Scudo Sports

Fixed gear bısıklet topluyorum yardım

kudretozbay

Forum Demirbaşı
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
427
Tepki
1.096
Şehir
ıstanbul zeytınburnu
Iyı gunler foruma yenı uye oldum aklımda eskı kullandıgım bısıkletımı yenıden kullanıma getırmek ıstıyorum manevı bır degerı var acıkcası 19 yasındayım bısıklet toplamak hakkında pek bır bılgım yok ama ugrasıp yapabılıcegımı dusunuyorum enbas olarak kadroyu soktum boyasını sokmeyı dusunuyorum kumlama yaptırmayı dusunuyorum basıt ve etkılı bır yontem dıye dusunuyorum ama fıyatları ve ıstanbulda nerede yaptırabılırım bılmeedıgım ıcın baska yollar arıyorum.Bısıkletın ılk boyası ustunde yıgenıme vermıstım hıc zımparalamadan ustune sprey boya atmıs gıdonu felan degıstırmıs acıkcası bısıkletın degerını bılmemıs modelı Peugeot Aubisque sanırım uzerınde ılk geldıgınde shımano attırıcı vardı suan onlardan eser yok fazla para harcamamak ıcın bırde ılk projem oldugu ıcın fazla zor ıslere kalkmak ıstemıyorum vıtes donanımı ıcın vs oyuzden vıtessız yapmayı dusunuyorum bana ızlemem gereken adımları yazabılırmısınız ufak tefek bılgıler verebılırmısınız boya ve parcalar hakkında
Bısıkletın ılk halı
http://j1309.hizliresim.com/1f/r/sywzm.jpg
2.
http://o1309.hizliresim.com/1f/r/sywxs.jpg
Yapmak ıstedıgım
http://o1309.hizliresim.com/1f/r/syx06.jpg
umarım bu ısın altından kalkabılırım olumlu veya olumsuz yorumlarınızı yazarsanız sevınırım ıyı gunler :)
 
Scudo
Kusura bakmayın yenıledım umarım sımdı sorun gıderılmıstır :)
 
o bisikleti bu hale getirmek istiyorsan forumdan doğukan aksuyu bulmanı öneririm :)
 
Hanı dıyosunkı kardesım bunu yapıcak sayılı adamlar var sen bır oteye gıt :D:D:D:D
 
  • Beğen
Tepkiler: Junkiea
yok ya usta sonuç bekledigin gibi olsun istiyorsan
yöntemleri boya sökümden öncesi sonrası vs. tüm işlemleri görerek yaparsan sonuç
seni tatmin edecektir yoksa alakasız bişi çıkar ortaya
burada doğunun tüm konuları tüm o atıl durumdaki şeyleri
sanat eserine dönüştürdügü koleksiyonu ,projeleri var
anlatarak yapıyor hem incelersen faydalı olur. taktikte alırsın ondan hem :)

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=118557
 
tessekkur ederım hocam bu gece bunları okuyarak gecırıyım en ufak bırsey atlamadan boyna boyna aynı seylerı soranlardan olmuyım :)
 
Forumda baya yazı okudum gozden kacırmıs olabılırım kusura bakmayın bır kac soru sorucam aynakol ve ruble yı nasıl ayarlıcaz yokuslu yol fazla genelde ıstanbulun heryerınde oldugu gıbı
 
biraz alıştığın taktirde 47 - 17 işini görür. tabi varyasyonlarıda olabilir.
 
fixed yerine single speed bir bisiklet topla bence... Fixie'lerde sürekli pedal çevirme zorunluluğu var, yorucu olabilir...
gövdeyi kumlama en temiz çözüm gibi ama zımpara da iş görür (zaman alır, yorulursun, bi de dikkatli olman ve özen göstermen gerekir)
hedeflediğin bisiklet oldukça güzel, mat beyaz tadından yenmez :)
 
Yorumlariniz icin tessekkur ederim ufakken bende kontra vardi ayni oda oyleydi zorluk cekmem diye dusunuyorum acikcasi vides istememmin nedeni maliyeti kisip kadroya daha cok para harcamak istemem firenlerin fotoraflarini cekip koyucam ustune islenmis markasi var ama onuda boyadigi icin yigenim tam anliyamiyorum markasini bugun boya sokucu alip girisicem kadroya
 
@halilgoksal

@kudretozbay

Selam, öncelikle şevkini kırmadan şunu söylemeliyim ki hali hazırdaki bisikletin ile hedeflediğin bisikletler arasındaki benzerlik 1" standartındaki klasik boru yapılarından fazlası malesef değil. Neticede diğer örnekte baz alınan bisikletin gerek kadrosu, gerek maşası gerekse bu ikisinin birbirine olan açıları tamamiyle çok farklı. Senin bisikletin açıları itibariyle bir şehir bisikleti olduğu için ön-arka çamurluk mesafeleri olsun 700x35 ve üzeri lastik kullanımı gibi unsurlar ve bagaj, dinamo gibi ekstra taşıyıcıları itibariyle daha hantal ve bunlara uygun normlarda kriterleri barındırmaktadır ki diğer kadroda bunlardan eser yoktur.

Uygulama kısmına gelirsek olmaz mı demekte olmaz fakat en başından sonuçları göze almakta en iyisi olacaktır. Yüksek beklenti çok profesyonel düzeyde bir proje olmadıkça beklememek gerekeceği gibi minimum düzeyde maksimum verimliliği elde etmek yeterli olacaktır. Bu noktada da bisikleti toplamaya başlamadan önce bisikleti komple ele alıp çatlak, kaynak ve benzeri müdahalele maruz kalıp kalmadığından, parçaların minimum revizyonla kullanılabilirliğine de gözatmak gerekir.
Örneğin beni bu çemberler götürür mü, bu aynakolu tek yaprağa dönüştürüp verim alabilir miyim, ya da bu gidonu kesip bir şeyler çıkartabilir miyim gibi. Kısacası bol bol beyin fırtınası ve araştırmaktan kaçınmadan bir şeyler düşüp sabırlı davranırsan senin için en iyisi olacaktır. Sonra ufak bir hatırlatma ve tavsiye daha, fixie, fixed gear bir bisiklet asla kontra ile uzaktan yakından benzerlik göstermez. Kontra sistemde pedalı geri kilitlediğiniz zaman bacağa düşen yük ve güç minumum iken bu görev tamemen kilitlenen göbek ve bisiklet arasında pay edilirken fixed gear bir bisiklette bu güç tamamiyle bacağınızda, baldırınızdadır. O yüzden herzaman altını çizerek dediğim gibi bilmeyenin kalbini kırdığı gibi, koluna hatta bacağına da mani olabilir. Şişede durduğu gibi durmaz, sert bisikletlerdir.

 
  • Beğen
Tepkiler: Çağlayan
Cok tessekkur ederim yorumunuzdan oturu bu benim ilk projem oldugu icin acikcasi iyi kadrolari alip heba etmek istemiyorum elimde heba edilmisi mevcutken uatunde oynamak ve birazdaha ogrenmek istiyorum bu isleri oncelikle bisikletin boyasini kaldirip kadroda butun fazlaliklari dinamo bagaj tutucaklarini kesip oralari duzlestirmeyi dusunuyorum benim suanki amacim kafayi dagitmak elbecerimi gelistirmek ve birseyler hakkinda tecrube edinmek yapmadan tecrube kazanicagimi sanmiyorum okuldan dershaneden vakit buldukca ugrasmak istiyorum tekrar onerileriniz icin tesekkur ederim
 
Kadronun işciligi bitti sayilir birtek boya kaldi ayna koldaki dislilerin biri 52 digeri 39 bunlari kullansam olurmu olursa arka disliler nasil olmali
 
Bısıkletı ben hep 28 olarak bılıyordum jantları sokup bır kenara attıgım ıcın hıc ılgılenmedım ama bugun dedım bır cıkartım bakıyım 26 jant oldugunu gordum ve kafamdakı proje bıırden coktu bu kadronun aynısı bu lınkdekı (link) bunda 28 jant kullanılmıs acaba dıyorum yıgenım degıstırmıs olabılırmı oyuzden olculerını sıze atıcam degerlendırırsenız sevınırımhttp://p1311.hizliresim.com/1h/p/ur7kt.jpg http://k1311.hizliresim.com/1h/p/ur7ll.jpghttp://o1311.hizliresim.com/1h/p/ur7lw.jpg
(link)su jantları almayı dusunuyordum
 

Son fotografın ölçümü göbeğin merkezinden yapılmalıydı oradaki ölçü hatalı olduğundan yanıltabilir.
700c uyumuna gelirsek,

Ön için;
Fork end ve şaft birleşimi minimum 34-35cm

Arka için;
Drop-Out merkez alınarak chain stay /bridge 35cm
Drop-Out merkez alınarak seat stay /brake bridge 34cm

minimum bu ölçülerde olmalıdır.
 
Dogukan abı oncelıkle bu tarz bır forumda benım gıbı ınsanlara ettıgın yardımdan oturu cok tessekkur ederım.Bu konuda baya cahılım sordugum sorular sacma olabılır lutfen kusura bakmayın guzelce olctum sıze olculerı yazıyım

Fork end ve şaft birleşimi:36cm
Drop-Out merkez alınarak chain stay /bridge:37 cm
Drop-Out merkez alınarak seat stay /brake bridge:36 cm
sanırım benım bısıklete 28" uyuyor bısıklete dun gırıstım masadakı boyayı soktum zar zor olsada masada akisu 80 yazıyor sanırım bıraz dandık bır marka sıze bırsorum olucak bısıkletın aynakol paslanmıs hafıften aynakolu v frenı pastan kurtarmak yerıne dahacok pas tutmasını saglasam herhangı bır kımyasalla goze hos gelmezmı masayıda oyle yapmayı dusunuyorum eger bu konuda bır bılgınız varsa ve yardımcı olabılırsenız sevınırım
 
http://u1311.hizliresim.com/1h/s/uudd7.jpg 80 zımparayla frenlere ve govdeye gırıstım ustundekı pası atmak ıcın guzelce parlatmak ıcın hangı zımparaları onerırsınız sırasıyla
 
Kadro ve masa bır kac ufak dokunustan sonra boyaya tam anlamıyla hazır olucak
http://r1311.hizliresim.com/1h/t/uvxnk.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Berk Mercancı
selam öncelikle kolay gelsin...
1200 lük zımpara ve wd-40 ile birden çok uygulama yaparak pasları atabilmiştim.
ayrıca çok da görsel olarak önemli olmayan bölgeye bulaşık telini hafifçe uygulayarak temizlemiştim. Ancak çiziyor bilginize..
 
Geri