uğur kocaağa
Daimi Üye
- Kayıt
- 23 Nisan 2009
- Mesaj
- 339
- Tepki
- 188
- Şehir
- Babaeski
Arkadaşlar benim gibi çeşitli nedenlerden dolayı bütçesi kısıtlı olanlar için yazıyorum. Öncelikle bisiklet seçimi yapacağınız zaman tabi ilk olarak mtb, yol, tur vs olarak bir tercih yapmanız gerekiyor doğal olarakta bunları geçmek istiyorum. Bütçeniz az olabilir ve bütçenize hitap eden çok az sayıda alternatif mevcut olabilir ikinci ele yönelmenizde fayda var bu durumlarda, ama ikinci elde bile sonuç olarak bütçeniz kısıtlıysa iyi bir bisiklete sahip olamazsınız. Maddiyat olmadı mı olmuyor bazen insanın canı sıkılıyor tavsiye istiyorsunuz o bisikleti alma bütçeni zorla bekle biriktir gibi tavsiyeler veriliyor. Aslında yanlış değil doğru fakat zaman gelip geçiyor harcamalar artıyor ve eldeki maddiyatta birden bire eriyebiliyor tok açın halinden anlamaz mantığı gibi vs.vs. diye uzar gider.
Böyle durumlarda moralinizi bozmamanızı tavsiye ederim ben. Bütçenize en uygun modeli seçin ve elinize para geçtikçe gerekli kompenantları değiştirin bence işinizi görecektir. Nasılsa bir gün maddi gücünüze göre yeni bir model alacaksınız. O konuda da ben ayak yorgan mantığıyla yaklaşan bir insanım. Asgari ücretle çalışan birinin bin lira verip bisiklet almasını anlarımda üstüne 1000 lira masraf yapıp kompenant almasını gereksiz bulurum. Haftada yapacağınız bir gün izinse dünyayı dolaşmayacaksanız inanın tüm samimiyetimle söylüyorum Tourney sistemli bir bisiklet bile işinizi fazlasıyla görecektir.
Ben Ümit bisikletin Corvette markasıyla piyasaya sürdüğü bir alu kadrolu bisikleti elden satın aldım, gemide çalışmış borçlarımı kapatmıştım elimde az para vardı, hepsini bisiklete harcayıp tamamen parasız kalamazdım. Aldığım bisiklet 18 vitesliydi. Aynakolu 38 dişli. Jantları tek kat hafifti, o şekilde 500 km kadar kullandım. Jant ayarı gerekince bisikletçiye çift kat jantı kaça öreceğini sordum fiyatta anlaştık ve göbeği kendim seçtim şanslıymışım DEORE göbek vardı ve normal göbek parasına satın aldım onu da.
Arkaya kaset göbek aldım ama 7'li sistemdi kasetin birini iptal ettim bir pul yardımıyla onu da hallettik en küçük dişliyi kullanabiliyorum yani 18 ve 24 vites 21 yok, o da halloldu. Kullanışsız ve ağır zoom maşasını söktüm çıkma bir düz çelik çatal alıp güzelce kadro rengine göre boyatım hem 1 kilo hafiflettim hemde daha kullanışlı hale getirdim. Aynakol bir gün kullanılamaz duruma geldi yamuldu hamur gibi aktarıcı ve zincir sıkışmasından dolayı. O an şansıma ikinci el az kullanılmış aynakol vardı 25 liraya satın aldım yurtdışından gelme yarı elips üstünde shimano yazıyor xt felan da yazıyor da xt değil. Shimano'ya üretim yapan bir fabrikada üretiliyormuş.
Ön aktarıcı sis serisindendi çatladı bir abimin hediyesi olan altus aktarıcıyı taktırdım. Arka aktarıcıda Tourney aldığımdan beri maşallahı var ve bu parçalar değiştiğinden beri toplamda 3500 km yaptım. ondan öncede 500 ettli 4000. Ha unutmadan lastikleri değiştirmiştim ben silik ya da yarı silik lastik tercih ediyorum tanesini 15 liradan aldığım ilk çift lastik 3000 km dayanmıştı ki arka lastik jant yanağından yarılma yaptı. O lastikler sadece bir kez patladı 3000 kilometrede. Aynısından bulamadığım için ikisini değiştirdim ve son 500 km yeni lastikleri kullanıyorum. Şimdi burada anlatmak istediğim uzun bir yazı ama bütçenizi zorlayın olmuyorsa asla vazgeçmeyin bu sporu yapmak istiyorsanız bu spor için kalbiniz çarpıyorsa pedal basmak istiyorsanız imkanınız yoksa üzülmeyin.
Bisikletiniz yolda gidiyorsa ve size güven veriyorsa sorun yoktur. Yalnız burada dikkat edilmesi gereken en önemli şey bakımdır. Mesela bir abimin hediyesi olan zincirim halen ilk günkü gibi tertemizdir, her bir baklayı şırıngayla yağ damlatıp fazla yağları bezle siliyorum. Her 150-200 kilometrede aktarıcıları temiz tutuyor bakımlarını yapıyorum. Arka göbeği zaman zaman söküp bilyaları gresliyor temizliyorum. Jant akordumu kendim yapıyorum öğrenin bu tür tamir işlerini çok zor değil ve işte sonuç olarak sos veren parça kendini belli eder zamanla değiştirin.
Benim söyleyeceklerim bu kadar umarım Herkes gönlündeki gibi bir bisiklete sahip olur olamayanlarda elindekini en iyi şekilde kullanır olanlarda elindekinin kıymetini bilir. Kask eldiven gözlük kullanın ve özellikle sağlığınız için pedli çamaşır yada tayt kullanın.
Her şeyin bir çözümü vardır isteyin yeter ki.
Saygılar sevgiler.
Böyle durumlarda moralinizi bozmamanızı tavsiye ederim ben. Bütçenize en uygun modeli seçin ve elinize para geçtikçe gerekli kompenantları değiştirin bence işinizi görecektir. Nasılsa bir gün maddi gücünüze göre yeni bir model alacaksınız. O konuda da ben ayak yorgan mantığıyla yaklaşan bir insanım. Asgari ücretle çalışan birinin bin lira verip bisiklet almasını anlarımda üstüne 1000 lira masraf yapıp kompenant almasını gereksiz bulurum. Haftada yapacağınız bir gün izinse dünyayı dolaşmayacaksanız inanın tüm samimiyetimle söylüyorum Tourney sistemli bir bisiklet bile işinizi fazlasıyla görecektir.
Ben Ümit bisikletin Corvette markasıyla piyasaya sürdüğü bir alu kadrolu bisikleti elden satın aldım, gemide çalışmış borçlarımı kapatmıştım elimde az para vardı, hepsini bisiklete harcayıp tamamen parasız kalamazdım. Aldığım bisiklet 18 vitesliydi. Aynakolu 38 dişli. Jantları tek kat hafifti, o şekilde 500 km kadar kullandım. Jant ayarı gerekince bisikletçiye çift kat jantı kaça öreceğini sordum fiyatta anlaştık ve göbeği kendim seçtim şanslıymışım DEORE göbek vardı ve normal göbek parasına satın aldım onu da.
Arkaya kaset göbek aldım ama 7'li sistemdi kasetin birini iptal ettim bir pul yardımıyla onu da hallettik en küçük dişliyi kullanabiliyorum yani 18 ve 24 vites 21 yok, o da halloldu. Kullanışsız ve ağır zoom maşasını söktüm çıkma bir düz çelik çatal alıp güzelce kadro rengine göre boyatım hem 1 kilo hafiflettim hemde daha kullanışlı hale getirdim. Aynakol bir gün kullanılamaz duruma geldi yamuldu hamur gibi aktarıcı ve zincir sıkışmasından dolayı. O an şansıma ikinci el az kullanılmış aynakol vardı 25 liraya satın aldım yurtdışından gelme yarı elips üstünde shimano yazıyor xt felan da yazıyor da xt değil. Shimano'ya üretim yapan bir fabrikada üretiliyormuş.
Ön aktarıcı sis serisindendi çatladı bir abimin hediyesi olan altus aktarıcıyı taktırdım. Arka aktarıcıda Tourney aldığımdan beri maşallahı var ve bu parçalar değiştiğinden beri toplamda 3500 km yaptım. ondan öncede 500 ettli 4000. Ha unutmadan lastikleri değiştirmiştim ben silik ya da yarı silik lastik tercih ediyorum tanesini 15 liradan aldığım ilk çift lastik 3000 km dayanmıştı ki arka lastik jant yanağından yarılma yaptı. O lastikler sadece bir kez patladı 3000 kilometrede. Aynısından bulamadığım için ikisini değiştirdim ve son 500 km yeni lastikleri kullanıyorum. Şimdi burada anlatmak istediğim uzun bir yazı ama bütçenizi zorlayın olmuyorsa asla vazgeçmeyin bu sporu yapmak istiyorsanız bu spor için kalbiniz çarpıyorsa pedal basmak istiyorsanız imkanınız yoksa üzülmeyin.
Bisikletiniz yolda gidiyorsa ve size güven veriyorsa sorun yoktur. Yalnız burada dikkat edilmesi gereken en önemli şey bakımdır. Mesela bir abimin hediyesi olan zincirim halen ilk günkü gibi tertemizdir, her bir baklayı şırıngayla yağ damlatıp fazla yağları bezle siliyorum. Her 150-200 kilometrede aktarıcıları temiz tutuyor bakımlarını yapıyorum. Arka göbeği zaman zaman söküp bilyaları gresliyor temizliyorum. Jant akordumu kendim yapıyorum öğrenin bu tür tamir işlerini çok zor değil ve işte sonuç olarak sos veren parça kendini belli eder zamanla değiştirin.
Benim söyleyeceklerim bu kadar umarım Herkes gönlündeki gibi bir bisiklete sahip olur olamayanlarda elindekini en iyi şekilde kullanır olanlarda elindekinin kıymetini bilir. Kask eldiven gözlük kullanın ve özellikle sağlığınız için pedli çamaşır yada tayt kullanın.
Her şeyin bir çözümü vardır isteyin yeter ki.
Saygılar sevgiler.