Scudo Sports

Frenleme de Sorun!

RAHMİ

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesaj
785
Tepki
363
Şehir
Isparta
Merhabalar. Ben yaklaşık 2 hafta önce sorun çıkarması nedeniyle ön jantımı değiştirdim. Şu anda kullandığım jantta da bir sorun olduğunu fark ettim. Jantın birleşme yerinde bir sorun var. Sorun birleşme yerinin 2 tarafının farklı seviyelerde olması. Yani tam o birleşme yeri düzgün değil. Bu yüzden frenleme yaptığımda(v-fren kullanıyorum) her turda o birleşme yerinden geçişinde bisikleti oldukça sarsıyor. Gidonun elimde gidip geldiğini hissediyorum. 2 hafta kullanılmış jantı geri götürüp de değiştiremeceyeceğim için bir çözüm arıyorum. Orayı düzeltmek için ince dişli zımpara kullansam bir zarar verir miyim? Bu konuda gerçekten yardıma ihtiyacım var. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler..
 
Scudo
iade alırlar mı bi sorun bence...hafif bi zımparalama işlemi sorun olmaz gibi geliyor. iki zemin arasında yükseklik farkını gösteren bi fatoğraf eklerseniz iyi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: RAHMİ
@FURKAN YAVUZ

En kısa zamanda ekleyeceğim fotoğrafı. İade işi gerçekten çok zor. Ispartada büyük bisikletçi olarak bir yer var. O da Bianchi sevisi. Neredeyse her seferinde bir tartışma yaşıyorum adamla. Açıkcası bu konuda pek de onunla muhattap da olmak istemiyorum..
 
zımparalayacağınız kalınlığın jant kalınlığına oranını yaklaşık olarak söyleyebilir misiniz?
 
Tam birşey söyleyemem. Ben fotoğrafını çekeyim o zaman daha iyi anlaşılır heralde. Kameram şu an bende değil de gelince çeker koyarım. Hemen koyamam yani kusura bakma artık:)
 
kusura neden bakılsın maksat size en kısa zamanda yardımcı olmak
 
Jantın fotoğrafını koydum. Resimde fazla belli değil ama sorun büyük. Frenlerken çok sarsıyor.. Fotoğrafı da biraz büyük çekmişim kusura bakmayın artık..

Fotoğraf bulunamadı.
 
Bu durum çok normal, şu izi bırakmayacak çok az sayıda yüksek kaliteli jant var. Zımparayla hiç girişme derim ben, o kadar ince ayarlayacak şekilde elinle zımpara yapamazsın.

Bazı jantların yanakları tırtıklıdır, kanal kanaldır. Tornada işlenmiş bu tip yanaklarda bu sorun olmaz. Alırken bir miktar fiyat farkı elbet vardır ancak haliyle kalitede kendisini belli eder...
 
@HaliliOzturk

Çok teşekkürler. Ama yinede çok az zımpara yapsam diye düşünüyorum. Çünkü bu şekilde çok sarsıyor ve rahtsız ediyor. Belki bir nebze de olsa azaltır..
 
Mümkündür bende baya fark var zannettim o sarsmayı maşada boşluk varsa oda arttırıyordu galiba
 
benim kanaatim anlattığınız kadar sarsıntı o kadarcık yükseklik farkından olmaz. zaten pabuç, yiye yiye o boşluğu biraz kapatmış. biraz zımparalayın ama bence pek bi fayda göremeyeceksiniz
 
Kesinlikle durum göründüğü gibi değil. Görüntüde fark az duruyor fakat kullandığınızda özellikle sert frenlemelerde çok hissettiriyor.. Ayrıca maşa da herhangi bir boşluk vs. yok..
 
@ujur

Ben de tam bunu yazacaktım biri yazmış mı diye bakıyordum.

Maden ön jant, Ujur'un dadediği gibi sök ve çevir. Diğer tarafını dene.
Çok büyük bir problem yaratacağını sanmıyorum. Sonuçta fren ayaklarının o kadarcık esneme toleransı vardır. Yoksa akordu bozuk jantlarda da frenleme berbat olurdu.
 
  • Beğen
Tepkiler: RAHMİ
janttaki o izi parmağın ile yokla eğer takılma varsa parmağını fren papucu gibi düşünerek yoklamayı unutma bu arada :) dediğim gibi takılma varsa takılma tek yönlü olur yükseklik farkından dolayı o takılmanın yönüne göre jantı ters cevır papuc takılmayacak yuksekten aşağı ınecek şekılde( ileri yönde giderken) ayarla bu şekilde kullanmaya devam et ama diğer arkadaşlarında söylediği gibi bu sorun sadece janttan değil maşadan yada furuş takımından da olabılır frenleme yaptığın zamanda hem maşadaki boşluk hem furuş takımındaki boşluk kendını daha cok hıssettırır hepsini tek tek kontrol et derim.
 
Çok teşekkürler. Maşada sorun olmadığına eminim. Ayrıca jantı çevirip öbür türlü taktığımda tahminim bu sefer görüntüdeki yer değil de arka tarafı sorun olması. Denemekte fayda var ama. Teşekkürler..
 
Geri