Scudo Sports

Fuji touring 2015

Kayıt
12 Haziran 2013
Mesaj
32
Tepki
49
Şehir
Ankara
Bisiklet
Fuji
Bisiklete geçmeden önce bu bisikleti almaya nasıl karar verdim başkalarının karar vermesinde yardımcı olması açısından açıklayayım.
Neden tur bisikleti alıyorsun sanki durmadan turluyor musun? Benim kafamda kendimi bu bisiklete ikna ederken cevap aradığım soru! Eğer tur yapmayacak olsam herhalde kendimi zorlar tam olarak uymasa da bir yol bisikleti almış olurdum. Tur yapmak istiyorum ancak bütün yılın içerisinde toplasan bir ay yapabileceğin tur için değer mi? Evet değer üstelik seçtiğin bisiklet gündelik hayatta da kullanıma uygunsa fazlasıyla değer. Çünkü tur yapmak büyük şehirde bisiklet sürmekten bunalanlar için tam bir çölde vaha :)

Şimdi gelelim Fuji Touring’in ne artıları ne eksileri var?

https://i.hizliresim.com/aBA762.jpg
https://i.hizliresim.com/Z1qr8k.jpg
https://i.hizliresim.com/ozmLb7.jpg
https://i.hizliresim.com/kYD5lJ.jpg
https://i.hizliresim.com/zEDWWg.jpg
https://i.hizliresim.com/1no98G.jpg
https://i.hizliresim.com/78LOla.jpg
https://i.hizliresim.com/rdDqA1.jpg
https://i.hizliresim.com/lzX29J.jpg
https://i.hizliresim.com/VyO56Z.jpg


-Önce olaya kozmetik yaklaşayım çünkü az sayıda resimle Fuji sanırım Touring modelinde olabildiğince gizem yaratma çabasında.

-2014 modelden en büyük değişiklik renk: parlak haki yeşil yani asker yeşili. İtiraf edeyim bisikleti almadan önceki fotolarda renk pek hoşuma gitmiyordu. Ancak aldığım vakit bu görüşüm değişti diyebilirim.

-Önde eski bir amblem var bana göre güzel bir hava katıyor, kadro üzerinde ise iki yerde çıkartma. Bunlardan bisikleti sürerken görebildiğim Touring yazısı hoşuma gitti ince bir ayrıntı ama tam görmek istediğin yerde. Kadro olabildiğince sade. Geçen seneki modelden farklı olarak gidon bağlantı yerlerindeki turuncudan da vazgeçmişler. Kaynak bağlantıları ve işçilikle alakalı olarak bu konuda görüş bildirecek seviyede biri değilim. Attığım fotoğraflar umarım bir fikir veriyordur.

-Dropbarı ilk defa kullanıyorum ve klişe olsa da söyleyeceğim kesinlikle sürüş çok daha güvenli çok daha iyi. Gidonu ve ön tekeri ellerimin arasındaymış gibi hissediyorum. Düz gidonda kontrol bu kadar rahat değil.

-Seleye pek alışamadım. Bu tabi ki çok göreceli bir şey. Uzun zaman kullanmamamdan kaynaklı olabilir.

-Akıcılığı muhteşem, eski bisikletime binip tekrar denedim ve farkı çok rahat söyleyebiliyorum.

-Lastikler sert hamur ama yağmurlu havada sürmeme rağmen hiçbir güvensizlik yaratmadı yol tutuşu iyiydi. Aynı viraja birkaç kez hızımı arttırarak girdim güvensizlik yaratacak bir duruma düşmedim.

-Daha önce kullandığım bisiklet disk fren olduğu için v frene daha doğrusu fren mesafesine alışmam biraz zaman aldı. Bu frenin kötülüğünden mi bilemiyorum en azından şimdilik.

-Barend shifter haliyle ezber bozan bir sistem. Alıştığımdan farklı ama kullandıkça aşılmayacak kadar zor değil. Ama yine de birkaç sıkıntısı var. Mesela bir yokuşta ayağa kalktığım anda dizim çarptı vites değişti ve birden bütün tempomu bozdu. Yine bir problem tık tık atmıyor aşağı yukarı hareketler içerisinde kendisi geçiyor bu da vitese tam geçirmek için bazen düzeltme ihtiyacı doğuruyor. Tabi bu problemler benim tecrübesizliğimden kaynaklı olabilir.

-Vites sistemi diğer bisikletlerden bildiğimiz deore set. 48-36-26 aynakol 11-34 rubleye sahip. Yine bu konuda çok atıp tutamam çünkü burada çok çok tecrübeliler var. Benim gibi bir kullanıcı için yeterli. Yokuşlarda zorlanmadım geçişler de gayet iyiydi bana göre.

-Bagaj bence çok güzel olmuş. Bisiklete özel bir şey yapılmış olması eğreti durmasına engel olmuş dahası ihtiyaca göre tasarlanmış. Ben yine de şimdilik kullanmamayı tercih ediyorum.

-Pedallar kalpiye ile geliyor. İlk gün giydiğim ayakkabı ve kot ile sürdüğümden çıkarmıştım sonra takmadım. Benim düşüncem spd pedal almak o yüzden pedala çok takılmadım

-Enteresan bilgi, aldığım yerde ayaklık danıştığımda bana ayaklık için çok uygun değil ancak ayaklığın bağlantı yerini kesip tıraşlayıp özel bir şekilde ayarlanabiliyor dendi.

-Tedarik konusunda bu sene anladığım kadarıyla daha çok getireceklerinden en azından almaya niyetlenen birçok insanı yoldan çevirmezler. Ancak ocak ayına kadar bayilerde denk gelmeniz zor olabilir şimdilik.

Bunlar dışında atladığım veya eksik bıraktığım bir yer varsa sorabilirsiniz.

SIZES XS (49cm), M (54cm), L (56cm), XL (58cm), XXL (64cm)
COLOR(S) Camo Green w/ Black and Rust
MAIN FRAME Custom Elios 2
REAR TRIANGLE Custom Elios 2 w/ forged dropoutss and spoke holder
FORK Elios 2, lowrider mounts
CRANKSET Shimano Deore, 48/36/26T w/ chainguard
BOTTOM BRACKET Shimano, external, sealed bearing
PEDALS Alloy platform
FRONT DERAILLEUR Shimano Altus
REAR DERAILLEUR Shimano Deore, 9-speed
SHIFTERS MicroShift, Bar end, index shifting, 9-speed
CASSETTE Shimano Deore, 11-34T, 9-speed
CHAIN KMC X9 w/ MissingLink, 9-speed
WHEELSET Vera Terra DPM18 rims 36h, alloy hubs, black spokes
TIRES Vera CityWide, 700 x 32c, 30tpi w/ Phalanx flat protection
BRAKE SET Tektro, linear pull, alloy
BRAKE LEVERS Alloy, road levers
HEADSET FSA, 1 1/8", caged bearings
HANDLEBAR Oval Concepts 310, 6061 alloy, 31.8mm
STEM Oval Concepts 313, 6061 3D-forged alloy, 31.8mm, +/- 12°
TAPE/GRIP Oval Concepts 300, padded suede
SADDLE Oval Concepts P300 w/ steel rails
SEAT POST Oval Concepts 300, 3D-forged 6061 alloy, 27.2mm, double-bolt micro-adjust
FENDERS N/A
HEADLIGHT N/A
TAILLIGHT N/A
REAR CARRIER N/A
OTHERS Rear portaging rack
WEIGHT, KG/LBS 12.50kg/27.50lb
 
Scudo
Ellerinize sağlık beklenen inceleme yazısı oldu :)
 
Sabit Hocam, güle güle kullanın, zevkle sağlıkla binin. Rengini özellikle flaşlı fotolarda ben de çok beğendim.

Turing diyince tabii, çamurluklar, reflektörler, aydınlatmalar olacak mı? Ayrıca bendeki yeşil Brooks sele buna şahane gider :) "Bagaj" fotoları var mı?

Lastikler 32, hava basınçlarını kaç kullanıyorsunuz? Bar end shifter'lar alışması zor geldi bana, hem yeri hem de "klik"li olmaması zor, tabi bu sayede uzun turlarda hiç arıza çıkarmayacaktır :)
 
@Alpaslan.Savacı

öncelikle iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Tabi ki reflektör-aydınlatma-çamurluk olacaktır bu konuda çalışmalarımız sürüyor :) yeşil Brooks ile pedal aynı şekilde listemde ;) Bagajı ilk gün kullanıp çıkartmıştım çoğu resim ikinci gün çekilince bagajı atlamış oldum. Ancak taktığım vakit buraya bir foto daha eklerim. Hava basıncını aldığım bayi ayarladığı için kaç vurdular tam olarak bilemiyorum. Bar end shifter alışma süreci şimdilik iyi gidiyor kullandıkça alışılacağından eminim.
 
Sabit Bey bisikletinizle mutluluklar dilerim. Ben de yeşil rengi çok beğendim. Uzun ve heyecan verici turlarda, keyifle yolun tadını çıkarmanız dileğiyle...
 
  • Beğen
Tepkiler: Tahir Keskin
@Alpaslan.Savacı

İlk gün arkadaşıma gönderdiğim bir fotoğrafta bagajlı halini buldum
https://i.hizliresim.com/kYQYAq.jpg
 
çok güzel bisiklet güle güle kullanın
 
Hayırlı olsun çok güzel bisiklet. Dropbar'a geçenlerin sayısı artıyor :) Az önce ben de geçtim, kargo geldi :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Berkayesenkaya488
hayırlı olsun hocam, ne zamandır internette 2015 modelini araştırıyorum bir türlü doğru düzgün resmine yorumuna rastlamamıştım. güle güle kullanman dileğiyle.

bu arada, kahverengi brooks sele de çok yakışacaktır yeşilden ziyade. ben öyle almayı düşünüyorum ^_^
 
Öncelikle iyi dilekleriniz için tekrar teşekkür ederim

Aldığım günden bu yana biraz binme şansım oldu. Bugün geçmişte bol bol soluklanarak çıktığım yokuşlarda beni zorlamamasıyla, üzerinde geçirdiğim her an için muhteşem zevk vermesiyle, tecrübeli isimlerden aldığım güzel dönütlerle verdiğim kararın ne kadar iyi olduğunu görebiliyorum.

Henüz uzun bir tur yapacak fırsat bulamadım. Ancak daha önce yaptığım turları düşünüp bir de şimdiki rahatlığımı düşününce bir an önce tekrar bisiklet sürmek istiyorum.

Tabi ki her bisikletle tur yapılabilir asıl mesele üzerindeyken mutlu olduğunuz bir bisikletinizin olması. Şu ana kadar bisikletimle oldukça mutluyum ki adı touring olmasa da olur :)
 
ben de şu anki bisikletimle mutluyum esasında ama insan doymak bilmiyor pek. (öte yandan tur bisikleti almak için haklı sebepler de mevcut.) çelik kadro olmasının bir farkını hissettiniz mi?
 
@alper tok.

Ben hissetmedim bir profesyonel dışında farkı anlayabilecek birinin olduğunu da sanmıyorum
 
@Sabit Badem

Onuda hissetmek zaten üzerince oturunca "vay be bu çelik kadro,ne kadar rahatmış" gibi birşey olmasa gerek. 3-5 aylık turlara çıkınca altınızdaki bisikletin sağlam olması psikolojik olarak rahatlama yaratır,bundan ötesi değil .
 
Öncelikle bisikletiniz hayırlı olsun, kazasız belasız uzun yollar sizin olsun

Fuji Touring benim de listemde olan, biraz daha uygun fiyatı ile Surly LHT alternatifi bir bisiklet bence, küçük birkaç parça değişimi, eklemesi ile gayet çok uzun turlar yapılabilecek evladiyelik bir ürüne benziyor, en azından okuduklarım bu yönde.

Benim merak ettiğim ve internette bir türlü bulamadığım şey ise kadronun alabileceği maksimum lastik genişliği. Sizin bir fikriniz var mıdır? Yada en azından üzerindeki lastikler ile birlikte maşa ve arka alt çatal fotolarını paylaşabilir misiniz? En azından bir fikir verecektir.

Saygılar,
Yusuf
 
  • Beğen
Tepkiler: gürkan alarçin
Biliyorsunuz üzerinde 32 cm bir lastik var. Ancak bundan daha kalın ne takılabilir hiç düşünmedim fakat sizin için araştıracağım. Sanırım uzun tur için böyle bir araştırma yapıyorsunuz.
 
@yusuf samet yaraş

Geçen gün bisiklet seçimi başlığında bir inceleme konusu açmıştım.Şunu belirteyim.700X32 bisiklet için hayli fit bir seçim.Belki 700x35 ama fazlasına gerçekten de gerek yok.Bakın bu bisikletin üzerinde 700X32 lastik var.Sorunuza gelince bisikletin çatal aralığı ve köprü yüksekliğinin 700X38 e kadar rahat destekleyeceğini düşünüyorum.Fotoğraf bu:

(link)
 
@Derya Keçeci

Aynen katılıyorum 35 cm den daha kalını bu bisiklet için fazla kalın olmakla birlikte kardan çok zarar getirebilir
 
  • Beğen
Tepkiler: Derya Keçeci
32c lastik düzgün asfalt yollar için ideal bence de, yük ile 35c daha uygun oluyor. Ben genelde sadece arka bagaja yük koyduğum için arka 35c, ön de 32 veya 28c kullanıyorum. Asfalt kullanımı için bunlar güzel değerler, fakat işin içine stabilize, bozuk yollar girince işler biraz değişiyor ki en güzel manzara da bu yollarda oluyor maalesef. Özellikle kışın, toprak ve çamur yollarda kullanmak için 45c-50c slick, semi-slick yada daha dar ama dişli lastik kullanmak istiyorum . Eğer alırsam tek bisikletim olacağı için biraz ince eleyip sık dokuyorum.
 
Benim ön gördüğüm; turlarda sizin aksinize 32c benim için yeterli dahası inceltmek istersem ne kadar inceltebilirim diye şeklindeydi. Ama tabi sizi de anlıyorum sonuçta bir turcu olabildiğince en kötü senaryoları düşünmelidir. 45c lastiklerin olabileceğini pek sanmıyorum

Bu arada malum şu sıralar havalar bozmaya başladı dün yarı stabilize yarı asfalt yerlerde yüksüz şekilde bisikleti denedim çamurlardan girip çıktım ancak bundan önceki bisikletimden çok fazla bir fark hissetmedim. Tabi bu soğun vermiş olduğu hissizlikle de alaklı olabilir :)
 
Geri