Scudo Sports

Geotech Street'e kontr fren takılabilir mi? Yardım lütfen...

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
1
Arkadaşlar 28" tekerlekli, şehir-tur türü olan Geotech Street model bisikletime kontr fren taktırmamı önerir misiniz? Ağırlıklı olarak şehir içinde, nadiren de stabilize veya toprak yolda kullanıyorum. Eğer öneriliyorsa ne marka ve nerede taktırmamı tavsiye edersiniz? Saygılarımla.
 
Scudo
Bir arkadaşım takılabileceğini, bir bisikletçiye gitmemi söyledi. Ama nasıl olacağına dair bilgi veremedi. Hadi bi omuz atın şu mesajıma be... :)
 
Sizin için biraz araştırdım.
Kontra fren bu günlerde göbekten viteslerle birlikte kullanılıyormuş.
Shimano Nexus öneriliyor.
(link)

Bir eksisi frenlemede bütün yükü disk frenlerdeki gibi kadro bacaklarına veriyor olması.
Kadronuz disk frene göre üretilmediği için bu güce dayanamayabilir. Tabi bu benim kişisel görüşüm.
 
Arkadaşın dediği gibi nexus göbek alabilirsiniz ancak külfetli olacaktır; yerine biraz araştırarak Ankara-Ulus'tan Yiba çarşısındaki eski bisikletçilere kontra göbek sormanız olacaktır. Göbeği bulursanız arka teker göbeğinin değişmesi gerekiyor haliyle.

bir de neden kontra frene ihtiyaç duyduğunuzu anlamadım; malum şehir içinde biniyorsanız v frenin gücü yeterlidir; Ankara'nın bahar yağmurlarından kaçıyorsanız da baradine gibi markaların yağmura uygun pabuçları var...

kontra frenlerle ilgili bilgi şu linkte var: (link)

not: disk frenlerde kadro arka üçgeni tek taraflı olarak güce maruz kalırken, kontra göbeklerde arka üçgenin birleşim yeri yani şehir bisikletleri geometrisi düşünüldüğünde arka üçgeni sele borusuna bağlayan dik hat boyunca bu güç ilerler...ki şehir içindeki fren ihtiyacı da düşünülünce kadroda bir sıkıntı yaratması çok olası değil.
 
Konuyla ilgili tecrübem olmasa da araştırmışken bir iki çıkarımımı daha paylaşayım.
Bu göbeklerden kullanınca zincir gergisi kullanmazsanız ön vitesi de iptal etmeniz gerekiyor.
Gergi kullanırsanız muhtemelen kontra pedal sağlıklı çalışmayacaktır.
Bu durumda seçtiğiniz modele göre tamamı kullanılabilir en fazla 8 vitese sahip olacaksınız.
((link))

Zincir gerginliğini de arka tekeri yuvasında ileri geri oynatarak ayarlamanız gerekir ki bunun için de kadronun tekerin takıldığı yuvasının açısının ve şeklinin uygun olması gerekir.

not: disk frenlerde kadro arka üçgeni tek taraflı olarak güce maruz kalırken, kontra göbeklerde arka üçgenin birleşim yeri yani şehir bisikletleri geometrisi düşünüldüğünde arka üçgeni sele borusuna bağlayan dik hat boyunca bu güç ilerler...ki şehir içindeki fren ihtiyacı da düşünülünce kadroda bir sıkıntı yaratması çok olası değil.

Bunu düşünmemiştim, çok yüklenilmediği sürece sıkıntı yaratmayacağına katılıyorum.
Sonradan ekleme: Şimdi tekrar inceledim, göbekteki torku 5-10 cm'lik bir kolla sol çeki borusuna aktarıyor. Bu durumda karasızım :)

Eski bisikletçilerdeki kontra göbeklerde ruble için yer olmayacaktır.
Zaten kontra ile gerdirici kullanamayacağınız için hem ön hem arka vitesten vazgeçmeniz gerekir.
 
Sevgili kardeşlerim, verdiğiniz ciddi ve aydınlatıcı bilgiler için teşekkür ederim. Bu durumda bisikletimi zavallı bir duruma düşürmektense şu (baradine gibi) belirttiğiniz fren pabuçlarını kullansam sanırım daha iyi ve benim için de yeterli olacak görünüyor. Sağolun, varolun... :in:
 
  • Beğen
Tepkiler: ilker çelikcan
Geri