Scudo Sports

Erdoğan'dan belediye başkanlarına çağrı

zanaatkar

Daimi Üye
Kayıt
18 Nisan 2010
Mesaj
286
Tepki
89
Şehir
Bilecik
İsim
İbrahim Ç.
Bisiklet
Salcano
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Sağlık Bakanlığı "Sağlıklı Yaşam Kültürünü Teşvik Projesi”nin lansmanında konuştu. Bisiklet kullanımı ve bisiklet yolu için belediye başkanlarına çağrıda bulunan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, "Sürekli takipçisi olacağım. Gittiğim il ve ilçelerde gözüm hep bisiklet yollarında olacak" dedi. Erdoğan, "Bisiklet yolları konusunda kayda değer bir çalışma yapılması gerekiyor. Bisiklet yolu için ayrılan bölümleri kesinlikle farklı amaçlar içinde kullanmamalıyız. Çeşitli gezi ve açılışlar için gittiğim il ve ilçelerde gözüm hep bisiklet yollarında olacak. Şayet göremezsem o il ve ilçenin belediye başkanıyla bu konuyu enine boyuna görüşeceğim" diye konuştu.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın konuşmasından diğer önemli başlıklar;
-Sporun kişileri daha ahlaklı, huzurlu ve daha iyi bir insan yaptığını düşünüyorum. "Halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi, Olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi" işte bu bizim kültürümüzdür. Hayatta sağlık gibi bir mutluluk yoktur. Peygamber Efendimizin de kaybedilmeden değerinin bilinmesi içinde söylediği sağlık kutlu bir mirastır. Kıymetini bilmeliyiz.
-Spor yapma alışkanlığımız maalesef çok zayıf. Türkiye'de bu işi yapanlardan bir şehrimiz Konya'dır. Bunu diğer şehirlerimize de uygulatmalıyız. İşimize giderken bisiklet kullanmalıyız. Bu durum obezitenin ve sağlıksız bir yaşamın yaygınlaşmasını engelleyecektir.

Erdoğan konuşmasının ardından Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu ile birlikte bisiklet dağıttı.

-Bisikleti artık bir hobi aracı değil de bir ulaşım aracı olarak görmeliyiz. Bisiklet yolları konusunda kayda değer bir çalışma yapılması gerekiyor. Bisiklet yolu için ayrılan bölümleri kesinlikle farklı amaçlar içinde kullanmamalıyız. Çeşitli gezi ve açılışlar için gittiğim il ve ilçelerde gözüm hep bisiklet yollarında olacak. Şayet göremezsem o il ve ilçenin belediye başkanıyla bu konuyu enine boyuna görüşeceğim.

Kaynak: (link)
 
Scudo
trafiğe tek çözüm bisiklet yolları ama ne insanların ne de araçların girebildiği ana yolda olan bir bisiklet yolu olursa işte o zaman insanlar trafikten bulanıp bisiklete binecekler...
 
Yerel yönetimlerin artık kasaba politikacısı vizyonunu bir kenara bırakıp halk sağlığı, sosyalleşme, kültür, çevre, tasarrufla doğrudan ilgili bu konuya el atmaları gerekiyor hemde hemen. Bu konunun bir an bile geciktirilmeye tahammülü yok. Özellikle yerel bisiklet gruplarının ulaşılabilirlik açısından kamuoyu yaratmada daha etkin olmalarını bekliyorum. Belediye başkanlarına her platformda isteklerini dile getirsinler. Sadece bisiklet yolu değil, kiralık bisiklet, bisiklet parkları ve terminalleri, bisiklet kullanımı için teşvik, bisikletten kdv oranının kaldırılması veya indirilmesi vs. Sağlık önemli. Vatandaşta erkenden ölmeye razı olamayacağına göre ömrünün gideceği yere kadar sağlıklı yaşamak zorunda. Bisiklet demek hareket demek. Türkiyenin sosyal güvenlik sistemine ödediği tonla para ve sosyal güvenlik açıkları düşünülürse kitlesel bisiklet kullanımının dünya kadar faydası olacağını anlatmaya gerek bile yok sanırım.

Ciddi meselelerdede bayağı bir vukufiyetim varmış meğerse, vay canına. Hazır seçimlerde yaklaşırken siyesetemi atılsam ne.
 
Bir anket yapılsa İstanbul'da kaç kişi acaba bisiklet ile işe gidecek
Tüm belediyeler bu anketi uygulayacak acaba kaç kişi evet der acaba ,ayrıca devlet kolaylık getirecek işine bisiklet ile gidenler aynen ödüllendirilecek vergileri düşecek ,bisiklete vergi tabi olmayacak ,doğru dürüst bisiklet yolları yapılacak ,devlet kesin olarak bisikleti seçenleri hep ama hep ödüllendirecek ,o vakit kıpırdanma olabilir
 
@Angel Ani ve iyi bir çıkış, umarım devamı gelir.
Bu arada sayın belediye başkanlarım "Çeşitli gezi ve açılışlar için gittiğim il ve ilçelerde gözüm hep bisiklet yollarında olacak. Şayet göremezsem o il ve ilçenin belediye başkanıyla bu konuyu enine boyuna görüşeceğim" demek argoda çok sert anlamlara gelir, akllı olun yolları yapın. :hhhhhh:
 
@tugrulboraerkil

Metrobüs yolundan bisiklete hayr gelmez abi. Kooca duraklara giren şoförler, bariyer-şerit dinlemez bisikletliyi toz duman eder. Gerekirse ara sokaklara yapsınlar bisiklet yolunu ama metrobüsten uzak.
 
Bisiklet yolları yapılır yapılmasına ancak asıl sorun bisiklet yollarını diğer araçlardan ve başka amaçlarla kullanılmasını engellemektir.
 
:komik:Valla tepem atıyor kuracam bi parti olacam Başbakan ,İstanbul'u yıkacağım özellikle sahil yollarını Beşiktaş Sarıyer'de ne kadar sahilde ev var ise alayını yıkacam ,bisiklet yolu yapacam ,Üsküdar Beykoz ayvayı yedi ne kadar sahilde derme çatma eski ev varsa yok edeceğim ,yapacağım bisiklet yolu,bisiklet ile işine gidenleri tesbit edeceğim onların ev vergileri az olacak hastane ve gırtlak masrafları yarıya indirilecek ,bisiklet kullanan kişilere kimlik verilecek bisiklet kimliği,bu kimlik ile işine bisiklet ile gidenler iş yerlerinde patronlar ve müdürler tarafından rapor edilecek ,devlete hey ay rapor verecekler, öyle bedavacılık yok ,iş yerlerine bisiklet ile gidenleri resmen devlet tesbit edecek ,
 
cb saraya bisikletle gitmedikten sonra bu memlekette bisiklet adına hiçbir şey beklememeliyiz.
en fazla her şehire 10 km bisiklet yolu yapılır, başka da bir şey olmaz.
 
Metrobüs yolunu görmedim o yüzden bilemiyorum ama aklıma hollandadaki bisiklet üst geçidi geldi. Onun gibi bir sistem ile bisiklet yolunu metrobüs hattının üzerine inşaa edebilirler ise sıkıntı olmaz.Basit bir yokuş sistemi ile de aşağıdan yukarıya ulaşım sağlanabilir, de bu yolu bile motorsiklet li ler kullanabilir düşüncesindeyim.
https://visnekiraz.files.wordpress.com/2014/03/6329351610_0294238014_b.jpg?w=800&h=536
 
Bos vaatler ve secim yatirimi icin sarfedilmis sozler olmasinda :)
Oncelikle olmasi gerekenler:
* Resmi gorevlilerin, ozellikle trafik polislerinin, sonra surucu kurslari ve egitim kurumlarinin bisikletliye bakis acisini degistirmesi
* Okullarda bisiklet parki ve bisiklet kullanimina dair ozendirmeye gidilmesi
* Kamu kurumlarinda ulasiminda servis veya otoparki isgal eden araci yerine, bisikleti kullananlarin tesvik ve odullendirilmesi
* Toplu taşıma araclari (metro, merkezi otobus durakları vb.) guvenli bisiklet park noktalarinin olmasi. Bu durumda guzergahinin bir kisminda toplu tasimayi kullanarak kalaninda bisikleti ile devam eden, isyerine bu sekilde gidip gelenlere tesvik saglanmis olur.

Kafa patlatilirsa daha pek cok alternatif uretilir.

Yukarida saydiklarimin sonrasinda; bu bisiklet yollari, sadece bisiklet yolu degil, spor egzersiz, rekreasyon alanlari, yuruyus parkurlari ile desteklenirse, bu alanlarin amaclari disinda kullanilmasi onlenirse ben bu vaatlere inanirim.

Yoksa "yapin dedim, kontrol edecegim dedim" diye cikarsaniz belediyeler 3-5 kurus bisiklet yolu tesvikini alir, 5-10 km sov amacli bisiklet yolunu yapar, 2-3 bisiklet firmasi bisiklet bagislayip ucuza reklamini yapar ve eski hamam eski tasa doner!

Ayrica belediye baskanlarindan, ozellikle buyuksehir olmayan belediyelerin baskanlarindan bisiklet ile denetleme, spora ozendirme faaliyetleri sart kossun da gorelim :)
 
Güzel bir adım ancak burada en büyük iş sayın cumhurbaşkanının da dediği gibi belediyelere düşüyor. Küçük ve kapalı bir şehirde yaşıyorum ve ilçe belediyemiz şu an belirli bölgelere skatepark yaptı. Bu bile oldukça sevindirici. Ben bir vatandaş olarak zaman zaman belediyenin internet sitesindeki talepler kısmından bisiklet yolu yapılmasının gerekliliğini, trafiğe ve çevreye olan katkısını, çocuklara ve yetişkinlere fiziksel ve ruhsal olarak yaptığı etkileri detaylarıyla anlatıyorum. Sosyal platormlarda yazacağımız saçma sapan bir mesaja ayırdığımız vakti, farkındalık yaratmak adına böyle bir iş için harcayabiliriz. Cumhurbaşkanı'nın Kasımpaşa'lı yüzünü bu konuda göstermesini bekliyorum :)
 
Devlet kendi bisiklet fabrikasını kurup(ya da btwin ile anlaşsın :)) her yıl yaklaşık 1 milyon civarındaki lise 1 öğrencisine güzel bir bisiklet verebilir.

700tl maliyetle en kral bisikleti de imal eder. (milyonlarca üzerinden düşünürsek ve kar amacı da yok, en kralını yapar)

1,000,000*700= 700 milyon liracık


700 milyon lira devlet için hiçbir şeydir.

2015 yılı diyanet bütçesi 5.7 milyar lira(6 ayda bitirip gene para istediler gerçi)... her sene öğrencilere bisiklet vermenin maliyeti 0,7 milyar lira.
hem bu şekilde her öğrenci bisiklet sahibi olur.
 
Geri