Scudo Sports

Evde bisiklet bakımı için gerekenler

@Gökhan Toros
Çok teşekkürler. :) MTB için bunlardan bulmak zor gibi geliyor bana. O yüzden kafamda hep ayaklı stand fikri var :hrkbuya:
 
Scudo
@Gökhan Toros

Aynen. Sadece bisikleti odanın içinde normal zamanda tutmak için bile kullanılsa güzel bir sehpa:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
@doğu mertkan anuk

MTB'ye de uyumlu. Herhangi bir sıkıntı yok o konuda da :)
Zaten altı bildiğiniz demir. Alıp elle çekince genişliyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: andjustice4all
Takım olarak almayı planlarken bu gün bunu görmem çok iyi oldu :) Bir çoğu var, olmayanları yakın zamanda sipariş edip takımı tamamlıyorum, gereksiz masraftan kurtardığınız için teşekkür ederim...
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
Bunu almayı planlıyorum ama 60'' pounds dediği kaç nm oluyor bilgi bulamadım, bu konu hakkında yardımcı olabilir misiniz? Ona göre 600'' mü alsam diyorum... Bisikletin her parçasında kullanmak için hangisi daha uygun? yada başka öneriniz olur mu?

Buldum; 600'' olan 70nm imiş
 
@Savaş Uzun

60" pound - 6.7nm'ye denk geliyor.
Bisikletinizdeki parçalara bakın. Genelde çoğu parça 5nm civarı bir tork istiyor. Bunlar en hassas parçalar ve doğru torkta sıkılması gerekiyor. Daha yüksek tork isteyen, mesela 40nm isteyen ruble o kadar da hassas değil. 30 da sıksanız sorun yok 50 de.
O nedenle 600 olanı fazla gereksiz olur. En azından bisiklet için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Savaş Uzun
@Gökhan Toros
Çok teşekkür ederim bilgi için :)...
 
@Savaş Uzun

Şunu kullanıyorum, gayet yeterli :)
(link)

Fiyatı da oldukça uygun ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Savaş Uzun
Topeak olanı ben de kullanıyorum gayet güzel ve kullanışlı, tavsiye ederim.
 
Ayrıca decathlonda 110 tlye bakım seti var içinde yok yok :D
 
@Çağrı Soylu yok abi 14 tane alet var içinde.Ruble anahtarı,alyanlarigöbek anahtarı,zincir sökme aparatı filan :D
 
  • Beğen
Tepkiler: mtbrhnkc
Akort ayarını kendiniz mi yapıyorsunuz gençler :eek:
 
Konu süper sağolasın.
 
Memleket kifayetsiz muhteris bisikletçi dolu. Bir kısmının bisiklet bilgisi sizinkinin belkide onda biri kadar. Bu konuda şanslıyım iyilerini tanıdım. Bir tam revizyon için -ki yılda bir kez yapılması bisikletin ömrü için önerilir- 70-80 tl para isteniyor. iyi bisikletçiyi bulmakda bir ayrı mesele. Bisikleti kullanıcı olarak tamir etmek, revizyondan geçirmek ayrı bir el becerisi,sabır ve teknik bilgi gerektiriyor. Bu alet edevat ilk planda pahalı görülebilir ama bir süre sonra bu işlerde beceri kesbedip işi büyütmeye kadar götürüleceği ihtimalini de düşünürsek çokda pahalı durmuyor.
 
hiç biri gerekli değil bisikletinize acayip şeyler sürmekten kaçının tazik kesinlikle vurmayın eğer nasıl tazik vurulmasını bilmiyorsanız maşa iyi çalışsın diye makina yağı sür diyenler zincire würth sıkın derler sakın würth balatalardan başka birşeye sıkılmaz oda bisikletten balataları sökün karton üzerşinde zaten bunun gibi şeylere dikkat edilirse senede 1 defa bakım bisiklete yapılır öyle senelik bakımıda kimse evde balkonda yapamaz zaten genel bakımdan kaçamassnız orta bisiklette 75 üst seviyede 200 lira bayılmak şart
 
Malum ilk bahar geldi mart ayına girdik bisikletlerimizi yavaş yavaş çıkartıyoruz artık ve onlarında bakım vakitleri geldi bu konuda aklıma takılan sorulardan bahsedeceğim sizlere..
Bu kış bisikletim bir kaç hafta dışarıda kaldı (Yarısının üstü kapalı yarısının üstü açıktı) ve biraz yağmur yedi maalesef..
Bu sebeple sıkı bir bakım yapmam gerekiyor öncelikle benim kendi gerekli gördüğüm eksikliklerden bahsedeyim..
1) Fren tellerim ve fren papuçlarım eskidi papuçlar çok kötü durumda değil ancak değiştirmeyi düşünüyorum çıkanları yedek olacak şekilde muhafaza edeceğim.
2) Vites tellerim her ne kadar görünürde bir sorun teşkil etmemekteyse de ne olur ne olmaz deyip değiştireceğim.
3) Ruble bu konu geçen dönemin sonlarından beri devam etmekte değiştireyim kafam rahat etsin diyerek değiştirmeyi düşünüyorum.
4) Matara ve kafesi uzun zamandır aldım alacağım diyerek erteliyorum zamanı geldi.
5) Tekerlere akord ayarı ve göbek bakımları.
Bu arada öğrenciyim ve hepsini tek seferde yapamayacağım bu yüzden bunu 2 aya yayacağım.
Kendi elimden az çok bu işler geliyor bu yüzden bisikletçiye sadece akord ayarı ve göbeklerin bakımı için gitmeyi düşünüyorum. Malzemeleri kendim internetten temin edeceğim veya civardaki bisikletçilerden.
Birde bisikletimin bazı vidaları paslanmış örneğin matara takma yerinde ki vidanın geçeceği yer ve gidon da ki bir kaç vida bu konuda neler yapmalıyım ?
Bir de zincirim de ufak paslar var bunları komple zincir mi değiştirmeliyim yoksa yağlama veya benzin vs. Gibi maddelerle temizleyip yağlasam yeterli olur mu ?
Bir de bu konu genel bakım için de bir fikir versin isterim diğer forum üyelerine..
Herkese şimdiden teşekkürler..
 
Merhaba Mrblackshadow, bisikletimin her bakımını (dikey akort hariç) kendim yapıyorum, sana yardımcı olmaya çalışayım. Öncelikle eğer mekanik işlere elin yatkınsa bisikletin geri takabileceğini düşündüğün her parçasını sökmeni tavsiye ederim. Sorularına sırasıyla cevap vereyim.

1-2) Fren tellerini sök oksitlenme yoksa kullanmaya devam edebilirsin. Nalburdan yeşil rulman gresi alıp tellerine hafifçe sür, eldiven ile de dağıt. Teller kadar önemli nokta senin fren ve vites tel hortumlarının kullanım süresi. Bu hortumlar eskiyip iç kaplaması aşınmış ise mutlaka değiştirmen gerek. Bunun değişimi basit ama hortum boylarını ayarlaman gerek, bunun için de hortum kesme pensesine ihtiyacın var veya eskilerini götür bisikletçi sana aynı boylarda yenilerini versin.

3)Pedala bastığında zincir atlama yapmıyorsa, dişlerde bariz bir aşınma yoksa öğrenci bütçeni rubleye harcama derim.

4)Bakımla ilgili değil

5)Akort ayarını daha önce yapmadıysan ve akort mantığını bilmiyorsan mutlaka bir bilene teslim et. Göbek mevzusu da önemli, zira göbekleri kapatırken içindeki bilyaları ne fazla ne az tam ayarında sıkıştırmak önemli, bu konuda da işi ehline teslim etmeni öneririm.

Paslanmış vidalarını sök bir nalbura git hepsinin paslanmaz olanlarından al bir daha paslanma sorunun kalmayacaktır.

Zincirini gaz yağına yatırıp güzelce fırçala sonra güzelce bezle silip kurut eğer içine sinmezse bu işlemi tekrarla. Sonrasında Chain-L gibi bir zincir yağı ile zincirini yağla. Zincirin ömrü daha çok uzaması ile alakalı, pas toz çok ileri düzeyde değilse halledilir ama uzayan zincirin değişmesi gerekir, akort için bisikletçiye gittiğinde zincir ölçümünü de yaptırt.

Başka değinmediğin nokta ayna kol ve maşanın furç takımı, buraları da söküp, balata spreyi ile temizleyip yine yeşil gres ile yağlayıp toplaman gerekir. Furç takımı nispeten basit sökülüp takılır, aynakol biraz daha zor sökülür, olmazsa olmaz aletleri de vardır ve bu aletler göbek çeşitine aynakol çeşitine göre değişiklik gösterir.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.
 
Geri