Scudo Sports

Forumdaki yanlış gramlar

Ham vücutta bisiklete başlayan birilerinin aşırı hafifle başlamak yerine yaklaşık 13-15kg (16 da olur belki) arası ağırlıkla başlayıp kondisyonunu artırması daha mantıklı bence, kondisyon artırdıktan sonra sırayla modifiye etmesi ya da elindekini devredip geçmesi gereken seviyedeki bisiklete geçmesi daha iyi olur gibi.

Hem kendini geliştirmiş halde bir bisikletçiyi düşünsenize;
daha hafif malzemeye sahip bisikletle, dişli olmayan düz zemin lastikleriyle beraber, önceden kondisyonunu artırmışlığıyla yollara çıkan bir bisikletçinin yollarda daha az mola vermesi mümkün hem, ilk günlerindeki acemiliğini atıp, hamlığını atmış şekilde daha verimli yollara çıkması da kesin gibi.

Yani tepeden başlamaya çalışmak yerine biraz orta ayardan başlamak daha çok geliştirecektir bence. Orta derken de 20kg da değil tabiki :)

Birkaç kg daha ağır malzemeye ve dişli lastiklere sahip bisikletiyle uzun veya kısa yokuşlarda antrenmanını yapmış birisi, bahsedilen ideal hafiflikteki %100 asfalt tipi lastikleri monte edilmiş bisiklete terfi ettikten sonra alacağı yolun haddi hesabı olmaz bence :)

Yani toparlamak gerekirse maddi imkanın etkisinde ham vücutla direk 10.5kg bir bisikletle başlayan kişinin alacağı yol ilk bahsettiğim kadar verimli olmaz gibime geliyor biraz üzerinde düşününce. Tecürbeyle sabit fikirlere tabiki saygılar..
 
Scudo
Ama şunuda unutmayın bisikleti doğru seçmemek yüzünden aldığınız ürünleri 2. elde satarken değerinden epey kaybedecek. Belki müşterisi çıkmayacak. Yani performans yapayım derken oldukça yüklü bir maliyete katlanacaksınız. Hafif bir bisiklet alın ve bolca antreman yapın hem daha çok binmiş olursunuz hemde forma girersiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Özhan
amaan hiç agırlık takıntım yoktur bisikletim 21 kg hergün 15-20 km rahat yaparım
 
Dün katlanır olanın fabrika verisi 295 gr olan Kojak lastiklerin
Katlanmaz olanını tarttım ve 388 gr geldi.Sizce bu kadar fark eder mi?
 
@N.Erdem TUGRAHAN

Katlanır ile katlanmaz arasında o kadar fark olması normal...
 
  • Beğen
Tepkiler: N.Erdem TUGRAHAN
Çağrı bu linki iyi bilir;) Bu linkten çoğu parçanın fabrika ve reel değerlerini görebilirsiniz ve hatta hiç haberinizin olmadığı firma ve parçalarada ulaşabilirsiniz.

Benden sizlere bir yardım olsun ağırlık konusunda

(link)
 
Serkan abi valla o site iyi ama artık güncel değil pek malesef :( Ama genede ilk başlayanlar için oldukça derin bir bilgi kaynağıdır sağol...
 
  • Beğen
Tepkiler: Serkan TELYAKAR
@Hasan Çağrı

Biliyorum baya bayadır pek güncelleme yapmıyorlar.Dediğin gibi yeni başlayanlar için çok yardımcı olacaktır
 
herkezin bilmesine rağmen madem yeri geldi ufak bir hatırlatma yapmakta fayda var. Bisiklette hafifilik çok önemlidir. Ama teker seti ve lastiklerin hafifliği sıralamada birincidir. Çünki döndükleri için merkezkaç kuvveti ağırlığı ve direnci katlayarak arttırır. Terimler oldukça yanlış fizik bilen birisi güzelce açıklar. Buna ek olarak hafiflik yeterli değil hem hafif hemde esnemez olmalıdır. Kadroda esnemezlik için ise materyal(aliminyum, karbon) kadar kadronun tasarımıda önemlidir. kadro tasarımı boruların bağlantı yerlerinde oval kare gibi şekilde olmaları kaynak kalitesi gibi. Yani işler ben bir bisiklet malzemesini tarttım biri 1000 gram öbürü 950 gram tercih hafiften yana olmalı gibi basit değil. Kısaca bir karar verilmeden önce bisiklet sürülmeli ve bisikletin vereceği sürüş hissine göre karar verilmeli. Kıdemli bisikletçiler kısa sürüşlerde hemen bir fikir edinirler. Ama yeni başlayanlar için internet broşür araştırması yanıltıcı olabilir. yeni başlayanlar deneyimli arkadaşlarının önerilerini de göz önünde bulundurmalıdır.
 
Geri