Fitness mi cross mu?

Türko

Sunroofa değil gökyüzüne inananlar
Kayıt
11 Nisan 2014
Mesaj
2.015
Tepki
3.204
Şehir
Ankara
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@çağrı can Hocam satın alacağım yerle aram iyi o yüzden bana liste fiyatından yüzde 20 indirim taksit ve hatta bisikletimi takas olarak alma şansı sunuyor. Açılı gidon konusunda gidon ayarlamaları ile kişiye özel ayar sağlaması avantaj değil midir?
 
Scudo

Mert E.

We create Chemistry
Kayıt
19 Ocak 2014
Mesaj
1.502
Tepki
3.598
Yaş
43
Şehir
istanbul
Bisiklet
Giant
@çağrı can

Konfor konusunda karbon maşanın etkisi, bir fitness bisikletinde (28+ lastikleri olan) çok düşüktür. En büyük etkisi hafifliğedir, konfor açısından birşey farkettirmiyor.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

çağrı can

Daimi Üye
Kayıt
20 Temmuz 2014
Mesaj
347
Tepki
184
Şehir
ankara
Bisiklet
Mosso
@1dost açılın gidon dediğğniz sanırım boğaz. İllaki ayarlamalar yapılabilir ama çok fazla bir şey beklemeyin. Shaper modelleri resimlerinr bakınca yol kadrosunun düz gidonlusu gibi duruyor. Yani hızlı makineler gibi.
@Mert E. Ben tam aksini düşünüyorum. Alüminyum ile fitnesslarda kullanılan yarı karbon maşa arasında pek bir fark olduğunu sanmıyorum. Ama konfora katkısı bence çok büyük. Ayrıca gidon ve maşa kısmının rijitliği bana ayrı bir güven veriyor, özellikle de bozuk yollarda ilerlerken ve viraj alırken.
 
  • Beğen
Tepkiler: Türko
Kayıt
1 Kasım 2015
Mesaj
61
Tepki
160
Yaş
63
Şehir
Fethiye - MUĞLA
İsim
Gökhan Korkmazgil
Bisiklet
Merida
@1dost : Lapierre'in Shaper ve Urban Shaper modelleri sarasında kaldığınız noktasını önemseyerek yazıyorum;
Öncelikle her iki bisikletin de çok iyi olduğunu belirtmeliyim.
Markaların satış odaklı kategorizasyonuna çok itibar etmeden karar vermeye çalışmak gerek,
Lapierre, Urban Shaper'e "cross" tabiri kullanmış, muhtemelen bir satış stratejisi bu.
Çünkü sonuçta ikisi de fitness grubu bisiklet.
Şöyle açıklamaya çalışırsak Shaper, Lapierre'in yol bisikletine yakın fitness ürünü,
Urban Shaper ise Lapierre'in commuter bisikletlere yakın fitness ürünü.
İkisi de çamurluğu olmayan, düz gidonlu, yol kadro geometrili, V-frenli, amortisörsüz, ince lastikli fitness bisikletler.
"Fitness" tanımına bakacak olursak, bunu salt "bedenen fit olmaya yarayan" bisikletler olarak görmemek gerek.

Mehmet Sunu bu konuyu bir zamanlar çok güzel irdelemiş:
[ Öncelikle "fitness bisikleti nedir?" onun belirlenmesi gerek bence.
Benim düşünceme göre; "yolda sportif amaçla sürmek üzere tasarlanmış;
yol bisikletinin cefasını çekmek istemeyen, konfor için performanstan biraz
ödün vermeyi kabul eden kullanıcılara yönelik bisiklettir." ]

[ Fitness günümüz şehir kültürünün bütün özelliklerini ve fast food tarzı tüketim toplumunu
içselleştiren bir yapıdır: Hızlı, şehirli ama maceraya da açık. ]

[ Fitness, bisikletin modern metropolde aldığı son haldir. Onu rahatlıkla bisikletin crossover ı diye nitelendirebiliriz.
Felsefesini özetlersek: Artık rahvan gidişe bir son. Hızlı, atik olacaksın. vakit nakittir. Ama şehirli de olacaksın.
Takım elbise ile rezidanslara, iş merkezlerine bisikletle gideceksen çözüm fitnessdır. Evet hız için en son kertede
çözüm yol bisikletidir ama soruyorum size kaçınız işe takım elbise üzerinde yol bisikletine binerek gidiyor.
Yol hafta sonlarının neşe kaynağıdır kabul ama onu şehire, takım elbiseye entegre edemezsiniz.
O bohem bir serseri olarak varlığını ayrı kulvarda sürdürmeye devam edecektir. Şehir içinde agresif sürüş.
Yeter mi. Yetmez tabiki. aynı bisiklet ile tıpkı crossover tarzının ortaya koyduğu nissan kaşkayi gibi hafta
sonları 4*4 e dönüşüp turlara ve maceraya çıkamazsanız hep bir şeyler eksik, bir şeyler kadük kalacaktır.
Demek ki neymiş. Çift yüzlü janus heykeli gibi fitnesında çift yüzü vardır. Artık annelerinizin yağını
kullanmadığınıza göre dedelerinizinde bisikletini şehirde kullanmayacaksınız. ya şehirli olacaksın ya silineceksin.
Amortisörü yoksa evet fitness dır. Çünkü şehirde tam bir pragmatizm egemendir. Fazla ve gereksiz olan hiç bir şeye tahammül yoktur.
Zaten neredeyse evin içine kadar beton ve asfalt girmiş steril şehir koşullarında amortisör tam bir hammallıktır. ]

Bana göre, disk fren de tamamıyla hamallıktır.

Bu arada, ben de bir senedir, tam bir fitness olan Merida Speeder 300 Juliet kullanıyorum,
hızlı, akıcı, hafif, güzel...
Fitness'e yönelme kararınızı tümüyle destekliyorum.

Esen kalın...
 

Türko

Sunroofa değil gökyüzüne inananlar
Kayıt
11 Nisan 2014
Mesaj
2.015
Tepki
3.204
Şehir
Ankara
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Gökhan Korkmazgil ilginiz icin tesekkurler. Halihazirda sedona 410 kullanicisiyim. Urban shaper 300 veya shaper 400 arasinda cok fark var mi aradaki fiyat farkina deger mi? Ve sedona 410a gore farkettirir mi? Benim daha once mtb ve sehir hibrit bisikletlerim oldu fakat onlari sedona 410u kullandigim kadar kullanamadim. 410 ile simdiye dek en ust performanstayim cunku sık kullaniyorum bisikleti artik. Yilda 1 defa bisiklet degistiren ben artik durulmak istiyorum acikcasi. Shaper 400e de kayiyorum biraz acikcasi.
 

kutsaruzgar

Daimi Üye
Kayıt
16 Nisan 2016
Mesaj
264
Tepki
267
Yaş
43
Şehir
ist
İsim
Hüseyin
Bisiklet
Sedona
@1dost Sizin tarife sedona nın 340 ya da aynısının 2015 i 345 daha çok uyuyor. Kalite dışında bunların 410 dan farkı yok SHAPER 300 TP 30V ayna kol 50 okadar.

Bu arada ben de de 410 var. 2. bisikletim, yol olmalı, gündelikte 410 diye düşünüyorum. Daha bir treking gezerim, köy yolu vs deseydim crossvay bakardım.
410 un daha kalitelisini almak mantıklı gelmiyor .
 
  • Beğen
Tepkiler: Türko
Kayıt
1 Kasım 2015
Mesaj
61
Tepki
160
Yaş
63
Şehir
Fethiye - MUĞLA
İsim
Gökhan Korkmazgil
Bisiklet
Merida
@1dost aradaki fark aslında fiyat farkı değil, kullanım felsefesi farkı. Değer mi derseniz, değer. Shaper 300 yol bisikletine daha yakın duruyor. 1,3 kg. daha hafif. Komponentler yol bisikletine benzer seçilmiş.
Lastikler bir stop daha ince. Daha atak, seri, akıcı, vızır vızır bir yerden bir yere fırlar gidersiniz. Bundan sonrası sizin kendi kişisel yöneliminize kalıyor. Benim kullandığım Merida
Speeder 300 V Juliet, sizin baktığınız Shaper 300'e daha çok benziyor, 700/30 lastikler, ön Tiagra arka 105 aktarıcılar, benzer kadro geometrisi, benzer maşa, benzer ağırlık (10,4 kg.). Benimkinde 50/34 ikili
aynakol var. Bozuk yola girmez mi, girer: Geçen haftaki 120 kilometrelik turumda ((link)) katettiğim yolların dörtte biri çok iyi değildi. Ancak konfor arıyorsanız yol
bisikletlerinde bu beklentinizi yüksek tutmayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Türko

Mert E.

We create Chemistry
Kayıt
19 Ocak 2014
Mesaj
1.502
Tepki
3.598
Yaş
43
Şehir
istanbul
Bisiklet
Giant
@çağrı can

Merhaba,

Daha önce full karbon çatallı bir yol bisikleti kullandım, 25mm lastiklerle. Şu an aluminyum çatallı (çelik de değil) bir şehir bisikleti kullanıyorum, 28mm lastiklere sahip.

İkisinin arasındaki konfor farkı, özellikle el ve bilekler için, geceyle gündüz kadar.

Rijitlik meselesine gelirsek, "karbon daha rijittir" doğru bir önerme değildir. Rijitliği sağlayan tasarımdır. Aynı tasarıma sahip, dolayısıyla aynı rijitlik hissini verecek iki maşadan karbon olanın avantajı aluminyuma göre çok daha hafif olacak olmasıdır. Ya da tersten söyleyelim, aynı ağırlıkta iki maşadan aluminyum olan daha az rijit olacaktır. Kısaca karbon elyaftan mamul bir kadro veya maşanın en büyük avantajı "rijitlik/ağırlık" oranının aluminyuma göre daha iyi (fazla) olmasıdır.

Ancak daha ağır, daha "kalın" bir aluminyum maşa daha kötü tasarlanmış bir karbon maşadan daha rijit olabilir.

Şahsi fikrim, karbon maşanın yol bisikletlerinde gerek tasarım, gerekse hafiflik ve rijitlik avantajıyla elzem olduğu, ancak iş şehir bisikletlerine gelince özellikle daha kalın ve geniş basınç yelpazesine sahip lastiklerin avantajıyla, konfora hemen hemen hiç etkisi olmadığı. (Kadronun tamamının ve jantların karbon elyaf olması ise bambaşka bir konu)




iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

çağrı can

Daimi Üye
Kayıt
20 Temmuz 2014
Mesaj
347
Tepki
184
Şehir
ankara
Bisiklet
Mosso
@Mert E. Bendeki mossonun alüminyum maşası çok esniyordu. Ben onunlam kıyaslıyorum. Karbon maşasiz bisikletlerde hiç rahat etmiyorum.
 

Akten

Üye
Kayıt
26 Temmuz 2018
Mesaj
21
Tepki
11
Yaş
49
Şehir
Adana
@Gökhan Korkmazgil


Merida Speeder 300 ile Juliet'in farkları nedir?