@kudretozbay
Zincirden ses iki sebepten gelebilir. Bunlardan 1.si; drive-line tam paralel şekilde hizalanmamış olabilir ve zincir gergin olduğundan hışırdıyordur, ikincisi ise; drive-train üzerinde mutlak bir uyum sorunu vardır. Bu sorun için arka dişli, krank dişlisi ya da zincir üçlüsünden birisinin farklı metrik ölçülerde olması yeterlidir. 3/32 olan bir klasik parçanın 1/8 yeni bir parça ile kullanılması da olabilir tam zıttı 1/8 eski bir zincirin yeni 3/32 parçanın fixie'ye adapte edilmesi ile de olabilir.
Göbek konusuna gelince de bu çıtırtı eğer göbekten ise büyük ihtimalle kontra somunu aşırı sıkılmış göbek yatağı ile ile bilyaları araya sabitleyen pul ile baskı oluşmuştur ya da hiç umulmadık bir ihtimalle madeni bir çapak bilyalar arasına sıkışmıştır hepsi bu. Göbek değişimine gelince de profesyonelce evde yarım saat, 45dk'lık titiz biz bakım ile tekrardan silikon gresle elden geçirilip yeni gibi yapabilirsin.