Scudo Sports

Flatbar dropbar'a dönüşümü uygun mu?

Aldigim tayvan mali sng marka sti fren kolllari hem v fren hem mekanik disk fren uyumluydu ve cok guclu frenlemeleri vardi .samimiyetime guvenebilirsiniz
Parçayı iyi bulmuşsunuz. Ben daha önce bir arkadaş için araştırmıştım tüm üreticilerde uyumlu sadece bir adet Tektro modeli bulabildik :) Onu da yurtdışından getirtmemiz gerekiyordu vazgeçtik.
 
Scudo
Parçayı iyi bulmuşsunuz. Ben daha önce bir arkadaş için araştırmıştım tüm üreticilerde uyumlu sadece bir adet Tektro modeli bulabildik :) Onu da yurtdışından getirtmemiz gerekiyordu vazgeçtik.
Tektrolarida kullandim tur bisikletimde, onlarda iyiydi ama bu sng marka sti kollar bildiğin zımba gbiydiler. Sanırım Tayvanli kardeslerimiz bu modelde butun eksikleri bişekilde gidermislerdi. Sonra dan bir Trek fx 7.5 bisikleti restore ettim orada kullandim o sng kollari. Celik olanida sattim.
2019-09-11 19.03.44.png

Elimde full takim dropbar donusum seti var 3x9 sistemler icin. Isteyene satarim

Tur bisikleti dropbar dönüşüm seti
 
Ben profil resmimdeki bisikleti dönüştürmek için satın alıp ilk gün dönüştürdüm. Triban 520 flatbar ve dropbar olarak satılıyordu. Kadro geometrileri ve aynakol dışındaki komponentler ikisinde de aynı. Fiyatları da 2400 TL ve 2700 TL gibi bir şeydi o zaman. Ben dropbarda indirim beklerken flatbar 1200 TL'ye düştü. Sadece mağaza kalan son bisiklet için geçerliydi, o da benim bedenim. Ben de üzerimi bile giyinmeden evden çıkıp gittim aldım :) Dönüştürmek için de masraf yapmam gerekti tabii ama mekanik işleri seviyorum,bahane olur dedim. Uygun fiyata STI kollar buldum, diğer parçaları da alıp evde dönüştürdüm. O zaman bu forumu kullanıyor olsaydım dokümantasyon da hazırlardım ama prosesleri hiç çekmedim.
 
Merida Speeder'ı dropbar'a dönüştüreceğim. Tek eksiğim STI kollar şu an. Çeşitli opsiyonlar var. STI kollar arasındaki farkları tam bilmiyorum. Şöyle ki,

- Sora ST-3400 alabilirim, bu ekonomik bir çözüm olacak.
- Solda Sora 3500, sağda 3400 olacak şekilde ilginç bir alışveriş yapabiliyorum.
- Tiagra 4600 alabilirim, bu set olarak mevcut dolayısıyla 9'ludan 10'lu sisteme de geçiş yapmış olurum. (53-39'u yedekte tutacağım, 50-34 aynakolumla devam)
- Son olarak kabloların içeriden geçmesi ve sıfır olması pahasına Sora 3000 STI kollar alabilirim.

İlk 2 seçenek ekonomik, 4.seçenek biraz maliyetli, 3.seçenek 4'le benzer maliyette ancak 10'lu tiagra'ya geçmiş olmak, fazladan aynkaol sahibi olmak vs. hesaplı bir alışveriş gibi.

Bu STI'lar arasında kullanımda bir fark görür müyüm? Ekonomik davranmam da gerekiyor gibi. Mesela frenlemeye etkisi var mı STI kolların yoksa yalnızca tutuş konforuyla mı ilgisi var farklı modellerin? (Fren olarak TRP HYRD kaliper aldım mekanik çekmeli hidrolik olacaklar yani)
 
Ben claris ve soranın hatta tiagranın bi farkını görmedim. Sti kollar bi aracı. Aktarıcılar önemli. Fren ayarlarınız iyi yapımmaışsa 105te taksanız tutmaz iyi yapılmışsa tourney de iş yapar. Aktarıcılar da aynı şekilde. Şuan kaçlı dişli kullanıyorsınuz bilmiyorum ama bence dişli değişince elinizde bi kadro kalmış olacak. Dişli değişince yeterli boşluk yoksa göbek değişecek. Zincir değişecek aynakol ve sti kollar değişecek. Yeni bisiklet oluyor 😂
 
Ben claris ve soranın hatta tiagranın bi farkını görmedim. Sti kollar bi aracı. Aktarıcılar önemli. Fren ayarlarınız iyi yapımmaışsa 105te taksanız tutmaz iyi yapılmışsa tourney de iş yapar. Aktarıcılar da aynı şekilde. Şuan kaçlı dişli kullanıyorsınuz bilmiyorum ama bence dişli değişince elinizde bi kadro kalmış olacak. Dişli değişince yeterli boşluk yoksa göbek değişecek. Zincir değişecek aynakol ve sti kollar değişecek. Yeni bisiklet oluyor 😂
Bahsettiklerinin gercekle uzaktan yakindan alakasi yok dostum. 105 le torneyi karsilastirip , ayni demen ayni Bursa iskenderle tavuk dönere ayni demek gibi
 
Merida Speeder'ı dropbar'a dönüştüreceğim. Tek eksiğim STI kollar şu an. Çeşitli opsiyonlar var. STI kollar arasındaki farkları tam bilmiyorum. Şöyle ki,

- Sora ST-3400 alabilirim, bu ekonomik bir çözüm olacak.
- Solda Sora 3500, sağda 3400 olacak şekilde ilginç bir alışveriş yapabiliyorum.
- Tiagra 4600 alabilirim, bu set olarak mevcut dolayısıyla 9'ludan 10'lu sisteme de geçiş yapmış olurum. (53-39'u yedekte tutacağım, 50-34 aynakolumla devam)
- Son olarak kabloların içeriden geçmesi ve sıfır olması pahasına Sora 3000 STI kollar alabilirim.

İlk 2 seçenek ekonomik, 4.seçenek biraz maliyetli, 3.seçenek 4'le benzer maliyette ancak 10'lu tiagra'ya geçmiş olmak, fazladan aynkaol sahibi olmak vs. hesaplı bir alışveriş gibi.

Bu STI'lar arasında kullanımda bir fark görür müyüm? Ekonomik davranmam da gerekiyor gibi. Mesela frenlemeye etkisi var mı STI kolların yoksa yalnızca tutuş konforuyla mı ilgisi var farklı modellerin? (Fren olarak TRP HYRD kaliper aldım mekanik çekmeli hidrolik olacaklar yani)

Bende de 2016 merida speeder 200 var. Drop bara dönüştürmek istiyordum. Ancak STI kollar aşırı pahalı olduğu için vazgeçtim. 9X3 uyumlu STI kol bulmakta zor. Ucuz bir çözüm bulabilecek misiniz diye konuyu takip edeceğim.
 
Bende de 2016 merida speeder 200 var. Drop bara dönüştürmek istiyordum. Ancak STI kollar aşırı pahalı olduğu için vazgeçtim. 9X3 uyumlu STI kol bulmakta zor. Ucuz bir çözüm bulabilecek misiniz diye konuyu takip edeceğim.
Bende dusunuyorum speeder 100 e takıote kalayım
 
Sanırım sora 3400-3500-3000 ve tiagra 4600 sti kollar hakkında deneyim veya bilgisi olan yok
 
Bende Cannondale quick 4 tur bisikletini drop bara ve disk frene (hyd./mekanik olabilir)çevirmek istiyorum ama tam olarak neler lazım olacağını ana bileşenler harici bilemiyorum(maliyet analizi için). Kime sorsam uğraşma pahalı ya çıkar, onu yapana kadar bı bisiklet alırsın vs. deniyor haklida olabilirler fakat bisikletim XL kadro ve öyle hemen satılacak bir bisiklet değil ve boyumda 2metre olunca kadro bulmak ephey zorlaşıyor olanlarda pahalı..

Her neyse vakti müsait olan, yardımcı olabilecek birisi varsa tavsiyelerini almak isterim teşekkürlerimi sunarım.

Şuan ki özellikler,

KADRO : New Quick SL Optimized 6061 Alloy, SAVE, 1 1/4"- 1 1/8" tapered head tube
MAŞA/AMORTİSÖR : New Quick Si, Carbon blades, 1 1/4"- 1 1/8" steerer
FURÇ TAKIMI : FSA Si, Sealed Bearing 1-1/4"-1-1/8"
ÖN VİTES : Shimano Altus, 31.8 clamp
ARKA VİTES : Shimano Deore, 9-speed
VİTES KOLLARI : Shimano ST-EF65, EZ-Fire Plus, 3x9
ARKA FREN : Cannondale Mini V, Cartridge Pads
ÖN FREN : Cannondale Mini V, Cartridge Pads
FREN KOLLARI : Cannondale Forged alloy
RUBLE : Sunrace M90, 11-32, 9-speed
ZİNCİR : KMC 9-Speed
AYNAKOL : Suntour XCM, 48/38/28
ORTA GÖBEK : Tange Cartridge
JANT : Cannondale C4, double wall, 32-hole
JANT TELLERİ : Stainless, 15g
LASTİK : Schwalbe Spicer, 700x30c, puncture protection, reflective sidewall
BOYUN : Cannondale, 6061 alloy, 31.8, 12 deg
GİDON : Cannondale C4, 6061 alloy, 20mm rise, 640mm
SELE : Cannondale Fitness Ergo
SELE BORUSU : Cannondale C4, 6061 Alloy, 27.2x350mm
Materyal : Karbon, Aluminyum
Jant Ebatı : 28''
Vites Sayısı : 27 Vites
 
Pek yardımcı olabilecek yok gibi ama ısrarla şansımı deniyorum ☺️

Bisikletin bu, ölçüleri ve genel görünümü paylaşmak istedim.

Bu kadro Gravel' mi daha uygun olur veya Yol için mi daha uygun olur benim gönlüm gravelden yana kullanım için ama uygunluk ve maliyet önem arz etmekte.
 

Dosyalar

  • IMG_20201003_075053.jpg
    IMG_20201003_075053.jpg
    2,2 MB · Okunma: 30
  • Screenshot_2020-10-05-15-26-07-955_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2020-10-05-15-26-07-955_com.android.chrome.jpg
    134 KB · Okunma: 30
  • Screenshot_2020-10-05-15-25-57-779_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2020-10-05-15-25-57-779_com.android.chrome.jpg
    153,7 KB · Okunma: 23
Pek yardımcı olabilecek yok gibi ama ısrarla şansımı deniyorum ☺

Bisikletin bu, ölçüleri ve genel görünümü paylaşmak istedim.

Bu kadro Gravel' mi daha uygun olur veya Yol için mi daha uygun olur benim gönlüm gravelden yana kullanım için ama uygunluk ve maliyet önem arz etmekte.
Sadece sora vites-fren kolu ve gidon değişimi ile kullanılabilir gibi görünüyor. Kadro üzerinde disk fren takmak için delikler yok. O yüzden vfrene devam.
Yola daha yakın görünüyor.
(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Akbulut
Pek yardımcı olabilecek yok gibi ama ısrarla şansımı deniyorum ☺

Bisikletin bu, ölçüleri ve genel görünümü paylaşmak istedim.

Bu kadro Gravel' mi daha uygun olur veya Yol için mi daha uygun olur benim gönlüm gravelden yana kullanım için ama uygunluk ve maliyet önem arz etmekte.
Bu frenlerle çalışacak bir STI kol yok. Klasik V-frenin çekme miktarı uzun, yol bisikletlerindeki gibi değil.

Dropbar dönüşümü yapmak istiyorsanız "long-pull" fren kolu almanız gerekiyor. Vites değiştiriciler de frenden bağımsız olacak. STI gibi kombine olamayacak.

Eğer bu şekilde yapmak isterseniz @mariokaldato ustanın dropbar dönüşüm başlıklarını incelemenizi öneririm.
 
Sadece sora vites-fren kolu ve gidon değişimi ile kullanılabilir gibi görünüyor. Kadro üzerinde disk fren takmak için delikler yok. O yüzden vfrene devam.
Yola daha yakın görünüyor.
(link)
(link)

Sora 2x8/9 olması lazım benim aynakol 3'lu Claris'in 3x8 ler var onlar uygun olmazmi dersiniz?

Bu frenlerle çalışacak bir STI kol yok. Klasik V-frenin çekme miktarı uzun, yol bisikletlerindeki gibi değil.

Dropbar dönüşümü yapmak istiyorsanız "long-pull" fren kolu almanız gerekiyor. Vites değiştiriciler de frenden bağımsız olacak. STI gibi kombine olamayacak.

Eğer bu şekilde yapmak isterseniz @mariokaldato ustanın dropbar dönüşüm başlıklarını incelemenizi öneririm.

Anladım demek istediğinizi o konularda baktim ama tarzı pek sevemedim STI olsun istiyordum olmaz ise hiç giremem, bu fren konusu da aklıma takıldı kaliper fren olmuyormu peki . Çok teşekkür ederim bu arada.
 
Sora 2x8/9 olması lazım benim aynakol 3'lu Claris'in 3x8 ler var onlar uygun olmazmi dersiniz?
Sora 3500 vites kolları(3x9) ile önde hem tourney hem altus aynakol kullandım çalıştı. Arkada 9lu mtb aktarıcılarla da çalışıyor.
8li arka aktarıcı uymaz sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
@Akbulut şuan maliyet ne çıkıyor gidon, vites ve fren kolları (kabloları dahil) sadece. para yok bu sene olsa bende speeder100 ü dönüştürmeye iyi niyetlenmiştim.
 
Anladım demek istediğinizi o konularda baktim ama tarzı pek sevemedim STI olsun istiyordum olmaz ise hiç giremem, bu fren konusu da aklıma takıldı kaliper fren olmuyormu peki . Çok teşekkür ederim bu arada.
Caliperin pivot noktası v-frenden farklı yerde olduğu için aynı kadroya montaj olmuyor. Cyclocross tipi "cantilever" frenlerin çekim miktarı caliper frenlerle aynı diye biliyorum. STI ile kullanılıyorlar. Belki onu inceleyebilirsiniz.

Amacınız proje ile uğraşmak değilse elinizdekini satıp dropbarlı hazır bisiklet almak daha uygun olabilir.
 
Sora 3500 vites kolları(3x9) ile önde hem tourney hem altus aynakol kullandım çalıştı. Arkada 9lu mtb aktarıcılarla da çalışıyor.
8li arka aktarıcı uymaz sanırım.

O zaman gayet uygun olur teşekkür ederim fakat şuan sorun bu Sti kollarla benim V frenlerin çalışıp çalışmayacagi fren icin istediğim seçeneklerin hiçbiri olmuyor..
Caliperin pivot noktası v-frenden farklı yerde olduğu için aynı kadroya montaj olmuyor. Cyclocross tipi "cantilever" frenlerin çekim miktarı caliper frenlerle aynı diye biliyorum. STI ile kullanılıyorlar. Belki onu inceleyebilirsiniz.

Amacınız proje ile uğraşmak değilse elinizdekini satıp dropbarlı hazır bisiklet almak daha uygun olabilir.

Aslında proje değil ama bı bakıma mecburiyet. Uzun boylu biriyim kollarımda epey uzun, Bu Flat barla 10dk dan sonra ellerim uyuşuyor sürüş yapmak çileye dönüşüyor bende drop barla daha rahat edeceğimi düşünüyorum.. Bu kadroyuda sevdim satabilsem dediğiniz gibi yapicam ama XL kadronun alıcısı pek yok..
@osmancan71 Daha net bir maliyet çıkaramadım 2.el durumuda var sanırım 500-1000 civarı.
 
Geri