Scudo Sports

Erdoğanlar Bisiklet

Bu anlayış kapasitesiyle bu yaşa yine iyi gelmişsin ya valla... @Semih Cavdar'ın bu dediğine "şaka mısın?" demek... Yazılandan alakasız anlamlar çıkarıyorsun. Dur tahmin edeyim, ilkokulu yarım bırakmak zorunda kaldın?
Mesaj yazmış olmak için yazıyorlar. Geçen birisi disk frenler ötüyor ne yapmalıyım diye sormuş, bunun gibi biriside çıkmış balata ve papuçları yağla yazmış. bilgisi olmadan fikir sahibi olanlardan bir arkadaş işte. :)
 
Scudo
@Spartiat
Barış bey; konu ile alakalı mesajlarını az önce okudum. (bugun bir müşterimin bilgisi doğrultusunda.) Sipariş geldiğinde herkes gibi sizde telefonla destek alsaydınız inanın şu an ürünü monte etmiştiniz :)

Arkadaşlar yoğunluktan 68mm-70mm olanları karıştırmıştır. Burada çalışan arkadaşların hatası var kabul ediyorum ancak size aşağıda ilettiğim ekran görüntüsünü incelemenizi istiyorum. Satın aldığınız platformda ürün talebini "İADE&GERİ ÖDEME" olarak açmışsınız. Resmin sağ üst köşesinde görebilirsiniz.
Yani ürün tarafımıza ulaştığında platform sadece tek bir seçenek sunuyor. Bizde doğal olarak para iadenizi yapıyoruz.
Biz tarafta bir hata olmuş ancak siz tarafta da aynı şekilde bir hata olmuş. Biz tarafta yapılan hata altında bir mana aramak bence yanlış. Günde 150-200 tane kargo çıkıyor. Bu tip hatalar olabiliyor insalık hali.

Sizde her müşterimiz gibi telefon, e-mail, HB destek, HB soru, n11 soru, gg soru vb yollar ile bize ulaşabilirsiniz. Zira bu saatte bile soruları cevaplıyorum:)
Sadece bu konuyu takip eden bisiklet severlerin konuyu doğru olarak yorumlamaları adına aşağıdaki resmi paylaşıyorum.

Ekran Resmi 2022-05-30 22.49.04.png

Firmamız fiyatlar konusunda düşündüğünüz gibi bir politika izlemez. TÜRKİYE de Shimano fiyatlarında çoğu üründe en iyi fiyatları veriyoruz.
Ürünün fiyatlarını Shimano yükseltse bile biz yine en iyi fiyat politikası uygularız.

İstediğiniz ürün stokda 192 tane var.
Eğer ihtiyacınız var ise HB ye ödediğiniz tutarı yarın havale yapın ürünü sevk edeyim.
1 tane ürün zararına satılsa veya kar edilmese tarafımızca bir sorun teşkil etmez.

Ancak lütfen rica ediyorum mail veya telefonla ulaşın :)

Bilgileri aşağıda iletiyorum.

TEL: 0312 4419080
Mail: info@erdoganlarbisiklet.com
 
@Spartiat
Barış bey; konu ile alakalı mesajlarını az önce okudum. (bugun bir müşterimin bilgisi doğrultusunda.) Sipariş geldiğinde herkes gibi sizde telefonla destek alsaydınız inanın şu an ürünü monte etmiştiniz :)

Arkadaşlar yoğunluktan 68mm-70mm olanları karıştırmıştır. Burada çalışan arkadaşların hatası var kabul ediyorum ancak size aşağıda ilettiğim ekran görüntüsünü incelemenizi istiyorum. Satın aldığınız platformda ürün talebini "İADE&GERİ ÖDEME" olarak açmışsınız. Resmin sağ üst köşesinde görebilirsiniz.
Yani ürün tarafımıza ulaştığında platform sadece tek bir seçenek sunuyor. Bizde doğal olarak para iadenizi yapıyoruz.
Biz tarafta bir hata olmuş ancak siz tarafta da aynı şekilde bir hata olmuş. Biz tarafta yapılan hata altında bir mana aramak bence yanlış. Günde 150-200 tane kargo çıkıyor. Bu tip hatalar olabiliyor insalık hali.

Sizde her müşterimiz gibi telefon, e-mail, HB destek, HB soru, n11 soru, gg soru vb yollar ile bize ulaşabilirsiniz. Zira bu saatte bile soruları cevaplıyorum:)
Sadece bu konuyu takip eden bisiklet severlerin konuyu doğru olarak yorumlamaları adına aşağıdaki resmi paylaşıyorum.

288947 dosyayı görüntüle

Firmamız fiyatlar konusunda düşündüğünüz gibi bir politika izlemez. TÜRKİYE de Shimano fiyatlarında çoğu üründe en iyi fiyatları veriyoruz.
Ürünün fiyatlarını Shimano yükseltse bile biz yine en iyi fiyat politikası uygularız.

İstediğiniz ürün stokda 192 tane var.
Eğer ihtiyacınız var ise HB ye ödediğiniz tutarı yarın havale yapın ürünü sevk edeyim.
1 tane ürün zararına satılsa veya kar edilmese tarafımızca bir sorun teşkil etmez.

Ancak lütfen rica ediyorum mail veya telefonla ulaşın :)

Bilgileri aşağıda iletiyorum.

TEL: 0312 4419080
Mail: info@erdoganlarbisiklet.com

İlginize teşekkürler. En azından geç de olsa bir cevap aldığıma ve konunun fiyat artışıyla ilgili olmadığına sevindim.

Müsaadenizle ben de "Sadece bu konuyu takip eden bisiklet severlerin konuyu doğru olarak yorumlamaları adına aşağıdaki resmi paylaşıyorum." mesajınızdaki altı çizili kısma istinaden, konuyu yanlış aktarmadığımı göstermek için aşağıdaki bilgileri vereyim:

HepsiBurada'da ürünü değiştirmek için uygulanabilecek adımlar aşağıdaki gibi:

Örneğin aynı siparişte sizden aldığım diğer ürünü değiştirmeyi deneyelim:
unknown.png


İsteğim "değişim" olduğu için, diğer seçenekler uymadığından yukarıdan "Talep oluştur"u seçiyorum. Değişim talebi yapacağım.

Bu seçenekler çıkıyor:

unknown.png


Burada bir servisiniz olup rapor düzenletemeyeceğime göre yukarıdaki ekranda kırmızı seçeneği değil, mavi seçeneği seçiyorum: "İade veya ürün değişimi yapmak için buradan talep oluşturabilirsiniz" seçeneğindeki "buradan"a tıklıyorum ve bu sayfaya ulaşıyorum:

unknown.png


Gördüğünüz gibi tek konu "İade nedeni". Başka bir çare olmadığı için "yanlış ürün geldi" seçeneğini işaretleyip diğer bütün değişim taleplerimde olduğu gibi Açıklama kısmına talebimi yazıyorum. Boşuna yazdırmıyorlarsa bu talep paylaştığınız ekran görüntüsünün alt kısmında görünüyor olmalı:

unknown.png


Bu şekilde yazdığımda diğer firmalar iade talebini reddediyor ve birkaç gün sonra doğru ürün elime geçiyor.

Hepsiburada'nın arabiriminde düzgün bir değişim seçeneği sunmayı başaramamış olması benim kabahatim değil. Sipariş verilenin yerine kullanılması hiçbir şekilde mümkün olmayan bir ürünün gönderilmiş olması da öyle. Bu nedenle buraya kadar bir hatam olduğunu kabul etmiyorum. Şimdi iletişim yollarına bakalım:

HepsiBurada'dan sormayı seçenekler arasında sunmuşsunuz, ancak öyle bir seçenek yok, çünkü firmanız o kısımda listelenmiyor:

unknown.png

Dolayısıyla oradan soramamış olmak da benim hatam değil.

HB destekten bir yere varmanın imkansızlığını da sanırım deneyimlememişsiniz :) HB ile iletişimde gerçekten işe yarayan tek seçenek "HepsiBurada Ayşenur" twitter hesabı. Onun çözüm yöntemi ise iade başlatıp hediye çeki vermek. Ben ise doğru göbeği istiyorum.

Geriye kalan iletişim yollarından telefon seçeneğini bilerek kullanmıyorum, çünkü söz uçar, yazı kalır. Sorunun ne olduğunu anlatmak, karşı tarafın not almayıp unutması ihtimali ve bir kaydı olmaması nedeniyle işlevsel değil.

Kalan yollardan ise burada da belirttiğim gibi önceden çok hızlı cevap aldığımdan bu hesabı oldukça aktif olarak kullandığınızı düşünerek buradan yazdım. Hatta dönüp bu, bu ve hatta bu mesajları tekrar okursanız "Firmamız fiyatlar konusunda düşündüğünüz gibi bir politika izlemez." cümlenizdeki gibi düşünmediğimi, size ne kadar güvendiğimi, olumsuz bir sonuç beklemediğini ve sonucun bende hayal kırıklığına yol açtığını görebilirsiniz.

Şimdi ne olacak? Güncel fiyatlarla almak istemediğimden göbek değişimini başka bahara erteledim, önce forumdan bir arkadaşımızın önerisini deneyeceğim.

Şu anda Erdoğanlar'a nasıl bakıyorum? Bir can sıkıntısı oldu, geçti gitti. Hala sitenizdeki sepetim ve platformlardaki sepetlerim mağazalarınızdan ürünlerle dolu. Hala bu forumdaki ya da başka platformlardaki bütün malzeme linklerini sitenizden veriyorum. Son birkaç günde paylaştığım mesajlara bakarak bile görebilirsiniz. Sadece "ne aldıysan o gelir" güven listemde biraz gerilediniz. Çok mu önemli? Aslında değil, ne sizin, ne benim için. Benim için neler neler görmüşken bunun lafı bile olmaz.

Diğer yandan, mesajım ve sonrasında başkaları tarafından yazılan mesajlarda olumsuz bir görüntü ortaya çıktığını görüyorum ve bu konudaki rahatsızlığınıza hak veriyorum.
Ancak şu anda düzeltme seçeneği sunsanız bile o seçenek sunuluncaya kadar olay yukarıda detaylandırdığım gibi benden kaynaklı olmayan sebeplerden benim maddi zarara uğramama yol açtı. Bu yüzden herhangi bir suçum yokken, aslında ulaşmak bile gerekmemeliyken ürünün yanlış gelmesinden başlayıp değişimin başarılamamasına varan olumsuzluk sürecinde serzenişte bulunmuş olmama hak verin. Cevap vermiş olmanız bile benim için değerli.

İlginiz için tekrar teşekkür ederim.
 
@Spartiat
Barış bey; konu ile alakalı detaylı anlatımınız için teşekkürler;

Ancak HB platformunda ürün değişimi (ayakkabı numarası veya kıyafet bedeni vb) açıp bize ürün gönderen birçok müşteri var. Arayüzde yaşadığınız sorunu yine HB canlı destek size çözecektir.

HB destek bu konuda oldukça hızlı çalışıyor. Birçok kere deneyimledim. Ayrıca tekrar yazıyorum TELEFONLA veya MAİL ile ulaşırsanız bu tip sizce "can sıkıntısı" olan durumlar ile karşılaşmazsınız.

Bu konudaya cevap yazmamdaki tek sebep insanların firmamız hakkında yanlış düşünmelerini engellemek. Konuyu insanların tek taraflı okuması her bireyde farklı düşünceler yaratabilir. Yukardaki mesajlarda gördüğünüz gibi.

Ürünü "iade" olarak sevk etmişsiniz ve muhasebe rutin bir işlem olan iadeyi onaylamış. Sizden HB üzerinden talep bu şekilde gelince böyle bir adım izlenmiş.

Forum ayda 1-2 kere girebildiğim bir platform. Buradan yazdığınız konununda benim tarafıma ulaşması gördüğünüz gibi süre alıyor.
HB veya biz tarafta yaşadığınız "sizden kaynaklanmayan" sebeplerden dolayı maddi bir zararınız var ise bununla ilgili destek vermek için çözüm sundum.
Ancak kabul etmediğinizi görüyorum.
Sanıyorum amacınız maddi kaygılardan ziyade yaşadığınız süreci forum ile paylaşmaktan ibaret.
Çünkü paylaştıklarınız altında olumsuz başka bir düşünce olduğunu düşünmek istemiyorum.

iyi forumlar dilerim
Mehmet Y.
 
Son düzenleme:
@Spartiat
Barış bey; konu ile alakalı detaylı anlatımınız için teşekkürler;

Ancak HB platformunda ürün değişimi (ayakkabı numarası veya kıyafet bedeni vb) açıp bize ürün gönderen birçok müşteri var. Arayüzde yaşadığınız sorunu yine HB canlı destek size çözecektir.

HB destek bu konuda oldukça hızlı çalışıyor. Birçok kere deneyimledim. Ayrıca tekrar yazıyorum TELEFONLA veya MAİL ile ulaşırsanız bu tip sizce "can sıkıntısı" olan durumlar ile karşılaşmazsınız.

Bu konudaya cevap yazmamdaki tek sebep insanların firmamız hakkında yanlış düşünmelerini engellemek. Konuyu insanların tek taraflı okuması her bireyde farklı düşünceler yaratabilir. Yukardaki mesajlarda gördüğünüz gibi.

Ürünü "iade" olarak sevk etmişsiniz ve muhasebe rutin bir işlem olan iadeyi onaylamış. Sizden HB üzerinden talep bu şekilde gelince böyle bir adım izlenmiş.

Forum ayda 1-2 kere girebildiğim bir platform. Buradan yazdığınız konununda benim tarafıma ulaşması gördüğünüz gibi süre alıyor.
HB veya biz tarafta yaşadığınız "sizden kaynaklanmayan" sebeplerden dolayı maddi bir zararınız var ise bununla ilgili destek vermek için çözüm sundum.
Ancak kabul etmediğinizi görüyorum.
Sanıyorum amacınız maddi kaygılardan ziyade yaşadığınız süreci forum ile paylaşmaktan ibaret.
Çünkü paylaştıklarınız altında olumsuz başka bir düşünce olduğunu düşünmek istemiyorum.

iyi forumlar dilerim
Mehmet Y.

İade süreci hakkında gerekli açıklamayı ekranlarla yaptım zaten. Sistem son haline geldiğinden beri (yıllardır) diğer firmalar talep konusunu okuyarak sorunu çözüyor. Muhasebeniz belki bir çok ürünü boşu boşuna geri alıyor ya da süreçleri müşterinin istemediği sonuca ulaştırıyor, bu konuyu geçmiş talepler üzerinden incelemelisiniz bence. Her neyse, aynı şeyleri tekrar ederek polemiğe girmeyi sevmiyorum. Şu son kısma dair bazı küçük notlarım var ama:

@Spartiat
...
HB veya biz tarafta yaşadığınız "sizden kaynaklanmayan" sebeplerden dolayı maddi bir zararınız var ise bununla ilgili destek vermek için çözüm sundum.
Ancak kabul etmediğinizi görüyorum.
Sanıyorum amacınız maddi kaygılardan ziyade yaşadığınız süreci forum ile paylaşmaktan ibaret.
Çünkü paylaştıklarınız altında olumsuz başka bir düşünce olduğunu düşünmek istemiyorum.
...

"HB veya biz tarafta yaşadığınız "sizden kaynaklanmayan" sebeplerden dolayı maddi bir zararınız var ise bununla ilgili destek vermek için çözüm sundum. Ancak kabul etmediğinizi görüyorum."
Ödemesini yaparak hak ettiğim makul fiyatı kaçırmış olmaktan dolayı maddi zarardan bahsediyoruz ve her durumda zaman zararım var ama ben zarar tazmini ya da güncel durumda hiçbir şey beklemiyorum. Tek istediğim doğru ürünün gelmesiydi. Baştan da gelmedi, sonra da düzelmedi. Bu tür ürünlerin kontrol edilmeden yanlış gönderilmesi yeterince büyük bir sorun, yoğunluk ya da işlem çokluğu bahane değil. Hiç düşünmeden sık alışveriş yapıp 0 yanlış ürün geçmişim olan 5 firma sayabilirim. Müşteri BSA yerine ITA gelen göbeği takmaya çalışabilir, zorlayıp bozabilirdi; nasılsa takıyorum diye kutusunu atabilirdi; sonra takacağım diye iade zamanını kaçırabilirdi. O zaman geri alır mıydınız?

"Sanıyorum amacınız maddi kaygılardan ziyade yaşadığınız süreci forum ile paylaşmaktan ibaret."
Amacım o değil ama bu tür platformların amacına uygun olarak yaptığım o, yaşanan süreci forum ile paylaşmak, diğer konulardaki süreçlerdeki gibi ve aynı sizin de kendi tarafınızdan süreci aynı şekilde forumla paylaştığınız gibi. Önceki mesajda verdiğim, şimdi tekrar vermeye üşendiğim linklerdeki mesajlarımı okuyup da bu cümleyi kurduysanız şaşırdığımı itiraf etmeliyim.
Müşteriler forum, sosyal medya gibi ortamlarda firmalar hakkında olumlu-olumsuz görüşlerini paylaşır. Burada da firmalar hakkında olumlu-olumsuz görüşler ve yaşanan süreçler paylaşılıyor. Olumlu görüşler kadar olumsuz görüşler de olabileceğini göze almak lazım.

"Çünkü paylaştıklarınız altında olumsuz başka bir düşünce olduğunu düşünmek istemiyorum"
Aslında nasıl bir düşünce olduğunu merak ettim. Rakip bir firmada ya da rakiplerinize çalıştığım, sizi bilerek kötülediğim gibi bir şeyler mi?
Tabii ki beni tanımıyorsunuz ama profilime ve zaman bulursanız forumdaki paylaşımlarımın bir kısmına bakabilirsiniz. Bunlarda sizi böyle düşünmeye sevk eden bir şeyler bulursanız, hala cümlenizde bahsettiğiniz istemediğiniz düşünce içinizde oluşuyorsa lütfen o düşüncenin ne olduğunu açıkça paylaşın.

Aslında son iki cümleyi okuduktan sonra oturup bunları yazıyor olmam benim hatam, konunun geldiği yer zaten yeterince can sıkıcı ama bu da benim huyum işte. Cevap bekleyen soru, açıklama gerektiren konu, netleşmesi gereken ima olunca dayanamıyorum.

Zaman harcayıp cevap yazdığınız için teşekkür ederim.
 
Ödemesini yaparak hak ettiğim makul fiyatı kaçırmış olmaktan dolayı maddi zarardan bahsediyoruz

Barış Bey, sanıyorum yanlış anlayıp böyle bir şey yazmışsınız.

HB ye ödediğiniz tutarı yarın havale yapın ürünü sevk edeyim

Mehmet Bey burada ilk ödediğiniz bedeli havale edin ürünü göndereyim diyor?
Ben mi bir şeyleri kaçırıyorum, firma gayet alttan alıyor ve özür diliyor. Konun nihayetleşmesi gerekiyor bence artık.
 
Barış Bey, sanıyorum yanlış anlayıp böyle bir şey yazmışsınız.



Mehmet Bey burada ilk ödediğiniz bedeli havale edin ürünü göndereyim diyor?
Ben mi bir şeyleri kaçırıyorum, firma gayet alttan alıyor ve özür diliyor. Konun nihayetleşmesi gerekiyor bence artık.

Neyi yanlış anladığımı anlamadım. Benim beklentim böyle bir süreç yaşanmadan doğru ürünün gelmesiydi, olmadı. Herhangi bir telafi, özür, başka bir beklentim yok. Doğru ürün gelmeliydi, gelmedi, hepsi bu kadar. Hatalı ürünle başlayan konu benim için zaten iade gerçekleştiğinde olumsuz olarak kapandı. Her müşterinin beklentisi gerçekleşmek zorunda değil, "müşteri her zaman haklıdır"ın abartılı bir söylem olduğunu biliyorum. Sonrasında firma yetkilisi üşenmemiş, yazmış, bir de telafi önermiş, hem ona cevap vermemek ayıp olacağından, hem bazı noktaları açıklığa kavuşturmak adına cevap yazdım, sonra da konu tekrara girdi. Son iki cümle hiç öyle hissettirmese de arada alttan alma, özür gibi konular olduysa ben kaçırmışım ki bunlara gerek de yok zaten. Firma alttan alıyor ve özür diliyor da ben konunun tepesinde tepiniyor değilim, neden cevap verdiğimi önceki mesajımda yazdım.

Dediğim gibi, konu bence çoktan kapandı. Firma yetkilisi de öyle düşünüyorsa onun için de kapanmıştır, düşünmüyorsa da kendisi beyan eder zaten. Ben bu sürecin daha başında, satın alımdaki tercihimden başlayarak hatalı olduğumu öğrendim, daha sonra bu başlığa uygun bir konunun gerçekleşmesi mümkün olmadığından bundan sonra bu başlık altında kimseyi rahatsız etme durumum da olmayacak. Forum mantığında istenmeyeni okumak zorunda kalmak çok doğal ve sayfayı kapatmak, sonraki mesaja geçmek, kullanıcıyı engellemek gibi yollarla halledilebilir şeyler ama yine de siz diğer forum kullanıcılarını bu süreçle rahatsız ettiysem kusura bakmayın.
 
Görüşlerin şeffaf bir şekilde paylaşıldığını düşünüyorum. Bence bu platformun amacına uygun yazışmalar olmuş. Bu yüzden ben kişisel olarak hiç rahatsız olmadım. Paylaşım için Barış bey'e teşekkür ediyorum. Umarım alışverişlerinizde yaşadığınız olumsuzluklar tekrar etmez.
 
Sorun tabii ki temelde kargo hatası kaynaklı (sob dönemde ben de birçok firmayla bunu yaşamaya başladım), fakat temelde iade olayı HBnin çakallığı kaynaklı, örneğin en son çok ciddi iyi bir fiyata HB'den kendi stoğundan sıvı soğutma sistemi almıştım ve her zamanki gibi ilk olarak kullanılmış ürün gönderip sonra iade edip değişim yapmayacaklarını bildiğimden aynı üründen aynı anda 2 sipariş verdim, dediğim gibi de oldu, ürünlerden biri kullanılmış rezil bir halde iade üründü diğeri sıfır jelatinli. Sırf denemek için o ürüne de fotoğraflarla değişim talebi açtım fakat direkt iadeye çevirdiler.
 
Ya ben burda gereksiz tartışma görüyorum, bu gün git çoğu firma kaale bile almaz. Adamlar gönderelim diyor hala bidi bidi . Aynı sorunu ben yaşadım yanlış ürün geldi. Sadece adamları aradım dedim yanlış gelmiş. Aynı gün ben daha geri göndermeden doğrusunu bana gönderdiler. Ortada bir sorun vardır eyv. Ama iletişim de önemli bence.
 
Erdoğanlar Bisiklet'in adil bir geri bildirimi saldırı gibi görmesi ve kişisel alması üzücü, neredeyse her siparişimi verdiğim iki yerden biriydi. Forumda bunu yaptıklarına ikinci kez denk geliyorum. Ben siparişlerimle ilgili konuları onlara çoğunlukla mail atarak veya telefonla arayarak çözdüm, hiç böyle davranmamışlardı.

Büyük firma olduğu için buradaki duygusal tepkileriyle kaybedecekleri birkaç müşteriyi önemli görmüyorlar belki. İmajlarına yazık. Sosyal medya konularıyla ilgilenen bir kişiyi işe almalarını dilerim.
 
@Erdoğanlar Bisiklet , HB mağazanızdan aldığım, sayfadaki özelliklerinde bana lazım olduğu gibi "68 mm" yazan ama "70 mm" modeli gönderilen SM-BBR60 size döndüğünde 68 mm'lik doğru model sitenizde ve HB'de hala satışta olduğuna göre değişim yapıp doğru ölçüyle gönderirsiniz, değil mi?

(link)
(link)

2022-05-21_12-40-57.jpg
unknown.png
IMG_20220521_121539.jpg


Başka yer olsa,
fiyatı böyleyken
2022-05-21_12-40-05.jpg

3 günde böyle oldu diye
2022-05-21_12-40-38.jpg

yenisinin gelmeyeceğinden endişelenirdim ama Erdoğanlar güvenimi sarsmaz diyorum.
Bi kaç ay öncede ben yedeklemeye almıştım yarın bi kontrol edeyim
 
Ya ben burda gereksiz tartışma görüyorum, bu gün git çoğu firma kaale bile almaz. Adamlar gönderelim diyor hala bidi bidi . Aynı sorunu ben yaşadım yanlış ürün geldi. Sadece adamları aradım dedim yanlış gelmiş. Aynı gün ben daha geri göndermeden doğrusunu bana gönderdiler. Ortada bir sorun vardır eyv. Ama iletişim de önemli bence.
Siz bıdı bıdı diyorsunuz,, bizler prensip meselesi diyoruz. Her zaman fikir ayrılığı olur ama bunu ifade ederken karşınızda ki kişileri alaycı şekilde ifade etmemek gerekir.
 
Üzüm yemek mi? Bağcı yı dövmek mi? Tarafların kendince haklı yönleri var bence. Ama şimdi düşünüyorum, haklıyız ve hakkımızı aradık, sonrasında bunun sonucu bir zeytin dalı uzatıldı bir şekilde. Bu zeytin dalı nı geri çevirmek bence pek şık olmadı. Kimse mükemmel değil. Böyle hatalar yine olabilir. Ama bu sefer böyle bir hata ile karşılaşıldığında ben firmanın yerinde olsam çözüm sunmak için iki kere düşünürüm. Daha önce yardımcı olalım dedik başımıza gelmeyen kalmadı demezler mi? Zaten elimizde kaç tane düzgün firma var ki? Ben biraz daha hoşgörünün fena olmayacağını düşünüyorum.
Bu arada kusura bakmayın belki beni ilgilendirmeyen bir konu ama nedense forumu takip ederken insan ister istemez kendini konulara ait hissedip duruma dahil olabiliyor. Kendimi tutamadığım için kusura bakmayın. Amacım sadece fikrimi belirtmek, fikrim doğrudur diye bir iddaam yok. 😊
 
Erdoğanlar Bisiklet'in adil bir geri bildirimi saldırı gibi görmesi ve kişisel alması üzücü, neredeyse her siparişimi verdiğim iki yerden biriydi. Forumda bunu yaptıklarına ikinci kez denk geliyorum. Ben siparişlerimle ilgili konuları onlara çoğunlukla mail atarak veya telefonla arayarak çözdüm, hiç böyle davranmamışlardı.

Büyük firma olduğu için buradaki duygusal tepkileriyle kaybedecekleri birkaç müşteriyi önemli görmüyorlar belki. İmajlarına yazık. Sosyal medya konularıyla ilgilenen bir kişiyi işe almalarını dilerim.

Merhaba; bu konuda size katılmıyorum açıkcası. Firma sahibi olarak her siparişi takip etmem imkansız. Bir müşterimiz bir siparişinde sorun yaşamış ve konu geçte olsa bana ulaştı. Bende elimden geldiğince kendisine yardımcı olmaya çalıştım.

"Büyük firma olduğu için buradaki duygusal tepkileriyle kaybedecekleri birkaç müşteriyi önemli görmüyorlar belki."
Eğer böyle bir düşünce içinde olsam şuan burada bunları yazıyor olmam. Her müşterimiz bizim için kıymetlidir. Tüm çabamızda memnuniyet adına. Yazılan bir mesaja cevap vermemek asıl büyük imaj kaybıdır bence. Her müşterimiz sipariş verdikten ve teslim aldıktan sonrasında bile ilgilendiğimizi görmesi burada asıl gayemizdir.

Konu yanlış anlaşılmalara sebep verdiği için hassas davranmaya çalışıyorum. Sanki ürün stoğumuzda yok kasıtlı olarak yanlış gönderilmiş ve maddi kaygı yüzünden siparişi iptal etmişiz gibi yazılar yazılmış tarafımıza. Benim açıklamak istediğim konu buydu. 8-10 mesaj önce görebilirsiniz yazılanları.

Umarım konu farklı yerlere doğru gitmez zira kişisel tartışmalar yaşanmasını istemem.
Hepimize bol pedallı günler.

Mehmet Y.
 
Merhaba; bu konuda size katılmıyorum açıkcası. Firma sahibi olarak her siparişi takip etmem imkansız. Bir müşterimiz bir siparişinde sorun yaşamış ve konu geçte olsa bana ulaştı. Bende elimden geldiğince kendisine yardımcı olmaya çalıştım.

"Büyük firma olduğu için buradaki duygusal tepkileriyle kaybedecekleri birkaç müşteriyi önemli görmüyorlar belki."
Eğer böyle bir düşünce içinde olsam şuan burada bunları yazıyor olmam. Her müşterimiz bizim için kıymetlidir. Tüm çabamızda memnuniyet adına. Yazılan bir mesaja cevap vermemek asıl büyük imaj kaybıdır bence. Her müşterimiz sipariş verdikten ve teslim aldıktan sonrasında bile ilgilendiğimizi görmesi burada asıl gayemizdir.

Konu yanlış anlaşılmalara sebep verdiği için hassas davranmaya çalışıyorum. Sanki ürün stoğumuzda yok kasıtlı olarak yanlış gönderilmiş ve maddi kaygı yüzünden siparişi iptal etmişiz gibi yazılar yazılmış tarafımıza. Benim açıklamak istediğim konu buydu. 8-10 mesaj önce görebilirsiniz yazılanları.

Umarım konu farklı yerlere doğru gitmez zira kişisel tartışmalar yaşanmasını istemem.
Hepimize bol pedallı günler.

Mehmet Y.
Teşekkür ederim. Ben müşteriye yanıt vermenizi kesinlikle destekliyorum ve bunun için teşekkürler. Ancak yazınızda bana itici gelen ve profesyonel değil duygusal tepki verildiğini düşündüren birkaç şey var:

"Sanıyorum amacınız maddi kaygılardan ziyade yaşadığınız süreci forum ile paylaşmaktan ibaret.
Çünkü paylaştıklarınız altında olumsuz başka bir düşünce olduğunu düşünmek istemiyorum."

Bir de "ilginç bir istatistik" olarak itham edici bir şey yazdığınızı hatırlıyorum ama sonradan silindi sanırım.

Yukarıda konuştuğunuz kişi her ürün tavsiyesi linkini sitenizden atan birisi ve firmanızı özellikle seçtiğinden bahsettiğini hatırlıyorum. Şikayet mesajında kötü niyet bulunabilecek bir yer de yok. Mesajda bunu algıladığınızı düşünüyorum ve üzücü buldum. Yine de işinizin yoğunluğuna ve firmanızı korumanın stresine veriyorum. Çünkü ben sizin çalışanlarınızla telefonda da görüştüm, sizle mail yoluyla da görüştüm ve sadece nezaket gördüm.

Biraz daha profesyonel yaklaşarak ilk mesajınızda bu konuyu tamamen bitirirdiniz bence.
 
Bu zeytin dalı nı geri çevirmek bence pek şık olmadı.

Olayın bizim bilmediğimiz, alıcının belki "3 kuruşun hesabını yapıyor" diye anlaşılmaktan çekindiği için buraya nakletmediği boyutları da olabilir. Misal sipariş verirken Hepsiburada'dan hediye çeki kullanılmıştır, ödeme yaparken kredi kartında biriken puan kullanılmıştır, ödeme taksitlere bölünmüştür vb.

Bu yüzden, satıcının sunduğu "ödemeyi havale ile gönderin biz de doğru ürünü gönderelim" teklifi bence bir jest veya zeytin dalı değil. Yapılması gereken, alıcının kaybedilmiş hakkını aynı koşullarda telafi etmek olmalıydı.
 
Ancak yazınızda bana itici gelen ve profesyonel değil duygusal tepki verildiğini düşündüren birkaç şey var:

Merhaba tekrar;
Bu sizin şahsi fikriniz tabiki. Saygı duyuyorum. Ben öyle olduğunu düşünmüyorum. Her cümlenin her kişide yarattığı anlam farklıdır tabiki. :)
Gün içinde cevapladığım 150-200 tane kadar soruda profesyonelce cevap vermeye çalışıyorum.

Biraz daha profesyonel yaklaşarak ilk mesajınızda bu konuyu tamamen bitirirdiniz bence.

Keşke dediğiniz gibi olsa ve tek bir mesajda bitebilse ama gördüğünüz üzere hala açıklama yapmak zorunda kalıyorum bazı şeyleri.

Olayın bizim bilmediğimiz, alıcının belki "3 kuruşun hesabını yapıyor" diye anlaşılmaktan çekindiği için buraya nakletmediği boyutları da olabilir. Misal sipariş verirken Hepsiburada'dan hediye çeki kullanılmıştır, ödeme yaparken kredi kartında biriken puan kullanılmıştır, ödeme taksitlere bölünmüştür vb.

Bu yüzden, satıcının sunduğu "ödemeyi havale ile gönderin biz de doğru ürünü gönderelim" teklifi bence bir jest veya zeytin dalı değil. Yapılması gereken, alıcının kaybedilmiş hakkını aynı koşullarda telafi etmek olmalıydı.

Merhaba;
müşteri bu konu hakkında bize "bu şekilde bir kaybım var" veya başka birşey demediği için yapabileceğim şeyler sınırlı gördüğünüz gibi. Müşterimiz teklifi kabul etse ve "bu şekilde değil şöyle yapalım" dese zaten onuda kabul edeceğiz. Burada önemli olan müşterimize kolaylık sağlamak. Ancak kendisi direk ret ettiği için elimizden bişey gelmiyor. Zaten amacımız müşterinin hakkını aynı koşullarda telafi etmek.

iyi forumlar
 
Son düzenleme:
Ya ben burda gereksiz tartışma görüyorum, bu gün git çoğu firma kaale bile almaz....

Çoğu firma kaale almaz, evet. O yüzden kaale alacak firmaları tercih ediyoruz (Erdoğanlar'dan şans eseri alışveriş yapmadım mesela, ilk alışverişim de değildi), hatta diğer kullanıcıları yönlendiriyoruz, sonra bu firmalarda sorun yaşayınca da haklı olarak aynı desteği bekliyoruz.

...Ama şimdi düşünüyorum, haklıyız ve hakkımızı aradık, sonrasında bunun sonucu bir zeytin dalı uzatıldı bir şekilde. Bu zeytin dalı nı geri çevirmek bence pek şık olmadı. ...

"Geri çevirmek bence pek şık olmadı" derken, aradan geçen zamanda başka çözüm bulmama rağmen geri çevirmemek için ürünü tekrar onlardan satın almak zorunda mıyım?

...Adamlar gönderelim diyor hala bidi bidi . ....

...müşteri bu konu hakkında bize "bu şekilde bir kaybım var" veya başka birşey demediği için yapabileceğim şeyler sınırlı gördüğünüz gibi. Müşterimiz teklifi kabul etse ve "bu şekilde değil şöyle yapalım" dese zaten onuda kabul edeceğiz. Burada önemli olan müşterimize kolaylık sağlamak. Ancak kendisi direk ret ettiği için elimizden bişey gelmiyor. Zaten amacımız müşterinin hakkını aynı koşullarda telafi etmek....

Yukarıda Mehmet Altuğ'un yazdıklarının tamamı duruma uygun, hatta kampanya getirilerinin kaybı gibi daha fazlası da var. Çoğumuz gibi ben de maaşımın olması gerekenin üstünde bir kısmını bisiklet malzemelerine harcadığım için haliyle "3 kuruşun hesabını" yaparak fırsat alımları yapıyorum ama ben bu durumları belirtmedim, firmadan da herhangi bir talepte bulunmadım, çünkü iade gerçekleştikten sonraki mesajımdan itibaren birkaç gün içinde:
- elimdeki göbeği nasıl yenileyebileceğimin malzeme linki ve videolarıyla anlatıldığı bir mesaj
- kullanmadığı göbeği işim görülsün diye geçici ve kalıcı olarak verebileceğini bildirenlerden iki mesaj,
- kendisindeki kullanılmamış ürünü makul fiyata verebileceğini bildiren bir kişiden mesaj
aldım.
Bunların hepsi benim için ayrı ayrı değerli mesajlar, dayanışma örnekleri. Ben de bu işe hobi olarak bakınca en zevkli seçenek olduğundan ilkinden başlayarak bunları değerlendirmeyi tercih ediyorum. Elimde başka çözümler olduğundan firmanın sunduğu çözüme ilk cevabımda cevaplarının değerli olduğunu yazıp teşekkür etmiş, göbek konusunda şimdilik ne yapacağımı yazmıştım. Teknik olarak firma durumu tam karşılamasa da bir çözüm sundu, en azından zaman ayırıp cevap verdi, ilgilendiğini gösterdi. Bunlar başlı başına değerli şeyler. Konunun sonra uzamasının nedeni, firma sahibinin mesajlarının içindeki bazı ifadeler ki @portakallimon iki ayrı mesajında bu konuyu benden güzel ifade etmiş. Hak edecek bir şey yapmadığım, dayanağının ne olduğunu bilmediğim için bu ifadeleri sindiremesem de üstünde durmamayı tercih ediyorum, dolayısıyla konu asıl sorun bazında benim için yukarıda da belirttiğim gibi çoktan kapandı. Yani firmadan herhangi bir konuda hiçbir beklentim yok, başka bir çözüm önerisi beklemiyorum, ben bir şey önermeyeceğim, v.b.

---

Şurada konuya başka mesaj yazmayacağımı belirtmiştim, ancak atıflara cevap vermek gerektiği için yazmak zorunda kaldım, bu "bıdı bıdı" nedeniyle rahatsız olan forum kullanıcıları kusura bakmasın.
 
Geri