Erkek için kadın bisikleti tercih etmek?

Prestor

Aktif Üye
Kayıt
25 Nisan 2020
Mesaj
189
Tepki
333
Yaş
35
Şehir
Kopenhag
İsim
Kerem
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Orbea
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Arkadaşlar selamlar. Aksilik olmazsa eğer bu ay içerisinde eşimle beraber iş amacıyla danimarkaya yerleşeceğiz. Bu sebeple burada kullandığım şehir bisikletlerini sattım. Şimdi orada ucuz yollu bir şeyler bakıyorum. Şöyle bir durum var ki bu adamlar ve kadınlar o kadar uzun ki kadro boyları erkekler için çoğunlukla 56-58 61'e kadar gidiyor. Benim boy 173 cm. Bu sebeple erkekler için olan kadrolarda kendime uygun makul fiyatlı bir şey bulamadım.

Aşağıdaki ürünü ciddi düşünür oldum. 52 kadro, alüminyum, ön-arka disk fren. önde 44 dişli tek aynakol var. Arkada ise 8li ruble, sora aktarıcı. Bana şehiriçi için çok mantıklı geldi. Öndeki aktarıcıya zincirin sürme derdi yok. Sadece arkayı ayarla devam et. Ama kadro kadın için tasarlanmış. Sizce böyle bir ürün seçmek nasıl olur?

(link)

52 kadro olarak erkekler için bir de aşağıdaki ürün var. Ama bu bisiklette göbekten 7 vites sistemi var. çok alışık olduğum bir vites sistemi değil, biraz daha bisikleti ağırlaştırıyor. Bir de vitesin genel olarak aralığı daha dar tabi. Açıkçası konuyla ilgili yorumlarınızı merak ediyorum. Bisikletler gece gündüz dış atmosferde yağmura vs açık olacak. Göbek vites sistemi sanki daha sağlıklı ama bu sistemlerde de sanırım güç kaybı biraz daha fazla.

(link)

Yorumlarınızı esirgemezseniz çok sevinirim.
 
Scudo

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.408
Tepki
7.001
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
Şehir içi kullanım için göbekten vites daha pratik. Zaten gidince gündelik, çarşı pazar, işe git gel bisikletlerinin hepsinin göbekten vites olduğunu göreceksiniz. Aslında yokuş yoksa göbekten vitese de gerek yok. Kontra frenli çelik bir roadster en hesaplı çözüm olur. Çalınsa "sadakam olsun" deyip bi tane daha alırsınız. Kadın bisikletinin rijiditesi erkek bisikletine göre bir miktar düşük oluyor. Ama o da şehiriçi kullanımda pek umurunuzda olmaz.
 

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.539
Tepki
12.004
Yaş
49
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
Satarken çoğu satıcı öyle ayırsa da kadro yapısını erkek/kadın diye düşünmeyin. Step-over ve low-step (bir de step-through var tabii) diye ayırınca ilk bisikletin kadrosu low-step. "Kadın" modeli diye satıyorlar ama özelliklerine baktığımda low-step ve küçük kadro olması dışında kadınlara özgü bir özelliğini göremedim. Zaten en fazla kadın anatomisine uygun seleyle satarlar, o da değiştirilir.
Şehir bisikletleri için
- Gideceğiniz ülke dahil birçok ülkede daha yaygın kullanılabilmesi açısından kiralık bisikletlerde low-step/step-through yapıları tercih ediliyor. Böylece yaş ve cinsiyet kapsamı çok genişliyor.
- Yaşlılar ya da fiziksel sorunu olan bir çok kişi inip binme kolaylığı nedeniyle low-step/step-through bisiklet tercih ediyor.
- Aynı bisikleti paylaşan çiftler low-step/step-through kadro yapısı tercih ediyor.
- Bazı ünlü modeller sadece low-step/step-through yapısında üretiliyor. Örneğin B'twin Original 520. Oğlumdan eşime kalan bu bisikleti ben de şehir içinde kullanıyorum. Bu bisikletle Avrupa turuna çıkan birini biliyorum, kadın değil.
Sonuçta şehir bisikletinde bu kadro yapısı hiç sorun değil, duruma göre avantajlı da olabilir.

Vites sistemi çok önemli değil aslında ama bana ilkindeki 12-32 rubleli Sora daha cazip geldi. Şehir dümdüz olsa da hafta sonu gezilerinde yokuş olur, çarşı pazar yükü olur. Baştan hazır olması daha iyi.
 

Robinson Crusoe

Daimi Üye
Kayıt
8 Şubat 2020
Mesaj
285
Tepki
838
Yaş
42
Şehir
İstanbul
İsim
Robinson C.
Başlangıç
1989—90
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Diğer
Konuyla ilgili çok bilgim olmadığı için biraz geyik yapacağım müsaadenizle 😁

Küçükken ablamın bisikleti kullanırdım, gayet keyifliydi. Hatta o zaman boyum da şimdiye göre nispeten kısa olduğu için inmesi-binmesi de daha rahat geliyordu. Konuya cahil biri gözüyle olur yani diyorum.

Kopenhag’da bulunmuştum kısa bir süre. Çok fazla dağ tepe yoktu, bisiklet kullanımı için çok ideal. Sabahın köründe sıcaklık sıfır derecelerdeyken koşan, kürek çeken, bisiklete binen, topluca spor yapan insanlar… Şişman kimse görmedim neredeyse herkes fitti.

Harika bir seçim olmuş, umarım her şey gönlünüze göre olur 👍
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Prestor

Suphi3434

Aktif Üye
Kayıt
12 Haziran 2019
Mesaj
146
Tepki
155
Şehir
Elazig
İsim
Suha
Başlangıç
1979—80
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Düşme anında kadın bisikletinden kurtulmak ve dolayısıyla bisikletin sürücüye vereceği hasarın önüne geçmek daha olası o nedenle boyunuza uygun bir kadro bulduysanız tercih edebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Prestor

Burak Uğurlu

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Kasım 2020
Mesaj
1.171
Tepki
4.134
Yaş
42
Şehir
İstanbul
İsim
Burak Uğurlu
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Ben bisikleti kadın erkek bisikleti site ayırmam. Eğer rahat ediyorsanız binersiniz. Misal mtb lerin yeni modellerde çoğu Gidondan sele borusuna doğru bayağı bir eğimli geldiğini görüyorum. 2000 yılına bir adet 2022 model scott yollasak kesin kız bisikleti derlerdi.

Yukarıda da dendiği gibi çok çok sele değişir kullanırsınız. Önemli olan sizin bisiklet üzerinde hakimiyetiniz ve gözünüze nasıl gözüktüğü.
 

dercan

Üye
Kayıt
18 Eylül 2020
Mesaj
96
Tepki
612
Şehir
İstanbul
İsim
Deniz E.
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Hangi şehir olduğunu bilemiyoruz tabi ama Kophenag özelinde gözlediğim şeyler belki işinize yarar;

  • Öncelikle kadın-erkek bisiklet ayrımını aklınızdan çıkarabilirsiniz. Boyunuza göre olması en önemli şey. Ağırlıklı olarak low step kadrolar kullanılıyor.
  • Günlük kullanım için vites seti, ağırlık vs gibi kriterleri unutabilirsiniz. Çok daha önemli başka kriterler var. Ülke dümdüz olduğu için basit bir 3 vites bile işinizi fazlasıyla görür.
  • Tren kullanacağınız zaman bisikleti bisiklet parkına kilitleyip bırakacaksınız. Dolayısıyla çalındığında üzülmeyeceğiniz bir bisiklet olması çok daha önemli. Genel görüntüden daha farklı, sora set vs gibi bisikletler çalınmaya çok daha açık.
  • Mutlaka bagajı olmalı, alışverişleriniz için olmazsa olmaz.
  • Birçok kişi U kilit taşıyor. O yüzden bisikletin ağırlığını falan hiç dert etmeyin. Ayrıca zaten sizi yoracak yokuş neredeyse yok gibi.
  • Bisiklet sepeti de inanılmaz pratik oluyor günlük kullanım için.
  • Bulunduğunuz şehir eğer Kophenag ise, Malmö'ye de bir bakın derim bisiklet için. Orada fiyatlar daha uygun olabiliyor. (3 durak sonra malmö zaten)
  • Bence hidrolik disk gibi şeylere günlük kullanım için hiç bulaşmayın. En küçük bir tamir işi için istenen paraları duyduğunuzda bisikleti bırakıp yenisini almak isteyebilirsiniz :) Bisiklet ne kadar kendinizin halledebileceği basitlikte olursa o kadar iyi.
  • Etrafta havalı bisikletler görebilirsiniz ancak onların tamamı evlerin içerisinde saklanan ve sadece hafta sonları çıkarılan bisikletler. Ancak Kophenag özelinde değil evde bisiklet tutmak, içine sığışabileceğiniz bir oda bile bulmak bazen çok büyük bir mesele haline gelebiliyor. Eğer aklınızda bir de yol bisikleti almak varsa düzeninizi kurmadan o işe girmeyin derim.
 

Prestor

Aktif Üye
Kayıt
25 Nisan 2020
Mesaj
189
Tepki
333
Yaş
35
Şehir
Kopenhag
İsim
Kerem
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Orbea
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Hangi şehir olduğunu bilemiyoruz tabi ama Kophenag özelinde gözlediğim şeyler belki işinize yarar;

  • Öncelikle kadın-erkek bisiklet ayrımını aklınızdan çıkarabilirsiniz. Boyunuza göre olması en önemli şey. Ağırlıklı olarak low step kadrolar kullanılıyor.
  • Günlük kullanım için vites seti, ağırlık vs gibi kriterleri unutabilirsiniz. Çok daha önemli başka kriterler var. Ülke dümdüz olduğu için basit bir 3 vites bile işinizi fazlasıyla görür.
  • Tren kullanacağınız zaman bisikleti bisiklet parkına kilitleyip bırakacaksınız. Dolayısıyla çalındığında üzülmeyeceğiniz bir bisiklet olması çok daha önemli. Genel görüntüden daha farklı, sora set vs gibi bisikletler çalınmaya çok daha açık.
  • Mutlaka bagajı olmalı, alışverişleriniz için olmazsa olmaz.
  • Birçok kişi U kilit taşıyor. O yüzden bisikletin ağırlığını falan hiç dert etmeyin. Ayrıca zaten sizi yoracak yokuş neredeyse yok gibi.
  • Bisiklet sepeti de inanılmaz pratik oluyor günlük kullanım için.
  • Bulunduğunuz şehir eğer Kophenag ise, Malmö'ye de bir bakın derim bisiklet için. Orada fiyatlar daha uygun olabiliyor. (3 durak sonra malmö zaten)
  • Bence hidrolik disk gibi şeylere günlük kullanım için hiç bulaşmayın. En küçük bir tamir işi için istenen paraları duyduğunuzda bisikleti bırakıp yenisini almak isteyebilirsiniz :) Bisiklet ne kadar kendinizin halledebileceği basitlikte olursa o kadar iyi.
  • Etrafta havalı bisikletler görebilirsiniz ancak onların tamamı evlerin içerisinde saklanan ve sadece hafta sonları çıkarılan bisikletler. Ancak Kophenag özelinde değil evde bisiklet tutmak, içine sığışabileceğiniz bir oda bile bulmak bazen çok büyük bir mesele haline gelebiliyor. Eğer aklınızda bir de yol bisikleti almak varsa düzeninizi kurmadan o işe girmeyin derim.
O kadar güzel bilgilendirici yorumlar geldiki hayret etmedim desem yeridir. Hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum.

Öncelikle kalacağımız şehir Kopenhag. Bizde internette gördüğümüz kadarıyla iyi bisikletlerin çalınma potansiyeli çok yüksek. Trekler vs falan var tabi ama SCO markası gördüğüm kadarıyla oradaki en ucuz marka, o açıdan bu bisikletin çalınma ihtimali daha düşük olur diye düşündüm. Aşağıda 1700 kron civarına bir ürün daha var ama, bunun üzerine yaklaşık 200 kronda çamurluk ekleyince fiyatı 1900 oluyor. Fiyatını da geçince kadro boyu 57 cm, benim boyum 173 cm bana uymuyor gibi.

(link)

Ev ile iş arası mesafem 24 km. Buradan kendi yol bisikletimi (Peugeot r14) götürmeyi düşünüyorum. Bu düşündüğüm SCO marka bisikleti şehir içinde kullanacağım gibi açıkçası işe gitmek için de kullanabilir miyim acaba diye düşünmüyor değilim. Mesafe 24 km olunca açıkçası sora set, alüminyum kadro güzel gözüktü.

Disk fren meraklısı değilim ama maalesef bu versiyonun v frenlisini bulamadım. Elimden vites - fren ayarıdır, pabuç, kablo değişmedir, zincir söküp temizleme gibi işler geliyor. Mekanik disk fren de herhâlde halledilir diye düşündüm.

Bisiklet için malmöye bakmak açıkçası hiç aklıma gelmemişti. Biraz o konuyu da araştıracağım.

Orada yaşayan bayan bir arkadaşımız var, bisikletini tam bilmemekle beraber 3 vites çelik kadro birşey olduğunu söyledi. Bazen çok yorucu olduğu söyledi. O yüzden bir tık en azından alüminyum olsun, aktarıcısı bir tık düzgün olsun diye ilk yazdığım bisikleti düşünmüştüm. Heralde bu markayı da çalmakla uğraşmazlar diye düşünüyorum ama siz de yazınca bilemedim şimdi :)

Bagaj kitleri ayrıa yrı satıldığı için onları ayrıca alacağım. Açıkçası öne değil de, sadece arkaya bagaj ve üstüne sepet düşündüm.

Ev konusunda ilk 3 ay şirketin kiraladığı bahsettiğiniz gibi ufakcık tefecik bir evde oturacağız. Sonrasında daha geniş bir eve geçme planımız var ama. Forumdaşların yolu düşerse muhakkak beklerim :)
Satarken çoğu satıcı öyle ayırsa da kadro yapısını erkek/kadın diye düşünmeyin. Step-over ve low-step (bir de step-through var tabii) diye ayırınca ilk bisikletin kadrosu low-step. "Kadın" modeli diye satıyorlar ama özelliklerine baktığımda low-step ve küçük kadro olması dışında kadınlara özgü bir özelliğini göremedim. Zaten en fazla kadın anatomisine uygun seleyle satarlar, o da değiştirilir.
Şehir bisikletleri için
- Gideceğiniz ülke dahil birçok ülkede daha yaygın kullanılabilmesi açısından kiralık bisikletlerde low-step/step-through yapıları tercih ediliyor. Böylece yaş ve cinsiyet kapsamı çok genişliyor.
- Yaşlılar ya da fiziksel sorunu olan bir çok kişi inip binme kolaylığı nedeniyle low-step/step-through bisiklet tercih ediyor.
- Aynı bisikleti paylaşan çiftler low-step/step-through kadro yapısı tercih ediyor.
- Bazı ünlü modeller sadece low-step/step-through yapısında üretiliyor. Örneğin B'twin Original 520. Oğlumdan eşime kalan bu bisikleti ben de şehir içinde kullanıyorum. Bu bisikletle Avrupa turuna çıkan birini biliyorum, kadın değil.
Sonuçta şehir bisikletinde bu kadro yapısı hiç sorun değil, duruma göre avantajlı da olabilir.

Vites sistemi çok önemli değil aslında ama bana ilkindeki 12-32 rubleli Sora daha cazip geldi. Şehir dümdüz olsa da hafta sonu gezilerinde yokuş olur, çarşı pazar yükü olur. Baştan hazır olması daha iyi.
Yorumlarınız için çok teşekkür ederim hocam. İlk sorumun çok boş bir soru olduğunu anlamış oldum. Boyum neye yetiyorsa onu alacağım :)

Açıkçası 1x8 sora set çok hoşuma gitti. Önde aktarıcı derdi yok. Çok büyük bir yokuş olmadığı için 44/32 oran gayet yeterli duruyor. 44/12 oran bile şehiriçi için güzel hız yapar. Göbekten vites sanki uygulamada daha mantıklı gibi ama standart vites sistemine alışık olduğumdan bakımını ayarını rahat yaparım, daha hafif, enerji kaybı daha düşük diye gönlüm ona kayıyor.
Konuyla ilgili çok bilgim olmadığı için biraz geyik yağacağım müsaadenizle 😁

Küçükken ablamın bisikleti kullanırdım, gayet keyifliydi. Hatta o zaman boyum da şimdiye göre nispeten kısa olduğu için inmesi-binmesi de daha rahat geliyordu. Konuya cahil biri gözüyle olur yani diyorum.

Kopenhag’da bulunmuştum kısa bir süre. Çok fazla dağ tepe yoktu, bisiklet kullanımı için çok ideal. Sabahın köründe sıcaklık sıfır derecelerdeyken koşan, kürek çeken, bisiklete binen, topluca spor yapan insanlar… Şişman kimse görmedim neredeyse herkes fitti.

Harika bir seçim olmuş, umarım her şey gönlünüze göre olur 👍
Ben de açıkçası bisiklete şu pandemiyle beraber başladım. Çok da sardı beni.
İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Olurda yolunuz düşerse tüm forumdaşları beklerim :)
 
Son düzenleme:

can onur

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2012
Mesaj
1.052
Tepki
3.289
Yaş
49
Şehir
Ankara
İsim
Can Onur
Başlangıç
1982—83
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Dostum, burada 8 dakikada bir, bir bisiklet çalınıyor. Yani her yer bisiklet. Burada her boyda, her kiloda insan var ve istediğin ölçülerde, ugun fiyatlara bisiklet bulabilirsin. Bisikletin varsa uçakla getirmeni öneririm. 600 tl masraf yaparsın ama kendi bisikletini kullanırsın. Uçaktan iner inmez ulaşımın da hazır olur. Taksiye binip merkeze vereceğin parayla direkt bisikletinle evine gidersin. Buraya gelmeden bisiklet alma. Görerek al.
Bu arada, vites kullanmıyorsun. Düz ülke... Single speed al yoksa rubledeki tek dişli boş yere eskiyor. Hatta single speed ve kontrapedal en uygunu. Hub göbeklilerden de alabilirsin. 3 ve 7 vitesli modelleri var ama gerek yok. Çünkü yokuş yok.
 

Prestor

Aktif Üye
Kayıt
25 Nisan 2020
Mesaj
189
Tepki
333
Yaş
35
Şehir
Kopenhag
İsim
Kerem
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Orbea
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Dostum, burada 8 dakikada bir, bir bisiklet çalınıyor. Yani her yer bisiklet. Burada her boyda, her kiloda insan var ve istediğin ölçülerde, ugun fiyatlara bisiklet bulabilirsin. Bisikletin varsa uçakla getirmeni öneririm. 600 tl masraf yaparsın ama kendi bisikletini kullanırsın. Uçaktan iner inmez ulaşımın da hazır olur. Taksiye binip merkeze vereceğin parayla direkt bisikletinle evine gidersin. Buraya gelmeden bisiklet alma. Görerek al.
Bu arada, vites kullanmıyorsun. Düz ülke... Single speed al yoksa rubledeki tek dişli boş yere eskiyor. Hatta single speed ve kontrapedal en uygunu. Hub göbeklilerden de alabilirsin. 3 ve 7 vitesli modelleri var ama gerek yok. Çünkü yokuş yok.
Hocam sanırım kopenhag da yaşıyorsunuz. Açıkçası kendi yol bisikletimi zaten getireceğim, haftasonu turlarında vs kullanmak için. Hatta trainerimi dahi getirmeyi düşünüyorum.

Şehirde kullanılacak bisikleti açıkçası işe gidip-gelmek için de düşünüyoruz. O yüzden 8 vites yine mantıklı diye düşündüm. Sizce ilk düşündüğüm, 2250 kron olan bisiklet çalınabilecek bir bisiklet gözüyle mi bakılır? SCO sanırım marka değeri olarak da çok çalınma potansiyeli yok gibi düşünmüştüm.

Son olarak ev-iş arası 24km ve bu mesafede %9'a varan, kısa mesafede olsa yokuşlar var. Single speed ile zaten olmaz da, ilk düşündüğüm bisikletle de olur mu ondan da çok emin değilim :)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin

can onur

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2012
Mesaj
1.052
Tepki
3.289
Yaş
49
Şehir
Ankara
İsim
Can Onur
Başlangıç
1982—83
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Hocam sanırım kopenhag da yaşıyorsunuz. Açıkçası kendi yol bisikletimi zaten getireceğim, haftasonu turlarında vs kullanmak için. Hatta trainerimi dahi getirmeyi düşünüyorum.

Şehirde kullanılacak bisikleti açıkçası işe gidip-gelmek için de düşünüyoruz. O yüzden 8 vites yine mantıklı diye düşündüm. Sizce ilk düşündüğüm, 2250 kron olan bisiklet çalınabilecek bir bisiklet gözüyle mi bakılır? SCO sanırım marka değeri olarak da çok çalınma potansiyeli yok gibi düşünmüştüm.
Evet, Kopenhag'dayım. Buranın sıfır fiyatlarına kıyasla 2250 dkk, 2500 dkk uygun (4500-5000 TL )ama o sekiz dişlinin biri dışında hiçbiri işinize yaramayacaktır. Ben TR'den getirdiğim bisikletimin genelde dördüncü ruble dişlisini kullanıyorum. Diğerlerini de dişliler düzgün eskisinler diye kullanmaya çalışıyorum ama rüzgar izin vermiyor. Bu yüzden de fixie aldım burada. Vites bir tek rüzgarlı havalarda işe yarayacaktır. Şehirde işe gidiş gelişlerde önerim fixie ya da single speed. Ayak frenli (Türkiye'de kontrafren deriz) single speed'ler çok daha kullanışlı. O kadar düz ve güvenli ki elinde telefonla mesaj yazarken ayakla hız kesebiliyorsun.
Evet, Kopenhag'dayım. Buranın sıfır fiyatlarına kıyasla 2250 dkk, 2500 dkk uygun (4500-5000 TL )ama o sekiz dişlinin biri dışında hiçbiri işinize yaramayacaktır. Ben TR'den getirdiğim bisikletimin genelde dördüncü ruble dişlisini kullanıyorum. Diğerlerini de dişliler düzgün eskisinler diye kullanmaya çalışıyorum ama rüzgar izin vermiyor. Bu yüzden de fixie aldım burada. Vites bir tek rüzgarlı havalarda işe yarayacaktır. Şehirde işe gidiş gelişlerde önerim fixie ya da single speed. Ayak frenli (Türkiye'de kontrafren deriz) single speed'ler çok daha kullanışlı. O kadar düz ve güvenli ki elinde telefonla mesaj yazarken ayakla hız kesebiliyorsun.
Burada çalınma şöyle de olabiliyor. Adam geliyor, neye ihtiyacı var? 28" arka teker... Du' bakiim kimde varmış? Aha, orada... QR'dan söküp alıyor :) Her bisikletin çalınma ihtimali var yani. Şunun sele borusu kaçmış la? 27,2... Tamam la bu da işimi görür... Şeklinde de oluyor. Önü de alayım da neme lazım, lastik patlarsa takarım ya... Gidon da fena değilmiş ama kim sökecek bu soğukta :) Güzelim bisikletlerin canına okuyup bırakıyorlar ortada. Sonra sahibi de almıyor ya da başkasından alıyor :) Sokaklarda, caddelerde kemirilmiş bisikletler var. Orman yolundan çok güzel bir trek kadro buldum, arka aktarıcı Deore, sağlam... Çalmışlar, sonra da ormana atmışlar. Dikakt et yine de.
 
Son düzenleme:

Prestor

Aktif Üye
Kayıt
25 Nisan 2020
Mesaj
189
Tepki
333
Yaş
35
Şehir
Kopenhag
İsim
Kerem
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Orbea
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@can onur

Açıkçası refah seviyesi şöyle yüksek, mutluluk endeksi 1. sırada denilen bir ülkenin başkentinde, bu kadar hırsızlık olması akıl alır gibi değil. Cidden çok yazık. Hele ki kadroyu bırakıp jantları almak vs nedir yahu, tam yamyamlık
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin

can onur

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2012
Mesaj
1.052
Tepki
3.289
Yaş
49
Şehir
Ankara
İsim
Can Onur
Başlangıç
1982—83
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@can onur

Açıkçası refah seviyesi şöyle yüksek, mutluluk endeksi 1. sırada denilen bir ülkenin başkentinde, bu kadar hırsızlık olması akıl alır gibi değil. Cidden çok yazık. Hele ki kadroyu bırakıp jantları almak vs nedir yahu, tam yamyamlık
Bisiklet restore ettiğim için bu manzaraları görünce üzülüyorum. Türlü türlü insan var. Dikkat etmek lazım
 

umutcelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Haziran 2016
Mesaj
1.511
Tepki
8.091
Şehir
Amsterdam
Bisiklet
Trek
Merhaba,

Farkli kadrolarda bir suru sehir bisikleti kullandim, rahatlikla soylebilirim ki kadinlar icin yapilan kadrolar cok daha pratik. Video bulamadigim icin soz ile tarif etmeye calisacagim, tek eliniz dolu iken ( market torbalari vs ) diger elle gidona tutunup pedala basip bisikleti hareket ettirdikten sonra binmek mumkun ( anlasilmaz oldu ama video bulursam guncellerim ). Eger arkaya cocuk koltugu vs. eklerseniz zaten cocuk varken binmek orta demiri olan bisiklet icin ayri dert. Dalginlikla cocuga tekmeyi yapistiran cok var.
Bunun disindaki tercih nedenlerine gelirsek bisikleti yaz kisin yogun olarak kullanacaginizi ve disari birakacaginizi varsayimiyla mumkun oldugunca az bakim isteyen bir bisiklete ihtiyaciniz var. Gobekten vites hem bakim hem de temizlik acisindan cok daha faydali, hatta zinciri tamamen kapali ya da carbon belt ( maliyeti yuksek ) en iyi secim. Gunluk kiyafetler ile kullanirsaniz pantalon pacalarinin kirlenmesini de engeller bu. Performans kaybi sehir ici kullanimlar da pek farketmeyecektir diye dusunuyorum. Hem yol hem de sehir bisikleti ile ise gidip geldim yillarca ortalama hizim arasinda 3 km civari fark vardi.
Frenler icin ise islak ve soguk havayi goz onune alarak roller, disk ya da kontra pedal fren tercih etmek mantikli.

Sorduklarinizin disinda sehir bisikleti alirken tercih kriterleri konusunda nacizane tavsiyem on tarafta canta, torba vs. tasimak icin sepet ve bunlari sepete koydugunuzda gidonu sabit tutmasi icin gidon kilidi, kisa sureli parklarda kullanisli olan arka tekerlek kilidine sahip olan bir model tercih etmeniz olur. Hava kosullarini goz onune alirsak on gobekte dinamo ve buna bagli isik sistemi de gayet kullanisli olur.

Ozetle size bunun gibi bir sey lazim. Gazelle pahalidir fakat abartmadan soyluyorum, rutin bakim ve parca degisimleri ( lastik, zincir vs. ) 20 sene kullanilir.

(link)
 

can onur

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2012
Mesaj
1.052
Tepki
3.289
Yaş
49
Şehir
Ankara
İsim
Can Onur
Başlangıç
1982—83
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Paris'te sokakta bırakılacak bisikletleri korumak için güzel bir çözüm üretmişler ama ücret tuzlu (aylık 75€). Kopenhag'da yok mudur biraz daha basit ama daha ucuz benzeri?





Benzer park yerleri var, apartmanların özel kapalı park yerleri var, kapalı otoparklarda bisiklet park yerleri var. Sürgülü, raylı, çift katlı bir sistem. Rayı çekmece çeker gibi çekip bisikleti yerleştiriyorsunuz. Apartmanların ve iş yerlerinin park yerlerinden ziyade halka açık yerlerde hırsızlık oluyormuş. Başımıza gelmesin diye önlemler alıyoruz. Ama şu da var, 75 €'ya 4-5 tane ikinci el bisiklet alınabilir. Bedava bile verenler oluyor. Burada parklara ne kadar ödeniyor bilmiyorum ama henüz park yerine para ödemedim.
 

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.539
Tepki
12.004
Yaş
49
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
Benzer park yerleri var, apartmanların özel kapalı park yerleri var, kapalı otoparklarda bisiklet park yerleri var. Sürgülü, raylı, çift katlı bir sistem. Rayı çekmece çeker gibi çekip bisikleti yerleştiriyorsunuz. Apartmanların ve iş yerlerinin park yerlerinden ziyade halka açık yerlerde hırsızlık oluyormuş. Başımıza gelmesin diye önlemler alıyoruz. Ama şu da var, 75 €'ya 4-5 tane ikinci el bisiklet alınabilir. Bedava bile verenler oluyor. Burada parklara ne kadar ödeniyor bilmiyorum ama henüz park yerine para ödemedim.
Raylı, katlı, toplu çözümleri biliyorum. Onların da mutlaka kamera v.b. ile güvenliği sağlanmıştır ama ben evin/iş yerinin sokağında ya da çok yakında, bisiklet üzerinden parça da çalınamayacak kapalı, müstakil çözümleri merak ettim.
 

can onur

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2012
Mesaj
1.052
Tepki
3.289
Yaş
49
Şehir
Ankara
İsim
Can Onur
Başlangıç
1982—83
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Raylı, katlı, toplu çözümleri biliyorum. Onların da mutlaka kamera v.b. ile güvenliği sağlanmıştır ama ben evin/iş yerinin sokağında ya da çok yakında, bisiklet üzerinden parça da çalınamayacak kapalı, müstakil çözümleri merak ettim.
O Fransa'daki kapalı park yerlerine benzeyen kabinlerden gördüm. Merak edip ücretini öğrenmedim ama denk gelirse öğrenir, yazarım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat