Scudo Sports

En sağ şerit bize ayırılmış haberim yok!

bütün yollar kamyonlar tarafından zaptedilmiş olamaz. orada yanlışınız olmalı. sürecek sakin yollar vardır elbet.
dar, vızır vızır kamyon-tır geçen yolda sürmeyin. sürerseniz ölme ihtimaliniz yüksek.
ama ölümüm bisikletten olsun, zaten hayatta amacım da kalmadı, yalnızca bisikletim ve ben diyorsanız, sürün yahu, tam olarak intihar olmaz en azından. yani arkanızdan intihar etti demezler.
trainer falan da almayın, one saçma şey ya öyle.
 
Scudo
Böyle bir yolda kullanmayı tercih etmem. Turlarda zaman zaman bu tarz yollara giriyoruz. Ayna büyük nimet ve çok büyük bir güvenlik önlemi. Arkadan gelen kamyonları fark ederek gerekirse yoldan çıkıp durmanıza imkan veriyor. Ters istikamette gitmek kesinlikle çok tehlikeli. Reflektörlü yelek ve ışık gibi donanımlarla görünür olmaya dikkat edin. Acele etmeyin. Büyük araçlar isteseler de çoğu zaman kısa mesafede duramazlar. Ama siz durabilirsiniz. Her gerek gördüğünüzde yoldan çıkıp durun. Yol hakkı benimdi, aradan sıyrılırım sandım gibi cümleler hayatınızı kurtarmaz.
 
Kullanmayı düşündüğünüz yolu yayalar kullanmıyor mu? Kullanıyorlarsa neden kaldırım yapılmamış? Yayaların kullandığı bir güzergah varsa onu tercih etmenizi öneririm. Ben genellikle iki şerit gidiş iki şerit dönüş yollarda bile 1-1.5 m. Genişliğindeki emniyet şeritlerinde pedal basarken bile taciz ediliyorum. İki şeritli yolda adam ya da yaratık dediğimiz varlık otomobilini, minibüsünü, kamyonunu, otobüsünü bana yakın sürmeye çalışıyor, kanuna göre benden 1.5 m. Uzaktan geçmesi gerektiği halde adeta beni sıyırarak geçiyor, üstelik en sol şerit boş olduğu halde. Kısaca bisikletliyi seven yok bu ülkede. Bu nedenle canınıza susamadıysanız gözünüzün kesmediği hiçbir yola girmeyeceksiniz. Çünkü, bu ülkede ölen öldüğü ile kalıyor. Trafikte adam öldüren en fazla iki ay yatıp çıkıyor. Aman dikkat diyorum.
 
Trafikte olmazsa olmazlarımdan biri de havalı korna. Airzound vs. türü bir korna çok iş görüyor; çünkü çoğu sürücü için bisiklet "haddini bilecek, gerektiğinde arabalara yol verecek" şeklinde veya gerektiğinde içinden geçilebilir bir araç falan zannediyor çünkü hız bile kesmiyorlar. Ama kornayı yiyince refleks olarak yol veriyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: caesar
@Özgürpedal yolda yaya yolu yok. Yukarıda belirttiğim gibi bugün deneme amaçlı bir sürüş yaptım. Şimdilik bir sıkıntı yok gibi. Umarım ilerlerken zamanlarda sorun olmaz. @Kurtuluş E. Dostum yol bisikletinde de havalı korna olmuyor ya. ;)@Behram Belek @hayatçokgarip değerlı yorumlar için teşekkür ederim.
 
@caesar kardeşim bende bu mesaja kadar Antalya'dasın diye okuyorum :) hatta şaşırıyorum bu kadar yoğun trafik Antalya'da nerede var diye düşünerek okuyorum mesajları :))) Diyecektim en sonunda gel Konyaaltı Plaj ı çok müsait bir de sabah yedi de çıkınca Antalya'da hiç trafik olmaz :)) Ama Ulukışla bilirim küçük bir yer bisiklet için en uygun yer Ankara karayolu :) Ben 1300 kiloluk arabamı zor tutuyorum o yolda tırlar otobüsler yanımdan geçince direksiyon oynuyor. bir keresinde araba sürememiş Ulukışla Öğretmenevinde konaklayıp Antepe ertesi gün gitmiştim. sana kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: caesar
@rknsycck sağol dostum. Yolu biliyorsan beni en iyi sen anlarsın tabi:) ama azmettim sürdüm:) yarın yine çıkacağım havanın durumuna göre. Bisiklet üzerinde olmak hakikaten bir terapi benim için. Biraz kondisyon topladıktan sonra yeni güzergahlar keşfedeceğim İnşallah. Yeni bir başlık altında yada buradan paylaşırım zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: CyclistAntalya
İyi akşamlar , özellîkle sabah saatlerinde bostancı sahil bisiklet yolundan gidiyorum. Sağolsun motorcu arkadaşlar utanmadan bisiklet yolunu kullanıyor hem de kornaya basıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: caesar
@caesar Ulukışla Ankara istikametinde duble yol fakat yol kenarı emniyet şeridi diyebileceğimiz yer çok dar. Arabayla bile kenara yanaşırken korkarsın o yolda. Aslında dümdüz yol, asfalt dökülürken daha geniş dökülse, belki bir bisiklet yolu eklense oraya Ankara'ya kadar mükemmel bir rota olurdu orası. Otobanda sürebilsen birde Pozantı'dan Gaziantep yada Mersine kadar mükemmel manzaralı rota olurdu. Tekir yaylasına çıkmak güzel olurdu öte yandan. Belirli noktalara kadar araçla bisikleti taşıyarak fikirler üretilebilir. Naçizane fikirlerim uzaktan ahkam kesmekten öteye geçemiyor maalesef.en iyisini orada yaşayan elbette. ben Oralarda yaşamayalı on yıldan fazla oldu :)
 
  • Beğen
Tepkiler: caesar
@Güray Görkem iyi akşamlar. Bisiklet tüm ülkede günlük yaşama entegre olmadığı sürece bu tarz sorunlar ne yazık ki çok yaşanacak.

@rknsycck dostum önerilerin mantıklı. Bende benzeri şeyleri düşünüyorum zaten. Araba ile otobana kadar gidip orada arabayı bir tesise bırakıp geniş yolun keyfini çıkarmak. Ayrıca dediğin gibi Tekir yaylası iyi bir seçenek. Ama öncelikli hedefim buradaki Boykar Dağlarına (isim tam doğru olmayabilir) tırmanmak. Zirvesinde Karagöl diye bir göl varmış. Orayı görmek istiyorum. Muhtemelen Nisan da ancak böyle bir kondisyona ulaşabilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: CyclistAntalya
@caesar Ulukışla uydu haritasına baktım biraz. İlçenin ortasından geçen Adana-Aksaray karayolu, dediğiniz gibi bisiklet için hiç de uygun değil. En boş zamanında bile riske girip o yolu kullanmamak lazım gibi görünüyor. Ama etrafta bol miktarda asfalt köy yolu görüyorum. Ana yola kıyasla çok daha sakin ve güvenli olur köy yolları. Sizin yerinizde olsam onları iyice araştırır, her faaliyette yeni bir köy keşfederdim. :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: caesar
@Serkan Mıstınoğlu
Fotoğrafı görünce Tesla'nın yaptığı elektrik deneyi sandım...:D:hihi:
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@Özcan. Dostum teşekkür ederim. Bende köy yolları üzerinde rotalar çıkarmaya başladım zaten. Fakat işte buradaki ufak sorun asfalt kalitesi pek iyi deği. Yol bisikleti için biraz sıkıntı olabilir. Bu ufak bir sorun tabi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Geri