Scudo Sports

Elektrikli bisiklet devri

Scudo
Yapay zekaların verdiği yanıtlara çok güvenmeyin arkadaşlar. Sorularınızın cevaplarını, özellikle dünya çapında güvenilir kabul edilen bilimsel kaynaklardan almasını isteyin. Sorduğunuz soru ciddi bir konu içeriyorsa, bir de siz kendiniz araştırma yapıp iyi bir şekilde kontrol edin derim.
Akıcılık konusuna gelince, şöyle düşünüyorum.
Bisikletin elektrik motoru tekerdeyse onun akıcılığı daha düşük olabilir. Motor içindeki malzemeler ister istemez sürtünme direnci gösterebilir.
Bisiklet disk frense ve diskte hafif bir sürtme yaşanıyor olabilir. Bisikletin tekerlerini yerden yükseltip elle çevirerek akıcılığı gözle de test etmek gerekebilir.
çoğu konuda öyle, devir bilgi devri olunca araya çok fazla bilgi kirliliği giriyor. yapay zekanın da kaynağının bu kocaman bilgi yığını olduğunu düşünürsek yapay zekaya güvenmek için çok erken diye düşünüyorum.

güvenli bilgiyi ayırabilecek noktaya gelmedi muhtemelen.
 
Yapay zeka düşünemediği ve dil modeli olduğu için daha önce öğretilen verilerden sıradaki en uygun ne varsa onunla devam eden bir cümle oluşturuyor, sizin gibi gidip araştırıp, düşünüp bir cümle kurmuyor henüz. Ek olarak kullandığınız sırada kendini geliştiririm eğitmiyor yani dinamik değil stabil bir yapısı var. Çalışma şeklini anlayınca nasıl kullanacağınızı daha iyi anlarsınız. Ben şöyle düşünürüm hep konunun uzmanı bir bilir kişi değil bu konuda bana vakit kazandıran bir asistan.
 
  • Beğen
Tepkiler: cyruks
Elektrikli bisikletlerle pekala spor yapilabilir. Hatta dilerseniz akustik bisikletten daha fazla kaloride yakabilirsiniz. Bu tamamen sizin amaciniza ve o gun nasil kullanmak istediginize baglidir. yillardir elektrikli dag bisikleti kullaniyorum ve cok aktif bir spor yasantim oldugunu soyleyebilirim. Fakat diger yandan gercekten bu elektrikli bisiklet dunyasinin kafasi cok karisik, hala bu motor guclerini bir standarda baglayamadilar hatta e-enduro serisi son iki senedir yapilamiyor ve bence isin asil arkasinda motor guclerinin sinirlandirilamamasi yatiyor. Ikı buyuk oyuncu bosch ve shimano yillarca max 85 nm'de tutmaya calisip bisiklet hissiyatini on planda birakirken yeni oyuncular piyasaya girdi (ozellikle DJI, Valeo ve daha niceleri) maximum 1000 watt peak power ve 120 nm torklara cikmaya basladi. Bu da gercekten full power elektrikli motorlar arasinda dahi bir siniflasmaya gitmeye basladi. Ben kesinlikle dogal pedal cevirme hissiyatinin kaybolmamasi gerektigini dusunuyorum, yoksa forumdaki sakaci arkadaslarin dedigi gibi is motosiklet hissiyatina dogru yonlenmeye baslayacak...
 
Alba fold 2 bisikletimin motoru çalıştığında metal sürtme sesi gelmeye başladı. Konu hakkında bilgisi olan varmı bu şekilde kullansam ne gibi sakincalari olabilir
 
Chat gpt diyor ki
Göbek motoru içindeki rulman veya dişliler


  • Eğer ses motorun içinden geliyorsa, rulman veya dişli aşınmış olabilir.
  • Bu durumda rulman sıkışıp tekerleği kilitleyebilir, motor tamamen arızalanabilir.
    Motor hasarı büyür → rulman/dişli tamamen bozulursa komple motor değişimi gerekebilir.
 
Alba fold 2 bisikletimin motoru çalıştığında metal sürtme sesi gelmeye başladı. Konu hakkında bilgisi olan varmı bu şekilde kullansam ne gibi sakincalari olabilir

Kapalı disk fren sistemini bozdum. Gelen metal sesine aldırış etmeyince.
 
Elektrikli bisikletlerle pekala spor yapilabilir. Hatta dilerseniz akustik bisikletten daha fazla kaloride yakabilirsiniz. Bu tamamen sizin amaciniza ve o gun nasil kullanmak istediginize baglidir. yillardir elektrikli dag bisikleti kullaniyorum ve cok aktif bir spor yasantim oldugunu soyleyebilirim. Fakat diger yandan gercekten bu elektrikli bisiklet dunyasinin kafasi cok karisik, hala bu motor guclerini bir standarda baglayamadilar hatta e-enduro serisi son iki senedir yapilamiyor ve bence isin asil arkasinda motor guclerinin sinirlandirilamamasi yatiyor. Ikı buyuk oyuncu bosch ve shimano yillarca max 85 nm'de tutmaya calisip bisiklet hissiyatini on planda birakirken yeni oyuncular piyasaya girdi (ozellikle DJI, Valeo ve daha niceleri) maximum 1000 watt peak power ve 120 nm torklara cikmaya basladi. Bu da gercekten full power elektrikli motorlar arasinda dahi bir siniflasmaya gitmeye basladi. Ben kesinlikle dogal pedal cevirme hissiyatinin kaybolmamasi gerektigini dusunuyorum, yoksa forumdaki sakaci arkadaslarin dedigi gibi is motosiklet hissiyatina dogru yonlenmeye baslayacak...

Bunlar nasıl sayılar hocam 😳 Benim motosiklet 113 beygir, 6750 devirde 94 nm tork veriyor.

Benim kalp sorunum var, Ankara'da olanlar bilir her Konya yolundan Kepekli'yi çıkışımda tüm bisikletleri satıp bi tane elektrikli alacağım diye kendimle konuşuyorum sonra yol düzlüğe çıkınca unutuyorum.

Bu rks vs fat bike tekerlilere sonradan el gazı takılıyor ki bu yasal değil, onlar hem malzeme hem de genel kullanıcı kitlesi biraz heyecanlı olduğu için ben tehlikeli görüyorum. 30 kilo bisiklet, kocaman lastik, adam ona mekanik disk fren koymuş basıyorsun durmuyor meret mesela. Bisiklet mi bu, değil. Motosiklet mi, o da değil acayip bir şey.

Ortadan motorlu iyi bir model, daha düz bir şehirde yaşayan için bence de çok gereksiz bir harcama ama Ankara gibi yokuş üstüne yokuş bir şehir için büyük nimet. Ben bu tartışmada oyumu, ortadan shimano motorlu bir mtb'den yana kullanıyorum.
 
Bunlar nasıl sayılar hocam 😳 Benim motosiklet 113 beygir, 6750 devirde 94 nm tork veriyor.

Benim kalp sorunum var, Ankara'da olanlar bilir her Konya yolundan Kepekli'yi çıkışımda tüm bisikletleri satıp bi tane elektrikli alacağım diye kendimle konuşuyorum sonra yol düzlüğe çıkınca unutuyorum.

Bu rks vs fat bike tekerlilere sonradan el gazı takılıyor ki bu yasal değil, onlar hem malzeme hem de genel kullanıcı kitlesi biraz heyecanlı olduğu için ben tehlikeli görüyorum. 30 kilo bisiklet, kocaman lastik, adam ona mekanik disk fren koymuş basıyorsun durmuyor meret mesela. Bisiklet mi bu, değil. Motosiklet mi, o da değil acayip bir şey.

Ortadan motorlu iyi bir model, daha düz bir şehirde yaşayan için bence de çok gereksiz bir harcama ama Ankara gibi yokuş üstüne yokuş bir şehir için büyük nimet. Ben bu tartışmada oyumu, ortadan shimano motorlu bir mtb'den yana kullanıyorum.
Ben acikcasi elektrikli bisiklet olarak yanlizca pedal destekli ortadan motorlari sayiyorum. Bahsettiginiz el gaziyla calisan arka hub’tan motorlar bence de pek elelektrikli bisiklet sinifina girmiyorlar. E bike’larda verilen tork degerleri aslinda yaniltici oluyor. Dediginiz gibi motosikletle kiyaslandiginda cok fazla bir guc gibi gorunuyor. O yuzden bence aslolan verdigi peak power ve nominal gucler. Shimano’da bu degerler 600 watt peak power ve 250 watt nominal guc ama artik bu rakamlar yeni cikan motorlarin yaninda oldukca gucsuzmus gibi dursada bence hala en rafine ve bisiklet ruhunu tasiyan motor shimano EP801 ama maalesef shimano’da e bike tarafinda havlu atmisa benziyor ve tum pazar payini kaybediyor
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi ve Mazm
Bu akşam pedaldan destekli ve 25 km/h sınırlamalı elektrik destekli bisikletimle iyi bir efor sarfettiğimi düşünüyorum. 33 km kadar neredeyse tamamında pedal çevirerek ve sadece zor yokuşlarda destek açarak...
Eve gelip oturduğumda dizlerimin ufak bir sinyal vermesi hariç gayet mutluyum. Acaba elektrik destekli yerine bir önceki yol bisikletim olsaydı, şu an nasıl hissederdim diye de düşünmeden edemiyorum. Belki de rahatsızlıklarım bu kadar efora izin vermeyecekti.
 
Bu akşam pedaldan destekli ve 25 km/h sınırlamalı elektrik destekli bisikletimle iyi bir efor sarfettiğimi düşünüyorum. 33 km kadar neredeyse tamamında pedal çevirerek ve sadece zor yokuşlarda destek açarak...
Eve gelip oturduğumda dizlerimin ufak bir sinyal vermesi hariç gayet mutluyum. Acaba elektrik destekli yerine bir önceki yol bisikletim olsaydı, şu an nasıl hissederdim diye de düşünmeden edemiyorum. Belki de rahatsızlıklarım bu kadar efora izin vermeyecekti.
kesinlikle katiliyorum, zaten bu icadin guzelligide burada. O gun kendini nasil hissediyorsan ona gore spor yapmana izin veriyor. bizler gibi 50'sine gelenler icin basta kalbi ve eklemlerimizi cok fazla zorlamamak en dogrusu...
 
(link)

Bu üründen deneyen oldu mu? Son çıktığım bisiklet turunda gruptaki bir abide denk geldi bana. Bu veya buna benzer bir üründü. Üründen memnun kaldığını söyledi. Çok kolay takıp sökülüyormuş. Tek bir vidası var sanırım. Çok ağır da değil. Ama lastik ömrünü ciddi azaltır gibi geldi bana. Ve frenlemede nasıl tepki veriyor acaba merak ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: _Marrusia_
(link)

Bu üründen deneyen oldu mu? Son çıktığım bisiklet turunda gruptaki bir abide denk geldi bana. Bu veya buna benzer bir üründü. Üründen memnun kaldığını söyledi. Çok kolay takıp sökülüyormuş. Tek bir vidası var sanırım. Çok ağır da değil. Ama lastik ömrünü ciddi azaltır gibi geldi bana. Ve frenlemede nasıl tepki veriyor acaba merak ediyorum.
Kullanmadım ama zamanında epey bir bakınmıştım netten. Bunun daha portatif ve ufak olan başka başka versiyonları da var. Mesela şunun bataryasının suluğa takılması, ağırlığı arka teker üzerinden bir kısım alıp, biraz daha orta kısımlara dağıtıyor:
Bunun gibi lastiğe dokunarak döndüren versiyonların lastiğin ömrünü kısaltacağından eminim ama bunlar da en portatif ve hafif olanlar... :)
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Kullanmadım ama zamanında epey bir bakınmıştım netten. Bunun daha portatif ve ufak olan başka başka versiyonları da var. Mesela şunun bataryasının suluğa takılması, ağırlığı arka teker üzerinden bir kısım alıp, biraz daha orta kısımlara dağıtıyor:
Bunun gibi lastiğe dokunarak döndüren versiyonların lastiğin ömrünü kısaltacağından eminim ama bunlar da en portatif ve hafif olanlar... :)
İşe gidiş yolumda bayağı bir tırmanma mevcut abi. Deli gibi terliyorum bisikletle gidince. Ofiste duş vs de mevcut değil. Bunu görünce acaba dedim bi. Normal turda sökerim bisiklet hantal olmaz. Sabahları işe git gelde takarım. Arabayı da satarım diye düşündüm 😀 Şuan sadece plan aşamasındayım.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Alttaki bisiklette elektrik desteği 25 km hızdan sonra kesildiğinde ya da siz bu desteği kendiniz kapalı tuttuğunuzda, üzerindeki aksesuarları ile birlikte 16 kg'lık bir bisikleti pedallamış oluyorsunuz. En hafif haliyle bile (Aksesuarsız ama pedallar takılı) 14.7 kg. bir bisiklet pedallıyorsunuz.
Kısacası pedaldan elektrik destekli bir bisiklet, kesinlikle ağır bir bisiklet. Normal bir yol bisikletinin yerini asla tutmayacaktır ama, düzde geri kaldığınız arkadaşlarınıza yokuşlarda yetişmenize yardım edecektir. Ya da işe daha az terli gitmenize yardımcı olacaktır. Hafif bir yol bisikletinin tadını kesinlikle vermese de, sağlık sorunları olan kişilerin arkadaşları ile birlikte daha uzun mesafeleri gezebilmelerini sağlayabiliyor.

1757855899596.png
 
Alttaki bisiklette elektrik desteği 25 km hızdan sonra kesildiğinde ya da siz bu desteği kendiniz kapalı tuttuğunuzda, üzerindeki aksesuarları ile birlikte 16 kg'lık bir bisikleti pedallamış oluyorsunuz. En hafif haliyle bile (Aksesuarsız ama pedallar takılı) 14.7 kg. bir bisiklet pedallıyorsunuz.
Kısacası pedaldan elektrik destekli bir bisiklet, kesinlikle ağır bir bisiklet. Normal bir yol bisikletinin yerini asla tutmayacaktır ama, düzde geri kaldığınız arkadaşlarınıza yokuşlarda yetişmenize yardım edecektir. Ya da işe daha az terli gitmenize yardımcı olacaktır. Hafif bir yol bisikletinin tadını kesinlikle vermese de, sağlık sorunları olan kişilerin arkadaşları ile birlikte daha uzun mesafeleri gezebilmelerini sağlayabiliyor.

330299 dosyayı görüntüle
Amerikada 35 kms ye kadar elektrik destegi var.Mesela bunun arabalardaki gibi kilidi olup 25 ten 35 e cikaramiyor muyuz ?
 
Amerikada 35 kms ye kadar elektrik destegi var.Mesela bunun arabalardaki gibi kilidi olup 25 ten 35 e cikaramiyor muyuz ?
ne gerek var ki zaten bisiklet istediğin hızda gidiyor kesilen elektrik desteği
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Birçok markanın birçok bisikletinde hız kilidi kırılabiliyor. Ancak bu bisikletin kilidini kıran henüz yok bildiğim kadarıyla.
Ama üstte Caner arkadaşımızın dediği gibi gerek de yok. Bu destek bence, sadece bazı sağlık sorunlarını yumuşatmak için ufak bir destek.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanerg
Ben acikcasi elektrikli bisiklet olarak yanlizca pedal destekli ortadan motorlari sayiyorum. Bahsettiginiz el gaziyla calisan arka hub’tan motorlar bence de pek elelektrikli bisiklet sinifina girmiyorlar. E bike’larda verilen tork degerleri aslinda yaniltici oluyor. Dediginiz gibi motosikletle kiyaslandiginda cok fazla bir guc gibi gorunuyor. O yuzden bence aslolan verdigi peak power ve nominal gucler. Shimano’da bu degerler 600 watt peak power ve 250 watt nominal guc ama artik bu rakamlar yeni cikan motorlarin yaninda oldukca gucsuzmus gibi dursada bence hala en rafine ve bisiklet ruhunu tasiyan motor shimano EP801 ama maalesef shimano’da e bike tarafinda havlu atmisa benziyor ve tum pazar payini kaybediyor
Ep9000 serisi ile bir söylenti atıldı ama devamı gelmedi, ürünlerimizi geliştirmeye devam ediyoruz gibisinden bir açıklama yapıyorlar.
Varını yoğunu şuan di2 ya veriyor gibi,
 
  • Beğen
Tepkiler: BilalKorukcu
Geri