@erkut oktay
üst düzey bisiklet malzemelerinde aranan en önemli 3 özellik hafiflik, dayanıklılık ve esnemezliktir. eğer bahsettiğiniz şekilde olsaydı en üst seviye parçalarda kullanılan karbon malzeme, her esnemede daha fazla güç kaybı yaratacağından yarış esnasında veya normal sürüşte bu sürücü için dezavantaja dönüşecektir. böyle bir durumun tercih edilmesi son derece mantıksız olmuyor mu sizce de? karbon malzemenin üretiminde kullanılan tekniklerle bağlı olarak, esnek ve hafif bir yelken direği veya alüminyuma göre son derece rijit (esnemez) ve çok daha hafif kadrolar üretmek mümkün. bugün havacılık, motorsporları ve daha bir çok alanda kullanılan karbonun en önemli özelliği de bildiğim kadarıyla başta belirttiğim 3 temel özelliği barındırmasıdır. daha teknik bilgisi olan arkadaşlar da bilgilerini paylaşırlarsa sevinirim.
açıklamadan dolayı asıl konudan da uzaklaştım kusura bakmayın:
fuji karbon kadroyu 650 ye buldum demişsiniz 650 dolar mı türk lirası mı acaba?
türklirasıysa kaçırmayın derim. şu an son kur artışlarıyla birlikte bisiklet ve ürünleri inanılmaz bir artış yaşadı aradaki farkı çok rahat görebilirsiniz. bisiklete yeni başlıyorsunuz diye onu hor kullanıp parçalayacaksınız anlamı çıkarmamak lazım. özenle koruduğunuz taktirde uzun yıllar zevkle kullanabilirsiniz.