Scudo Sports

fazla psi zararlı mı?

Kayıt
26 Haziran 2011
Mesaj
62
Tepki
26
Şehir
istanbul
merhaba arkadaşlar.. cannondale quick 5 bisikletim var. bu aralar sıkça kullanmaya başladım

normalde lastiklere 60psi vuruyordum. (28 jant var) dün 70 psi vurdum. hissedilir şekilde performans arttı. Daha az yorulma, pedal çevirmeyi bıraktıktan sonra daha yavaş, yavaşlama ve haliyle daha fazla hız yapmış oldum.

normalde 20-25 kmnin altına inmem ama dün pendik-dragos güzergahında ortalama 28-30 km hız yaptım.ara ara 35i gördüm.

sonuç itibarı ile şunu demek istiyorum 10 psilik fazladan hava basmamın bana artısı çok oldu ama lastiğe ve iç lastiğe bir zararı var mı?

değerli görüşlerinizi ve bu konudaki deneyimlerinizi bekliyorum...
 
Scudo
Dış lastiğin kaç psi olduğu önemli üstünde yazar sanırım.Eğer maximum psi değerinden daha fazla hava basarsanız dış lastiği yarabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Özkara
lastiğin yanağında max ve min PSI değerleri yazar, max. değere kadar hava basabilirsiniz.
 
Bir de çok fazla hava basmak yoldaki titreşimleri daha çok hissetmenize neden olur..
 
  • Beğen
Tepkiler: Kayhan ONOL
(link)
Lastiklerininiz Kenda Kwick Trax 700x38c ise linkten bakabilirsiniz.Max 85 PSI diyor.80 vurabilirsiniz.Üst sınırı geçmeyin.
 
Valla ne yalan söyleyeyim psi değerleri için lastiklere bakmak hiç aklıma gelmedi. umarım limit 60 psi demez, ben 70psiyi çok sevdim:D

bu arada konuyu yanlış yere açmışım. bisikletim yol değil şehir bisiklet:(
 
arka teker göbeğine zarar verirsiniz.
 
Bende 700x32c lastik var(şehir bisikleti) 55-85 arası PSi değeri var.72 civarı psi ile kullanıyorum.70 psi den vazgeçme :)
 
Bisiklet konsunda yeni biri olarak, bisikletin lastiginin üzerinde yazan max psi degeri elbette önemli ancak, sahip oldugumuz kiloda bu psi ayarının daha hassas yapılması gerektigine inanıyorum. Örneğin, 70 kg agırlıgında birisi, lastikte yazan max 55 psi iye kadar hava basması lastige bir zarar vermezken, 110 kg bir kişi nin lastige uygulayacagı baskı daha fazla olacagından, psi degerlerini ona gore iyi ayarlamalı ki, lastikteki yırtılma ve yılan ısırıgı olmasın. ( bu söylediklerim tamamen ile şahsi fikrimdir. Yanlış olması muhtemeldir.)
 
@bayramtok

Muhtemel yanlışı düzelteyim hemen.Ağırlık arttıkça lastiğe basılan hava basıncı da doğru oranda artmalıdır.yani 110 kilo bir arkadaş lastiğin izin verdiği maksimum değerde basınç uygulamalıdır .Kilosu 70 olan arkadaş daha alt seviyede basınç uygulamalıdır.Tersi yani sizin dediğiniz uygulanırsa 70 kiloluk arkadaş yüksek basınçlı lastiğe gereken baskıyı veremeyecek lastiğin tutunması azalacaktır aynı şekilde 110 kiloluk arkadaş da düşük basınçlı lastiği kullandığı zaman lastik olması gerekenden daha fazla esneyecek tutunma yüzeyi artacak akışkanlığı yavaşlatacaktır.
 
Fazla hava basıldığında da lastiğin aşınma olayı da daha hızlı gerçekleşiyor diye deneyimlemiştim. Doğru mudur bu acaba?
 
göstergesiz pompalarda nasıl ayarlıyoruz acaba basıncı ?

Şöyle ürünler var.. 5TL gibi bir fiyata bulabilirsiniz.
Google'dan "Hava Basınç Kontrol Kalemi" diye aratırsanız bulabilirsiniz.

http://www.botanikecza.com/images_buyuk/f17/43031010155150979.jpg
 
Bu ürünü araştırıyorum aslında ama max 50 psi ölçüyor. Bu da yeterli değil malesef. Başka bir yöntem biliyor musunuz acaba ?
 
@Eren Cemaloglu

=) Ölçmüyormuş hakkaten.
Ama kuzenim kullanıyordu bunlardan, belki daha uzun olanları vardır bilemiyorum..

Benzincilerde bahsettiğiniz ölçümü yapabileceğinizi düşünüyorum..

edit: Bu arada dijitalleri var bu basınç ölçerlerin, 30TL gibi bir fiyata ama o fiyata gidip göstergeli bir pompa almak daha mantıklı =)
 
En iyisi 30 TL ve üstünü gözden çıkarıp göstergeli bir tane çekmek olacak herhalde. Sağolasın Edip Abi
 
Benim bisiklette 28 jant. Hava basıncını 75 psi e çıkardım (yani max.) 1 saat geçmeden 2 tekerlek aynı anda patladı. artık 60 psi ı geçmiyorum :)
 
Lastik markası eger bilinen kaliteli bir marka degilse, kesinlikle üzerinde yazan degerlere bakarak max degere ulaştırmayın basıncı. Çünkü arkadaşım rubenasının üzerinde 55 psi ya kadar yazıyor diye 53 psi yaptı ve hareket halinde teker yarıldı. Bir bir istisna olabilir ama tedbiri elden bırakmamak gerekir
 
Tekerlek yarılmasaydı benimki gibi en ufak bir şeyde patalayacaktı sanırım.
 
Hele bu havalarda fazla basınç iyi değil sıcak havada lastiğin basıncı yükselir. birde lastiğin basıcı arttığında temas yüzeği azaldığı için hızlı gider bisikletletin fren mesafesi uzar tehlikeli
 
Geri