Scudo Sports

Elektrikli bisiklet devri

Bosch off modda yada limit ustunde pedala direnc yapar, shimano’da direnc yoktur ve motor off kende pedal cevirebilirsin. Her iki motorun iki farkli karakteridir bunlar
Chatgpt'ye hem Bosch hem de Shimano'yu ayrı ayrı sordum sizin söylediğinizin tam tersini söylüyor.
 

Dosyalar

  • Screenshot_2025-08-15-20-26-33-737_com.openai.chatgpt.jpg
    Screenshot_2025-08-15-20-26-33-737_com.openai.chatgpt.jpg
    61,7 KB · Okunma: 14
  • Beğen
Tepkiler: Yılmaz C. SEZEN
Scudo
Selam arkadaşlar. Ulaşım amaçlı Diamant zouma deluxe+ bosch performance line speed (orjinal 45km/h) kullanıyorum. Gayet memnumum.
Geçenlerde arkadaşımın carraro kifuka x modelini denedim. Elektrik desteği yokken kifukanın akışı daha iyi gibi geldi bana. Benim jantlarım 27.5 slik lastik var üstünde, kifukada 29" mtb lastiği var. Ağırlıkları hemen hemen aynı nedendir acaba ?
üzerlerindeki vites seti ve jant seti fark yaratıyor olabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: Yılmaz C. SEZEN
Bende kifuka x var. Elektrik desteği yokken herhangi bir kasılma olmuyor. Lastiği üst limitine kadar şişiriyorum asfaltta nispeten daha akıcı gidebiliyorum. Araziye çıkınca da biraz indirirerek yumuşatıyorum. 29" lastik ise daha çabuk hızlanmasına sebep oluyor.

Bir de vites oranlarına bakmak lazım. Sizdeki nasıl?
Benim aynakol daha büyük ama onunla ilgili olduğunu zannetmiyorum. Çünkü sorun hızlanmasından ziyade devamlılığı yok. Mesela kifukada belli bi hıza ulaşana kadar zorlanıyorsun o hızda çok rahat düz yolda bisiklet sürer gibi sürebiliyorsun. Ama bendekinde öyle değil. Devamlı aynı performansı vermem gerekiyor. pedalı bıraktığım anda daha çabuk yavaşlıyor diğerine göre.
Bosch off modda yada limit ustunde pedala direnc yapar, shimano’da direnc yoktur ve motor off kende pedal cevirebilirsin. Her iki motorun iki farkli karakteridir bunlar
Dediğiniz gibi olabilir bende öyle bişe hissediyorum. Bisikleti tutan bişey var gibi. Acaba Teker çapıda etkenmi bu duruma ?
Chatgpt'ye hem Bosch hem de Shimano'yu ayrı ayrı sordum sizin söylediğinizin tam tersini söylüyor.
chatgpt nin kafası karışmış olmalı bende tam tersi bi his var :D
 
Yapay zekaların verdiği yanıtlara çok güvenmeyin arkadaşlar. Sorularınızın cevaplarını, özellikle dünya çapında güvenilir kabul edilen bilimsel kaynaklardan almasını isteyin. Sorduğunuz soru ciddi bir konu içeriyorsa, bir de siz kendiniz araştırma yapıp iyi bir şekilde kontrol edin derim.
Akıcılık konusuna gelince, şöyle düşünüyorum.
Bisikletin elektrik motoru tekerdeyse onun akıcılığı daha düşük olabilir. Motor içindeki malzemeler ister istemez sürtünme direnci gösterebilir.
Bisiklet disk frense ve diskte hafif bir sürtme yaşanıyor olabilir. Bisikletin tekerlerini yerden yükseltip elle çevirerek akıcılığı gözle de test etmek gerekebilir.
 
normal bisikletimi, elektrikliye dönüştürecek set bakıyorum veya yeni bir e-bisiklet almayı düşünüyorum. Bu konuda önerileri beklerim.
 
@Scott_Bisikletli Bisiklet Kit alacaksanız ve sürüş hissiyatını, pedal çevirme hissiyatını kaybetmek istemiyorsanız, Mutlaka Tork sensörlü mid drive motorları alın.
Hazır sistemler için ise tercihi sizin bütçeniz belirler.
Dediğiniz gibi olabilir bende öyle bişe hissediyorum. Bisikleti tutan bişey var gibi. Acaba Teker çapıda etkenmi bu duruma ?
Aynısı Shimano da da oluyor 25+ üzeri destek kestimi sanki arkadan biri çekiyormuş gibi his geliyor. Bana göre bu psikoljik bir olay, 40-50N pedal basarken birden 100N pedal basıyorsun o da insanı psikolojik olarak birşeyler beni tutuyor hissi veriyor.
Niye Psikolojik diyorum : Pedal desteği kapalı iken hiçbir fark hissetmiyorum çünkü, düz bisiklet gibi gidiyor, herhangi bir zorlanma, tutma hissiyatı gelmiyor. Muhtemelen aynı durumu sizde yaşıyorsunuzdur
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
normal bisikletimi, elektrikliye dönüştürecek set bakıyorum veya yeni bir e-bisiklet almayı düşünüyorum. Bu konuda önerileri beklerim.
Tavsiyem hazır alman daha verimli olacaktır. Alman yada Hollanda lı.
 
E-MTB ile ilgili görüşlerim (kısa kısa)
-Yamaha Moro 07 varsa piyasada F/P ürünü.
-Bende Vinka Motorlu Çin işi E MTB de var. Yamaha Moronun motorundan daha hoşuma gidiyor. Ancak Yamaha moronun çift amartisörlü oluşu, parça kalitesi nedeniyle Yamahaya biniyorum.
-E MTB Spor yaptırmaz görüşleri içinde kemerim son delikte bol gelmeye başladı ve yeni delik açtırmam lazım.
-E MTB orta motorlu biskletlerin en büyük problemi zincir kırmaları. Çözüm özellikle yokuşlarda vites atışlara dikkat etme, Teker teker ve vites geçişlerinde pedalı zorlamama, Büyük ruble kullanma 11-48 gibi,
 
Şuan alınabilecek en uygun ebike. Donanım olarak gayet iyi. 1200 kilometredir kullanıyorum 4/5 kere şarj etmişimdir.
(link)
 
Geri