Scudo Sports

Fuji markası

Aytuğ Ş.

Daimi Üye
Kayıt
17 Ekim 2013
Mesaj
328
Tepki
119
Şehir
Ankara
Bisiklet
Cube
Fuji ülkemizde çok bilinmeyen bir marka ama bisiklet araştıranların mutlaka duyduğu bir marka. Peki ya kullananların yorumları neler? Diğer markalarla karşılaştırabilir misiniz ? Neler biliyoruz bu marka ile ilgili kalitesi nasıldır güvenilir midir bilgilerinizi paylaşabilir misiniz ?

(link)
 
Scudo
Bende bu markanın 'Kawasaki' ile olan bağını çözemedim
 
@Hakan Can Onrat

Bilidiğim kadarıyla tek ortak yanları melsa aracılığıyla geliyor olması..
 
hocam Amerikan ve Avrupa markalarına gelen en büyük ve kaliteli cevap fuji.zaten biraz araştırırsan kaç senelik bir marka olduğunu görürsün.kawasakiyle hiiç bir ilgisi yok için rahat olsun :D.
ciddi kaliteli ve performanslı bisikletler üretiyor
 
Bende merak ediyorum fujiyi yuksek ihtimalde roubaix 3.1 alicam insallah
 
bildiğim tek şey bir arkadaşın olağanüstü büyük bir keyifle alıp, sonrasındaki 1 -2 ay içinde satmaya çalışıyor olmasıydı :)
 
japon markası olduğunu biliyoruz. dünyadaki karbon ihracının yüzde 80-90 ını da japonya yapıyor. teknolojinin üstadı olan bi ülkenin bisikleti de iyidir
 
almaktan son anda vageçtiğim marka kendisi. 2012 model D6'larıyla ilgileniyordum hatta konu bile açmıştım forumda :D

http://savaricycles.com/cycle/files/2012/12/fuji-d-6-2-0.jpg

fakat Fuji, D6 serisini sadece 2011 ve 2012 yıllarında üretti. D6 serisini öne çıkaran özelliği alışılmışın dışında kadroysuydu. sele borusu, arka kaliperi tamamen kapatıyordu. bu kadroyu ağırlaştırıyor fakat "aero"dan kazandırıyordu.. kimilerine göre kazanç yoktu, çünkü kadro fazla ağırdı (bisiklet 9 kilonun üzerinde), kimilerine göre de kilodaki kayıp çok problem değildi ve aerodan kazanç vardı. Ama ortak bir problem vardı, her forumda bu yazılmıştı: arka fren kaliper çok "emanet" duruyordu.. bu, arka tekeri çıkarıp takarken de, ayarlarken de, temizlerken de zorluk çıkarıyordu. ve bisikleti kullanan herkesin ortak yakındığı nokta buydu..
Sanırım Fuji buna duyarsız kalmadı ve 2014'de D6 serisini sonlandırıp Norcom Straight serisi adı altında yeni bir seri çıkardı.. yeni triathlon kadrolarında arka fren problemi çözülmüşe benziyor..

http://www.evanscycles.com/product_image/image/0a6/bb9/d2b/107704/fuji-norcom-straight-21-2014-triathlon-bike.jpg

şahsi yorumum; firma henüz kadro deniyor.. benim gördüğüm bu. dağ ve yol bisikletleri için durum ne bilmiyorum ama, triathlonda bunu yapıyor.. ve Fuji kadroyu bize denettiriyor.. şimdi D6 alanlardan pişman olmayan çok az bir kesim var.. bu da benim fujiye çok da iyi bakamamama sebep oldu..

Fuji ile ilgili tek tecrübem bu :) Bir de, 2014 modellerinin tanıdıldığı lasmana gitmiştim, sarıyer event garden'da. modeller görsel olarak harikaydı. norcomları göremedik gerçi, gümrüğe takılmışlar, yetişememişler (nasıl olduysa :)) fakat özellikle feather'e bayıldım

konuya dönelim: şuan fuji yol bisikleti alır mıyım? : hayır :)



------------------------------

bu arada, arka kaliper videosu

 
@Serkan Mıstınoğlu


Önceki sezonların yol bisikletlerine baktım ve böyle bir değişim ve rahatsızlık duyulan bir şey gözüme çarpmadı. TT bisikletlerinde böyle bir imaj elde edilmesi çok yazık olmuş.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@Serkan Mıstınoğlu

kadrolar bir harika görünüş itibariyle ama triatlon la yol bisikleti arasında fark var baya turuncu D6 yı çok güzel tasarlamışlar
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner ve gok
Deneme süreci çoktan test edilmiş,bu işin duayeni olan bilinen markalara yönelmek bence daha iyi olur.
 
@gok

Fuji 100 yili gecmis bir tarihi var 1899 yilindan beri uretiliyormus koklu bir firma triatlon da teste aolabilr fakat yol bisikleti nde takimlarida var net app endura testte olsdunu prk zannetmiyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: NomadCRY ve gok
@Onur Gunes

evet, bakınca müthiş bişey. "100 yıllık firma, adamlar bu işte usta" diyorsun, ama ürün odaklı bakmak lazım. üretici 2. planda olmalı. bu yüzden bişey alacağım zaman(kadro veya jant, yani büyük ve pahalı parçalar) önceliğim kesinlikle kullanıcı yorumlarıdır. çünkü büyük firmalar da hata yapabiliyor.. bu yüzden internetteki kullanıcı yorumları en iyi yardımcılar. kadro, sele, jant, lastik ne olursa olsun almaya karar verdiğiniz zaman ilk olarak tanınmış sitelerin incelemelerini ve en önemlisi kullanıcı yorumlarına bakın :) kullanıcılar yanılmaz. adamlar kullandıkça görüyor iyi yanını kötü yanını, ve yazıyor yorumuna..
firma, kendi ürününün tanıtımında tabiki "harika!" diyecek.. sen de harika diye alacaksın ama kabak çıkınca? :D bu yüzden 4 yıldır aynı şekilde üretilen ve internette binlerce olumlu yorumu olan bir kadro aldım, aynı şekilde 1000lerce yorumu olan ve %97 olumlu dönüş almış bir jant aldım..
easton ea90 slx diye bir jant var mesela, onu sırf kullanıcı yorumları yüzünden almadım. 1000 liraya bulmuştum ne güzel. 1390 gram ağırlığında ve "easton!" markaydı.. fakat okuduğum her 2 kullanıcı yorumundan birisi "ön jant telleri büyük problem" yazdığı için almadım..

internette herşey var yaf :D
 
Gercekten guzel ozetlemissiniz ve analiz etmissiniz yani parcalara tek tek bakmamizi tavsiye ediyorsunuz ustunde kullanilan malzemeler fujini oval marka jant seti olsun sele borusu sele olsun hersey ovalin dediniz sekilde bende analiz yapicam ve son kararimi vericem tesekurler.
 
Fuji ve Kestrel ayni holdingin markasidir, ayni zamanda Oval markasida o holdinge baglidir ve Fuji ve Kestrel'in parcalarini uretir. Bu markalar cok genis urun yelpazesine sahiptir; cok ucuz urunleride vardir cok pahalli olanlarida... Ayrica ilk karbon kadroyu ureten firmada Kestreldir.

"Kadro deneme" olayina gelince; Specialized markasida birkac sene oncesine kadar Transition modelini uretiyordu ama onu kaldirip Shiv'i uretmeye basladi ve simdi Transition yok, o zaman Specialized'da isi ogreniyor, deniyor mu demek? Sirketler her zaman daha iyiyi deniyor ve pazarlama taktiklerine gore ya ismini komple degistiriyor yada isme ekleme yapiyor. Fuji her sinifta rakipleriyle boy olcusecek urunler uretir, kendini coktan kanitlamistir.
 
@Ozzgurr

biraz yabancı forumlardan araştırma yaptımda sadece jantların ağırlından şikayetçiler bide lastiklerin hutchınson olması lazım lastiklerden şikayet var kadro dan vs herkesz çok memnun çok rahat hem yol hem tur için yorumları yapılmış çok konforlu kadrolarının oldunu söylemişler :)
 
@Ozzgurr

özgür bey fuji D6 alıp, arka frenin düzgün çalışmadığını gördüğünüzde de "Fuji her sinifta rakipleriyle boy olcusecek urunler uretir, kendini coktan kanitlamistir" diyebilecekmiydiniz merak konum :)
 
@Serkan Mıstınoğlu

Konuyu kisisel seviyeye indirmeyecegim, Fuji kendini sektorde kanitlamistir, bana kanitlamasi gerekmiyor.Fuji ve Easton'nun Turkiyede yeterince taninmamasi imaj zayifligi yaratmis gibi gozukuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Transonic
Valla size göre subjektif bana göre gayet objektif bir yorum yapacağım..

Bir markanın kendini rüştü Tour De France'a katılmasıyla ölçülsün bence. Tour De France bisiklet dünyasının creme de la creme organizasyonu. Belli başlı takımlar davet ediliyor. Bu takımların seçtikleri yol bisikletlerinin markaları bence belli bir kalite ve performans standardını zaten sağlamaktadır.

Üstelik bu markaların Tour De France sayesinde edindikleri özellikle kadro geometrisiyle ilgili teknik bilgileri yavaş yavaş alt seviye bisikletlerine de bir şekilde indirdiklerini düşünüyorum.

Fuji, 2013 senesinde herhangi bir takımın bisikleti olmamış olsa da, 2014 de NetApp Endura takımının WildCard'la çağrılmasıyla büyük ihtimalle yarışmada yer alan bir marka olacak.

Hal böyleyken, kendini ispatlamamış demek Fuji'ye biraz haksızlık olacak.

(bu arada Fuji'nin Tour De France'de daha önce defalarca kez yarıştığını ve birincilikleri oldğunu da belirtelim)
 
Geri