Scudo Sports

FM-066SL (6.9kg)

Bende bekliyorum iç lastik hakkındaki yorumlarını, nasıl bir fark var merak ediyorum,
 
Scudo
Lastiği elinize aldığınızda ilk farkettiğiniz ne kadar kalın olduğu. MTB iç lastiği gibi duruyor baktığınız zaman.
Çok az şişirince, malzemenin ne kadar esnek ve hareketli olduğunu görüyorsunuz. En ufak bir hareket bile jöle gibi sallanmasına neden oluyor.

Malzemenin bu özelliği de dönüş direncinin azalmasına neden oluyormuş...
Bununla ilgili çok güzel bir video vardı, bulamadım onu şimdi.

Neyse;
Bütil (butyl, standart iç lastikler) ile latexler arasında 40km/h hızda 10-15w kazanç oluyor diyorlar.
Bu da bizim gibi güçsüz kullanıcılar için hissedilir bir fark...
Ayrıca elastik olması, yılan ısırığı patlaklarının daha zor oluşmasına neden oluyor.

Dezavantajları ise şu şekilde;
Lastik durduğu yerde iniyor. Çünkü duvarların geçirgenliği (moleküller arasındaki boşluk falan filan) normal tüplerden daha geniş. O nedenle her sürüş öncesi lastiği şişirmek gerekiyor.
Daha hassaslar. Özellikle ısıya karşı. Uzun frenlemelerden sonra iç lastiği eriyen kullanıcılar var. Uzun inişler için oldukça riskli.
Daha pahalılar.
Daha ağırlar.
Bulunabilirlikleri az ve çeşit çok yok.

http://s10.postimg.org/xcylveyc9/2014_07_04_16_57_53.jpg
http://s10.postimg.org/j7sstlpax/2014_07_04_16_58_08.jpg
 
Haftasonu güzel bir sürüş yaptım.
İlk farkettiğim, bisikletin düşük eğimli yokuşlarda daha istekli olmasıydı. Yani ne zaman eğim %1-2 civarı oluyor, o zaman eskisi gibi yavaşlamak istemiyordu sanki. (pozitif eğim)

Bu sabah ufak bir test yaptım.
İşe gittiğim yol üzerinde ufak bir yokuş var iniş. Her zaman tepesinde pedal çevirmeyi bırakıyorum, belli bir yerde geri başlıyorum...
Neyse, 2 sürüşü karşılaştırdım. Rüzgarsız günlerden ikisi.

Aynı yerde pedal çevirmeyi bırakmışım. Geçen hafta 20km/h hızla, bu hafta 18.9km/h. Aynı noktada.

Geçen hafta 34.6km/h max hıza ulaşmışım. Bu hafta 38.5km/h...
Arada bu kadar fark var.

En büyük sorun ise, lastiğin durduğu yerde inmesi.
Her sabah işe gitmeden önce şişirmem gerekiyor... Ama değer mi, değer bence...
 
Bunlar da yeni ayakkabılar.
2 sene önce denemiştim de, param yetmedi diye alamamıştım. Çok da iyi indirim yapmıştı satıcı o zaman.
2 sene sonra, şimdi neredeyse o zamanla aynı paraya aldım aynı modeli.

Yarın sabah ilk sürüşümüzü yapacağız...

http://s25.postimg.org/k2sso7l0f/2014_07_11_12_21_12.jpg
http://s25.postimg.org/yaihcuxpb/2014_07_11_12_21_40.jpg
 
@Gökhan Toros

Kullandığım Michelin latex iç lastik de aynı bu şekilde, her seferinde şişirmek şart. Tabi bir de her sibop boyunda bulmak da sıkıntı; yüksek profilli jant kullanırken dikkat edilmeli buna.
 
benim merak ettiğim tek şey var. bisikletle pek alakası yok. sürekli yolun solundan gitmeye alıştın mı? :D
 
@Ahmet O

Belli durumlarda sorun yok.
Mesela antrenmana çıkınca, bi soldan gitmeye başlayınca gerisi geliyor. Sorun olmuyor.
Ama mesela 4 yol ağzına gelince, bazen insan alıştığı tarafa geçmek istiyor.

İlk çıktığım 1-2 sürüşte başıma geldi bu durum. Sonra düzelttim ama.

Şimdi en büyük sorun karşıdan karşıya yaya olarak geçmelerde. Hangi tarafa bakmam gerektiğini karıştırıyorum bazen. Dün öyle bi tehlike atlattım, arkadaş tuttu kolumdan...
Londra'da güzeldi, yaya geçitlerine SAĞA BAK, SOLA BAK diye kocaman yazmışlar. Bir de ok koymuşlar. Burada yok öyle bir şey :)

Bir diğer sorun da takside oluyor. Zaten hızlı kullanıyorlar. Bir de birden kavşağa ters girmiş gibi görünce, korkutuyor :D
 
@Bertan T.

Markayla alakalı değil bu aslında. Malzemenin yapısı nedeniyle bu şekilde.
Sibop boyu da aldığım yerde, 42 ve 60mm vardı stokta onlarca. Valf çıkabilir olduğu için de uzatma takmak çok kolay. Sıkıntı olmaması lazım.
 
@Gökhan Toros

ingilterede iki gün otomobil kullanmak zorunda kaldım ömrümden iki yıl gitti :D arkadaşın döküntü bisikletini ödünç aldım trafiğe alışamadım. sonra toplu taşıma kullandım :)
 
@Gökhan Toros

Evet malzeme ile alakalı.
Uzatma dediğin nasıl bir parça oluyor? Öğrendiğim iyi oldu.
 
@Bertan T.

http://smartbikeparts.com/images/library/large/rvcvalve80mm.jpg
Bu şekilde oluyor.
 
Konuyu yukarı çekelim biraz. Pazar sabahı kulüp sürüşü...


http://img.tapatalk.com/d/14/07/23/y2u4eteh.jpg
Hava yine kapalı...

http://img.tapatalk.com/d/14/07/23/9ubupusa.jpg
Emily'nin çay bahçesinde çay molası.

http://img.tapatalk.com/d/14/07/23/u7yme7u6.jpg
Patlak tamiri...


http://img.tapatalk.com/d/14/07/23/u9a6e4eh.jpg
Bu da sarı suluk ile. SIS enerji jellerinde kampanya vardı, üstünde hediye suluk. Güzel oldu bence.

Bu arada orijinal aynakol yapraklarını geri taktım. Sanırım böyle daha rahat edeceğim. Emin değilim.
Biraz da böyle denemeye karar verdim kısacası, aradaki farkı daha rahat görmek için.
 
  • Beğen
Tepkiler: kobalamin
Konuya son atilan mesaj 12 Temmuz olarak gorunuyor. Ilginc :D

ekleme;
Bu mesaj ile duzeldi. Sanirim sorun Tapatalk'dan kaynaklaniyordu.
 
Orijinal yapraklarla daha iyi görünüyor abi bozma bence...
 
@Berke Kazankaya

Katiliyorum. Goruntu boyle cok daha guzel
 
Gökhan hocam,

Aynakol rahatsız mı etti? Yada verimsizlik mi hissettiniz?
 
@Gökhan Toros

Görüntüde hiç kimsenin bahsetmediği bir eksiklik var bence. Marka... Kendi markanı yapıştırmaya ne desrin? Tasarım benden :)
 
@Hüseyin Gündoğdu

Bana gore olmadigina karar verdim.
Ben yuksek kadans kullanmayi seviyorum. Daha once de yazdigim gibi, bu yapraklar ile kadans 10-20 arasi dusuyor. Benim vucudum buna uygun degil. Biraz daha guclu olmam lazim acikcasi.
Kisa surelerde cok daha verimli. Hissediliyor bu acik sekilde. Fakat mesafe 90-100km uzerine ciktigi zaman, ortalama kadansin dusuk olmasinin etkileri hissediliyor. (kadans yukseldikce verimsizmis hissi veriyor, belki de ben alisamadim)
O nedenle kullanmamaya karar verdim.

@afidanci66

Marka fikri aklimda. Ama ona var daha. Oturup bi isim bulmak lazim once.

Polonyada bi arkadasim vardi, Dominik isminde. Dominator yaziyordu kadrosunda marka olarak.
Oyle bisey yapamiyorum ben iste, isim olmuyor :D
 
Geri