Scudo Sports

En iyisi yolda sorunsuz gidendir.

Uygun bir bütçeyle yolda sorunsuz giden bir bisiklet her zaman oluşturulabilir.. Ama üstüne basarak söylüyorum enaz Tourney, Altus , Fren olarak Alhonga, Logan. Ve bakım , zamanla parça değişimi . Bu şekilde yolda giden ve zamanla gelişen bir bisikletiniz olur. Parası olanlar zaten gider istediğini satın alır:) Ama bence abartıya kaçmamak gerek öncelikle amaç belirlenmeli ve gösteriş için değil amaç için bisiklet alınmalı bence..:) tekrar sevgiler saygılar herkese.
 
Scudo
Kardeşim nazar mı değdirdiniz ne...:)

Şimdi de krank milinden tak tuk (çekiç sesi gibi) sesler geliyor. Yahu 5. ayını dolduracaktım bir kaç haftası kalmıştı. Offf ya...:D

Katılıyorum, özellikle hayatımızı tehlike atmamızı düşünürsek olayın boyutu bir anda değişir. Geçen hafta bir kaç gün bizim mahallenin bisikletçisindeydim. Bir gün düşünceli baba (!) küçük çocuğunun küçücük bisikletini getirmiş. Sorun arka lastik patlağı. Ama dış lastik olmuş kabak. O günde yağmur yağıyordu. Bir kaç defa gelip gittiler. Maksatları ucuza kapamak. Dış lastiği değiştireceğiz de ne olacak gibi tavırlar. Usta ikna edemeyince ben devreye girdim. Aman dedim, şurada vereceğiniz üç kuruşa bu kabak lastiğin yol açacağı soruna değmez. Hele ki şu yağmur havalarda yazık çocuğa. Burada vereceğiniz fazladan paranın en az 10 katı hastane/pansuman masrafı çıkar dedim. Ses yok tabi...:rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: akifberkant
Konun başındaki mesajda anlattığım gibi aslında, Maddi durumu olmayanlara yolda sorunsuz giden bir bisikleti toplayabilmeleri için moral olmak için kendi izlediğim yolu anlatarak diğer benzer durumdaki arkadaşlara yardımcı olmak teşfik etmek amaçlı bir konu aslınd ama konu sapmaya başladı.:) Ucuz mal dediğimiz benim önerdiğim shimano tourney ekonomik ve halen bir çok 400-500 liraya satılan bisiklette kullanılan bir sistem. SİS diye geçiyor bazı modellerde.. Benim kullandığım bisiklet hafif bir alu kadro, rulmanlı no name orta göbek, Kadro kadar ağır bir düz çelik maşa, Tourney(Sis) arka Altus ön aktarıcı, china lg zincir, Boda çift kat jant çemberi ön göbek Deore, arka shimano eski bir modeli (made in japan ) 7 li olduğu için 8 li kasetten sondan bir öncekini iptal edip bir pul yardımıyla 7 li hale getirdik ve en küçük dişliyi kullanabiliyorum., Aynakol Shimano xt4000 yazıyor tam çözemedim onu yurt dışından gelme ikinci el almıştım onu çok temiz olarak. Lastikler şu an levorin silik 1.50 lastik, Bagaj tranzx 25 liralık olanından 600gr. Sele italia q-bik vardı çıkarttım şu an yaylı tur selesi . sele borusu gidon ve boğaz no name nikelajlı. Vites kolları shimano revo, Fren sistemi Logandı Alhonga ile değiştirdim. Bunlar zamanla oluyor. Arkadaşlarımıza anlatmak istediğim umutsuzluğa kapılmak yerine bir yerlerden başlasınlar ucuzda olsa alsınlar ve yolda sorunsuz gidecek duruma zaten kendiliğinden geliyor zamanla. Ve bu harcamaları birden değil yolda benim tabirimle SOS vermeye başlayan parçaları tespit ederek kademe kademe değiştirerek yolda sorunsuz giden bir bisiklete sahip olsunlar. Paraları olunca gönüllerindeki bisiklete kavuşurlar buda ellerinde 2. bisiklet olarak kalır.
 
Bisikletin son hali toplamda ne kadara mal oldu? Ayrıca tüm parçaları sıfır mıydı?
 
Açıkçası ben göremedim...:)

Tamam, bir kaç fiyat bilgisi vermişsin ama toplam değeri hesaplayamadım. Sen daha iyi bilirsin diye kolaya kaçayım dedim...

@uğur kocaağa

Bu göbek ile jantlar ne kadar mal oldu?

@uğur kocaağa

Bu düz maşalar en ucuz ne kadara bulunabiliyor?

@uğur kocaağa

Şimdi arkada Tourney, önde Altus var. Bunları hesaplarken ikincil el fiyatlarına göre mi hesap edeceğiz?

@uğur kocaağa

Toplamda hesap edilebilen (yukarıdak koyu bölümler) 15x2 + 25 = 55 TL masraf yaptın öyle mi?

Sevgiler, saygılar...

@akifberkant

Tekrar okudum da bunlar çok güzel sözler!

Somali'deki açlığı düşündükçe insanın tüyleri ürperiyor. İşte biz sahip olduklarımız ile onlar olamadıkları ile imtihan olmakta. Eğer doğru cevabı veremezsek sonuçta herkes kaybetmiş oluyor.

Teşekkürler...
 
Aslında sizin yazdıklarınızla yeni ve daha güçlü anlam kazanmış. Ben teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: uğur kocaağa
@Salih Dinçer
...............................................
Tamam, bir kaç fiyat bilgisi vermişsin ama toplam değeri hesaplayamadım. Sen daha iyi bilirsin diye kolaya kaçayım dedim...


Bu göbek ile jantlar ne kadar mal oldu?
Abi bizim burda yılalrın bisikletçisi babacan bir bisikletçi abimiz var. Ön göbek gördüm DEORE bir taneydi ne kadar dedim 15 lira hepsi dedi. jantı kaça örerriz dedim göbekle birlikte sana 25 olur dedi. Ördürdüm. Arka 8 li ruble vardı bir abim vermişti kullanmam için. Kaset uyumlu göbek getirttik o 25 liraydı ama 7 liymiş. bizde kasetin en küçükten bir önceki dişlisini iptal edip pul yardımıyla güzel bir çözüm ürettik 3500 km dir sorunsuz. O jantta göbekle birlikte ruble benden 50 lriaya mal oldu. orta göbeği daha sonra çok ses yaptığı cebimdede o zaman para olduğu için rulmanlı bir göbekle deiştirmiştim oda 20 tl ye maloldu. Bunları yapmadan önce bisiklet gider haldeydi yine hafta sonları 100-150 km turlara çıkıyordum ama biraz daha iyileştirmek için para oldukça ayar çektim birazda uygun malzeme bulunca kaçırmamak için .


Bu düz maşalar en ucuz ne kadara bulunabiliyor?

Düz maşa eski kullanmadığım çelik beldeyama bisiklet kadromun üstünde vardı söktüm boyadım taktım. Fazla pahalı değil onlar mahalle bisikletçilerinde.

Şimdi arkada Tourney, önde Altus var. Bunları hesaplarken ikincil el fiyatlarına göre mi hesap edeceğiz?
Tourney bisikletin üstünde geldi ön aktarıcıda önce tourneydi ama sorunlu çalışıyor ve çatlaktı. Altus aktarıcıyı yine bir abim sağolsun vermişti al kullan diye sıfır olarak. Birde burda yardımlaşma çok önemli kullanmadığınız malzemeyi ihtiyacı olana hediye edin. Dayanışma iyidir. Bende artık öyle yapıyorum.

Toplamda hesap edilebilen (yukarıdak koyu bölümler) 15x2 + 25 = 55 TL masraf yaptın öyle mi?

Anlatmak istediğim sistem , yardımlaşma ve hesap. Yoksa masrafa vuracak olursak konu farklı yerlere gidecek burada o parayı kenara koysan 2. el daha iyi bişey alabilirdin diyenler çıkacak konu sapacak. Ben bu bisikleti 4000 km kullandım. ama hep yolda sorunsuz olarak şükürki. kenara para atmaya kalksam hiçbiri olmayacaktı.

Senini için hesabı yapayım ama kimse saptırmasın arkadaşlar birden bire deil 2 yıl içinde zamanla parça değişimleri yapıldığı için .

Bisiklet 100 yl internetten alındı. Corvette kadrosu alu. Tourney vitesler , Logan frenler ve tek kat jant. Provell 38 aynakol. 40 tl anlaşmalı kargo ile gönderildi. 140;)
ön Jant 25 Arka jant 50 = 75 lasikler 25 = 100
etti 240 :) Aynakol 25 etti 265 ve zincir ile altus aktarıcı hediye gelmişt. Birde orta göbeği değiştim 20 de ordan. 285 . 300 diyelim 2 yıldır kullanıyorum bana maliyeti benim iyileştirme çalışmalarımla 300 ü buldu. ama bu geliştirmeleri elime para geçtikçe yaptım .Ve bana parça yollayan abimiz ve birde pahacı olmayan bisikletçi abimiz sayesinde.
Sevgiler, saygılar...
 
Teşekkürler, bu da bir nevi taksitle bisiklet alımı gibi oluyor. Üstelik bir avantajı daha var o da yenileme. Çünkü her şeyi tastamam bir bisiklet alsanız bile, illa ki taksitler bitmeden bir yeri bozulacak. En azından lastik patlayacak yahu...:)

Aslında ben de bütçe düşük olanların, Tourney gibi setler ile başlayıp (SIS mi diyorlar onu anlamadım başka bir Shimanı serisi mi yoksa Hi-ten gibi markasıyla yerleşmiş bir terim mi?) sonra bozuldukça yenisini değiştirmek güzel bir şey. Bir yandan "modifiyecilik", hobi. Ama bir katkı da benden:

Parçaları birbirine uyumlu taktırmakta fayda var. Mesela benim tek orijinal parça Nexave vites ve fren kolum. Ama gel gör ki arka aktarıcı ile ters mantıkla çalıştığı için mecburen ters kullanıyorum...:)
 
  • Beğen
Tepkiler: uğur kocaağa
Evet abicim, ama bozulunca değilde insanlar bisikletlerini gözlemlesin takip etisin bozulmaya yakın yani benim tabirim SOS veren parçayı tespit edip bozulmadan değiştirsin bence. İnsan bakınca güven vermeyen parçayı çalışmasından bile anlar. Uyum tabi önemli , shimano düşük modelleri çouğu uyumlu ama zaten, Sis, altus , felan birbiriyle iyi kombine oluyor yeterki iyi ayarlansın. Hemde maliyetleri düşük.
 
Geri