R1 V fren. Ben 1 kez fren ayarı yaptırdım şimdiye kadar. Ama hunharca asılmama rağmen pabuçları henüz erimedi. Yanlız fren performansından nedense pek memnun olamadım. Zamanla bu konudaki tecrüben geliştikçe doğru bir açıklama yapabilirim diye düşünüyorum. Şimdilik bilinmez bir hoşnutsuzluk olarak dursun burada.

2 - Jantlar:

Bisikletin üzerinde 15 inç genişlikte Escape serisinde kullanılan Giant jantları var. Açıkçası jantlardan çok memnun kaldım, oldukça akıcılar. Ayrıca kesinlikle de çok sağlam olduklarını söyleyebilirim. Bizzat duvara şiddetli bir çarpma ile test etmek zorunda kaldım, bana mısın demedi.
Jantlar sağlam olmasının yanında, 28 tel sayısına sahip. Burada hafifliğin ve akıcılığın ön planda tutulduğunu düşünerek böyle bir seçim yapıldığını düşünüyorum.

Lastik olarak ise benim aldığım Modelde Maxiss detonator 700x28c tercih edilmişti. Yeni modellerde ise Kenda kullanılmaktaymış. Maxiss Detonator hafif bir lastik olmasının yanı sıra o kadar çok patlıyordu ki illallah ettim ve sonunda Vittoria Randenour 700x28c korumalı lastikler ile değiştirdim. Sanırım bu konuda biraz daha rahat edeceğim, keza yeni lastiklerimi sakatlığımdan ötürü pek bir deneme şansım olmadı diyebilirim.
Jant göbekleri hakkında yeterli bilgiye sahip değilim. Rulmanlı, bilyalı tartışmalarına giremiyorum beni aşıyor. Ancak yeni bisiklete başlamış birisi olarak beni tatmin ettiği kesin.
188583188592188593

3 - Kadro, Maşa, Gidon ve Sele

Belirtmeliyim ki bisiklet oldukça hafif. Giant Japan'da 10.2 kg olduğu yazıyor. Giant kullanıcıları klübü sayfasında da bir arkadaş 10.5 kilo olarak tarttığını söylemişti. Ben alırken de aşağı yukarı aynı rakamları söylemişlerdi. Her sürüşümün sonunda 3 kat aşağı indirip çıkartıyorum hiç zorlanmadan.
Giant bu modelnde sabit bir maşa kullanmış. Nitekim hafifliğin ön plana alındığı bir bisiklette de zaten böyle olmalıydı. Düz asfalt yollarda benim hiç bir şikayetim olmadı ama arnavut taşlı sokaklardan geçtiğimde kesinlikle amortisör diye söyleniyorum. Tabi bu benzer her bisikletin sorunu.
1.77 boyum var ve S kadro kullanıyorum. Aslında zaman zaman keşke M alsaydım dediğim de oluyor lakin ben bu tercihi yaparken RX3'ün M boyu ile kıyaslama yapmıştım. RX3'ün M bedeni beden tablosuna göre bana uysa da pratikte büyük gelmişti. Bu yüzden aşırı heyecan ve 20 seneyi aşkın bir arzuya kavuşmanın isteği ile S R3'ü tercih ettim. Sonuç olarak pratikte o da bedenime uymuştu... (Bu konuya tekrar değineceğim)
188585 Ancak benim kıyasladığım RX3 modeline göre (grupseti es geçiyorum) fren ve vites kabloları kadronun dışından geçmekte. Bir süre sonra bana Acaba RX3 mü alsaydım dedirten bir detay olarak bunu aktarmak isterim. Çünkü bu durum kadronun tel geçen bölmelerini pompa, çanta vb şeyler bağlamak konusunda kullanamamama sebep oluyor. S kadronun küçük yapısı da hesaba katılınca iki suluk kafesi takmış olan ben için Topeak morph G pompamı bağlayacak herhangi bir yer kalmıyor. Bagaj demirine takılı sırt çantasıyla idare ediyorum şimdilik.
Onun dışında ön ve arkada çamurluk için vida delikleri ve arkada bagaj demiri bağlamak için delikler mevcut.
Kadro içerisinde ise Suluk kafesi bağlamak için 2 adet yer mevcut. Elbet ki pompa vs de takılabilir ama ben suluk kafeslerini tercih ettim. Kadronun altında ise herhanhi biir delik bulunmuyor ve zaten vites telleri alttan geçiyor. Bisikletle beraber ayaklık gelmiyor. Uzun süre ayaklık olmaksızın kullandım ancak her zaman dayayacak bir yer bulamadığım ve yere de koymaya kıyamadığım için Decathlon'dan ayaklık aldım.
188589 188590188591

Gidondan ve Seleden söz etmek gerekirse bence Sele de beyaz rengin kullanılmış olması, görüntü açısından hoş olsa da temizlik açısından pek hoş değil. Ben 3 gün öncesine kadar bir süre, Decathlon'dan aldığım sele kılıfını geçirerek kullanıyordum nitekim kaybettim ve yeniden saf seleyi kullanıyorum. İlk aldığım zaman mağazada beni uyarmışlardı sele konusunda biraz alışman gerekir ilk zaman ağrı çekersin diye. Açıkçası her sürüşünde ortalama 20 km yapan zaman zaman uzun uzun süren birisi olarak seleden şikayetçi değilim.

Gidon ise 15 km sonrasında "Keşke biraz daha yüksek olsa" dedirtiyor. Muhtemelen bunun benim kadro seçimimle de ilişkisi de var. Yakında yükseltici ve kelebek gidon almayı planlıyorum. Elciklerin rahatlığından da şikayetçi değilim. Keza hiç eldivensiz kullanmadım beni götürüyor..
Ancak ilk aldığım zaman fren ve elcik açısı doğru oranda değildi. Bir süre bilek ağrısı çektim. Bunu öğrendikten sonra düzelttirdim ve şimdi daha az ağrı çekiyorum.

Ve sonuç...

Muhakkak ki yazmam gereken, eksik kalan çok şey vardır. Elimden geldiğince bisikletim hakkında katkı sunmaya çalıştım. Son olarak ise karşılaştığım küçük tecrübelerim de şöyle...

- Bisikletin 15 inç genişlikte jantları var. Akıcı hızlı ancak maksimum lastik genişliği kapasitesi 700x32c. Uzun turlar yapmayı planlıyorsanız dikkate alınması gereken bir husus bu. Hem 700x32c zor bulunan bir ölçü hem de pahalı. Uzun turlara çıkma hayali olan ben 700x35c takmak istiyorum ama jant genişliğim müsade etmiyor. Ayrıca jant tel sayısı 28 olduğu için ağır yüklü bir turda sorunlar yaşamak çok muhtemel. Bu da benim gibi uzun tur hayaliniz varsa bilinmesi gereken bir şey.
Ayrıca ön maşada ön bagaj demiri takmak için uygun delikler yok. Bu da bisikletin uzun tur amacı ile tasarlanmadığını gösteriyor zaten.

- Bisiklet oldukça hafif ve akıcı. Eğer hız, hafiflik, güzel bir görüntü ve eh biraz da marka olsun bari diyorsanız aslında Escape R3 gayet buna hitap eden bir bisiklet.
Ben ilk aldığım zaman dolar patlaması yaşanmamıştı henüz. Güzel bir indirimle iyi bir fiyata aldım. Şu an 2000 - 2200 gibi fiyatlara sıfır bulursanız, paranız da varsa bu şartlar altında havada kapın.
Ve bisikleti alırken ilk bisikletim olmasından ötürü biraz olsun hata yaptığımı, bisikleti kullandıkça kullanım şeklimin belirginleşeceğini ve bana yetmeyebileceğini kulağımın kenarına not ederek almıştım. Eğer benim gibi bisiklet dünyasına yeni adım atmışsanız bunu bilerek hareket etmekte fayda var. Sonuçta kervan gerçekten yolda düzülüyormuş.Zamanla tecrübelerim geliştikçe bu başlığı güncellemeye çalışacağım...

Sevgiler, Kazasız günler. :)
 
Scudo
ic bacak boyunuz nedir? 177 Boy ile S beden bisiklet sorun yasatmiyor mu?

Benim boy 168, ic bacak boyu 80. Kendi bisikletim M beden, bisikletin bana buyuk oldugunu bazen hissediyorum ama bi gidon yukseltme aparati ve kelebek gidon alirsam cok iyi olacak :)) Esime Eyluk 2018 de Escape R3 aldik, XS beden. Kendisi bisikleti pek kullanmiyor, R3 un selesini biraz geri alip onu da kullanmayi deneyecegim
 
  • Beğen
Tepkiler: Taygun Kon
S beden olması biraz sıkıntılı olmuş gibi sanki. Benim R3 M beden. 1.66 boy 82 cm iç bacak. S beden denemiştim mağazada. Bacak ve bisiklet gövde mesafesinden sıkıntılı oluyordu rahatsız ediyordu baya dönüşlerde falan özellikle.

Dediğiniz gibi uzun tur amaçlı kullanıma uygun bir bisiklet değil. Tam bir fitness bisikleti:) Alacak arkadaşlar özellikle bunu bilerek almalılar bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Taygun Kon
Evet S - M konusunda ben de tereddütte kaldım R3 konusunda ancak dediğim gibi heyecan vs benim çok sağlıklı düşünmemi engelledi.
Ancak iç bacak boylarınızı okuyunca şok oldum desem yeridir. Benim boyum 1.77 ancak arkadaşımla birlikte 3 - 4 sefer ölçtük ve iç bacak boyum 76 cm çıktı. (78 - 76 arası her ölçüm)
Bana da bisikleti alırken caddebostan da sormuşlardı iç bacak boyumu ama o zaman bilmiyordum. Bir kaç bisiklet üzerinde denemiştik ve her iki bedenin de bana uygun olabileceğini söylemişti o zamanki arkadaş. Sonra M beden RX3'e karar verdim ama hooopp onu deneyince olmadı.
Tabi o zamanki tecrübesizliğim ve heyecanım işte S seçtim. Ha pişman da değilim ancak biraz gidonu yükseltsem fena olmayacak bu yüzden aparat alacağım.

@DayKnight Evet sizin gönderinizi de görmüştüm eşinize Escape R3 aldığınız zaman. Arada bir R3 ile ilgili bir şeyler yazılmış mı takip etmeye çalışıyorum. :) Güzel günlerde kazasız sürmeniz dileği ile
 
güle güle kullan hayırlı olsun :) @Torion
 
  • Beğen
Tepkiler: Taygun Kon
@Şeffaf
Çok teşekkür ederim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Şeffaf
R3 ile rx3 arasında ne fark var bilgilendirebilir misiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Taygun Kon
@modus operandi
Aslında çok büyuk farklar yok desem yeridir.
İlk olarak R3 8'li sistem Altus - Tourney; RX3 ise 9'lu sistem Altus - Acera
Eger ileriye yönelik olsun, upgrade de ederim derseniz RX3 daha mantıklı.
2. Jantları farklı R3'te her iki jantta 28 telli ama RX3'te ön jant 24, arka jant 28 telli. Jant göbekleri de R3'e göre bir üst model.
3. R3'te cromoly - çelik alaşımlı maşa varken Rx3'te maşa aliminyum.
4. RX3'ün kadro geometrisi farklı. M bedende R3 size uyabilirken M bedendeki Rx3 uymayabilir.
ve son olarak Rx3 bir miktar daha hafif(miş) R3'e göre.
 
  • Beğen
Tepkiler: modus operandi
@Taygun Kon
Rx3 te önde 24 tel R3 te 28 tel varsa Rx3 yüklü uzun suruslere cok uygun degil mi sizce? Fazla kilo tasimaz mi. Ben 95 kiloyum uzerine ekipmanlar cadir canta vs sikinti cikarir mi
 
  • Beğen
Tepkiler: modus operandi
@furkanbisiklet Sizce 24 telli bir jant mı, yoksa 28 telli bir jant mı daha fazla yük taşır ?
Rx3 önde 24 arkada 28
R3 önde 28 arkada 28
Bence Çok hayati bir fark olmamakla birlikte (yükün arkada olacağını tahmin ederek) bu ikisi arasında kalınıyorsa tabi ki R3 tercih edilmeli.
Fazla tel fazla yük demektir.
Ama illa ki Giant alacaksanız ve uzun tur diyorsanız Escape 2 ya da 1 bakın derim.
Ha bunlar pahalı derseniz o zaman Escape 3'te olabilir. Sadece 7'li grupseti var Escape 3'ün

Ama diyeyim uzun tur kayali ile alıyorsanız R3 ya da RX3 pek uygun değil bu iş için.
 
Merhabalar çocukluk bisikletlerimizden ayrı olarak gerçek anlamda bisiklete yeni başlayacağım. Genelde şehiriçi, hafif patika yollarda haftasonları da 40-50 km muğla kıyılarında turlar yapacağım. Bisikleti önerir misiniz acaba ya da ne tür bisiklet almalıyım? Şimdiden teşekkürler herkese iyi forumlar.
Edit. 3000 limitim var..
 
  • Beğen
Tepkiler: Taygun Kon
1 buçuk yıl önce yazmıştım bu incelemeyi. Üzerinden oldukça tecrübe geçti. Yaklaşık 4000 km yaptım bisikleti aldığımdan beri.

Geçen seneki kaygılarımı düşününce tecrübenin önemini de anladım.

İlk değineceğim konu uzun turda bu bisiklet kullanılır mı sorusunu yanitlamak olsun.

*Gayet ağzına kadar dolu toplamda 40 litrelik heybe, çadır, mat hepsini portbagajda taşıdım ve jantlarıma en ufak zarar vermedi. Ki bir zahmette vermesin, sonuçta bisiklet Giant !
Ama yine de bir KOGA olmadığını hatırlamalı.

Anladım ki çok yüklü bir tur yapmak bana göre değilmiş. Bu açıdan bakacak olur isek Bikepacking sistemleri ile oldukça güzel bir uzun yol arkadaşı olabilirmiş Escape R3. Jant ve tur ilişkisine bakacak olursan, eğer bikepacking sistemi ile asfalt turu yapacaksanız 700x28c gayet ideal. Kalın lastik derdine girmenize hiç gerek yok. Boşa kafayı takmışım bunu.

virüs belası bir geçsin bikepacking turu da yapacağım.

Gidon: Herhangi bir tur bisikletine nazaran bisikletin gidonu en olarak kısa kalıyor. Bir fitness bisikletine uygun olacak şekilde dar tasarlanmış. Baska bir arkadaşımın bisikletini kullandığımda iki yana açılmış kollar ve kalın lastikler ile kendimi tır kullanıyormuş gibi hissetmiştim.

Gidon'un kısa kalması üzerine aksesuar takarken; özellikle de, aparatsız sadece kayışlarla bağlanan gidon çantası takarken dar bir alan bırakıyor. Elcikler ise bana uzun geliyor. Sanki daha kısa elcikler takarsam gidon alanından yer kazanılabilir gibi. Ama denemedim, şu an denemeyi de düşünmüyorum. İleride çadır ve mat taşıyabileceğim bir aparat takacağım o zaman fikrimi gözden geçiririm.

*Sele borusu ve seleye gelirsek; Selenin kendisinden kozmetik anlamda şikâyetçiyim.

20200411_170256.jpg
Özellikle Antalya'da kullanırken bu hale geldi. Selenin diğer tarafı da bu halde. Beyaz olduğu icin kötü bir görüntü yaratıyor. İleride değiştirmeyi düşünüyorum.

Benimle birlikte bisiklete oldukça uzun boylu bir arkadaşta arada sırada biniyordu. 87 cm iç bacak boyu 1.90 boy ile sele borusunu oldukça yükseltiyordu. Bir süre sonra sele borusu yamuldu. Evet yamuldu. Halen kullanılabilir durumda olsa da onu da değiştireceğim. Bisiklet seçerken çok küçük kadro kullanmamak için bir sebep daha.

Hazır boyuta değinmişken yukarıda S kadro kullandığımı ama M kadro mu alsaydım acaba tereddütünde kaldığımı söylemiştim. O günden sonra gidon aparatı aldım ve gidonu yükselttim. Frenleri de doğru açıyla ayarladığımda ağrı sızı gibi şeyler yok oldu. Biraz daha rahat ettim.
Şu an boyuttan yana bir sıkıntım yok ancak M kadro bir bisikleti denemeden net bir karar veremem :)

* Jantlarım bilyalı göbeğe sahipmiş, hatta bilyalarının da bir sonraki bakımda değişmesi gerekebilir. Bu kadar zamanda bunu da öğrenmiş oldum.

Lastikleri ise geçen sene dediğim gibi değiştirmiştim. Hâlâ degiştirdigim lastikleri kullanıyorum. Vittoria Randenneour 700x28c
Lastiklerin yağmur performansı bir harika. 2500 km kadar da hiç patlak görmedim. Her hafta patlayan Maxxiss Detonator'un yanında kesinlikle hayat kurtarıyor.
Ancak performans ve akıcılık konusunda Maxxiss çok daha iyiydi. Bunu da eklemekte fayda var.

*Grup sete gelecek olursam bir sürüş esnasında nasıl olduğunu anlayamadığım şekilde zinciri kopartıp ön aynakol aktarıcısını patlattım. Bu yuzden Tourney Sis olan aktarıcıyı Altus ile değiştirdim. (Ne büyük bir upgrade ! ) Açıkçası hiç fark yok.
Ama gündelik şehir tur kullanımları için fazlasına da gerek yok. Bu konuya hiç takılmayın.
Ayrıca arıza durumunda parça değişimi ucuza maloluyor. Günlük kullanım amacı taşıyan birisi için parçaların ucuz olması da büyük bir avantaj bence.

Eğer ileride upgrade etmeye ihtiyaç duyarsanız 10'lu sisteme kadar jant ve göbeller destekliyormuş. Bu da kenarında dursun. Ben belki ileride Tiagra ile kullanabilirim :)

*Frenler ve kablolar: Açıkçası iyi bir fren önerisine ihtiyacım var. Tektro R1 frenlerd3n pek memnun kalmadım. Bir keresinde uçurumdan düşüyordum. Eğer bisikleti yoğun şekilde kullanıyorsanız iyi bir fren takımı bakmanızı öneririm.

Dar kalan gidon ve dışarıdan geçen kablolar canta seçimlerimize dikkar etmek gerekiyor. Ozellikle de gidon çantasi kullanılacaksa apartla baglanan canta modelleri tercih edilmeli. Vaude aqua, ortileb vs.gibi. kayışla kullandığım çantalar kablolara baskı yaptı ve bir keresinde aynakol aktarıcısının çalışmamasına sebep oldu. Bu da bir tecrübe olarak birada dursun.

Yeni tecrübeler edindikçe detaylandırmaya devam edeceğim.

Merak ettiğiniz bir şey olursa da elimden geldiğince cevaplarım. :) Önceden Fuji, VSF, KOGA gibi bir tur bisikleti almaya niyetim vardı. Ama geçen zamanda bu fikrim kafamdan silindi.

Bazen yol bisikleti alsam mı acaba diye düşündüğüm oluyor. Ancak hep celişkide kalıyorum. Nitekim, yarış koşmuyorum. Ya da farkli bir bisiklet düşünmek için öyle geçerli bir nedenim de yok. Moğolistanın ıssız köşelerinde, Peru'nun dağlarinda gezmiyorum. Bu yüzden bu bisikletin benim kullanım tarzıma yeterli olduğuna kanaat getirdim. Bakalım tecrübe ve zaman bana neler gösterecek.
 
@Taygun Kon

Bende de XS beden bir R3 var.(Eşime almıştık bisikleti ama arada kaçırıp ben kullanıyorum :)) Mart ayında Kurtköy - Şile arasında 110km lik günlük tur yapmıştım bisikletle. Gidon konusunda yükseltici ve kelebek gidon takmayı düşünüyorum. Bisikletin üstündeki ruble 11-32 aynakol da 28-38-48 sanırım, aynakol u en küçüğü 20 veya 22 olan bir ayanakol ile değiştirip yokuş performansını artırabilirim.
 
Merhabalar,
Foruma uye olmadan once yazinizi okudugumu hatirliyorum. Ben de Giant bisikletlerimi arastiriyordum. Gozlemlerinizi buraya dogrudan yazdiginiz icin size mutesekkirim.
Sonrasinda ben de Giant RX3 modelinde karar kildim ve Haziran 2019 da 3200 tl ile bisikletimizi aldik.
Alirken 110 kg civarindaydim. Satis sorumlusu arkadasin jantlar konusunda uyarmasina ragmen aldim, hakliydi cunku bisikletin uzerinde gelen jant ve lastikten cektim.
Janti 28 telliydi ve ozellikle kis aylarinda temiz duz asfaltta dahi koptu. Surekli akor ayari ile ugrastim ve uzerindeki lastikler ayda 1 mutlaka patladi Ankarada. Kilomun fazla oldugundan dusundum. 95 kiloya kadar indim fakat halen devam etti, ben de jant ve lastik takimini degistirdim. Tam bilgim olmasa da satis temsilcisi arkadasin tavsiyesi ile durace marka jant takimi ile conti 5000 gp lastikleriyle cozume kavustum. Bu yonden sikintim bitti.
Uzerinde gelen fren balatalari erken bitti, eski jantlarin etkisi olabilir. Selesi 2 saat sonra ben burdayim diyor. Sele ve tutma yerleri beyaz renk ve bisiklet de beyaz renk oldugundan temiz kalmamayi affetmiyor.
Son olarak uzerindeki vites sisteminin cok da iyi oldugunu dusunmuyorum. Ayari tam olmasina ragmen zincir atmasi ile cok ugrastim, rampalarda vites kucultmelerde on carkta zincirin bosa cikmasini cok yasadim, tehlikeli durumlari da oldu. Yani vites sisteminin zamanlama tepkileri ile birlikte vites sistemine iyi diyemeyecegim, ona da alistik.
Amma velakin bence yakisikli bisiklet. Daha cok sorun yasayabilirdim belki ancak magazada tek sahip olmak istedigim bisiklet de buydu. Bazi sorunlarini hallettik, digerlerini de kabul ettik, genel itibariyle alacak kisilere markayi ve bisikleti tavsiye ediyorum.
Inceleme yapan ve emek vererek tekrar yazan arkadasa ben de tekrar tesekkur ediyorum.

Bu da Giant RX3 umuzden guncel20200330_112135.jpg bir kare abisi, ablasi.
 
@DayKnight Aman sele borusuna dikkat diyorum 🤔😀 Ne olur ne olmaz. Peki gidonu yükseltince konfor açısından sorun yaşadınız mı ? 80 cm iç banacak boyu ki benimki 76 cm M beden size hafif büyük gibi geliyorsa S benim iç bacak boyuma göre ideal demek ki.

Yokuş performansına gelince en 28'lı dişliyi neredeyse hiç kullanmıyorum. Termessos dağına tırmanırken bile vitesi 2-2, 2-1 kombinasyonuna alıp çıkmayı denedim. Yoksa elde yürüsem daha hizlı giderim :) Bu yüzden 34/50'ye 11-34 bir yol kombinasyonu takmayı plsnlıyorum. Hem 38 dişliden 4 diş avantaj kazanirim. 34/34 ya da 34/32 kombinasyonu ile iyi bir yokuş performansı sağlayabilirim gibi.

Tabi biraz daha araştırılması gereken bir mesele benim için.
@Gkgoko RX3'te çok guzel bir model. En üst segmenti Japonyada Tiagra set ile satılıyor. RX1
O bisiklete DURA - ACE jant seti takmak size baya masrafa malolmuş olmalı. Ama güle güle kullanın. Zamanla 9'lu sistemin parçaları bozuldukça Alivio parçaları ile değiştirebilirsiniz. Grup set konusunda sizi daha fazla tatmin eder. Ben de iyice köreldiği zaman komple yol donanımı takmayı düşünüyorum. Ama parçalar bozulmadan masraf yapmaya hiç gerek yok.
 
@ Taygun Kon,

Evet Tayfun Bey, durace ile gp lastikler birlikte şubat ayinda bir de arka disliler toplamda 2300 tl oldu. Ama degdi. Sorunu bitti. Bisiklet kendinden akiciydi boylelikle cok daha akici oldu. )

Dogrusunuz, Bizi artik degistir diyene kadar bisiklette herhangi bir islem yapmiyorum.

Tum Giant'lilara🌷
 
@DayKnight Aman sele borusuna dikkat diyorum 🤔😀 Ne olur ne olmaz. Peki gidonu yükseltince konfor açısından sorun yaşadınız mı ? 80 cm iç banacak boyu ki benimki 76 cm M beden size hafif büyük gibi geliyorsa S benim iç bacak boyuma göre ideal demek ki.

Yokuş performansına gelince en 28'lı dişliyi neredeyse hiç kullanmıyorum. Termessos dağına tırmanırken bile vitesi 2-2, 2-1 kombinasyonuna alıp çıkmayı denedim. Yoksa elde yürüsem daha hizlı giderim :) Bu yüzden 34/50'ye 11-34 bir yol kombinasyonu takmayı plsnlıyorum. Hem 38 dişliden 4 diş avantaj kazanirim. 34/34 ya da 34/32 kombinasyonu ile iyi bir yokuş performansı sağlayabilirim gibi.

Tabi biraz daha araştırılması gereken bir mesele benim için.
@Gkgoko RX3'te çok guzel bir model. En üst segmenti Japonyada Tiagra set ile satılıyor. RX1
O bisiklete DURA - ACE jant seti takmak size baya masrafa malolmuş olmalı. Ama güle güle kullanın. Zamanla 9'lu sistemin parçaları bozuldukça Alivio parçaları ile değiştirebilirsiniz. Grup set konusunda sizi daha fazla tatmin eder. Ben de iyice köreldiği zaman komple yol donanımı takmayı düşünüyorum. Ama parçalar bozulmadan masraf yapmaya hiç gerek yok.

Eşimin boyu kısa onun için bisikletin sele borusunu kestirmiştik. Benim boyum 168, bacak boyu ölçmeyi pek beceremedim ama oda 77 sanırım. Xs beden Giant Escape R3 küçük geliyor ama yinede 110km lik tura çıkabilidik :)) Upgrade henüz yapmadım, hanim izin verirse gidon yükseltici ve kelebek gidonu alıp takacağım.

Benin kendi bisikletim Giant Escape 2 vardı, M beden. Ondan çok memnundum ama katlanır bisiklete geçmek için sattım onu
 
Eşimin boyu kısa onun için bisikletin sele borusunu kestirmiştik. Benim boyum 168, bacak boyu ölçmeyi pek beceremedim ama oda 77 sanırım. Xs beden Giant Escape R3 küçük geliyor ama yinede 110km lik tura çıkabilidik :)) Upgrade henüz yapmadım, hanim izin verirse gidon yükseltici ve kelebek gidonu alıp takacağım.

Benin kendi bisikletim Giant Escape 2 vardı, M beden. Ondan çok memnundum ama katlanır bisiklete geçmek için sattım onu
katlanır bisiklet mi giant escape 2 mi peki? ben de brompton vardı sattım. tekerlerin ufak olması nedeniyle fazla yokuşlarda bacaklarıma kramp giriyordu.. en sağlıklısı 28 inc bir bisiklet ama hangisi?
 
katlanır bisiklet mi giant escape 2 mi peki? ben de brompton vardı sattım. tekerlerin ufak olması nedeniyle fazla yokuşlarda bacaklarıma kramp giriyordu.. en sağlıklısı 28 inc bir bisiklet ama hangisi?

Istanbul gibi her yolunda bisiklet kullanamadigimiz bir sehirde yasiyorsaniz cevabim kesinlikle Katlanir bisiklet olur :)) Uzun turlarda katlanir yorabiliyor, uzun tur icin de Escape R3 u tercih ediyorum, hem hafif hemde akici bir bisiklet Escape R3
 
  • Beğen
Tepkiler: Taygun Kon
@DayKnight Her geçen gün daha da çok aşık oluyorum bu bisiklete ✌
 
  • Beğen
Tepkiler: DayKnight
Geri