Scudo Sports

Fitness mi cross mu?

serdargecu

Aktif Üye
Kayıt
5 Haziran 2014
Mesaj
103
Tepki
36
Şehir
İstanbul, Maltepe
Bisiklet
Ghost
Merhaba Dostlar,

MTB'den şehir bisikletine geçmek istiyorum, araştırırken şehir bisikletlerinin de fitness ve cross olarak ikiye ayrıldığını gördüm. Anladığım kadarı ile fitnes yol bisikletine, cross ise MTB'ye yakın konumlanmış.

2 yapraklı aynakolu olan fitness şehir bisikletleri ilgimi aslında daha çok çekti ama bir-iki günlük 100-200 km turlarda performansları, özellikle yokuş çıkmak, nasıl olur bilemedim.

Tura yılda bir iki çıkan daha çok sahilde ve şehir içinde asfaltta kullanan birisi için hangisi daha iyi olur?
bu bisikletlerle ilgili özellikle fitness olanlar için dezavantaj ve avantajlarını paylaşacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler...

Ghost Speedline 7500, Ghost Panamao X 6, ve Merida Speeder T3D ilgilendiğim modeller

Sevgiler, Saygılar
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Scudo
MERİDA SPEEDER
CUBE SL ROAD
TREK F.X
SCOTT SUB
SCOTT METRİX
SPECİALİZED SİRRUS
FUJİ ABSOLUTE
CANYON ROADLİTE AL
CORRATEC SHAPE PRO
LAPİERRE URBAN
GHOST SPEEDLİNE
CANNONDALE QUİCK
FOCUS PLANET
GİANT DEFY
BMC ALPENCHALLENGE
ORBEA CARPE
PİNARELLO TREVİSO
BOARDMAN HYBRİD
EDDY MERCK X
FELT V SERİES
WİLİER ASOLO
KOGA ROADCHAMP
MARİN FAİRFAX
RİDLEY TEMPO X MEN
Yukarda bazılarının adını zikrettiğim Fitnes bisiklet özel bir türdür. Yol bisikletine bir çok özelliği bakımından yaklaşmışken MTB nin de sağlam genetik özelliklerini üzerinde barındırır. Birkaç günlük turlar, günübirlik uzun turlar, şehiriçi kullanım, ekstrem olmayan uzun turlar, çok bozuk olmayan asfalt dışı turlarda fitnes biçilmiş kaftandır. Fitnes bisikletler yol komponentleri kullanabildiği gibi Mtb setleride kullanabilmektedir. Mtb yarışlarında tırmanışlarda 34 aynakol 32 ruble oranını kullanan yarışmacıları gördükten sonra fitnesdan korkma derim.
 
Üstat, çok teşekkürler, peki (link) için ne diyorsun, bu fiyata komponentleri en yüksek olan model bu ayrıca tasarımı en çok hoşuma giden de bu oldu? 2 yaprak çok zorlarsa aynakolu değiştiririm diye düşünüyordum ama gerek kalmaz inşallah..
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Bence de fitness tipi olanı seçin , Cross denilen tipin MTB çok farkı yok bence
 
adı üzerinde fitness için kullanmayacaksanız cross bisikletler daha ağır olmasına rağmen çok daha konforlu sürüş sağlar özellikle arada sırada caddeden çıkmayı köy yolları ve stabilize yoları arşınlamayı düşünüyorsanız.. kısa zamanda yoğun egzersiz amacıyla bisiklet seçecekseniz daha yüksek hız daha çok cadde ağırlıklı rotalarınız varsa fitness tercih ediniz :)
 
@serdargecu
Bahsettiğiniz bisikletin donanımı güzel aynakol ve ruble, yarış bisikletlerinde kullanılanlardan.
Yokuşlarda biraz zorlanabilirsiniz. Aslında ben olsam o paraya yol bisikleti alırdım hem de güzel bir model alınır o paraya.
 
  • Beğen
Tepkiler: serdargecu
SPEEDLINE_7500.png


Teknik Özellikler
KadroSpeedline Alloy DB
MaşaGHOST CS Rigid
GidonGHOST Low Rizer light 660 mm 31.8 mm
Gidon BoğazıGHOST Light AS 29 31.8 mm
Sele BorusuGHOST SL SP 717 31.6 mm
SeleSelle Italia X1
Krank TakımıShimano 565 Compact 50/34 / 11-28
Arka DeğiştiriciShimano Ultegra 10-Speed
Arka GöbekShimano XT
Ön GöbekShimano XT
Ön DeğiştiriciShimano Ultegra
Vites KoluShimano SL 780 Flat
FrenShimano Deore Disc 180 / 160 mm
LastikSchwalbe Kojak
JantAlex TD 17
Ağırlık10.7 kg
Fiyat1212 €
MODEL VE KADRO BOYUREACHSTACKHEAD TUBE ANGLESEAT TUBE ANGLECHAIN STAYSHEAD TUBE LENGTHWHEELBASE
GHOST SPEEDLİNE 51 CM41558070.5734401751085
Şu bisikletten bahsediyorsun sanırım. Güzel bir velespite benziyor. Üzerindeki ekipman oldukça kaliteli. 1200 eyro fiyatta, bu kaliteye göre normal. Ama bu bisiklet, F/P bisikleti de değil. 51 cm kadro boyuna göre geometriyi incelediğimizde yol bisikletine yakın duruyor. Maşa biraz ilginç geldi Cannondale bad boy serisindeki faty maşalara benziyor. Bisikletin, üzerindeki ekipman ile biraz daha hafif olmasını -9.5-10 kg gibi-beklerdim. Aynakol 50/34 oranı ile kurtarır yalnız ruble 11/32 olmalıydı. Bagaj başlıkları ve 32 delik jantı ile tura hazır ful alü bir bisiklet. Lastikler kojak slick lastikler; kullandığımdan biliyorum yolu güzel kavrıyor. Yuvarlanma direnci düşük yumuşak kauçuklu lastikler. Ben beğendim. Güzel.
Diğer fitneslarla karşılaştırdığımda fiyatına 7, komponentlerine 9, geometrisine 8, kalitesine 8, fonksiyonluğuna 7, ağırlığına 7 puan veriyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: serdargecu
Deneyip bakmak sonra almak en iyisi galiba, bugün yakınlardaki yerlerde denemek istiyorum aslında, var mı arkadaşlar GHOST için İstanbul Anadolu yakasında tavsiye edeceğiniz Bisikletçi?
 
@serdargecu

Satış noktaları bunlar, ama hangisini tavsiye edersin dersen bu konuda yardımcı olamam çünkü hiçbirini tanımıyorum.
(link)
 
ghost cross 1100 üm var. Şu an bisiklet alsam yol bisikleti alırım, ha alamaz isem kesinlikle fitness alırım.

Speedliine 7500 çok güzel bir bisiklet yakından kendisine dokunmuşluğum var
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@serdargecu
Ya bak şöyle bir daha var, fitness in gidon ve lastiklerini değiştirerek bisikleti yol bisikletine benzetme durumun daha olası. Cross ta bu iş zor. Fitness in açıları yol bisikletine daha yakınmış. Ben cross bisikletime rijit bir Maşa Alıp gidonuda drop bar yapmak lastik ve jantlarını değiştirmek istedim kısa bir araştırmadan sonra vazgeçtim bu işten.
 
  • Beğen
Tepkiler: serdargecu
@Hüseyin Külcüoğlu

satılan yerleri genelde ben de biliyorum ama ne yazık ki bisiketçilerin çoğu ilgisiz, alakasız tipler, genelde tamircilikten gelen satış becerileri pek olmayan arkadaşlar, sakın yanlış anlaşılmasın kötü bişey demiyorum ama satış olayı başka bişey.. insan 2-3 bin TL harcarken biraz ilgi bekliyor sadece. Bu yüzden çok ilgili bir yer arıyorum açıkcası.
 
Hocam selamlar
Son 2 senede 3 bisiklet denemiş biri olarak tecrübelerimi paylaşayım.
İlk önce merida crossway 100
Kullandığım en rahat bisikletlerden birdir. Açılı gidon boğazı orta kalınlık lastikleri ve akıcılığı gayet hoştu. Fakat dağ bisikletinden çok farkı var mı derseniz bence çokta yok. Doğru daha rahat daha aıkıcı daha hafif ama dağ bisikletinden hafif, genel anlamda ağır.

İkincisi salcano xrs 030 tiagra
Kullandığım en performaslı bisikletti. Hafif ve atak. Kısa sürede hızlanır ve hızını üşürmeden uzun süre koruyabilirsin. Trafikte drop bar ile hamle yapmak çok keyifli idi, fakat drop bar beni zorladı bir türlü alışamadım 700x23 lastikler, mazgallar falan istemedende olsa bisikleti değiştirmeme sebep oldu.

Son bisikletim ise merida speeder 300.
Bisiklet gerçekten harika. Cross bisikletlerden hafif ve çok atik. Flat bar olmaması sebebi ile sürüş konforundan öden vermeden kısa sürede yüksek hızlara ulaşabiliyorsun
Continental sport contact 32 lastikler sayesinde mazgallardan daha rahat geçip daha rahat kaldırım inip çıkabiliyorsun. Ayrıca çoğunlukla düz yolda kullandığım için amörtüsöre hiç ihtiyaç durmadım.
Fitness tarzı gayet başarılı denemekte fayda var ve kesinlikle öneririm.
Ama alacaksanız kesinlikle v fren alın, emin olun ekstradan 1 kg bisiklete yüklemeye hiç gerek yok.



 
Specialized sirus elite versiyonunada bakmanızı tavsiye ederim.
Benim kullanım tarzımda amortisörlü maşa gereksiz bir ağırlık.
Tabiki karar sizin.Mutlaka bisikletlerin orjinallerini görüp test etmenizi öneririm.
 
Arkadaşlar şu an sedona 410 sahibiyim. Lapierre şu iki modeli dikkatimi çekti muhtemelen alacağım.
İki model arasında kaldım.
Bu model fitness olarak geçmekte. Aşağıdaki ise cross. Yukarda @Halil Barış Çaldıran yorumunda şöyle diyor : fitness için kullanmayacaksanız cross bisikletler daha ağır olmasına rağmen çok daha konforlu sürüş sağlar özellikle arada sırada caddeden çıkmayı köy yolları ve stabilize yoları arşınlamayı düşünüyorsanız.. kısa zamanda yoğun egzersiz amacıyla bisiklet seçecekseniz daha yüksek hız daha çok cadde ağırlıklı rotalarınız varsa fitness tercih ediniz.

Evet aynen bende arada stabilize köy yolları ve eski bozuk asfaltta kullanımlarım olacaktır. Bu iki bisiklet arasında karar vermeme yardımcı olur musunuz?
SHAPER 300 TP 30V
http://maviruyabisiklet.com/resimgoster.asp?resim=shaper-300_tp.jpg

Özellikler
Kadro : Shaper Alüminyum 7005
Maşa : Lapierre Shaper Karbon
Arka Vites : Shimano Tiagra 4700
Ön Vites : Shimano Tiagra 4703
Krank Takımı : Shimano 4703 50x39x30
Orta Yatak : Shimano BBRS500
Arka Dişli : Shimano KCSNG500 12-28
Fren : Shimano R451
Vites Fren kolları : Shimano Tiagra 4700 / Shimano R550 3×10 Vites
Çatal Yatağı : Ch – 1″1/8″ Yarı Entegre
Gidon : Lapierre FB11L Ø: 31.8mm G: 620mm
Gidon Boğazı : Lapierre Ayarlı AS7AD
Sele : Selle Royal Shadow Jelli
Ön Göbek : Shimano Claris 2400
Arka Göbek : Shimano Claris 2400
Jant : Mach1 CFX 700C
Lastikler : Michelin Dynamic Sport 700×28
Pedal : VP-355T
Ağırlık : 10.3 Kg
Fiyatı : € 991


URBAN SHAPER 400 27V
http://maviruyabisiklet.com/resimgoster.asp?resim=6760-urban-shaper-400.jpg

Özellikler
Kadro : Urban Shaper V-Fren Alüminyum 7005
Maşa / Amortisör : Urban Shaper V-Fren Alüminyum 7005
Arka Vites : Shimano Deore 591
Ön Vites : Shimano Alivio 4000
Krank Takımı : Shimano Deore 4010 48x36x26 Muhafazalı
Orta Yatak : Shimano BB-30
Arka Dişli : Shimano 3009 11-32
Fren : Tektro V-Fren 837AL
Vites kolları : Shimano Altus M370 3×9 Vites
Çatal Yatağı : Ch- 9283 1″1/8″ Yarı Entegre
Gidon : Lapierre Mtb-Al 320BT G: 660mm Ø: 31.8mm
Gidon Boğazı : Lapierre Ayarlı TDS-C268 31.8 U:105mm
Sele Borusu : Lapierre SP-C212 Ø: 31.6 B: 350mm
Sele : Selle Royal Shadow Jelli
Jant : Lapierre Çift Katlı 700C
Ön Göbek : Shimano Claris 2400
Arka Göbek : Shimano Claris 2400
Lastikler : Schwalbe Spicer 700×30
Pedal : VP-856 Siyah
Ağırlık : 11,6 Kg
Fiyatı : € 669
 
Konfor istiyorsanız bu cross ların amortisörleri ile olmaz, karbon maşa ile olur. Ben size trek fx 7.4 tavsiye ederim. Hem yol hem fitness sahibi olarak şunu söyleyim; üçlü aynakol şehiriçi ve turlarda şarttır. 32 den ince lastik tehlikelidir. Fx in akıcılığı ile yol arasında pek bir fark yok, sadece rüzgar direnci sıkıntısı var. Eğer tek bisikletim olacak olsaydı o kesinlikle v fren karbon maşa, üçlü aynakol, düz gidon çamurluklu bir şehir bisikleti(fitness) olurdu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Demir Atlı
@1dost cross bisiklet diye geçen türler normalde ön amortisörlü modeller oluyor (ör: carraro sportive 200 serisi) burada cross diye (lapierre in türkiye sitesinde bu tabir kullanılmış) geçen bisiklet düz maşalı. yani aslında daha ağır ama daha konforlu diye bahsedilen şey tam olarak bu bisikletlerden biri değil. bunların farkları ne diyecek olursanız biri bildiğimiz fitness tipi, diğer commuter denilen az daha rahat geometrili bisiklet, çok ahım şahım bir farkı yok, yani tiagra (yol serisi) yerine deore (mtb serisi) aktarıcı koyunca, açı ayarlı boğaz koyunca, kaliper fren yerine v fren koyunca çok çok bir fark olmuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Demir Atlı
Geri