Sabit Badem
Üye
- Kayıt
- 12 Haziran 2013
- Mesaj
- 32
- Tepki
- 49
- Şehir
- Ankara
- Bisiklet
- Fuji
Bisiklete geçmeden önce bu bisikleti almaya nasıl karar verdim başkalarının karar vermesinde yardımcı olması açısından açıklayayım.
Neden tur bisikleti alıyorsun sanki durmadan turluyor musun? Benim kafamda kendimi bu bisiklete ikna ederken cevap aradığım soru! Eğer tur yapmayacak olsam herhalde kendimi zorlar tam olarak uymasa da bir yol bisikleti almış olurdum. Tur yapmak istiyorum ancak bütün yılın içerisinde toplasan bir ay yapabileceğin tur için değer mi? Evet değer üstelik seçtiğin bisiklet gündelik hayatta da kullanıma uygunsa fazlasıyla değer. Çünkü tur yapmak büyük şehirde bisiklet sürmekten bunalanlar için tam bir çölde vaha
Şimdi gelelim Fuji Touring’in ne artıları ne eksileri var?
https://i.hizliresim.com/aBA762.jpg
https://i.hizliresim.com/Z1qr8k.jpg
https://i.hizliresim.com/ozmLb7.jpg
https://i.hizliresim.com/kYD5lJ.jpg
https://i.hizliresim.com/zEDWWg.jpg
https://i.hizliresim.com/1no98G.jpg
https://i.hizliresim.com/78LOla.jpg
https://i.hizliresim.com/rdDqA1.jpg
https://i.hizliresim.com/lzX29J.jpg
https://i.hizliresim.com/VyO56Z.jpg
-Önce olaya kozmetik yaklaşayım çünkü az sayıda resimle Fuji sanırım Touring modelinde olabildiğince gizem yaratma çabasında.
-2014 modelden en büyük değişiklik renk: parlak haki yeşil yani asker yeşili. İtiraf edeyim bisikleti almadan önceki fotolarda renk pek hoşuma gitmiyordu. Ancak aldığım vakit bu görüşüm değişti diyebilirim.
-Önde eski bir amblem var bana göre güzel bir hava katıyor, kadro üzerinde ise iki yerde çıkartma. Bunlardan bisikleti sürerken görebildiğim Touring yazısı hoşuma gitti ince bir ayrıntı ama tam görmek istediğin yerde. Kadro olabildiğince sade. Geçen seneki modelden farklı olarak gidon bağlantı yerlerindeki turuncudan da vazgeçmişler. Kaynak bağlantıları ve işçilikle alakalı olarak bu konuda görüş bildirecek seviyede biri değilim. Attığım fotoğraflar umarım bir fikir veriyordur.
-Dropbarı ilk defa kullanıyorum ve klişe olsa da söyleyeceğim kesinlikle sürüş çok daha güvenli çok daha iyi. Gidonu ve ön tekeri ellerimin arasındaymış gibi hissediyorum. Düz gidonda kontrol bu kadar rahat değil.
-Seleye pek alışamadım. Bu tabi ki çok göreceli bir şey. Uzun zaman kullanmamamdan kaynaklı olabilir.
-Akıcılığı muhteşem, eski bisikletime binip tekrar denedim ve farkı çok rahat söyleyebiliyorum.
-Lastikler sert hamur ama yağmurlu havada sürmeme rağmen hiçbir güvensizlik yaratmadı yol tutuşu iyiydi. Aynı viraja birkaç kez hızımı arttırarak girdim güvensizlik yaratacak bir duruma düşmedim.
-Daha önce kullandığım bisiklet disk fren olduğu için v frene daha doğrusu fren mesafesine alışmam biraz zaman aldı. Bu frenin kötülüğünden mi bilemiyorum en azından şimdilik.
-Barend shifter haliyle ezber bozan bir sistem. Alıştığımdan farklı ama kullandıkça aşılmayacak kadar zor değil. Ama yine de birkaç sıkıntısı var. Mesela bir yokuşta ayağa kalktığım anda dizim çarptı vites değişti ve birden bütün tempomu bozdu. Yine bir problem tık tık atmıyor aşağı yukarı hareketler içerisinde kendisi geçiyor bu da vitese tam geçirmek için bazen düzeltme ihtiyacı doğuruyor. Tabi bu problemler benim tecrübesizliğimden kaynaklı olabilir.
-Vites sistemi diğer bisikletlerden bildiğimiz deore set. 48-36-26 aynakol 11-34 rubleye sahip. Yine bu konuda çok atıp tutamam çünkü burada çok çok tecrübeliler var. Benim gibi bir kullanıcı için yeterli. Yokuşlarda zorlanmadım geçişler de gayet iyiydi bana göre.
-Bagaj bence çok güzel olmuş. Bisiklete özel bir şey yapılmış olması eğreti durmasına engel olmuş dahası ihtiyaca göre tasarlanmış. Ben yine de şimdilik kullanmamayı tercih ediyorum.
-Pedallar kalpiye ile geliyor. İlk gün giydiğim ayakkabı ve kot ile sürdüğümden çıkarmıştım sonra takmadım. Benim düşüncem spd pedal almak o yüzden pedala çok takılmadım
-Enteresan bilgi, aldığım yerde ayaklık danıştığımda bana ayaklık için çok uygun değil ancak ayaklığın bağlantı yerini kesip tıraşlayıp özel bir şekilde ayarlanabiliyor dendi.
-Tedarik konusunda bu sene anladığım kadarıyla daha çok getireceklerinden en azından almaya niyetlenen birçok insanı yoldan çevirmezler. Ancak ocak ayına kadar bayilerde denk gelmeniz zor olabilir şimdilik.
Bunlar dışında atladığım veya eksik bıraktığım bir yer varsa sorabilirsiniz.
SIZES XS (49cm), M (54cm), L (56cm), XL (58cm), XXL (64cm)
COLOR(S) Camo Green w/ Black and Rust
MAIN FRAME Custom Elios 2
REAR TRIANGLE Custom Elios 2 w/ forged dropoutss and spoke holder
FORK Elios 2, lowrider mounts
CRANKSET Shimano Deore, 48/36/26T w/ chainguard
BOTTOM BRACKET Shimano, external, sealed bearing
PEDALS Alloy platform
FRONT DERAILLEUR Shimano Altus
REAR DERAILLEUR Shimano Deore, 9-speed
SHIFTERS MicroShift, Bar end, index shifting, 9-speed
CASSETTE Shimano Deore, 11-34T, 9-speed
CHAIN KMC X9 w/ MissingLink, 9-speed
WHEELSET Vera Terra DPM18 rims 36h, alloy hubs, black spokes
TIRES Vera CityWide, 700 x 32c, 30tpi w/ Phalanx flat protection
BRAKE SET Tektro, linear pull, alloy
BRAKE LEVERS Alloy, road levers
HEADSET FSA, 1 1/8", caged bearings
HANDLEBAR Oval Concepts 310, 6061 alloy, 31.8mm
STEM Oval Concepts 313, 6061 3D-forged alloy, 31.8mm, +/- 12°
TAPE/GRIP Oval Concepts 300, padded suede
SADDLE Oval Concepts P300 w/ steel rails
SEAT POST Oval Concepts 300, 3D-forged 6061 alloy, 27.2mm, double-bolt micro-adjust
FENDERS N/A
HEADLIGHT N/A
TAILLIGHT N/A
REAR CARRIER N/A
OTHERS Rear portaging rack
WEIGHT, KG/LBS 12.50kg/27.50lb
Neden tur bisikleti alıyorsun sanki durmadan turluyor musun? Benim kafamda kendimi bu bisiklete ikna ederken cevap aradığım soru! Eğer tur yapmayacak olsam herhalde kendimi zorlar tam olarak uymasa da bir yol bisikleti almış olurdum. Tur yapmak istiyorum ancak bütün yılın içerisinde toplasan bir ay yapabileceğin tur için değer mi? Evet değer üstelik seçtiğin bisiklet gündelik hayatta da kullanıma uygunsa fazlasıyla değer. Çünkü tur yapmak büyük şehirde bisiklet sürmekten bunalanlar için tam bir çölde vaha
Şimdi gelelim Fuji Touring’in ne artıları ne eksileri var?
https://i.hizliresim.com/aBA762.jpg
https://i.hizliresim.com/Z1qr8k.jpg
https://i.hizliresim.com/ozmLb7.jpg
https://i.hizliresim.com/kYD5lJ.jpg
https://i.hizliresim.com/zEDWWg.jpg
https://i.hizliresim.com/1no98G.jpg
https://i.hizliresim.com/78LOla.jpg
https://i.hizliresim.com/rdDqA1.jpg
https://i.hizliresim.com/lzX29J.jpg
https://i.hizliresim.com/VyO56Z.jpg
-Önce olaya kozmetik yaklaşayım çünkü az sayıda resimle Fuji sanırım Touring modelinde olabildiğince gizem yaratma çabasında.
-2014 modelden en büyük değişiklik renk: parlak haki yeşil yani asker yeşili. İtiraf edeyim bisikleti almadan önceki fotolarda renk pek hoşuma gitmiyordu. Ancak aldığım vakit bu görüşüm değişti diyebilirim.
-Önde eski bir amblem var bana göre güzel bir hava katıyor, kadro üzerinde ise iki yerde çıkartma. Bunlardan bisikleti sürerken görebildiğim Touring yazısı hoşuma gitti ince bir ayrıntı ama tam görmek istediğin yerde. Kadro olabildiğince sade. Geçen seneki modelden farklı olarak gidon bağlantı yerlerindeki turuncudan da vazgeçmişler. Kaynak bağlantıları ve işçilikle alakalı olarak bu konuda görüş bildirecek seviyede biri değilim. Attığım fotoğraflar umarım bir fikir veriyordur.
-Dropbarı ilk defa kullanıyorum ve klişe olsa da söyleyeceğim kesinlikle sürüş çok daha güvenli çok daha iyi. Gidonu ve ön tekeri ellerimin arasındaymış gibi hissediyorum. Düz gidonda kontrol bu kadar rahat değil.
-Seleye pek alışamadım. Bu tabi ki çok göreceli bir şey. Uzun zaman kullanmamamdan kaynaklı olabilir.
-Akıcılığı muhteşem, eski bisikletime binip tekrar denedim ve farkı çok rahat söyleyebiliyorum.
-Lastikler sert hamur ama yağmurlu havada sürmeme rağmen hiçbir güvensizlik yaratmadı yol tutuşu iyiydi. Aynı viraja birkaç kez hızımı arttırarak girdim güvensizlik yaratacak bir duruma düşmedim.
-Daha önce kullandığım bisiklet disk fren olduğu için v frene daha doğrusu fren mesafesine alışmam biraz zaman aldı. Bu frenin kötülüğünden mi bilemiyorum en azından şimdilik.
-Barend shifter haliyle ezber bozan bir sistem. Alıştığımdan farklı ama kullandıkça aşılmayacak kadar zor değil. Ama yine de birkaç sıkıntısı var. Mesela bir yokuşta ayağa kalktığım anda dizim çarptı vites değişti ve birden bütün tempomu bozdu. Yine bir problem tık tık atmıyor aşağı yukarı hareketler içerisinde kendisi geçiyor bu da vitese tam geçirmek için bazen düzeltme ihtiyacı doğuruyor. Tabi bu problemler benim tecrübesizliğimden kaynaklı olabilir.
-Vites sistemi diğer bisikletlerden bildiğimiz deore set. 48-36-26 aynakol 11-34 rubleye sahip. Yine bu konuda çok atıp tutamam çünkü burada çok çok tecrübeliler var. Benim gibi bir kullanıcı için yeterli. Yokuşlarda zorlanmadım geçişler de gayet iyiydi bana göre.
-Bagaj bence çok güzel olmuş. Bisiklete özel bir şey yapılmış olması eğreti durmasına engel olmuş dahası ihtiyaca göre tasarlanmış. Ben yine de şimdilik kullanmamayı tercih ediyorum.
-Pedallar kalpiye ile geliyor. İlk gün giydiğim ayakkabı ve kot ile sürdüğümden çıkarmıştım sonra takmadım. Benim düşüncem spd pedal almak o yüzden pedala çok takılmadım
-Enteresan bilgi, aldığım yerde ayaklık danıştığımda bana ayaklık için çok uygun değil ancak ayaklığın bağlantı yerini kesip tıraşlayıp özel bir şekilde ayarlanabiliyor dendi.
-Tedarik konusunda bu sene anladığım kadarıyla daha çok getireceklerinden en azından almaya niyetlenen birçok insanı yoldan çevirmezler. Ancak ocak ayına kadar bayilerde denk gelmeniz zor olabilir şimdilik.
Bunlar dışında atladığım veya eksik bıraktığım bir yer varsa sorabilirsiniz.
SIZES XS (49cm), M (54cm), L (56cm), XL (58cm), XXL (64cm)
COLOR(S) Camo Green w/ Black and Rust
MAIN FRAME Custom Elios 2
REAR TRIANGLE Custom Elios 2 w/ forged dropoutss and spoke holder
FORK Elios 2, lowrider mounts
CRANKSET Shimano Deore, 48/36/26T w/ chainguard
BOTTOM BRACKET Shimano, external, sealed bearing
PEDALS Alloy platform
FRONT DERAILLEUR Shimano Altus
REAR DERAILLEUR Shimano Deore, 9-speed
SHIFTERS MicroShift, Bar end, index shifting, 9-speed
CASSETTE Shimano Deore, 11-34T, 9-speed
CHAIN KMC X9 w/ MissingLink, 9-speed
WHEELSET Vera Terra DPM18 rims 36h, alloy hubs, black spokes
TIRES Vera CityWide, 700 x 32c, 30tpi w/ Phalanx flat protection
BRAKE SET Tektro, linear pull, alloy
BRAKE LEVERS Alloy, road levers
HEADSET FSA, 1 1/8", caged bearings
HANDLEBAR Oval Concepts 310, 6061 alloy, 31.8mm
STEM Oval Concepts 313, 6061 3D-forged alloy, 31.8mm, +/- 12°
TAPE/GRIP Oval Concepts 300, padded suede
SADDLE Oval Concepts P300 w/ steel rails
SEAT POST Oval Concepts 300, 3D-forged 6061 alloy, 27.2mm, double-bolt micro-adjust
FENDERS N/A
HEADLIGHT N/A
TAILLIGHT N/A
REAR CARRIER N/A
OTHERS Rear portaging rack
WEIGHT, KG/LBS 12.50kg/27.50lb