Scudo Sports

Elektrikli bisiklet devri

(link)
Elektrikli araçlar için santralden tekere aktarım için %77 verimli diyor.
Benzinli araçlar için ise %12-%30 arası diyor.

Gridden tekere %77 diyor. Bazı kaynaklara göre elektriğin taşınmada %17, dağıtımda %50'ye varabilen kayıpları var. Hepsini hesaba katınca %32 çıkıyor mesela. Bu benim yaptığım çok hızlı bir araştırmanın sonucu, gerçekte değerler elbette farklı olabilir.
Sonuç olarak ben de sizler gibi geleceği elektrikli araçlarda görüyorum (özellikle şehir hayatının mecburiyeti olan kısa mesafe ve düzenli ulaşımlarda), emisyon ve sürdürülebilirlik avantajları ortada. Benim bahsettiğim nokta elektrik motorlarının ÇOK verimli olması yanılgısı. Motorun kendisi verimli ama elektrik de dalda yetişip gelmiyor o motora. Ha tabii aynısı petrol için de geçerli, hakkında çok araştırma yapılması lazım daha kesin konuşabilmek için...
 
Scudo
Gridden tekere %77 diyor. Bazı kaynaklara göre elektriğin taşınmada %17, dağıtımda %50'ye varabilen kayıpları var. Hepsini hesaba katınca %32 çıkıyor mesela. Bu benim yaptığım çok hızlı bir araştırmanın sonucu, gerçekte değerler elbette farklı olabilir.
Hangi kaynakta gördünüz %50 kayıbı? Öyle bir kayıp olsa kablo, trafo vb. hiç bi şebeke sağlam kalmaz yanardı.

Tedaş raporuna göre "Türkiye’nin 2019 yılı teknik ve teknik olmayan kayıp oranı %12,7 olarak gerçekleşmiştir " Finlandiya gibi ülkelerde bu kayıp %3-4 civarında. Bizdeki kayıbın çoğunlığu da kaçak kullanım. :)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Batuhan Köksal
Biz siyasetten, vergiden, şekerden, takipten, dışlanmaktan, ötekileşmekten kaçarken aslında zor koruduğumuz bu konularda tam da( bizim ülke için konuşuyorum) Reisin kucağına oturuyoruz. Ötv yi saplaması an meselesi. Nitekim elektrikli araçlardan önce ötv yi kaldırıp sonraki sene halort diye kitlemiştir, bu konuda da gençlik ve spor bakanlığı ile Sanayi ve ekonomi hatta ulaştırma bakanları da birlikte çalışma başlatmazsa şaşılmaz. Bence reis affetmez. Neyse, bu arada nasıl ki şimdi sıfır emisyon, düşük karbon izi, küresel iklim krizi gibi konjektürler etrafında fosil yakıta dayalı ulaşım araçlarına en güzel alternatif bisikletler ise, iigelecekte aynı şimdiki gibi her yer bu sefer de elektrikli araçlarla dolu olduğunda ortalık yine bisiklet en uygun kaçış ya da alternatif olarak başımızın tacı olarak kalacak.. Fakat elektrikli bisikletlere bir türlü alışamadım, bünyem de mantığım da elektrikli bisikleti kabul etmiyor..
Ben de aynı şeyi düşündüm yıllarca. Şehir içi ulaşımda elektrikli bisiklete geçtikten sonra da bunca sene boşuna amelelik yapmışım diye dizlerimi dövdüm.
Ulaşım ≠ spor. Ulaşım bireysel değil, toplum meselesi. Bu konuda da en makul, verimli yolu tercih etmek gerekli toplum olarak. Derseniz ki ben ulaşırken egzersiz de yaparım bir yandan elbette ki sizin tercihiniz ama bu en verimli/makul yöntem olduğu anlamına da gelmiyor.
 
Hangi kaynakta gördünüz %50 kayıbı? Öyle bir kayıp olsa kablo, trafo vb. hiç bi şebeke sağlam kalmaz yanardı.

Tedaş raporuna göre "Türkiye’nin 2019 yılı teknik ve teknik olmayan kayıp oranı %12,7 olarak gerçekleşmiştir " Finlandiya gibi ülkelerde bu kayıp %3-4 civarında. Bizdeki kayıbın çoğunlığu da kaçak kullanım. :)
(link)

Bir Hint sitesinde görmüştüm, az önce baktığımda bulamadım fakat gördüğüm kadarıyla diğer kaynaklarda da Hindistan kötü bir örnek olarak gösterilmiş ve kayıplarının %30'dan fazla olduğu söylenmiş. Türkiye'nin elektrik üretiminin %60'tan fazlası fosil yakıtlar ile karşılanmakta. Güneş ve rüzgar enerjisi oranı %12-13'lerde. Bahsedilen verim ve kayıplar belki hocalarımın söylediği gibi elektrikli motorları içten yanmalı motorlardan daha verimsiz hale getirecek kadar düşük değildir fakat yine de toplam verimin %90 gibi hayali rakamlar olmadığı ortada. :)
 
Sadece elektrikli bisiklet için elektrik üretilecek olsa evet. Bu karikatür çok abartı. Evimizdeki battaniyeye kadar elektrik var. Tek resim ile insan saçmalığı değil cehaleti, bunu böyle yorumlamak cehalet.
bu konu esasında temiz enerji diye lanse edilen. Tüm elektrik araçlar içinde geçerli Elektrikli arabalar üretim aşamasında bile fosil yakıtlı araçlara göre kat be kat da fazla kirliliğe sebep olarak fabrikadan çıkıyor.
Elektrik üretimi ve batarya teknolojisinin daha 40 fırın ekmek yemesi gerekli. Dünyada neredeyse sonsuz ve temiz elektrik üretimimi var ama daha kontrol altına alamadık.
rüzgar türbinleri hariç. Yıldırım enerjisini depolamayı başarsalar olay bitecek ama birçok firmanın işine gelmez. Yani yapacak bir şey yok şimdilik.
Elektrikli araçlar bu kadar tutulmasaydı pil teknolojisine kimse bu kadar yatırım yapmazdı şimdilerde neredeyse hafta da bir pil teknoloji haberi okuyoruz.

Yakın zamanda carraro flexi 121 alıp üstüne 500w arka teker kit takmayı düşünüyorum. Bulunduğum yerden işe gidiş 1 km yüksek eğim yokuş var ve sonrasında 5 km hafif eğimli yokuş var. Dizimdeki rahatsızlık, toplu taşıma ücretleri, akaryakıt fiyatları sebeplerinden ve ayrıca pedal çevirmekten dolayı, Sabah sabah işe terlemiş olarak gitmek istemiyorum. Bu sebeplerden dolayı sanırım kısa zamanda elektrikli bisiklet sahibi olacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: saredsa ve mhmtp
Her turlu enerji uretim ve aktarimi karbon ayak izi denilen etkileri hesaplandığında verimliligi ve cevreciligi tartisilir durumdadir.

Ayrica cevreci kabul edilen ruzgar degirmenlerinin gocmen kuslara etkisi, kullanilan malzemelerinin geri donusturulemez malzeme ve uretimdeki kirliligi tartisiliyor.

Ayni sekilde gunes enerji santrallerinin uretim sureci ve faaliyetteyken yarattigi asiri ısı ile mikro klimadaki etkilerinin cevreye etkisi soz konusu.

Kaldi ki tum enerji uretim tekniklerimiz kisitli zamana bagli. Gunes oldugu surece, ruzgar estiginde, su aktiginda ve dev beton barajlarla doganin akarsularin dengesi bozularak, maden kaynaklari tuketilerek ve zararli atik olusturarak, nükleer... O apayri bir konu 🙃

Ayrica bu enerji uretim santralleri ve istasyonları belli merkezlerde oldugu icin aktarilmalari soz konusu.

Benim merak ettigim su an icin milyarlarca yildir dunyanin her noktasinda 24 saat boyunca ayni gucte etki eden bir kaynak neden kullanabilecegimiz elektrik enerjisine veya hareketli motorlari ivmelendirecek enerjiye donusturulemiyor?

Yercekimi enerjisi!

Hatta mini sistemler tasarlandigi takdirde evinize buzdolabi gibi alip koyabileceginiz uretecler bile olabilir. Bakinca gulunc geliyorsa dev oda boyutlarindan dizimizin ustune sonra telefonumuza giren bilgisayarlar, kolundaki saat gibi seyler ile goruntulu konusan bilim kurgu film kahramanlarına "yok artik" derken siradanlasmasi vs. binlerce ornek gelebilir.

O yuzden bu teknolojinin arastirilip gelistirilmiyor olmasi bana tuhaf geliyor.

Ama 24 saat herkesin elinin altinda minimum maliyetle (arge masraflari dusunce) elde edilecek bir enerji olunca, fiyatlandirma ve devasa boyutlara gelen enerji saglayici sektorlerde ortaya cikacak degisimin sancisi bir sebep olabilir mi?

Ve spor degil ama ulasim için elektrikli bisiklet cok hos bir alternatif 🙂
Alamadim ama denedim. Terletmiyor, trafige takilmiyor, park yeri aratmiyor ve eglenceli 😁
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: ugurus
Ve spor degil ama ulasim için elektrikli bisiklet cok hos bir alternatif 🙂
Alamadim ama denedim. Terletmiyor, trafige takilmiyor, park yeri aratmiyor ve eglenceli 😁

e-bike ile spor yapilamayacagi fikri o kadar yayginki, ama bi o kadarda yanlis. Hatta internette Amerikada bi universitede yapilan bir calismayi okumustum, normal bisikletle e-bike'in nabiza etkisini inceliyordu, ozetle iki surus arasinda %10'lik bir nabiz farki oldugunu gosteriyordu calisma. normal bisikletle gittiginiz yerleri daha kisa surede, daha hizli gidince yakin efor sarfediyorsunuz. Hatta normal bisikletle gidemediginiz, cikamadiginiz yerlere de saldirmaya basliyorsunuz ve inanin gunun sonunda ciddi bir spor yapmis oluyorsunuz. eger modlarini degistirirseniz daha fazla efor sarfetmenizde mumkun, tamamen sizin o gunku modunuza kalmis. Ozetle, e-bike'la daha gec yoruldugunuz icin bisiklet ustunde daha uzun sure zaman geciriyorsunuz, cok daha fazla mesafe katetmis oluyorsunuz ve normal bisikletle cikamayacaginiz yuksekliklere cikmaya basliyorsunuz.
 
e-bike ile spor yapilamayacagi fikri o kadar yayginki, ama bi o kadarda yanlis. Hatta internette Amerikada bi universitede yapilan bir calismayi okumustum, normal bisikletle e-bike'in nabiza etkisini inceliyordu, ozetle iki surus arasinda %10'lik bir nabiz farki oldugunu gosteriyordu calisma. normal bisikletle gittiginiz yerleri daha kisa surede, daha hizli gidince yakin efor sarfediyorsunuz. Hatta normal bisikletle gidemediginiz, cikamadiginiz yerlere de saldirmaya basliyorsunuz ve inanin gunun sonunda ciddi bir spor yapmis oluyorsunuz. eger modlarini degistirirseniz daha fazla efor sarfetmenizde mumkun, tamamen sizin o gunku modunuza kalmis. Ozetle, e-bike'la daha gec yoruldugunuz icin bisiklet ustunde daha uzun sure zaman geciriyorsunuz, cok daha fazla mesafe katetmis oluyorsunuz ve normal bisikletle cikamayacaginiz yuksekliklere cikmaya basliyorsunuz.

Katılıyorum, hatta çoğunlukla kardiyo için hafif viteste çok/daha uzun süre pedal çevirmenin daha yararlı olduğunu gösteriyor hem kalori yakmak için hem de kas gelişimi için. Bunu sonuna kadar karşılıyor e-bike. Sonuçta pedal çevirmeden gitmeyen aletler bunlar. Ayrıca şehir içinde yeterli hıza da sahip olduklarından araç bağımlılığını azaltıp hem havayı daha yaşanır kılıyor hem de otopark ve trafik sorununu hafifletiyor. Bu nedenle çok daha fazla teşvik edilmeli diye düşünüyorum. Devletlere bu konuda çok iş düşüyor bence. Özellikle Türkiye'de fiyatlar malum. Çalınma riski de yüksek. Bu konuda yapılacak yatırım yolları genişletmekten, yolların bakımından, otoparklardan vs. çok daha düşük maliyette. Bu konuda çok daha agresif ve cesur adımlar atılmalı. Bunun yolu da ilk olarak araçsız alanları yaygınlaştırmaktan ve bisikletlere güvenli bir sürüş ortamı (kameralı park alanları -ki metro istasyonları, kafe-restoran önleri bu anlamda rahatlıkla kullanılabilir-, motorlu araç ve yaya trafiğinden ayrılmış bisiklet yolları vs.) yaratmaktan geçiyor. Bir de üstüne vergi indirimleri ve hatta maddi teşvikler verilirse bu dönüşüm hızlanır hele de şu anki yakıt ve araç fiyatları coşmuşken. Dönüşüm aslında sandığımızdan çok daha kolay yani.
 
Arkadaşlar selamlar. İşe gidip gelmek için 90 model çelik şaseli göbekten 3 vitesli gazelle bisiklet almıştım geçen baharda. Günlük 30 km yolum vardı ve ben belki ara ara 10 kez ancak kullandım. Hem yol hemde gün içinde çalışma yorunca olmadı. Motosikletle talim ettim istemeye istemeye. Ama şimdilerde bir plan yaptım uzun araştırmalar sonucunda. Aliminyum şaseli bir gazelle bisiklet, ön tekere 500w bafang motor, arka seleye 14 amper akü. Ve bu yaz nasipse aracım bu olacak.
 
Katılıyorum, hatta çoğunlukla kardiyo için hafif viteste çok/daha uzun süre pedal çevirmenin daha yararlı olduğunu gösteriyor hem kalori yakmak için hem de kas gelişimi için. Bunu sonuna kadar karşılıyor e-bike. Sonuçta pedal çevirmeden gitmeyen aletler bunlar. Ayrıca şehir içinde yeterli hıza da sahip olduklarından araç bağımlılığını azaltıp hem havayı daha yaşanır kılıyor hem de otopark ve trafik sorununu hafifletiyor. Bu nedenle çok daha fazla teşvik edilmeli diye düşünüyorum. Devletlere bu konuda çok iş düşüyor bence. Özellikle Türkiye'de fiyatlar malum. Çalınma riski de yüksek. Bu konuda yapılacak yatırım yolları genişletmekten, yolların bakımından, otoparklardan vs. çok daha düşük maliyette. Bu konuda çok daha agresif ve cesur adımlar atılmalı. Bunun yolu da ilk olarak araçsız alanları yaygınlaştırmaktan ve bisikletlere güvenli bir sürüş ortamı (kameralı park alanları -ki metro istasyonları, kafe-restoran önleri bu anlamda rahatlıkla kullanılabilir-, motorlu araç ve yaya trafiğinden ayrılmış bisiklet yolları vs.) yaratmaktan geçiyor. Bir de üstüne vergi indirimleri ve hatta maddi teşvikler verilirse bu dönüşüm hızlanır hele de şu anki yakıt ve araç fiyatları coşmuşken. Dönüşüm aslında sandığımızdan çok daha kolay yani.
Devletimiz yakıttan ve araç satışından bu kadar vergi alırken o kalemi büyük ölçüde yok etmek isteyebilir mi bilemedim. Aslında ülkemiz için mükemmel gelişme olur, teşvik edilmeleri. Bizim siyasetçilerden bir lacivert olmaz.
 
Benim bisikletim de elektrikli. Düz yolda ve bayır aşağı hep kapalı bayır yukarı destek amaçlı kullanıyorum şu an işteyim ve yanı başımda.
C344D95A-93DA-48E6-87C7-5DDD6EE5629A.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: wace ve suyunsesi
İlk defa görüyorum böyle bir yanma olayı. Hangi marka motor/pil acaba? Pillerin durumu neymiş acaba. Kaç dolumdan sonra böyle yanmış?
Geçen yaz 42 derecede shimano e6100 /bte6010 ile edremitten izmire gittim hiç bi sıkıntı çıkarmadı. Tabi bu gelecekte sorun çıkarmayacağı anlamına gelmez. 1000 dolum sonra piller nasıl tepki verir hiç bir fikrim yok.
 
İlk defa görüyorum böyle bir yanma olayı. Hangi marka motor/pil acaba? Pillerin durumu neymiş acaba. Kaç dolumdan sonra böyle yanmış?
Geçen yaz 42 derecede shimano e6100 /bte6010 ile edremitten izmire gittim hiç bi sıkıntı çıkarmadı. Tabi bu gelecekte sorun çıkarmayacağı anlamına gelmez. 1000 dolum sonra piller nasıl tepki verir hiç bir fikrim yok.

Detay vermemişler. Orijinal paylaşımda belki vardır.
Bu ihtimal hiç aklıma gelmezdi. Patır patır yanmıyorlardır ama Youtube'da videolar var.

(link)
(link)
 
Detay vermemişler. Orijinal paylaşımda belki vardır.
Bu ihtimal hiç aklıma gelmezdi. Patır patır yanmıyorlardır ama Youtube'da videolar var.

(link)
(link)
Bu vidyodakiler sanki daha çok üretim hatasından kaynaklanmış gibi. İkinci vidyoda bazı kabloların yetince yalıtımı yapılmadığından bahsediyor. Piller (benzin kadar olmasa da) yoğun bir enerji deposu. Depodaki bir kaçak yanmaya yeri gelir patlamaya neden olabilir. Pilin kısa devre etmesi, benzin deposunun bi yerinden delinip tutuşması gibi bişey.
 
Li-ion piller anlık akımı çok yüksek verebiliyor. Ben 250 W motor aldım iki çeşidi var. 35 NM ve 45 NM torklu olanı var ben 45 lik olanı aldım anlık olarak 700 W çekebiliyor bu da pillerin ısınmasına sebep veriyor sensör ve kontrol ünitesi ECU ısıya göre pillerdeki anlık akımı sıcaklığa göre dengeliyor. Sensör ve ECU da bozulma olursa pillerin kontrolsüz şekilde bırakır ve yanmasına sebep olabilir. Bilindik kendini kanıtlamış markaların pilleri daha güven verici olabilir. Benimki Samsung 18650 kodlu piller. Samsungun Note 7 leri pil yüzenden patır patır patlıyordu ama Samsung işte 😏 güveniyoz.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Li-ion piller anlık akımı çok yüksek verebiliyor. Ben 250 W motor aldım iki çeşidi var. 35 NM ve 45 NM torklu olanı var ben 45 lik olanı aldım anlık olarak 700 W çekebiliyor bu da pillerin ısınmasına sebep veriyor sensör ve kontrol ünitesi ECU ısıya göre pillerdeki anlık akımı sıcaklığa göre dengeliyor. Sensör ve ECU da bozulma olursa pillerin kontrolsüz şekilde bırakır ve yanmasına sebep olabilir. Bilindik kendini kanıtlamış markaların pilleri daha güven verici olabilir. Benimki Samsung 18650 kodlu piller. Samsungun Note 7 leri pil yüzenden patır patır patlıyordu ama Samsung işte 😏 güveniyoz.
Alba nin yeni nesil motorunu mu aldınız hocam. 45 nm lik olan.
 
Arkadaşlar merhaba. BİM’den Rks marka Jeep Rx5 model elektrikli bisiklet aldım. Gaz kolu yok sadece pedal ile devreye giriyor motor. Araştırdım internetten gaz kolu takmak için: kabloların arasında saklı bir soket oluyormuş, gaz kolu kiti alıp oraya takılıyormuş. Ama benimkinde o soket yok. Gaz kolu takmanın başka bir yolu var mı acaba?
 
Geri