Bugün size fuji touring 2018 hakkında gerek kağıt üzerindeki teknik bilgileri gerekse kendi yorumlarımı katarak tarafsız bir değerlendirme yapmak istedim çünkü bu yıl fuji touring'lerde geçmiş serilere nazaran birkaç tık daha fazla değişiklikler oldu.
Ve bu değişiklikler karşımıza 2 farklı fuji touring modeli çıkardı.
Bu konunun fuji touring 2018'in ana konusu olacağını düşündüğümden teknik bilgileri daha önde tutmak gerekir diye tahmin ediyorum ki bu konuya giren adam bisiklet hakkında gerçek bilgilere sahip olsun.
O zaman başlayalım haydi;
İlk olarak bizim bildiğimiz klasik serinin teknik özelliklerine bakalım o zaman:
Renk: Haki yeşil
Kadro : Custom butted Elios 2 chromoly
Arka Üçgen : Custom butted Elios 2 chromoly, rack/fender mounts, spare spoke holder
Çatal :Elios 2 Chromoly w/ 1 1/8” steerer, low rider fork mounts
Krankset:Shimano Deore, 48/36/26T
Orta Mil :Shimano BB-SM52 sealed cartridge
Pedal:Touring w/ clips and straps
Ön vites :Shimano Alivio, 28.6mm clamp
Arka Vites :Shimano Deore, 9-Speed
Vites kolu :Microshift bar end, 9-speed
Kaset :Shimano Alivio, 11-34T, 9-speed
Zincir :KMC X9 w/ MissingLink, 9-speed
Tekerler :Vera Terra DPM18, double wall, 36 / 36H, Shimano Deore hubs
Lastikler:Vera CityWide, 700 x 32c, 30tpi w/ Phalanx flat protection
Fren :Tektro RX6, stainless cable guide
Fren Kolu :TRP RRL Alloy
Çatal Yatağı :FSA, 1 1/8”, sealed
Gidon :Oval Concepts 310, butted 6061 alloy, 31.8mm
Boğaz:Oval Concepts 313, 6061 3D-forged alloy, 31.8mm, +/- 7°
Gidon Bandı :Oval Concepts 300, padded suede
Sele :Oval Concepts 300 Pavement w/ steel rails
Sele Borusu :Oval Concepts 300, 3D-forged 6061 alloy, 27.2mm, double-bolt micro-adjust
Ağırlık : 12.90k
Şimdi gelelim ilk olarak bu yıl üretilen fuji touring 2018 disk frenli modelin teknik özelliklerine:
KADRO:
| Custom-butted Elios 2 chromoly, rack & fender mounts, Triple bottle mount, Flat mount disc, Pump peg & Chain hanger | |
| MAŞA: | Elios 2 Chromoly w/ 1 1/8'' steerer, flat mount disc, low-rider water bottle and rack mounts |
| PEDALLAR: | Touring w/ clips & straps |
| AYNAKOL: | Shimano Deore T-6010, 48/36/26T |
| AYNAKOL GÖBEĞİ: | Shimano BB-SM52 sealed cartridge |
| ÖN AKTARICI: | Shimano Deore T-611, 28.6mm clamp |
| ARKA AKTARICI: | Shimano Deore XT T-8000 SGS, 10-speed |
| VİTES DEĞİŞTİRİCİLER: | Microshift bar-end, 10-speed |
| ARKA KASET DİŞLİSİ: | SRAM PG-1020, 11-36T, 10-speed |
| ZİNCİR: | KMC X10-1 w/ MissingLink, 10-speed |
| GÖBEKLER VE JANT ÇEMBERLERİ: | Vera Terra DPD18 Disc, double wall, 36/36h, Shimano Deore T-675 Centerlock Disc hubs |
| LASTİKLER: | Vittoria Randonneur, 700 x 35c, 30tpi |
| FREN SETİ: | TRP Sypre C Mechanical Disc, Flat Mount, 160mm centerlock rotors |
| FREN KOLLARI: | TRP RRL, Linear pull |
| FSA, 1 1/8'', sealed | |
| GİDON: | Oval Concepts 310 Ergo, 6061 alloy, 31.8mm clamp, 133mm drop, 4 degree sweep |
| Bike | |
| SELE BORUSU: | Oval Concepts 300, 6061 alloy, 27.2mm diameter |
-52 santimetre kadro eklenmiş, eski seride 49'dan direk olarak 54'e atladığı için forumda bu konu hakkında bolca kafa karışıklığı oldu diye hatırlıyorum.
-Markasız göbekler shimano deore ile değiştirilmiş ki göbekleri forumdanda birçok kişi beğenmemişti diye hatırlıyorum. Bu karar çok yerinde olmuş. Tabi yanlış hatırlamıyorsam eski göbeklerle sıkıntısıs 10.000 kilometre yapan birisini duymuştum galiba.
-Ve yine fren ayakları shimano ile değişmiş, 2017'dekiler tektro markaydı.
-Ön maşada artık sağda ve solda olmak üzere 2'şer tane vida yuvası var.
Şimdi gelelim 2018'lerin kendi içerisindeki farklarına;
-Yanlış görmediysem disk frenli versiyonda 49 santimetre kadro yok, 52 santimetreden başlıyor galiba.
-Disk frenli bisiklette klasik bisiklete göre aynı serinin ürünü olmasına rağmen shimano deore'nin farklı bir modeli kullanılmış.
-Klasik modelde shimano deore arka aktarıcı kullanılıyorken diskli modelde shimano deore xt kullanılmış.
-Disk frenli modelde ön aktarıcı shimano deore iken klasik olan modelde tıpkı 2017'deki gibi shimano alivio tercih edilmiş.
-Disk frenli modelde arka kaset dişlisi 11X36 iken klasik modelde 11X34 kullanılmış.
-Klasik olan 3X9=27 vites iken diskli olan 3X10 30 vites olarak konumlandırılmış.
-Disk frenli olan üstteki tabloya göre 470 gram daha ağır galiba, tabi turda pek etkisini gösterirmi bilinmez bu ağırlık farkı.
-Model ismindede olduğu gibi disk fren buradaki ana ayrımı yapan şey olmuş, kaliperler hidrolik fren değil yani mekanik disk fren kaliperleri kullanılmışki hidrolik kolların fiyatlarından dolayı maaliyeti düşürmek istediler diye tahmin ediyorum.
-Klasik olan modelde 700X32 vera lasitikler kullanılırken disk frenli versiyonda 700X35 vittorio marka lastikler tercih edilmiş.
Gelelim kendi öznel değerlendirmelerime; bu yılki değişimin olumlu yönlerine bakacağım:
-Göbekleri shimano deore ile değiştirmek nokta atışı olmuş, hatta shimano deore xt koysalarmış maaliyet o kadarda artmazmış. Ama olsun yine de bu çok iyi bir gelişim olmuş.
-52 Santimetre kadro olayıda aynı şekilde nokta atışı olmuş, 49-54.... Olayı çok saçmaydı.
-Fren ayaklarını sonunda shimano yapmışlar.
-Ön maşaya 2 tane daha vida yuvası eklemeleri kişisel olarak benim açımdan gerçekten çok faydalı bir çalışma kesinlikle.
Olumsuza geldik şimdide;
-Disk frenli versiyonun klasik olana göre fiyat farkı biraz fazla olmuş gibi geldi bana; Bence piyasa araştırmasıyla aradaki farka tam takım shimano deore set alınabilir.
-Öne artık dinamolu göbek koysalarmış iyi olurmuş.
-Tamam disk fren iyi guzel de diskli olan modelde bari v fren yerlerini kaldırmasaydınız. Eski modelde cantilever koyuyorsunuz en ücra köşelerde parça bulalım diye bu modelde kaldırıyorsunuz. Oldu mu şimdi bu? Tabi v frenli olan modelde cantilever fren yuvaları duruyordur umarım.
Benim kişisel olarak değerlendirmelerim bu kadar arkadaşlar, unuttuğum ya da arada karışan bilgiler varsa düzeltin lütfen.
Konu aslında şehir/tur bisikletleri bölümüne taşınmalı; çunkü oraya açmak istemiştim.


