Scudo Sports

Fixed gear ile işe gidenler

Scudo
Slm arkadaşlar.
Fixie için en iyi dişli oranı nedir?
Bendeki 46-18. Sanki biraz hız yapınca boşa dönüyormuş gibi oluyor. İdeal bir dişli orani varmidir?
İnternette bazı oranlar verilmiş. Ama ben siz ne kullanıyorsunuz onu merak ettim.
Mesela ön 52 yapsam arkayida değiştirmem gerekir mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
@demircanguler 28" jant için üst boru fazla kısa gibi. 170mm krank taktığında (üstündeki kranklar küçük) dönüşlerde ayağının ucu ön tekere sürterse bisikletin tadı kaçar. Bu durumun olup olmayacağını deneyimleyerek almanı öneririm.
 
Slm arkadaşlar.
Fixie için en iyi dişli oranı nedir?
Bendeki 46-18. Sanki biraz hız yapınca boşa dönüyormuş gibi oluyor. İdeal bir dişli orani varmidir?
İnternette bazı oranlar verilmiş. Ama ben siz ne kullanıyorsunuz onu merak ettim.
Mesela ön 52 yapsam arkayida değiştirmem gerekir mi?

Arka dişli olarak en fazla 19t var piyasada. Eskiden Aliexpress'te 20 ve üzeri dişliler satılıyordu. Atık yok. Ya da ben bulamıyorum. Bulabilen varsa link atsın, değerlendirelim.

Dişli oranları hakkında nette verilen bilgilerin büyük bir kısmı çöp. Deneme yanılma yoluyla kendine uygun oranı kendin bulmalısın. Sözgelimi ben yaz ve kış aylarında farklı dişli oranlarını kullanıyorum. Yazın 44/16, kışın 42/19 kullanıyorum. Neden? Kışın ısınma süresi uzuyor daha rahat bir oran ile dizlere binen yükü azaltıyorum. Yazın ısınma süresi kısa oluyor, bu yüzden 44/16 kullanıyorum yazın.

52 aynakoldan uzak durun. Bir sene kullandım. Dizlerim mahvoldu. Toplayana kadar bir sene kaybettim. Velodrom dışında 52 aynakol kullanan aklını peynir ekmekle yemiştir. Günlük kullanım için gereksiz bir şey. Tavsiye etmiyorum. Yok efendim 52/11 aynakol kullananlar "uçanadam" vs imiş diye YouTube'da atıp tutup sallayan tiplere itibar etmeyiniz. Bunlar fixieyi salon süsü olarak kullanıyor. Bizim gibi yılda en az 5 bin km fixie süren adamlar değiller.

46/18 doğru bir oran değil zaten. Birbirinin katları olan oranları kullanmayınız.
Ayrıca fixie hız amaçlı kullanılan bir makine değil. En fazla 45 km/s ile sürülmesi gereken bir şehir içi ulaşım aracıdır. (Bana göre böyle, başkaları için farklı olabilir, saygı duyuyorum.) Hızlandıkça pedal boşa dönüyor hissi oluşuyorsa doğru hızda sürmüyorsunuz demektir. Ya da dümdüz bir yolda sürüyorsunuz.

Fixiecinin uzun yaşayanı makbuldür.
 
@Savgat83 benim fixie bisikletim yok ama kontrapedal bisikletimde 42/19 kullanıyorum. bisikletin kendi kamalı aynakolu 46 idi karemil alınca 42 aldım. tempoyu koruyunca çok sıkıntı olmuyor ama uzun düzluklerde karşıdan rüzgar vurmazsa pedal boşa dönüyor
 
Arka dişli olarak en fazla 19t var piyasada. Eskiden Aliexpress'te 20 ve üzeri dişliler satılıyordu. Atık yok. Ya da ben bulamıyorum. Bulabilen varsa link atsın, değerlendirelim.

Dişli oranları hakkında nette verilen bilgilerin büyük bir kısmı çöp. Deneme yanılma yoluyla kendine uygun oranı kendin bulmalısın. Sözgelimi ben yaz ve kış aylarında farklı dişli oranlarını kullanıyorum. Yazın 44/16, kışın 42/19 kullanıyorum. Neden? Kışın ısınma süresi uzuyor daha rahat bir oran ile dizlere binen yükü azaltıyorum. Yazın ısınma süresi kısa oluyor, bu yüzden 44/16 kullanıyorum yazın.

52 aynakoldan uzak durun. Bir sene kullandım. Dizlerim mahvoldu. Toplayana kadar bir sene kaybettim. Velodrom dışında 52 aynakol kullanan aklını peynir ekmekle yemiştir. Günlük kullanım için gereksiz bir şey. Tavsiye etmiyorum. Yok efendim 52/11 aynakol kullananlar "uçanadam" vs imiş diye YouTube'da atıp tutup sallayan tiplere itibar etmeyiniz. Bunlar fixieyi salon süsü olarak kullanıyor. Bizim gibi yılda en az 5 bin km fixie süren adamlar değiller.

46/18 doğru bir oran değil zaten. Birbirinin katları olan oranları kullanmayınız.
Ayrıca fixie hız amaçlı kullanılan bir makine değil. En fazla 45 km/s ile sürülmesi gereken bir şehir içi ulaşım aracıdır. (Bana göre böyle, başkaları için farklı olabilir, saygı duyuyorum.) Hızlandıkça pedal boşa dönüyor hissi oluşuyorsa doğru hızda sürmüyorsunuz demektir. Ya da dümdüz bir yolda sürüyorsunuz.

Fixiecinin uzun yaşayanı makbuldür.
Teşekkürler bilgi için. Ben 46/18de zorlanmıyorum. Kullandığım bölgede hiç yokuş yok diyebilirim. Belkide o yüzden zorlanmıyorum.
Ozaman ben hiç dişli değişimi yapmayım. Peki dişli markası olarak öneriniz var mı? Bendekinler pek güven vermiyor. Hazır değiştirince acaba büyütsem nasıl olur diye düşünmüştüm. Ama aynı bıraksam bile değişiklik yapayım mı diye tekrar aklıma geldi. Hepsi aynımı sizce?
@Savgat83 benim fixie bisikletim yok ama kontrapedal bisikletimde 42/19 kullanıyorum. bisikletin kendi kamalı aynakolu 46 idi karemil alınca 42 aldım. tempoyu koruyunca çok sıkıntı olmuyor ama uzun düzluklerde karşıdan rüzgar vurmazsa pedal boşa dönüyor
Evet rüzgar pek görmüyorum. Ve dümdüz zeminde kullanıyorum işe giderken. Yaklaşık 6-7 km yol ama hiç yokuş yok.
 
Son düzenleme:
Peki dişli markası olarak öneriniz var mı?

Dişli markası bütçeye göre belirlenir. Günlük kullanım için alınmış bir fixiede ucuz bir dişli kullanmak daha mantıklı bence. Ben de Çin malı dişliler kullanıyorum. Hatta ilk Fixed gear göbeğimi Aliexpress'ten almıştım. 15 bin km yol yaptım o göbekle. Daha da yapardım fakat zincir gergisini doğru düzgün yapmadığım için zincir attı ve göbeği parçaladı. Velhasıl kelam böylece öldü Çin malı göbek. Yoksa daha giderdi.
Para bolsa Campagnolo Posta ya da Miche göbekler var. Ama yurt dışından almalısınız.
Türkiye'de benim bildiğim kadarıyla Pedal Bisikletten başka fixie dişlisi satan yok.
 
Dişli markası bütçeye göre belirlenir. Günlük kullanım için alınmış bir fixiede ucuz bir dişli kullanmak daha mantıklı bence. Ben de Çin malı dişliler kullanıyorum. Hatta ilk Fixed gear göbeğimi Aliexpress'ten almıştım. 15 bin km yol yaptım o göbekle. Daha da yapardım fakat zincir gergisini doğru düzgün yapmadığım için zincir attı ve göbeği parçaladı. Velhasıl kelam böylece öldü Çin malı göbek. Yoksa daha giderdi.
Para bolsa Campagnolo Posta ya da Miche göbekler var. Ama yurt dışından almalısınız.
Türkiye'de benim bildiğim kadarıyla Pedal Bisikletten başka fixie dişlisi satan yok.
Bende miche baktım 1000 TL'den başlıyor aynakol.
Ortalama 1000 ile 1500 arası. Almayı düşündüm ama ne gibi farklılıklar olacak onu kestiremedim.
Miche ile aliexpressden alınan dişliler aynı işi yapmiyor mu diyorum?
Sizin tecrübenize güvendiğim için soruyorum. Sizce farklılıklar neler?
 
Bende miche baktım 1000 TL'den başlıyor aynakol.
Ortalama 1000 ile 1500 arası. Almayı düşündüm ama ne gibi farklılıklar olacak onu kestiremedim.
Miche ile aliexpressden alınan dişliler aynı işi yapmiyor mu diyorum?
Sizin tecrübenize güvendiğim için soruyorum. Sizce farklılıklar neler?

Ortalama ve bir tık üstü sürücüler için muazzam bir fark yaratacağına inanmıyorum. Sonuçta pistte yarış koşmayacaksın. Ya da yaratacağı performans farkı bize ne kazandıracak, ona bakmak gerekli. Günlük kullanım için o kadar para harcamanın anlamı yok bence. Sana o yüzden Aliexpress mallarını önerdim. Elinde kalırsa yenisi alırsın. Takar işine bakarsın. Bütçe sorunu yoksa Miche aynakol dişliyi bir kere alırsın, ömür boyu kullanırsın. Ben o kadar para yatırmam bir aynakola. Yatırana saygı duyuyorum. Tercih senin.

Bacak gücü ile aynakol dişli parçalayacak bacak bizde yok. Bence ortalama bir fiyat vermek yeterli. Ama Aliexpress malına da Fransız Miche yahut İtalyan Campagnolo muamelesi yapmamak lâzım. Parasının yedek parçası, günü kurtarır ama geleceğe yönelik yatırım değeri düşük.

Yahut ikinci el yol bisikleti aynakolu alıp tek yaprağa düşürüp kullanabilirsiniz. Bundan önceki fixiemde öyleydi. Eski bir yol bisikleti aynakolu aldım. Yaprakları söktüm. Bcd ölçüsüne uygun bir aynakol yaprağı aldım. Vidaları değiştirdim. Öyle takıp kullandım. Zahmetli iş. Tavsiye etmem.

38 t aynakol bana çok hafif gelmez diyorsan Miranda aynakol var. Özceylan Bisiklet satıyor. Bol bol kadans yaparsın. İyidir. Ben aldım. Bir sonraki fixie projemde kullanacağım.
 
Ortalama ve bir tık üstü sürücüler için muazzam bir fark yaratacağına inanmıyorum. Sonuçta pistte yarış koşmayacaksın. Ya da yaratacağı performans farkı bize ne kazandıracak, ona bakmak gerekli. Günlük kullanım için o kadar para harcamanın anlamı yok bence. Sana o yüzden Aliexpress mallarını önerdim. Elinde kalırsa yenisi alırsın. Takar işine bakarsın. Bütçe sorunu yoksa Miche aynakol dişliyi bir kere alırsın, ömür boyu kullanırsın. Ben o kadar para yatırmam bir aynakola. Yatırana saygı duyuyorum. Tercih senin.

Bacak gücü ile aynakol dişli parçalayacak bacak bizde yok. Bence ortalama bir fiyat vermek yeterli. Ama Aliexpress malına da Fransız Miche yahut İtalyan Campagnolo muamelesi yapmamak lâzım. Parasının yedek parçası, günü kurtarır ama geleceğe yönelik yatırım değeri düşük.

Yahut ikinci el yol bisikleti aynakolu alıp tek yaprağa düşürüp kullanabilirsiniz. Bundan önceki fixiemde öyleydi. Eski bir yol bisikleti aynakolu aldım. Yaprakları söktüm. Bcd ölçüsüne uygun bir aynakol yaprağı aldım. Vidaları değiştirdim. Öyle takıp kullandım. Zahmetli iş. Tavsiye etmem.

38 t aynakol bana çok hafif gelmez diyorsan Miranda aynakol var. Özceylan Bisiklet satıyor. Bol bol kadans yaparsın. İyidir. Ben aldım. Bir sonraki fixie projemde kullanacağım.
Dediklerine katılıyorum bende. Ben ozaman parçalanana kadar devam edeyim. Boşuna kendi kendime masraf çıkarmayın. Şu anki dişli oranida beni yormuyor. Hatta rahat bile geliyor.
Elime para geçerse ozaman miche düşüneyim. Dediğin gibi aldığımda ömürlük olması tercihim olur muhtemelen. Tabi o anki maddi durumuma göre😄.
Teşekkürler düşüncelerini paylaştığın için. Görüşmek üzere.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Ali kılıç iyi akşamlar. Sana bir şey danisabilirmiyim?
Zincir olarak önereceğim bir zincir var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
bir fixed topluyoruz ve arka dişli için yardımınıza ihtiyacım var, pedal bisiklette dişli var ama 1 65tl 2. kontrası (lockring) yok ellerinde. Daha uygun 14-15t dişli ve lockring olan bildiğiniz bi yer var mı?
1A4BCB81-CF2D-4091-88D2-CB8EFBC9AA9F.jpeg
Bu halinden çok zaman geçti de foto alamadım yeni, astar attık hatta, bugun zımpara yapabilirsem tekrar foto alırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Ali kılıç iyi akşamlar. Sana bir şey danisabilirmiyim?
Zincir olarak önereceğim bir zincir var mı?

Sağlamlık önemliyse Ybn MK 918.
Bunu bulamazsanız BMX bisikletlerde kullanılan herhangi bir zincir de olur. Mukavemetleri yüksektir. Ben koparmayı başarabilen birini duymadım.

Ucuzluk önemli ise mahalle bisikletçilerindeki herhangi bir zinciri alıp takabilirsiniz. Ben öyle yapıyorum. Ömrü altı ay. Ondan sonra yenisini alacaksınız.
bir fixed topluyoruz ve arka dişli için yardımınıza ihtiyacım var, pedal bisiklette dişli var ama 1 65tl 2. kontrası (lockring) yok ellerinde. Daha uygun 14-15t dişli ve lockring olan bildiğiniz bi yer var mı?
249242 dosyayı görüntüle
Bu halinden çok zaman geçti de foto alamadım yeni, astar attık hatta, bugun zımpara yapabilirsem tekrar foto alırım.

Seda Bisiklet (İzmir) ile Red Bike'a (Ankara) da sorunuz. Onlarda yoksa Aliexpress'ten alın. İki ay sonra elinizde olur. Çin malı diye düşünmeyin. Bendeki 25 bin km gördü hâlâ sapasağlam.

@Linwelin

Memlekette fixie toplamak ömür törpüsü.
Kolaylıklar diliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Savgat83
@Ali Kılıç 35.5 cevap verdiğiniz için çok teşekkürler. Biz kendimiz kaşındık, hikayeyi az biraz anlatmak isterim.

bir hocamın eline bi yerlerden 1970-80 civarı touring çelik bir bisan geçti, baya seri numarası falan var. kendisinde pinarello lungavita special edition var flip flop göbekli. Seviyor single speed, bu bisanı nasıl fixed yaparız diye oturduk düşündük. (Sonra inanılmaz bilimsel bi şekilde:suspus:)Arka çatalı alttan kesip kaynakladık, geometriyi biraz toparlamak adına. Milimetrik işler yaptık da bilemiyorum. kadro kulakları içe doğru olduğundan kapatılıp, fixed/single için fork endimizi açtık. Voila, pinarellonun jant setiyle denedik, sıkıntısız. Yeni çelikmaşa alındı bu arada dik açılı falan onları geçiyorum. Şu an macunla üstünü düzeltmeyi bitirdik gibi. Ben biraz mükemmeliyetçiyim, ıncık cıncık tarıyorum. İnanın işçilik de rezalet kadronun standardında, çok uğraştık. Astar bekliyoruz şu an kargoda. Vaktimiz çok, ilmek ilmek işlemek hedefimiz, biraz da bütçeleri denkleyerek gitmek. Çünkü bu tamamen keyfi, ikimizin de bisikleti var hali hazırda. Para durumlarımız ucu ucuna hep, ekstra masraf yoruyor.

ben bu işlemler süresinde, fixeddan bi nefret ettim bi çok sevdim. Kültürü hoş, mantığı süper ama ülkemizde her şey gibi ulaşılması çok sıkıntılı, parça temini falan çok uğraşı. Maşayı bulmak bile bi ton mesaiydi. Bugün çok çalıştık foto almayı unutmuşum, yetiştirmem gereken başka işlerim de çıkınca foto yalan oldu. Ha bu arada üstünden söktüğümüz seleyi kaplayıp tekrar kullanıcaz, gariptir made in italy çıktı onun da altından. Misal o fren askısının üstündeki BİSAN İZMİR yazısına zımparalarken denk gelmek falan. Böyle şeyler keyiflendiriyor beni.

Bir fixed çıkarıcaz, bu ay değil, bu yıl değil ama 2021de, binilebilecek bi şekil 54 kadro çelik fixed olacak. Hem de böyle inci beyaz üzerine doodlelı falan :harika: Biraz uzun oldu umarım sıkmamışımdır.
 
@Ali Kılıç 35.5 cevap verdiğiniz için çok teşekkürler. Biz kendimiz kaşındık, hikayeyi az biraz anlatmak isterim.

bir hocamın eline bi yerlerden 1970-80 civarı touring çelik bir bisan geçti, baya seri numarası falan var. kendisinde pinarello lungavita special edition var flip flop göbekli. Seviyor single speed, bu bisanı nasıl fixed yaparız diye oturduk düşündük. (Sonra inanılmaz bilimsel bi şekilde:suspus:)Arka çatalı alttan kesip kaynakladık, geometriyi biraz toparlamak adına. Milimetrik işler yaptık da bilemiyorum. kadro kulakları içe doğru olduğundan kapatılıp, fixed/single için fork endimizi açtık. Voila, pinarellonun jant setiyle denedik, sıkıntısız. Yeni çelikmaşa alındı bu arada dik açılı falan onları geçiyorum. Şu an macunla üstünü düzeltmeyi bitirdik gibi. Ben biraz mükemmeliyetçiyim, ıncık cıncık tarıyorum. İnanın işçilik de rezalet kadronun standardında, çok uğraştık. Astar bekliyoruz şu an kargoda. Vaktimiz çok, ilmek ilmek işlemek hedefimiz, biraz da bütçeleri denkleyerek gitmek. Çünkü bu tamamen keyfi, ikimizin de bisikleti var hali hazırda. Para durumlarımız ucu ucuna hep, ekstra masraf yoruyor.

ben bu işlemler süresinde, fixeddan bi nefret ettim bi çok sevdim. Kültürü hoş, mantığı süper ama ülkemizde her şey gibi ulaşılması çok sıkıntılı, parça temini falan çok uğraşı. Maşayı bulmak bile bi ton mesaiydi. Bugün çok çalıştık foto almayı unutmuşum, yetiştirmem gereken başka işlerim de çıkınca foto yalan oldu. Ha bu arada üstünden söktüğümüz seleyi kaplayıp tekrar kullanıcaz, gariptir made in italy çıktı onun da altından. Misal o fren askısının üstündeki BİSAN İZMİR yazısına zımparalarken denk gelmek falan. Böyle şeyler keyiflendiriyor beni.

Bir fixed çıkarıcaz, bu ay değil, bu yıl değil ama 2021de, binilebilecek bi şekil 54 kadro çelik fixed olacak. Hem de böyle inci beyaz üzerine doodlelı falan :harika: Biraz uzun oldu umarım sıkmamışımdır.

Harika bir iş olacak. Emeğinize sağlık. Dehşet bir iş olacak. Koleksiyonluk bir fixie ortaya çıkacak. Merakla bekliyorum.
(Sonra inanılmaz bilimsel bi şekilde:suspus:)Arka çatalı alttan kesip kaynakladık, geometriyi biraz toparlamak adına. Milimetrik işler yaptık da bilemiyorum. kadro kulakları içe doğru olduğundan kapatılıp, fixed/single için fork endimizi açtık.

Şu anlattığınız işlemi benim yaşadığım şehirde yapabilecek kalitede tek bir tornacı bulamadım. Adamlar bisiklet görünce yapmıyorum deyip sallıyorlar. Şu işlem için 250 lira vermeye bile razıyım ama adamlar bisikleti görünce işlemin ne olduğunu kaç lira vereceğimi dinlemiyorlar bile. O kadar nefret ettim ki bu tiplerden boş bir zamanımda çıraklık eğitim merkezine gidip torna öğrenmeye kesin karar verdim. Aslında yaptığınız basit bir iş. Ama işin pratiğini bilmemek sıkıntı. Elinde üretim araçları da olmayınca bunu yapmak ciddi bir mesele hâline geliyor. Elimde kaynak makinesi, canavar vs olsa kendim de yaparım ama yok maalesef.
 
Aslında yaptığınız basit bir iş. Ama işin pratiğini bilmemek sıkıntı. Elinde üretim araçları da olmayınca bunu yapmak ciddi bir mesele hâline geliyor. Elimde kaynak makinesi, canavar vs olsa kendim de yaparım ama yok maalesef.
teşekkür ediyorum, şu alıtıladığım yerin altına imzamı atarım. Bizde de yok ne yazıkki, icat çıkarıyoruz kendimizce imkansızlıktan. Ölçtük biçtik, pinarellodan çok faydalandık referans için. sonra baya baya matkaptan freze yaptık, onunla oya oya kanalı incelttik, kenarlarını hocam dramelle açtı, eğeyle düzeltti. Oldu mu, şimdilik evet, göbek falan oturuyor. birbirimizle dalga geçiyoruz zaten ilk kim binecek diye. 1945te test pilotluğu gibi bişey çünkü yapılacak işin tehlikesi :)

biz bi de aydındayız, kimsenin umru değil bisiklet, sanayide arabaya nazlanıyorlar, bisiklet götürsen hiç bakmazlar. Bizim insanımızda “ya ne uğraşıon 3 kuruş harca yenisini al“ zihniyeti varken, restorasyon ilerlemez.
 
Bilmiyorum ne zaman biter işimiz ve başlık açabilir miyim o zamana, teaser tadında bırakayım buraya bombayı, çalışmalar devam ediyor
250780 dosyayı görüntüle
250779 dosyayı görüntüle

Harika bir fixie oluyor. Emeğine sağlık dostum.

Şu emeğin hatrına forum yönetimi bir başlık açma izni versin arkadaşa. Böyle bir emek ödülü hak ediyor bence.
Bilmiyorum ne zaman biter işimiz ve başlık açabilir miyim o zamana, teaser tadında bırakayım buraya bombayı, çalışmalar devam ediyor
250780 dosyayı görüntüle
250779 dosyayı görüntüle

Harika bir fixie oluyor. Emeğine sağlık dostum.

Şu emeğin hatrına forum yönetimi bir başlık açma izni versin arkadaşa. Böyle bir emek ödülü hak ediyor bence.
 
Merhabalar, amacım konuyu hortlatmak değil ama yardımınıza ihtiyacım var :) daha önce topladığım single speed bisiklette bir bisikletçinin yardımı olmuştu şimdi eşim için sıfırdan bir single speed toplamak istiyorum fakat herhangi bir kontra arka göbek ve tekli aynakol uyum sağlarmı bilemiyorum yeşil olan bisiklet ilk topladığım bisiklet ikinci fotoğraftaki ise toplamak istediğim single speed 'e çevirmek istediğim bisiklet.
 

Dosyalar

  • WhatsApp Image 2021-01-07 at 11.52.23.jpeg
    WhatsApp Image 2021-01-07 at 11.52.23.jpeg
    188,9 KB · Okunma: 45
  • WhatsApp Image 2021-01-07 at 11.53.10.jpeg
    WhatsApp Image 2021-01-07 at 11.53.10.jpeg
    234,1 KB · Okunma: 47
  • WhatsApp Image 2021-01-07 at 11.53.19.jpeg
    WhatsApp Image 2021-01-07 at 11.53.19.jpeg
    259 KB · Okunma: 45
Geri