Scudo Sports

Forumda ortalaması 30 ve üstü olanlar

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
@Kudret Kurtcebe
Hocam merhaba. Ben 1 haftadır belirlediğim düz bi yolda (gerçi trafik yine var) 30 km sürüp 27 leri yakalıyorum. Interval tekniği vs uygulamıyorum. Sadece kadansımın 90 altına düşmemesine ve de nabzımın çok çok yükselmemesine dikkat ederek bu sürüşleri yapıyorum. Amacım uzun sürüşlerde çok nefes nefese kalmadan turdan kopmadan sürüşlere girebilmek. Sizce antrenman tekniğini nasıl iyileştireyim? Mesela bu düz sürüşe ara ara eğimler mi ekleyim ya da bu düz yoldaki turumu X2 filan mı yapayım? Düşüncelerinizi merak ettim..
 
Scudo
@Muad dib

Esasında trafiksiz bir alan olsa daha iyi olurdu,neyse,nabzınızı kontrol etmeniz olumlu tabi, düz yolda ortalama 27 'den 30 ve üstüne çıkmak için,benim uyguladığım yöntem interval oldu,tabi 20 dakika 34 dişte gittim ,sonra 50 dişte 20 dakika yalnız bunu defalarca uyguladım,biraz böyle deneyin,araya 30 km 'lik eğimli bir etap sokabilirsiniz ama önce bir interval uygulayın,
Bir gerçekte şu yol bisikletcileri eğimde ne kadar boğuşur ise o derece gelişmekte,ama performans'ı düşük olanlar bence hemen dalmasin eğimlere,hazırlık safası düz yol,interval tekniği uygulamak, hazır olunduğunda eğimli etaplarda ter dökmek,

@Muad dib

Uygulamam şu şekilde oldu önce 30 km düz yolda ,ilk 20 dakika 34 dīş sonra 50 sonra gene 34 sonra 50,finale doğru atak,yani 50 dişte tam gaz yaptım
Bu yöntemi epeyce uyguladıktan sonra düz etapta ilk 20 dakika 34 diş ve idman sonuna kadar 50 dişte kaldığımda yorulma asla olmadı

(link)

Bu ct havanın durumuna göre,yukardaki rotaya bakacağım ,ilk 14 km kaç sektör var resimler ile anlatacağım,dönüşte çok ciddi eğimler mevcuttur ,dönüş aynıdır,
Ortalamam, 28 km 'de 19.3 yaptım,burada 30 ve üstü yapan ultra ironman 'dir ne demek istediğimi resimler koyduğum vakit anlayacaksınız
Gidişte ve dönüşte bitmeyen eğimler söz konusudur,

155777 dosyayı görüntüle


Şile tabeladan dönüşteki eğimler
Sektörler çok ağırdır,

155778 dosyayı görüntüle

155779 dosyayı görüntüle

Özellikle kerim dostumun arkasındaki eğim,,,,

155780 dosyayı görüntüle

Ölüm rampası arkada

155781 dosyayı görüntüle

Dönüşteki eğimler

155782 dosyayı görüntüle

155783 dosyayı görüntüle
 
ortalama hesabını, gidilen mesafeyi geçen zamana bölerek de bulabilirsiniz. yani 53 km'yi 1 saat 35 dakikada gittiyse 53/1.35= 39.2km ortalama hız.

(arkadaşlar uyardı 1 saat 100 dakika değil de 60 dakika olduğu için direk bölünce yanlış çıkıyor. 1 saat 35 dakika aslında 1.35 saate eşit değil. garip ama öyle :) 1.35 saat, 1 saat 21 dakikaya eşit.)

ben turun gidiş-dönüş olarak yapıldığında daha kesin sonuç vereceğini düşünüyorum. tek yön giderseniz farketmediğiniz hafif eğim veya rüzgar olabilir. git-gel yaparsanız hepsi eşitlenir. rüzgarda 1-2 saatte büyük değişimler olmayacağına göre kesin sonuç alırsınız.

bir de tur sonlarında takip cihazlarınızda genelde yükselti bilgilerinde total ascent - total descent yazar. toplam tırmanma ve toplam iniş. bu eğer 600 metre aşağı ve 100 metre yukarı gösteriyorsa, siz tur boyunca 500 metre aşağı inmişsiniz demektir. git gel yaparsanız ya da tam düz bir mesafede ilerlerseniz ascent ve descent eşit olur.
 
@efeozata ortalama hız hesabınızda hata var hocam. Hesabın şu şekilde yapılması gerekiyor. 53/(1+35/60)=33,47
 
  • Beğen
Tepkiler: efeozata
@efeozata

39.2 ortalama yaptığımı zannetmiyorum,33.4 ortalama çıkıyor,
Yani 53 x60 bőlū
1 saat 35 dakika ne eder ?
95 dakika 53 x60 sonucu buna bölündüğünde 33.4 çıkıyor .53 km 'de yaptığım ortalama budur,5 km eğim vardı ,3-4 eğim
 
@S.Çal @Kudret Kurtcebe doğru 35 dakika değerini önce saatin yüzdesine çevirmemiz gerekiyor orayı atlamışım. yani 35/60= %58.3

böylece 53/1.583 doğru sonucu verir.
 
  • Beğen
Tepkiler: S.Çal
@efeozata

Çok şaşırdım tabi 53 km 'de 39.2 nerde bu yaşta ,:eek:ama mustafa sevinçel aynı etapta 37.8 yaptı o zaman 59 yaşında idi,kendisi polatlı bisiklet takımında,valla marmaraya gelir ise bu sene beni süpürür,:islik::islik::islik::islik::islik::D
 
(link)

Bu abimizin "Train Low" başlığıyla paylaştığı, Zone 2 bölgesinde 32 ortalama yaptığı antrenman. Ölelim biz ya :acpsnr:
 
30 yapmaya çalıştım ama olmadı, katlanır bisiklet ile bu kadar :)

Ekran Alıntısı.JPG
 
07E6AB47-6676-4146-AA8C-A94D4221B9F8.jpeg Merhaba, forumu bir suredir takip ediyorum, gecen yil ilk kez bir bisiklet yarisina katildim. Spesifik bir antremanim yoktu. Esasen kosu yapiyorum, yarislara aktif katiliyorum. Gran fondo uzun parkur acayip keyifli geldi. Tabi bisiklet yarisi esaslari konusunda bana ders verdi. Solo gitmek ne kadar zor onu anladim :) bu insanlar neden boyle toplu halde gidiyor onu idrak ettim bu ilk mesajim, ilk goz agrisi olarak yarisin ozetini yollamak istedim.
 
@efeozata

Bu hesaba göre 31,56 km \hz çıkıyor... Stravada 30,9 çıkıyor..
 
Yalnış anlama olmasın ,
53 km 1 saat 35 dakikada gidilir ise.,
1 saat 35 dakika toplam 95 dakikaya eşittir
1 saatteki değer üzerinden hesap alınır ise,
1 saat 60 dakikadır ,60 dakikayı gidilen km ile çarpacağız,
53 x60 eşittir 3180 bölü 95 ortalama 33.4 olur

Matematiksel olarak ortalama bu olmakta

@S.Uysal

Peloton önemlidir,pelotunu kaçıran treni kaçırır bir dahada yakalaması zor olur,yarışlarda zamana ve kürsüye oynayanlar mecburen önden basarlar,burası önemlidir ve de risklidir,önden yer almak için bir yarışçı omuz atamaz ,önden kopan hızlı olan peloton yani bisiklet grubu tempodan feragat vermeden hızını 111 km 'de korur,tek kalanlar yetişmekte zorlanır,peloton kendi deryasında hızlı gider,2016 'da marmarada etap farklı idi,altınovadan çıkıldı bursa istikametine basıldı,dönüş ters oldu yani poyraz karşımızda idi ,o gün rüzgar vardı ve tek kalanlar rüzgara yenildi,3 'lü oluşturanlar tek kalanları yakaladı ve geçti,nitekim dönüşte 3 'lü sistem oluşturduk 'yarışcilari tanımıyordum ama arkamdan geldiler dönüşte tek kalmanın doğru olmayacağını biliyor idim ve arkadan 3 'üncü oldum tempoyu hızlandırdılar köprüye geldiğimizde tek kalanları geçtik,şiddetli bir poyraz vardı,2017 marmarada poyraz arkada idi 53 km 'de sorunsuz bir rüzgar vardı poyraz 'ı arkaya alan iyi derece aldı,esas zorluk ise eğimli etaplarda poyraza karşı savaş vermek neticeler daha farklı çıkar tabi bu etaplarda tek kalmamak lazım,birde poyraza karşı eğimlerde grup halinde çıkmak lazım yalnız dikkatli olmak lazım ,teker mesafesi önemli arkadan tekere vuran yarışcı anında düşer bu durum atilla bisiklet takımının idmanında bizzat önümde olmuştur eğimde genç dostum düşmüştür,ikili cikilmakta idi ,fren mesafesini korumak gerekir,.

Örnek vermek gerekirse farklı ortalamalar neden olur ?
Çünki etabın güzergahı önemlidir ve rüzgarın durumu,2016 da 28.6 ortalama ile ikinci oldum çünki dönüşte rüzgar sertti,2017 'de ise poyraz hep arkada kaldı 33,4 ortalama oldu ,poyraz hiç yoktu 53 km 'de 2017 'de 60 mastırda birinci oldum
 
@Kudret Kurtcebe abi selam. pazar almanyadan hollandaya gideceğim. (320 km) 30 üstü ortlama yakalamak istiyorum... sırtımda biraz yük var ama rüzgar sorun çıkarmaz ise yaparım diye düşünüyorum.
,
 
@srdrmrs

Selam serdar valla bizi haber et buraya mesaj at ,başarılar

@srdrmrs

Yük dedinde tek sorun o olmakta 218 km bir günde giderken sadece bir bel çanta vardı,içinde pompa vardı ,şimdi oda yok,200 km gidecem gene,yalnız bisiklet forma arkasına pompa koyuyorum ve iç lastik artık ufak bel çantada yok,su keza arkada cepte,yarışlarda pet şişe su arka cepte idi,gerçi 218 km gittiğimde 12 saat sele üstü olmuş idi 2 saat 15 dakika mola bunun 45 dakikası feribot idi,tabi ortalama 30 olmamış idi,yemek için 1 saat mola olmuş idi
 
@Kudret Kurtcebe abi ben yaptıgım uzun mesafelerde genelde ufak bir sırt çantası taşıyorum. kartepe yaptıgımda da sırtımda çanta vardı. bu sefer burada 1 hafta kalacağım için çanta biraz daha dolu. (bi kaç fotoğraf makinesi ve ekipmanı da var) güzel bir video ve fotoğraflar çekip burada paylaşacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri