bu aralar yoğunlaşma var,nedenlerini birlikte irdeleyelim çareler düşünelim,
gardımızı alalım,
10 cak 2009 senesi foruma üye oldum bu zamana kadar düzenlediğim turlarda çok büyük kaza yaşamadık.
ilk önceleri düşük tempolu turlar düzenleyen mert arsana eşlik ettim ,sene 2007 idi ve ben foruma üye bile değildim ,altımda salcano şehir bisikleti vardı,2007 senesinde bir çok tura imza attık,tabi mert arsan ile,asla mert arsanı geçemezdiniz ekip lideri o idi ve hakkı ile bu işi yaptı,benim görevim arkayı toplamak idi,artçı idim telsizim vardı yakamda telsiz gören araç sürücüleri çoğu yerde bizi ciddiye aldılar,65 kişiyi 2008 senesinde mert ile belgrada götürdük,bir allahın kulu arka arkaya giden bisikletliye çarpmadı,
peki sizce neden ,kitle karşısında çoğu zaman geri adım atılır,psikolojik bir durum bu,o kadar kişiyi gören sürücü dikkat eder.mert asla polinez yapmadı bunda haklı idi acemilerin gideceği yer değil,gerçi ben götürdüm acemileri ama kurallara herkes uydu.onlara teşekkür ederim,
mert arsan bir çok poyraz-garipçe-belgrad turları yaptı 2007-2008 döneminde,ben artçı idim ,bizim turlarda asla bir araç vurmadı bisikletliye ,
mert kask konusunda ciddi idi,asla kaskı olmayan tura alınmazdı.onun turlarında ben kaza görmedim,ufak tefek düşmeler dışında ,
gelelim bu güne ,bir tur düzenlemek için ehliyet sahibi olmak gerekirmi ?
bence gerekir,15 yaşında bir arkadaşımız tur düzenleyebilirmi ?
düzenleyebilmesi için önce anne babası gideceği yere karar verecek ,anneden babadan habersiz asla maceraya soyunmayacak,15 yaşında bir genç dostumun garipçe-poyraz-belgrad etaplarında bulunmuş olması gerekir,genede önerim bir büyüğünün ön ayak olmasıdır ben gençken ağbilerimi dinlerdim.
bu yaz aylarında önerim şudur,grupça gitmeye bakın ve en az 10-15 kişi olun kalabalık dikkat çeker,1-2 kişiyi görmez şöför uyur ve çarpar,sıcak dikkatsizliği tetikler.
Bisikletliler için Trafik Kuralları
trafikte bisiklet kullanma kuralları
2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu göre ;Bisiklet, motorlu bisiklet ve motosiklet sürücülerine aşağıdaki kurallar uygulanır:
Bisiklet, motorlu bisiklet ve sepetsiz motosiklet sürücülerinin, sürücü arkasında yeterli bir oturma yeri olmadıkça başka kişileri bindirmeleri ve yönetmelikte belirtilen sınırdan fazla yük taşımaları yasaktır.
Ayrı bisiklet yolu varsa, bisiklet ve motorlu bisikletlerin taşıt yolunda, Bisiklet, motorlu bisiklet ve motosikletlerin yayaların kullanmasına ayrılmış yerlerde,Bunlardan ikiden fazlasının taşıt yolunun bir şeridinde yanyana, Sürülmesi yasaktır.
Bisiklet sürenlerin en az bir elleri, motorlu bisiklet sürenlerin manevra için işaret verme hali dışında iki elleri ve motosiklet sürenlerin devamlı iki eller ile taşıtlarını sürmeleri ve yönetmelikte belirtilen güvenlik şartlarına uymaları zorunludur.
Ayrıca Şehir içi bisiklet kullanımını nasıl mümkün oduğunca güvenli hale getirebilirsiniz?
1) Her zaman sağ tarafta sürün.Hiçbir zaman trafiğe ters yönde sürmeyin.Arabalar köşe dönerken yada yokuş çıkarken bir bisikletle karşılaşmayı beklemezler...
2) Tek sıra halinde sürün.Başka bir bisikletliyi yada yayayı geçerken onlara seslenerek haber verin.
3) Şerit değiştirirken mutlaka arkanıza bakın.
4) Yolda tehlikeli şeylere dikkat edin.Çakıl yada çukur gibi şeyler kontrolünüzü kaybetmenize sebep olabilir.
5) Bütün durma işaretlerinde ve sokak ışıklarında durun.Birçok yolun kesiştiği yerlerde daha dikkatli davranın.
6) Her zaman sağ ve sol dönüşlerinizden önce işaret verin.
Sola dönüş:Arkanıza bakın,sol kolunuzu yana doğru düz olarak uzatın ve dikkatle ilerleyin.
Sağa dönüş:Sol kolunuzu dışa doğru uzatıp yukarı kaldırarak L şekli oluşturun.
7) Biskletinizin kontrolünü elinizde tutun.Ani dönüş ve sapmalar yapmayın.Sürücüler size çarpmamak için yeterince hızlı hareket edemeyebilirler.
8) Park etmiş arabalardan en az 90 cm. uzakta sürün.Birisi beklenmedik bir zamanda kapısını açabilir.
9) Arkanızdan gelen yada yanınızdan geçen arabalara kulak verin.
10) Arabaları çok yakından takip etmeyin.
11) Yol işaretlerini bilin ve onlara uyun.İyi bir sürücü yol kurallarını izler.
12) Her zaman için durmaya hazır olun.Ellerinizi frenlere yakın yada frenlerin üzerinde tutun.
Hollanda, Belçika, İsveç gibi Avrupa ülkelerinde bisiklet, trafikte büyük bir paya sahip olsa da ülkemizde buna yalnızca gıptayla bakabiliyoruz. Her ne kadar son yıllarda amatör bisikletle ilgilenenlerin sayısı artsa da bisikletin trafikteki payı %1'e ulaşmış bile değil. Elbetteki bunun en büyük nedenlerinden birisi bisiklet yolunun olmaması ve tembelliğe alışmış olan insanlarımız. Azınlık da olsak, çeşitli zorluklarla da karşılaşsak, bisiklete binmeye devam edeceğiz. Ancak bunu yaparken de her zaman için dikkatli olmamız gerekmekte.
Biz de trafiğin bir unsuru olduğumuzdan, trafiğin bellirli kurallarına uymamız gerekiyor. Yasalarca, bisiklet için belirlenen kurallar özetle şunlardır:
- Bisikletli, bisiklet yolunda, bisiklet yolu olmayan yerde yolun en sağından gitmek zorundadır.
- Bisikletli, trafikte en az bir eliyle gidonu tutmalı ve dönüşlerde koluyla işaret vermelidir.
- Bisikletle trafiğe çıkmak için 11 yaşını bitirmek ve sağlıklı olmak zorunludur.
- Bisikletli, şehir içi 40 km/s hız sınırına uymak zorundadır.
- Bisikletli, diğer trafik unsurlarının uymak zorunda olduğu tüm kurallara da uymak zorundadır ve bisikletlinin hukuki sorumluluğu genel hükümlere tabidir.
Yazılı kurallar dışında uymamız gereken, tavsiye niteliğinde bir takım kurallar daha vardır. Bu kurallara uyma zorunluluğu yoktur fakat uymanız can güvenliğiniz için önemlidir.
- Kaskınız olmadan ayağınızı pedala bile basmayın.
- Renkli kıyafetlerle ve geceleri yeterli ışık veren lambalarla görünür olun ama her zaman görünmezmiş gibi davranın.
- Ters yola girmeyin. Girmeniz gerektiğinde ise tek şeritli ters yollarda sağdan, çok şeritli yollarda ise sol taraftan gidin.
- Kavşaklara gelirken mutlaka hız düşürün. Geçme hakkı sizin olsa bile yolu kontrol etmeden devam etmeyin veya dönüş yapmayın.
- Arabalarla birlikte kırmızı ışıkta bekleyin. Kırmızı ışıktayken ışığın gerisinde kalın. Aksi taktirde, işaret vermeden dönen bir sürücü size çarpabilir. Geniş kavşaklarda karşıya geçmeniz gerekiyorsa yaya geçitlerinden yaya olarak karşıya geçin.
- Yol kenarında park etmiş arabalara fazla yaklaşmayın. Dikkatsiz sürücülerin aniden açtığı bir kapıya her an çarpabilirsiniz. Unutmayın, siz görünmezsiniz.
- Yola koşut mazgallara, çukurlara, cam kırıklarına ve diğer tehlikelere karşı gözünüzü dört açın.
- Alt geçit ve tünellere zorunlu kalmadıkça girmeyin.
- Motorlu araç sürücüleri ile yarışmayın.
- Sokaklara, trafiği ve tali yol bağlantıları yoğun olan caddelere girmemeye çalışın.
- Araçlara arkadan ve yandan fazla yaklaşmayın, kör noktalarında bulunmamaya çalışın.
- Kaldırımda bisiklet sürmeyin. Kaldırım, yayalar için ayrılmış yollardır.
- Yol kenarındaki ceplere, park etmiş araçların aralarına girip çıkmayın. Yolun genişleyen kısmı ve park eden araçlar bitinceye kadar olağan yolunuzda devam edin.
- Devamlı trafikteyseniz kendinize geniş açılı bir gidon aynası, hatta, ikinci ayna olarak bir de kask aynası edinin.
- Kendinize güçlü bir korna edinin veya gerekli durumlarda yüksek sesle bağırarak karşınızdakini uyarın.
- Trafikte görünmez olduğunuzu sakın unutmayın!
Kask kullanmanın faydalarını düşmeden çok daha önce trafikte görebiliyoruz. Kasklı bisikletçilere alışkın olmayan insanlarımız, kasklı bir bisikletli gördüğünde mümkün olduğunca uzağından geçmeye çalışıyor. Kaskınız olmadığındaysa çoğunlukla sizi sıkıştırıyorlar.
Bu kurallara sadık kaldığımız sürece, uç durumlar haricinde trafikte en güvenli şekilde yol alabiliriz.
(link)
Trafikte görünmez olduğunuzu sakın unutmayın!
doğru-1-2 kişi görünmez 10-15 kişi öylede bir farkedilirki,gardımızı nasıl alacağız,şöyleki,
saat 05.30 çıkışta tek araç yoktu erenköyde,taksi tek tük,kayışdağında arkamdan araç gelmedi,trafik çok az uğur mumcuda vardı,aydos eğimlerinde önden 2 araç geldi ,viaportta paso inişte çok az araç vardı,tek çıkma saati 05.30 'dur 07.00 de hedefe varılacak 5 dakika mola toplam 60 km.gidiş ve dönüş aynı.performans yapacaklar için yaz aylarında durum budur 15 eylüle kadar.
gardımızı alalım,
10 cak 2009 senesi foruma üye oldum bu zamana kadar düzenlediğim turlarda çok büyük kaza yaşamadık.
ilk önceleri düşük tempolu turlar düzenleyen mert arsana eşlik ettim ,sene 2007 idi ve ben foruma üye bile değildim ,altımda salcano şehir bisikleti vardı,2007 senesinde bir çok tura imza attık,tabi mert arsan ile,asla mert arsanı geçemezdiniz ekip lideri o idi ve hakkı ile bu işi yaptı,benim görevim arkayı toplamak idi,artçı idim telsizim vardı yakamda telsiz gören araç sürücüleri çoğu yerde bizi ciddiye aldılar,65 kişiyi 2008 senesinde mert ile belgrada götürdük,bir allahın kulu arka arkaya giden bisikletliye çarpmadı,
peki sizce neden ,kitle karşısında çoğu zaman geri adım atılır,psikolojik bir durum bu,o kadar kişiyi gören sürücü dikkat eder.mert asla polinez yapmadı bunda haklı idi acemilerin gideceği yer değil,gerçi ben götürdüm acemileri ama kurallara herkes uydu.onlara teşekkür ederim,
mert arsan bir çok poyraz-garipçe-belgrad turları yaptı 2007-2008 döneminde,ben artçı idim ,bizim turlarda asla bir araç vurmadı bisikletliye ,
mert kask konusunda ciddi idi,asla kaskı olmayan tura alınmazdı.onun turlarında ben kaza görmedim,ufak tefek düşmeler dışında ,
gelelim bu güne ,bir tur düzenlemek için ehliyet sahibi olmak gerekirmi ?
bence gerekir,15 yaşında bir arkadaşımız tur düzenleyebilirmi ?
düzenleyebilmesi için önce anne babası gideceği yere karar verecek ,anneden babadan habersiz asla maceraya soyunmayacak,15 yaşında bir genç dostumun garipçe-poyraz-belgrad etaplarında bulunmuş olması gerekir,genede önerim bir büyüğünün ön ayak olmasıdır ben gençken ağbilerimi dinlerdim.
bu yaz aylarında önerim şudur,grupça gitmeye bakın ve en az 10-15 kişi olun kalabalık dikkat çeker,1-2 kişiyi görmez şöför uyur ve çarpar,sıcak dikkatsizliği tetikler.
Bisikletliler için Trafik Kuralları
trafikte bisiklet kullanma kuralları
2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu göre ;Bisiklet, motorlu bisiklet ve motosiklet sürücülerine aşağıdaki kurallar uygulanır:
Bisiklet, motorlu bisiklet ve sepetsiz motosiklet sürücülerinin, sürücü arkasında yeterli bir oturma yeri olmadıkça başka kişileri bindirmeleri ve yönetmelikte belirtilen sınırdan fazla yük taşımaları yasaktır.
Ayrı bisiklet yolu varsa, bisiklet ve motorlu bisikletlerin taşıt yolunda, Bisiklet, motorlu bisiklet ve motosikletlerin yayaların kullanmasına ayrılmış yerlerde,Bunlardan ikiden fazlasının taşıt yolunun bir şeridinde yanyana, Sürülmesi yasaktır.
Bisiklet sürenlerin en az bir elleri, motorlu bisiklet sürenlerin manevra için işaret verme hali dışında iki elleri ve motosiklet sürenlerin devamlı iki eller ile taşıtlarını sürmeleri ve yönetmelikte belirtilen güvenlik şartlarına uymaları zorunludur.
Ayrıca Şehir içi bisiklet kullanımını nasıl mümkün oduğunca güvenli hale getirebilirsiniz?
1) Her zaman sağ tarafta sürün.Hiçbir zaman trafiğe ters yönde sürmeyin.Arabalar köşe dönerken yada yokuş çıkarken bir bisikletle karşılaşmayı beklemezler...
2) Tek sıra halinde sürün.Başka bir bisikletliyi yada yayayı geçerken onlara seslenerek haber verin.
3) Şerit değiştirirken mutlaka arkanıza bakın.
4) Yolda tehlikeli şeylere dikkat edin.Çakıl yada çukur gibi şeyler kontrolünüzü kaybetmenize sebep olabilir.
5) Bütün durma işaretlerinde ve sokak ışıklarında durun.Birçok yolun kesiştiği yerlerde daha dikkatli davranın.
6) Her zaman sağ ve sol dönüşlerinizden önce işaret verin.
Sola dönüş:Arkanıza bakın,sol kolunuzu yana doğru düz olarak uzatın ve dikkatle ilerleyin.
Sağa dönüş:Sol kolunuzu dışa doğru uzatıp yukarı kaldırarak L şekli oluşturun.
7) Biskletinizin kontrolünü elinizde tutun.Ani dönüş ve sapmalar yapmayın.Sürücüler size çarpmamak için yeterince hızlı hareket edemeyebilirler.
8) Park etmiş arabalardan en az 90 cm. uzakta sürün.Birisi beklenmedik bir zamanda kapısını açabilir.
9) Arkanızdan gelen yada yanınızdan geçen arabalara kulak verin.
10) Arabaları çok yakından takip etmeyin.
11) Yol işaretlerini bilin ve onlara uyun.İyi bir sürücü yol kurallarını izler.
12) Her zaman için durmaya hazır olun.Ellerinizi frenlere yakın yada frenlerin üzerinde tutun.
Hollanda, Belçika, İsveç gibi Avrupa ülkelerinde bisiklet, trafikte büyük bir paya sahip olsa da ülkemizde buna yalnızca gıptayla bakabiliyoruz. Her ne kadar son yıllarda amatör bisikletle ilgilenenlerin sayısı artsa da bisikletin trafikteki payı %1'e ulaşmış bile değil. Elbetteki bunun en büyük nedenlerinden birisi bisiklet yolunun olmaması ve tembelliğe alışmış olan insanlarımız. Azınlık da olsak, çeşitli zorluklarla da karşılaşsak, bisiklete binmeye devam edeceğiz. Ancak bunu yaparken de her zaman için dikkatli olmamız gerekmekte.
Biz de trafiğin bir unsuru olduğumuzdan, trafiğin bellirli kurallarına uymamız gerekiyor. Yasalarca, bisiklet için belirlenen kurallar özetle şunlardır:
- Bisikletli, bisiklet yolunda, bisiklet yolu olmayan yerde yolun en sağından gitmek zorundadır.
- Bisikletli, trafikte en az bir eliyle gidonu tutmalı ve dönüşlerde koluyla işaret vermelidir.
- Bisikletle trafiğe çıkmak için 11 yaşını bitirmek ve sağlıklı olmak zorunludur.
- Bisikletli, şehir içi 40 km/s hız sınırına uymak zorundadır.
- Bisikletli, diğer trafik unsurlarının uymak zorunda olduğu tüm kurallara da uymak zorundadır ve bisikletlinin hukuki sorumluluğu genel hükümlere tabidir.
Yazılı kurallar dışında uymamız gereken, tavsiye niteliğinde bir takım kurallar daha vardır. Bu kurallara uyma zorunluluğu yoktur fakat uymanız can güvenliğiniz için önemlidir.
- Kaskınız olmadan ayağınızı pedala bile basmayın.
- Renkli kıyafetlerle ve geceleri yeterli ışık veren lambalarla görünür olun ama her zaman görünmezmiş gibi davranın.
- Ters yola girmeyin. Girmeniz gerektiğinde ise tek şeritli ters yollarda sağdan, çok şeritli yollarda ise sol taraftan gidin.
- Kavşaklara gelirken mutlaka hız düşürün. Geçme hakkı sizin olsa bile yolu kontrol etmeden devam etmeyin veya dönüş yapmayın.
- Arabalarla birlikte kırmızı ışıkta bekleyin. Kırmızı ışıktayken ışığın gerisinde kalın. Aksi taktirde, işaret vermeden dönen bir sürücü size çarpabilir. Geniş kavşaklarda karşıya geçmeniz gerekiyorsa yaya geçitlerinden yaya olarak karşıya geçin.
- Yol kenarında park etmiş arabalara fazla yaklaşmayın. Dikkatsiz sürücülerin aniden açtığı bir kapıya her an çarpabilirsiniz. Unutmayın, siz görünmezsiniz.
- Yola koşut mazgallara, çukurlara, cam kırıklarına ve diğer tehlikelere karşı gözünüzü dört açın.
- Alt geçit ve tünellere zorunlu kalmadıkça girmeyin.
- Motorlu araç sürücüleri ile yarışmayın.
- Sokaklara, trafiği ve tali yol bağlantıları yoğun olan caddelere girmemeye çalışın.
- Araçlara arkadan ve yandan fazla yaklaşmayın, kör noktalarında bulunmamaya çalışın.
- Kaldırımda bisiklet sürmeyin. Kaldırım, yayalar için ayrılmış yollardır.
- Yol kenarındaki ceplere, park etmiş araçların aralarına girip çıkmayın. Yolun genişleyen kısmı ve park eden araçlar bitinceye kadar olağan yolunuzda devam edin.
- Devamlı trafikteyseniz kendinize geniş açılı bir gidon aynası, hatta, ikinci ayna olarak bir de kask aynası edinin.
- Kendinize güçlü bir korna edinin veya gerekli durumlarda yüksek sesle bağırarak karşınızdakini uyarın.
- Trafikte görünmez olduğunuzu sakın unutmayın!
Kask kullanmanın faydalarını düşmeden çok daha önce trafikte görebiliyoruz. Kasklı bisikletçilere alışkın olmayan insanlarımız, kasklı bir bisikletli gördüğünde mümkün olduğunca uzağından geçmeye çalışıyor. Kaskınız olmadığındaysa çoğunlukla sizi sıkıştırıyorlar.
Bu kurallara sadık kaldığımız sürece, uç durumlar haricinde trafikte en güvenli şekilde yol alabiliriz.
(link)
Trafikte görünmez olduğunuzu sakın unutmayın!
doğru-1-2 kişi görünmez 10-15 kişi öylede bir farkedilirki,gardımızı nasıl alacağız,şöyleki,
saat 05.30 çıkışta tek araç yoktu erenköyde,taksi tek tük,kayışdağında arkamdan araç gelmedi,trafik çok az uğur mumcuda vardı,aydos eğimlerinde önden 2 araç geldi ,viaportta paso inişte çok az araç vardı,tek çıkma saati 05.30 'dur 07.00 de hedefe varılacak 5 dakika mola toplam 60 km.gidiş ve dönüş aynı.performans yapacaklar için yaz aylarında durum budur 15 eylüle kadar.