Scudo Sports

Fuji touring 2018

Hangi Modeli Daha Çok Beğendiniz?


  • Toplam katılım
    63

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
1
2018_FUJI_TOURING_DARKBLUE_REAR.jpg
2018_FUJI_TOURING_DARKBLUE.jpg
2018_FUJI_TOURING_DARKBLUE_FRONT.jpg
2018_FUJI_TOURING_DISC_ANTHRACITE_REAR.jpg
2018_FUJI_TOURING_DISC_ANTHRACITE_FRONT.jpg
2018_FUJI_TOURING_DISC_ANTHRACITE.jpg


Bugün size fuji touring 2018 hakkında gerek kağıt üzerindeki teknik bilgileri gerekse kendi yorumlarımı katarak tarafsız bir değerlendirme yapmak istedim çünkü bu yıl fuji touring'lerde geçmiş serilere nazaran birkaç tık daha fazla değişiklikler oldu.
Ve bu değişiklikler karşımıza 2 farklı fuji touring modeli çıkardı.

Bu konunun fuji touring 2018'in ana konusu olacağını düşündüğümden teknik bilgileri daha önde tutmak gerekir diye tahmin ediyorum ki bu konuya giren adam bisiklet hakkında gerçek bilgilere sahip olsun.
O zaman başlayalım haydi;
İlk olarak bizim bildiğimiz klasik serinin teknik özelliklerine bakalım o zaman:

Renk: Haki yeşil
Kadro : Custom butted Elios 2 chromoly
Arka Üçgen : Custom butted Elios 2 chromoly, rack/fender mounts, spare spoke holder
Çatal :Elios 2 Chromoly w/ 1 1/8” steerer, low rider fork mounts
Krankset:Shimano Deore, 48/36/26T
Orta Mil :Shimano BB-SM52 sealed cartridge
Pedal:Touring w/ clips and straps
Ön vites :Shimano Alivio, 28.6mm clamp
Arka Vites :Shimano Deore, 9-Speed
Vites kolu :Microshift bar end, 9-speed
Kaset :Shimano Alivio, 11-34T, 9-speed
Zincir :KMC X9 w/ MissingLink, 9-speed
Tekerler :Vera Terra DPM18, double wall, 36 / 36H, Shimano Deore hubs
Lastikler:Vera CityWide, 700 x 32c, 30tpi w/ Phalanx flat protection
Fren :Tektro RX6, stainless cable guide
Fren Kolu :TRP RRL Alloy
Çatal Yatağı :FSA, 1 1/8”, sealed
Gidon :Oval Concepts 310, butted 6061 alloy, 31.8mm
Boğaz:Oval Concepts 313, 6061 3D-forged alloy, 31.8mm, +/- 7°
Gidon Bandı :Oval Concepts 300, padded suede
Sele :Oval Concepts 300 Pavement w/ steel rails
Sele Borusu :Oval Concepts 300, 3D-forged 6061 alloy, 27.2mm, double-bolt micro-adjust
Ağırlık : 12.90k

Şimdi gelelim ilk olarak bu yıl üretilen fuji touring 2018 disk frenli modelin teknik özelliklerine:

KADRO:
Custom-butted Elios 2 chromoly, rack & fender mounts, Triple bottle mount, Flat mount disc, Pump peg & Chain hanger
MAŞA:Elios 2 Chromoly w/ 1 1/8'' steerer, flat mount disc, low-rider water bottle and rack mounts
PEDALLAR:Touring w/ clips & straps
AYNAKOL:Shimano Deore T-6010, 48/36/26T
AYNAKOL GÖBEĞİ:Shimano BB-SM52 sealed cartridge
ÖN AKTARICI:Shimano Deore T-611, 28.6mm clamp
ARKA AKTARICI:Shimano Deore XT T-8000 SGS, 10-speed
VİTES DEĞİŞTİRİCİLER:Microshift bar-end, 10-speed
ARKA KASET DİŞLİSİ:SRAM PG-1020, 11-36T, 10-speed
ZİNCİR:KMC X10-1 w/ MissingLink, 10-speed
GÖBEKLER VE JANT ÇEMBERLERİ:Vera Terra DPD18 Disc, double wall, 36/36h, Shimano Deore T-675 Centerlock Disc hubs
LASTİKLER:Vittoria Randonneur, 700 x 35c, 30tpi
FREN SETİ:TRP Sypre C Mechanical Disc, Flat Mount, 160mm centerlock rotors
FREN KOLLARI:TRP RRL, Linear pull
FSA, 1 1/8'', sealed
GİDON:Oval Concepts 310 Ergo, 6061 alloy, 31.8mm clamp, 133mm drop, 4 degree sweep
Bike
SELE BORUSU:Oval Concepts 300, 6061 alloy, 27.2mm diameter
Şimdi ilk karşılaştırmamızı 2017 klasik seri ile 2018 klasik seri arsında yapalım. 2017'nin özelliklerini tam olarak hatırlıyorsam 2018'de;

-52 santimetre kadro eklenmiş, eski seride 49'dan direk olarak 54'e atladığı için forumda bu konu hakkında bolca kafa karışıklığı oldu diye hatırlıyorum.
-Markasız göbekler shimano deore ile değiştirilmiş ki göbekleri forumdanda birçok kişi beğenmemişti diye hatırlıyorum. Bu karar çok yerinde olmuş. Tabi yanlış hatırlamıyorsam eski göbeklerle sıkıntısıs 10.000 kilometre yapan birisini duymuştum galiba.
-Ve yine fren ayakları shimano ile değişmiş, 2017'dekiler tektro markaydı.
-Ön maşada artık sağda ve solda olmak üzere 2'şer tane vida yuvası var.

Şimdi gelelim 2018'lerin kendi içerisindeki farklarına;

-Yanlış görmediysem disk frenli versiyonda 49 santimetre kadro yok, 52 santimetreden başlıyor galiba.
-Disk frenli bisiklette klasik bisiklete göre aynı serinin ürünü olmasına rağmen shimano deore'nin farklı bir modeli kullanılmış.
-Klasik modelde shimano deore arka aktarıcı kullanılıyorken diskli modelde shimano deore xt kullanılmış.
-Disk frenli modelde ön aktarıcı shimano deore iken klasik olan modelde tıpkı 2017'deki gibi shimano alivio tercih edilmiş.
-Disk frenli modelde arka kaset dişlisi 11X36 iken klasik modelde 11X34 kullanılmış.
-Klasik olan 3X9=27 vites iken diskli olan 3X10 30 vites olarak konumlandırılmış.
-Disk frenli olan üstteki tabloya göre 470 gram daha ağır galiba, tabi turda pek etkisini gösterirmi bilinmez bu ağırlık farkı.
-Model ismindede olduğu gibi disk fren buradaki ana ayrımı yapan şey olmuş, kaliperler hidrolik fren değil yani mekanik disk fren kaliperleri kullanılmışki hidrolik kolların fiyatlarından dolayı maaliyeti düşürmek istediler diye tahmin ediyorum.
-Klasik olan modelde 700X32 vera lasitikler kullanılırken disk frenli versiyonda 700X35 vittorio marka lastikler tercih edilmiş.

Gelelim kendi öznel değerlendirmelerime; bu yılki değişimin olumlu yönlerine bakacağım:
-Göbekleri shimano deore ile değiştirmek nokta atışı olmuş, hatta shimano deore xt koysalarmış maaliyet o kadarda artmazmış. Ama olsun yine de bu çok iyi bir gelişim olmuş.
-52 Santimetre kadro olayıda aynı şekilde nokta atışı olmuş, 49-54.... Olayı çok saçmaydı.
-Fren ayaklarını sonunda shimano yapmışlar.
-Ön maşaya 2 tane daha vida yuvası eklemeleri kişisel olarak benim açımdan gerçekten çok faydalı bir çalışma kesinlikle.

Olumsuza geldik şimdide;

-Disk frenli versiyonun klasik olana göre fiyat farkı biraz fazla olmuş gibi geldi bana; Bence piyasa araştırmasıyla aradaki farka tam takım shimano deore set alınabilir.
-Öne artık dinamolu göbek koysalarmış iyi olurmuş.
-Tamam disk fren iyi guzel de diskli olan modelde bari v fren yerlerini kaldırmasaydınız. Eski modelde cantilever koyuyorsunuz en ücra köşelerde parça bulalım diye bu modelde kaldırıyorsunuz. Oldu mu şimdi bu? Tabi v frenli olan modelde cantilever fren yuvaları duruyordur umarım.

Benim kişisel olarak değerlendirmelerim bu kadar arkadaşlar, unuttuğum ya da arada karışan bilgiler varsa düzeltin lütfen.

Konu aslında şehir/tur bisikletleri bölümüne taşınmalı; çunkü oraya açmak istemiştim.
 
Scudo
Disk frenli model güzel görünüyor ama maşa yani ön çatalın çok kötü bir görünümü var göze batıyor.
 
kadrosu incecik olan bisikletleri bi türlü beğenemiyorum :naslyany:


imza: ghost-square-cross-spor ((link))
 
@Fırat Ç.
Ben maşanın güzel göründüğünü düşünüyorum açıkçası, 2. vida yuvaları görüntüye olumlu yönde birşeyler katmış. Eğer bahsettiğiniz şey alın borusunun hemen altındaki bölge ise bisikletin klasik tasarımıyla alakalı diye düşünüyorum.

@Türka¥
Bu durum sanırım psikolojik, çünkü aynı durumun bendede olması sebebiyle kadro boruları kalınlaşınca bisiklette aynı şekilde güçleniyor gibi hissediyorum. Mesela bizim markalardan örnek verecek olursam Sedona'larda maşalar oldukça heybetli duruyor, buda bana psikolik olarak kuşkusuz olumlu yansıyor. Atıyorum btwin modellerindeki incecik kadroları görünce insan bir garip oluyor.
 
12.90 kg çok ağır değil mi?
 
@historiyst
Bence çelik bir kadro için kesinlikle ağır değil, üstelik bagajıyla birlikte o kilolarda yanlış bilmiyorsam. Mesela cube gibi markaların 17-18 kilolarda alüminyum tur bisikletleri vardı diye hatırlıyorum.
 
bende 2017 modeli var, en sevmedigim yönü barend-shifter olmasi, zaten dropbar da sevemedim bir türlü, kelebek takacagim galiba.
 
@Aloha
Açıkçası bu vites kolları fuji touring sahipleri tarafından çok yadırgandı, ki haklılardıda. Gidon konusunda aynı fikre sahibiz, eğer fuji youring ile ilgili kafamda bir proje olsaydı bisikletin doğasını bozmamak adına eğik gidonu sökmeyip bisiklete cyclocross veya normal fren kolları + gidonun üzerine bizim bildiğimiz normal viteslerden koyardım.
 
@historiyst
Kadro alüminyum olsaydı belki çok az daha hafif olabilirdi ama bu seferde bisiklet ana özelliğini kaybetmiş olurdu. Aslında bu birazda fiyatla ilgili galiba, sonuçta bu alete dünyanın parasını sayıyorsun ve yinede görece olarak ağır bir bisiklet alıyorsun. Yalnız bagajsız çok daha hafif olabilir.
 
Alüminyum kadro olsa tur bisikleti olmaz mı dayanmaz mı yani ayrıca bagaj max 1 kg dir herhalde ?
 
Özellikle tura çıktığınızda disk frenin ( hidrolik veya mekanik farketmez ) ne kadar güzel bir nimet olduğunu anlıyorsunuz. Çünkü frene bastığınızda sizi güvenle durduracağının rahatlığı oluyor. Sıcak havalarda uzun inişlerde lastiğin aşırı ısınmadan dolayı patlamayacağını biliyorsunuz.
Hele ki yağmurlu havalarda....

Uzun lafın kısası disk fren koymaları yerinde bir karar olmuş.
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Koc
Güzel bisiklet, en iyi touring listesinde ilk 10'da yanlış hatırlamıyorsam.
Fakat 2018 fiyatlarını öğrendikten sonra Surly kadro toplamak daha çekici ve cazip geldi =)
 
Touringler çoook pahalılar kesinlikle bu paraları hak etmiyorlar.
 
@historiyst
Bagaj bence en fazla 500-600 gramdır, gelelim kadro konusuna;
Gürkan abi alüminyum kadro bizden bir marka olan Kron ile dünya turu yapıyor. Bu adam bu bisikletle gobi, karakum, sahra çölünü geçti. Ve bisikletine kullanıcıda dahil binen toplam yük 140 kilolara kadar gelmiş durumdaydı. Artık alüminyum konusunda bir şüpheniz olmaz umarım.

Bu bisikletin aluminyum olmamasının sebebi tamamen bu modelin çelikle bütünleşmis bir isim ilişkisinin olması.

Çeliğin bir diğer avantajıda darbe gelince çatlamak yerine burkulması, ayrıca kaynağının her yerde bulunuyor olması.

Eğer tura çıkacak olsaydım alüminyum konusunda aklımda en ufak bir soru işareti olmazdı.
 
Zaten benim kafama yatmayan nokta da oydu alüminyum tur bisikleti olur tabi niye olmasın ...
 
wiggle.co.uk indirime gitmiş hemen hemen tüm ürünlerde. Uzun zamandır gözüme kestirmiştim Fuji Touring'i, hatta forumda da bisikletle ilgili bilgi almıştım bazı arkadaşlardan. Yurtdışına çıktığımda almaya ve yanımda getirmeye niyetim vardı. Wiggle'da böyle bir indirimle yakalayınca dayanamadım verdim siparişi. Hem yurtdışına çıktığımda alacağım fiyattan çok daha ucuza geldi hem de bir terslik olmazsa kapıma kadar gelecek. En zoru da beklemek oluyor böyle durumlarda :)
 
(link)

Fırsat reyonunda @volkan ismail paylaşmıştı geçen gün. Benim bile aklımı çeldi. Ben alamadım. Süper bi ikinci bisiklet olurdu aslında.

@BveP size hayırlı olsun iyi günlerde kullanın.
 
  • Beğen
Tepkiler: BveP
Yurt dışı aldığımızda belirtilen fiyattan başka ek olarak vergi vb. Ödeme yapıyor muyuz? Gümrük te sıkıntı oluyor mu?
 
@fberen
Posta/kargo ile yollarsalar ülkeye girişte gümrük ödemek zorunda kalıyorsun.
 
Geri