Scudo Sports

Gezmek için değil, ulaşım için bisiklet yolu

Ozy

Aktif Üye
Kayıt
19 Ağustos 2016
Mesaj
184
Tepki
405
Yaş
41
Şehir
istanbul
İsim
Ozan
Bisiklet
Specialized
Merhaba arkadaşlar.

Son zamanlarda hem ulusal basında hem de internette bu konuyla ilgili daha fazla yazı görmeye başladıysanız doğru yoldayız demektir.

Aşağıda Journo için yazdığım makaleyi paylaşıyorum. Sizlerin de düşüncelerini almak ve bu başlık altında tartışmak isterim.

(link)

Yeni yazılarla burayı zaman zaman güncelleyeceğim.

Sevgiler...

kent ve bisiklet ulaşımı üzerine yazılmış güncel bir makale daha...

(link)
 
Scudo
Elinize sağlık, güzel bir yazı olmuş. Dünyayı bilmeyen, pek de merak eden insanlar olmadığımız için, bu tür bisiklet yollarının yapılabileceğinden de haberdar değiliz. Londra'da taşıtlar trafikte takılmışken bisikletle yanlarından geçenleri görünce hemen akla "bizde neden olmuyor" sorusu geliyor, muhtemel cevapları da eklemişsiniz. Londra'daki bisiklet yolunun genişliğini resimde görebilirsiniz.

screenshot_703.jpg
 
Kısa mesafeler icin guzel de
Ben kentlerde rahat ulasim icin herkeze motosiklet oneriyorum
 
@mehmet roy

motor = benzin = dolar üzerinden petrol ithalatı= cari açık
+ hava kirliliği

bisikletin tamir bakım parça masrafı dışında bir masrafı olmadığı gibi çevre dostu ulaşım aracıdır.
 
@cycling
Bisikletle de 50 km lik rampa cok guzel cikilir 20 dk da
Motosiklet dunya uzerinde kullanmasi en guzel en zevkli ulasim aracidir

Ben bisikleti spor ve gezme amacli kullaniyorum
Ve markete falan gitmek icin kisa yerlerd

Cari acik dolar fiyati benzin vb beni ilgilendirmiyor.
Maddi problemim yok
Olan da 125 cc alir motosikletini
100 kilometrede 2 litre benzin yakar
10 liraya mal olur
1 depoyla 500 km yol gider

Bayiri cok olan daglik yerlerdeki kentlerde bisikletle gitmek iskence olabiliyor
 
@cngz


Birlik olup cadde cadde bisiklet yollarını talep ettiğimizde gerçekleşecek. Başbakanlık merkezi Bimer'e sitesinden ulaşıp yazınız talebiniz büyükşehir belediye başkanına kadar iletilip yanıtı size bimer tarafından e posta olarak ulaştırılıyor. Belediyeler bisiklet yolu projelerini büyükşehir belediyesine ilettiklerinde hükümet tarafından kaynak sağlanıyor bunu bir bakan açıkladı. Bu konuda çalışmalar devam ediyor. Birlik olup talep etmek gerekiyor. Üzerine düşüldükçe yol alınacak bir hadise bu. Herkes bunu böyle görmeli.
 
eğer tüm karayollarına bisiklet yolu eklenirse bisikket kullanmayanlar bile kullanmaya başlar yoğun trafikte bisikletlerin nasıl gittiğini görünce
 
@barış barış
Yogun trafikte motosikletliler zaten hic beklemeden gider aralardan
Ancak yine de yeterince yaygin degildir
Yagmuru sogugu vb
Işi uzak insanlar da cabasi
Ancak yine de sehirlere bisiklet yollari şart
 
benim için çok farketmiyor e5 dahil tüm yolları araçlarla beraber kullanıyorum

ama bisiklet yolu olsa herkes kullanır
 
İstanbul'da yapılacak olan her yatırım Türkiye'ye örnek oluyor. Adeta bir öncü kuvvet edasıyla tüm ülkeyi arkasından sürüklüyor. Reklamıyla, algısıyla... İşte bu yüzden İstanbul'un en işlek yoluna yani E-5'e gezi değil ulaşım için bir bisiklet yolu yapılması ülkedeki bisiklete bakışı bir nebze olsun değiştirebilir olacağı kanısındayım.

#E-5DemekTürkiyeDemek :)
 
@barış barış

Londra'nın yıllar önce giriştiği bisiklet yolu yapımında mantık buydu: "Sen yap, onlar gelirler".

mesela İstanbul'da yaşadığınız ilçeyi düşünün, evinizin olduğu mahalleden geçen ana caddenin sağında bir bisiklet şeridi olsa, bu cadde de ilçe merkezine (hükümet konağına, kaymakamlığa ya da belediye başkanlığı binasına) ulaşmanızı sağlasa, toplamda gidip gelmeniz gereken mesafe 20 km olsa... Bisikletle gitmez misiniz?

@avkebele
gayet mantıklı. gece yarısına kadar hemen hemen her saat tıkalı olan bir yolun sağından yarım şerit daraltsalar trafik olumsuz etkilenmez, ama bisiklet sürücüleri ciddi anlamda olumlu etkilenirler böyle bir değişiklikten. Kaldı ki Seul'de şehir merkezinde E-5 niteliğinde bir yol yıkıldığında keşfediliyor ki, trafiğin sıkışık olduğu ana arterleri kapatmak trafik sıkışıklığını azaltıyor. Eğer E-5'te bisiklet yolu olsaydı İstanbul'da ulaşım ciddi şekilde rahatlardı.

@Ozy

Yine yakın zamanda yazılmış, yanı konu üzerine başka bir makale daha...

(link)
 
Aslına bakarsanız bisiklet yolu olması çok güzel bir şey. Ama öncelikle kafaları değiştirmek lazım. Ben daha çok VTT (MTB) kullanıyorum. Ve genelde girdiğim yollarda araç yok. Ama zaman zaman araçlar ile beraber seyahat etmek durumunda kalıyorum. İnsanlarda bu kafa oluşmuş. Bisiklete yol veriyorlar, 1.00-1.50 mt. uzağından geçiyorlar. Gerekirse şehir içlerinde bisikletin arkasından bile gidiyorlar. Tabi herkes değil ama geneli böyle.
Anlayacağınız ne kadar konuşulsa boş. Önce kafaların değişmesi lazım. Hepsinden önce SAYGI...
 
Hergün işe bisiklet ile gidiyorum, biraz hayal ama gerçekleşecek bir hayal,aslında yöneticiler yatırımı yapsalar kısa sürede kendini amorti eder sonuçta cebimizde kalan parada milli servet bunu hayatımızda farklı ihtiyaçlar için kullanacağız. Benim için ayda 180 senede 2000 tl civarında bir meblağ.
 
@Ozy

Kesinlikle katıldığım bir konu olmuş. Sahildeki kaldırımın bir metresini maviye boyayarak bisiklet yolu olmaz. Halihazırdaki bisiklet yolları da daha iyisi olmadığı için kabulumüz ancak yazın durum malum. Hiç olmazsa 1-2 park eden insansı görmek mümkün.

Halihazırda Kadıköy'ün semtlerinde sözümona kentsel dönüşüm oluyor. Hangi kentsel dönüşümde mesela bisiklet yolları da tasarlanmış ve uygulamaya geçmiş? Hiçbiri. Konut sayısı artıyor ama araç yolları genişlemiyor ve alternatif bisiklet yolları tasarlanmıyor değil mi? Bu şartlarda çok umudum yok, hiç olmazsa normal yollara bol miktarda uyarı vs koysunlar da bari oralarda rahat sürelim bisikletlerimizi.
 
  • Beğen
Tepkiler: furkanbr ve Ozy
Bisiklet yollarının yapımını hızlandırmanın en kolay yolu bu konudaki talebi arttırmaktır. Talebi artırmakta istemekle olmaz ,çok istemekle de olmaz ,ancak ne zaman ki trafikte yoğun bir şekilde bisiklet kullananları idarecilerimiz görmeye başlar o zaman zorunluluktan dolayı bisiklet yollarını yapmayı kendileri isterler .Maalesef Türkiye'de işler bu şekilde yürüyor yumurta ..ya dayanınca çözüm aramaya başlar bizimkiler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozy ve Cemal Ç.
@Drfatiharabacı

şehirlerde critical mass sürüşleri farkındalık oluşturmak ve kalabalığın ne kadar büyük olduğunu göstermek için çok iyi platformlar aslında. sık sık critical mass düzenleyip bunlara katılmak faydalı olabilir.
 
Critical Mass gerçekten önemli bir oluşum. Ayda bir gün bile olsa kaç kişi olduğumuzu ve talep etme gücümüzü gösteren bir eylem. Bunun dışında da İzmir'de "sadece sahil keyfi için değil, ulaşım için bisiklet yolu" mottosu ön plana çıkmaya başladı (yanlış anlaşılma olmasın, kullanıcılar tarafından oldu bu, belediyeye hala mazgalları anlatıyor insanlar). Bununla ilgili geçen ay şöyle bir organizasyon vardı:

Çamdibi-Yeşilova Bisiklet Farkındalık Turu (İzmir 24 Aralık 2016)

Bu turdaki bölge şehrin iç hatta tabiri caizse arka kesimleri. Fakat bölgede birçok insan bisikleti günlük yaşamlarının parçası olarak (çarşı, pazar, işe gidiş vs.) kullanmakta. Bu tür bölgesel turlar ile de farkındalık arttırılabilir. (İzmir için Buca'da benzeri bir etkinlik düşünülüyordu en son).

CM demişken, 2 gün kaldı !

Critical Mass #79 - İzmir (27 Ocak 2017 - Cuma)

"Arabadan in, bisiklete bin"
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozy
Geri