Scudo Sports

Elektronik Dura-ace Di2 7970 yarışlarda...

herkez elektroniğin daha ağır olduğuna inanıyor. örneğin vites kolu yok bu hafifletici bir neden. vitesleri sorunsuz bir şekilde değiştirmek için servo motor kullamışlardır tahminimce, servo motorlar kapalı tipte belli bi açıda dönerler hem çok güçlüdürler hem hafiftirler hemde çok az arıza yaparlar. hatta yüksek gerilime maruz kalmadıkları sürece lafın gelişi sizi bile gömerler. kullandığımız çoğu şey (kumanda, cep telefonu, bilgisayar vb.) çin malı olduğu için devrede kullanılan malzemeler çok dayanıksız oluyor. bu eğer japonyada yapılıyorsa bunu shimano çok büyük bir elektronik devine yaptırması çok kolaydır ve bir elektronik devreninde ağırlığı vites kolunun yarısı kadar olduğunu düşünürsek, aynı zamanda servo motor gibi sağlam ve uzun ömürlü olduğunu varsayarsak normal durace arasında pek bi ağırlık farkı olmıycak ve vites geçişleri aynı hızda ve güvenli olucak. pil konusunda ise uzun süre gitmesi için kapasitesi yüksek pil kullanmışlardır büyük ihtimalle.
yani ağırlık farkının çok az olması güven derecesinin aynı olması vites geçişlerinin aynı düzeyde olmasının yanı sıra küçük bir parmak hareketiyle vitesinizi değiştirebiliceksiniz. teliniz kopmıycak dış teliniz hasar almıycak vitesleriniz herhangi bir darbe almadığı sürece sorunsuz geçicek.
ama 1200$ fazla verilirmi açıkçası ben asla vermem ama veren büyük ihtimalle olur.
yani fiyatı bakımından gereksiz bi icat ancak fiyat aralığı ağırlık aralığı gibi olursa elektronik duracein daha çok tercih edilen bir set olması kaçınılmaz gibigeliyor.
 
Scudo
Eğer 1200$ bir amortisöre veriliyorsa emin olun bir vites sistemine verenlerde olacaktır. Hemde bol miktarda :) (Dipnot: Her tip bisikletten koleksiyon yapacak kadar zengin olmadıkça ben almam :D)
 
ayrıca shımano elektrik konusundada mekanikte oldugu kadar cok yuksek teknolojiye sahiptir.shımano bildiginiz gibi olta vs.urunleride uretiyor ve dunyada bisiklet sektorunde oldugu gibi balıkcılık malzemelerindede 1 numara.balıkcılık sektorunde sonar cihazlarını uretmektedir.deniz dib yapısını derinligini balık kumelerini gosteren yuksek teknolojili elektornik cihazlar shımano tarafından uretilmektedir.ayrıca dura-ace 7900 di2-elektronik salter adında geciyor ve dunyada 2008in en iyi yeni 100 teknolojisi arasında gosteriliyor ve odul almıstır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Şerif Şentürk
@aykut52


Shimanonun yeni teknoloji diye çakmaya çalıştığı bu elektronik vites sistemi 1980 lerden beri Campagnolo ve Weİnmann ( bu firma kapandı) tarafından kurcalanıyordu, birçok prototip yapıldı ( hatta fren sistemleri bile geliştirildi) piyasaya sürüldü, geri çekildi. Yeni teknoloji diye bahsettikleri sistem aslında model uçaklarda kullanılan " servo motor" sistemine dayanırki, ben diyim 30, sende 35 senedir zaten mevcut.

Tabii işin bir diğer yanıda var, Shimano yol komponentlerinde ciddi anlamda geri kaldı, özellikle konunun lideri sayılan ( son 30-40 yıldır) Campagnolo'nun 11 speed sistemini getirmesi, arkasındanda "süper record"u üretime sokması shimano'nun top level modeli Dura Ace'i Campy'nin üçüncü dereceden pro-entry modeli Chorus'a denk düşürdü. Birde Sram firması varki bu markette Shimano'nun ciddi rakibi, halihazırda pasta üçe bölündü ve Shimano yol komponentlerinde %20 lik bir pazarı Sram'a kaptırdı bile .
Shimano' naapsın bu durumda, Pro'ları reklamlarda kullanıp, yeni elektronik mambo-jambo vites sistemini yenilik takipçisi toplu tüketiciye kasmaya çalışıp kendine tekrar tatlı pazar arıyor. Bir iki sene sonrada" yok bu tutmadı yahu" deyince, pilli vitesler alanların elinde patlar.:D
Shimano olta yapmaya devam etsin zaten en iyi bildikleri bu, yol komponentlerinide ihtisaslara bıraksın.
 
mustafa abi ole bir yazmıssınki sanki shımano bombos bir firma hatta kapansın.bisiklet sektorune sana gore tamamen zararı var.shımano olta uretmeye devam etsin diyosun.suan shımano olmasa bisikletlerimizdeki bircok teknoloji olmayacaktı.ben yazımda shımano elektronikten anlamaz diyenlere cevap verdim.campagnolodan iyi veya kotu demedim.unutmayalımki lance armstorng 7 kez fransa turunu kazandi ve bisikletinin uzerinde 7 yıl boyunca dura-ace vardi.sonucta bu sponsorluga bakar ne verirsen sporcu onu kullanır.ama burda demek istedigim sende bacak olmadıktan sonra campagnolo ve shımano istedigi kadar teknoloji cıkarsın.ayrıca bu seneki 2009 dura-aceler cok degisti.en onemlisi karbon kullanılmaya baslandı gecte olsa.
 
bi ara böle bişey denendi ama hiç tutulmadı profespyoneller açısından 199x lardaydı tour de france yi izlerken spiker anlatıyodu eurosport ta o yüzden rafa kaldırıldı teknıloji gelişince yeniden piyasaya sürmeyi denediler demekki
 
@Mustafa İçdağ


super record dura-ace chorus
arka vites: 172 gr 166 gr 192 gr
ön vites : 72 gr 67 gr 76 gr
arka ruble: 177 gr 163 gr 236 gr
aynakol : 646 gr 725 gr 690 gr
fren : 275 gr 290 gr 320 gr
vites kol. : 331 gr 378 gr
pedallar : 266 gr 275gr 325 gr

dura-acein chorusla alakasını anlayamadım.aynakolda campanın karbon aynakolunun ustunlugu goze carpıyor.ama arka vites ve onvites super recorda komple karbon olmasına karsı dura aceten daha agır.on vitesin sadece dis pilakası karbon diye biliyorum.aynı durum arka rubledede gecerli dura acein ustunlugu var.zaten record dura acein muadiliydi.chorusta ultegranin muadili zaten chorusla super record arasında aman aman bi fark yok.recorddanda cok ustun oldugunu dusunmuyorum pazar yakalamak musteri tercihini cogaltmak daha fazla kar gutme amacıyla super record cıkartılıyo.recordla super record arasında on viteste 3gr arka viteste 6 gr aynakolda 4 gr vites kolunda 15gr arka rubledede 20gr frende 5 gr kadar fazla agırlık var.super recordun normal recordla farkı.fiyatada farkı soyle yansıyor o 2-3 gramın.record aynakol 825 dolar super record 950 dolar arka viteste record 425 dolar super record 500 dolar on viteste record 200 dolar superi ise 250 dolar arka rublede record 385 dolar super record ise 450 dolar.dura acein arka vitesi 300 dolar on vitesi 150 dolar campanın on vitesinden ve arka vitesinden daha dayanıklı olduguna eminim hafifligide cabası.dura ace arka ruble 300 dolar dura ace aynakol 700 dolar.fiyat performans hafiflik goz onune alindiginda bu ikisi arasında shımano derim.bisikletimden dura acei sokup super record attıgımda ucacak hali yok oncelikle bende o bacak olmalı.campanın ilahi bi gucu yok.bu yuzden shımano yol komponenti uretmeye devam etsin.saygılar
 
  • Beğen
Tepkiler: Soner Sarihan
@aykut52

Yahu tamam yukarıda biraz abartmış olabilirimde ( Shimano olta yapsın diye),
lütfen bana tek tek söyleyin Shimano olmasa bisikletlerimizde hangi teknoloji olmayacaktı, cidden merak ediyorum.

Index shifting' mi; ilk Sun Tour firması ( 1969) geliştirdi bunu, piyasaya sürdü ama tutmadı, 1985 de shimano' ya piyasaya tekrar sürmek nasip oldu, zamanıydı tutturdu. Kaldıki bununla ilgili olarak bile bir yığın çalkantı oldu, campagnolo index shifting prototiplerini Avrupa pro yarışlarında 1982-83-84 de
çoktan test ediyordu.

SPD pedal mı diyeceksiniz, Clipless pedal patenti Look firmasına ( 1984 Fransa) ait, Look firması bu pedalın prototipinde Campagnolo ile çalıştı ve geliştirdi. Shimano tüm pedal sistemleri için Look firmasına Patent ödedi.
İndirtmeyin şimdi bana bütün literatürü.

Şunu rahatlıkla söyleyebilirimki günümüzün bisikletleri üstlerindeki teknolojinin
%90 nını avrupalı öncü yapımcılara ( Zeus, campy,cinelli, look, Mavic, huret, regina vs. ve adı sayısız usta kadro yapımcıları) borçluysa belkide kalan diğer
%10 nunuda amerikalı yapımcılara ve vizyonerlere borçludur.

Shimano için tabiiki kötü diyemem, kötü olsa nasıl piyasanın %50 sini eline geçirirdi, ama ben Japonyadan bisikletle ilgili ilk buluşların çıktığına katılmıyorum.
Muazzam teknoloji casusları oldukları kesin, ve yaptıklarını çok çok iyi yapıyorlar.
 
en son teknoloji ürünü savaş uçaklarının bile en önemli görevlerde hata verdiğini düşünürsek bu malzemelerinde bir yol yarışında muhtemel bir hata verebilme ihtimali gayet yüksek bence.
 
Geri