Scudo Sports

Elektrikli bisiklet devri

bisikleti(bisan e-city) aldım, şu an memnunum. ankara gibi çok yokuşlu ve geniş yolları olan şehirlerde elektrikli bisikletin çok mantıklı olduğunu anladım. çoğu zaman trafik zamanında araçlardan daha hızlı varıyorum ulaşmak istediğim yere. menzili de 40km falan gidiyor. iş yerinde şarj ediyorum. terletmiyor bile. yakıt masrafım da yok. 5 yılda kendini amorti edecek gibi görünüyor bir arızası çıkmazsa :)

elektrikli bisiklet devrimdir. özgürlüktür :)
5 yılda mı. Nasıl yaptınız hesabı.
 
Scudo
5 yılda mı. Nasıl yaptınız hesabı.
2 vasıta ile ulaşıyordum normalde iş yerime. 5 lira ediyor. gidiş dönüş 10 lira. ayda 25 gün işe gidiyorum. 250 lira/ay = 3000 lira/yil. 15000lira/3000lira=5yil
 
1 tane çok üst kalite sayılır elektrikli bisiklet ve yine üst seviye sayılacak normal şehir bisikleti sahibi biri olarak sırf keyif ve konfor için elektrikli bisiklet almaya ben de sıcak bakmıyorum. Ben yaşım ve işim gereği elektrikli bisiklet kullanmak zorundayım. Bunun dışında keyif ve spor için istinasız hep elektriksiz bisikletimi sürüyorum. İkisinin de yeri ayrı benim için. E-bike 2 tekerlekli en müthiş icat, ancak mecbur olmasam E-bike almazdım.
 
Bir arkadaşım @umutcelik izah etme, anlama ve dinleme derdinde.
Bir arkadaşım @Ender A. izahı dinlememe, anlamak istememe ve dinlerken bile sinirlenen bir yapıda.

Olay zaten baştan yanlış. Balık baştan kokuyor aslında.

@dosumak zaten bisikleti satma kararı aldı bu tartışmada o kurtuldu. Bende hobi amaçlı bir tane alma kararı aldım. :krnz::krnz:

Bayağı bir tartışma olmuş. :krktm: açıkçası yazılanları okumadan ilanı buraya koydum, araya ben de kaynamış gibi oldum galiba 😂 Benim satma sebebim kullan(a)madığımdan yada çevresel faktörlerden değil, malum bu döviz artışlarından dolayı ödeme güçlüğü çektiğim için satmak zorunda kaldım ki bisiklet dışında çok severek kullandığım kamp malzemelerimi de sattım. şu an elimde carraro sportive 225 bisikletim var o da satış ilanında.. (Sahibinden : 978680710 ) Elektrikli bisiklete maalesef kısa bir süre sahip olsam da, bu süre içerisinde inanın neredeyse hiç arabaya binmedim. Bütün ulaşımımı elektrikli bisiklet ile yaptım. Ben şahsen çok memnundum. Trafikte geçirdiğiniz zaman olsun, araç kullanıyorsanız aldığınız yakıttan, aracın yıpranma payından olsun, araçların çevreye salgıladığı gazlardan olsun.. nerden olursa olsun her türlü e bisikletler bence desteklenmeli.. Çevremde almak isteyenler bana sorduğunda hepsini destekledim.. :)
 
tour de france ın ilk organizatörü önemli bisikletçilerden biri olan Henri Desgrange nin meşhur bi potu var; ilk vitesli bisikletler kullanılmaya başladığında çok sert karşı çıkıyor ve eleştiriyor , vitesli bisikletlerin sadece engelliler ve kadınlar için olduğunu söylüyor. Tam olarak Elektirikli bisiklet aynı şey olmasa da ,ben biraz E bike ları o günün vitesli bisikletlerine benzetiyorum. Bu gün sert eleştirsek de gelecekte onlar olacak.
 
Son düzenleme:
tour de france ın ilk organizatörü önemli bisikletçilerden biri olan Henri Desgrange nin meşhur bi potu var; ilk vitesli bisikletler kullanılmaya başladığında çok sert karşı çıkıyor ve eleştiriyor , vitesli bisikletlerin sadece engelliler ve kadınlar için olduğunu söylüyor.
Adamın söylediği, vitesli bisikletlerin 45 yaş üstü için olduğu, (kadın ve engelli kısmı yok)
-ki adam bence haklı:) (not:ben de 45 yaşın üzerindeyim)

I still feel that variable gears are only for people over forty-five.
Isn't it better to triumph by the strength of your muscles than by the artifice of a derailer?
We are getting soft...As for me, give me a fixed gear!
--Henri Desgrange, L'Équipe article of 1902 (sheldon brown sitesinden alıntıdır)

e-bike konusuna mesafeli (nefret değil) olmamın sebebi bu tip şeylerin bisikletin ruhundan uzaklaştırdığına inanmam. Bisiklet ne kadar basit, sade ve ucuz olursa o kadar bisiklettir aslında. Vitesler de bu mesafeyi uzatır, elektronik vitesler daha çok uzatır, elektrikli bisiklet daha çok uzatır. Yolun sonu motosiklet ve arabadır. Araba nasıl faydasız değilse e-bike da faydalı bir alet. Ama bisikletle arasında bir mesafe var.

Yani olay sadece çekememezlik veya değişime direnç değil, en azından bazı insanlar için.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Adamın söylediği, vitesli bisikletlerin 45 yaş üstü için olduğu, (kadın ve engelli kısmı yok)
-ki adam bence haklı:) (not:ben de 45 yaşın üzerindeyim)

I still feel that variable gears are only for people over forty-five.
Isn't it better to triumph by the strength of your muscles than by the artifice of a derailer?
We are getting soft...As for me, give me a fixed gear!
--Henri Desgrange, L'Équipe article of 1902 (sheldon brown sitesinden alıntıdır)

e-bike konusuna mesafeli (nefret değil) olmamın sebebi bu tip şeylerin bisikletin ruhundan uzaklaştırdığına inanmam. Bisiklet ne kadar basit, sade ve ucuz olursa o kadar bisiklettir aslında. Vitesler de bu mesafeyi uzatır, elektronik vitesler daha çok uzatır, elektrikli bisiklet daha çok uzatır. Yolun sonu motosiklet ve arabadır. Araba nasıl faydasız değilse e-bike da faydalı bir alet. Ama bisikletle arasında bir mesafe var.

Yani olay sadece çekememezlik veya değişime direnç değil, en azından bazı insanlar için.

Doğrudur hocam ben de bi podcast en alıntılandım ,
(link)
Bu arada o dönemin şartlarında kadınlar ve engelliler de demiş olabilir sonradan yumuşatılmış olabilir çok da önemli değil çünkü vitesli sistemlere bakış açısı gayet sertmiş.
Ben bisiklet ruhuna aykırı olduğunu düşünmüyorum e bike ların. Ben bisiklet ile yaptığım yoluculuğu seviyorum , bunu farklı versiyonları ile yapmak daha da sevdirir bana . Yol bisikleti ile farklı bi haz e bike ile farklı bi haz var . Ayrıca e bike lar insanlara işe giderken de bisiklet kullanma kolaylığı sağlıyor . Terlemeden daha soft bi sürüş ile de hafta içi bisiklet sürme imkanım oluyor ara ara . Bisiklet romantizminin bi kalıbı olmamalı daha karmaşık bisikletlerin de bi romantizmi var kimilerimize göre ,
 
Doğrudur hocam ben de bi podcast en alıntılandım ,
(link)
Bu arada o dönemin şartlarında kadınlar ve engelliler de demiş olabilir sonradan yumuşatılmış olabilir çok da önemli değil çünkü vitesli sistemlere bakış açısı gayet sertmiş.
Ben bisiklet ruhuna aykırı olduğunu düşünmüyorum e bike ların. Ben bisiklet ile yaptığım yoluculuğu seviyorum , bunu farklı versiyonları ile yapmak daha da sevdirir bana . Yol bisikleti ile farklı bi haz e bike ile farklı bi haz var . Ayrıca e bike lar insanlara işe giderken de bisiklet kullanma kolaylığı sağlıyor . Terlemeden daha soft bi sürüş ile de hafta içi bisiklet sürme imkanım oluyor ara ara . Bisiklet romantizminin bi kalıbı olmamalı daha karmaşık bisikletlerin de bi romantizmi var kimilerimize göre ,
Sana hak veriyorum.. Misal bağlı bulunduğum klüpte herkesin klübümüzün efsanesi dediği bir amcamız var sanrım bu sene 80 yaşına girecek. Kaç senedir bisiklet sürüyor bilmiyorum ama klüpte efsane olarak anıldığına göre uzun yıllar olsa gerek.. Konuya gelecek olursak; yaşının vermiş olduğu sebeplerden dolayı artık normal bir yol bisikleti ile grup sürüşlerine katılamıyor, katılsa bile tırmanış çok zorluyor, bu nedenle şuaa e-bike kullanıyor ve grup sürüşlerinin keyfini yeniden çıkartmaya başladı hatta ve hatta e-bike avantajı ile eğimlerde grubu bile çekiyor :) Bence bu tarz yaş, sağlık vs gibi sorunları olanlar için çok ideal e-bisikletler. Bunun dışında birçok kişi e-bisikletleri kargo işlerinde, ufak çocuğu olan aileler çocuklarını ana okul ve arası götürüp getirmede vs kullanıyor. Özellikle eğimli kısımlarda oturan kişiler aşağıdaki vagonu e-bisikletlere bağlayarak transport işini hallediyorlar.

Screenshot 2021-12-25 at 12-23-53 Kjøp Thule Chariot Cross 2 Sykkelvogn, Alaska Jollyroom.png
 
Bizim buralarda elektrikli bisiklet satislari normal bisiklet satislari costugu icin bu yeni teknolojinin beraberinde getirdigi altyapi ihtiyaclari da konusuluyor ve cozumler araniyor.
Devlet politikasi zaten otomobil kullanimini azaltmak oldugu icin bisiklet otoyollari yillar once insaa edilmeye baslandi. En buyuk soru isaretlerinden birisi bu bisikletlerin sarj meselesi, bunun icin de bir suru farkli cozum uzerinde calisiliyor. Tiler de bunlardan birisi. Cozumu gayet pratik gozukuyor simdilik ama butun bisikletlerin buna uyumlu hale getirilmesi gibi kucuk detaylar var.

 
Merhaba bir tanıdığım bana danıştı ama tam olarak bilmediğim için sormak istedim, Bisan'ın, RKS'nin yaptığı elektrikli ve katlanır bisikletler sadece pedala destek veriyor diye biliyorum ama bir kaç kişide kendi kendine elektrikli motosikletler gibi gittiğini söyledi kafam karıştı. Örnek verebileceğim Bisan E-Folding F veya RKS DC15 modelleri var, yardımcı olursanız sevinirim, iyi akşamlar...
 
Bafang motorlu bisikletimin detayi. Acaba türkçede videodami yapsam ?
1200 watt.. düzde 53-55 km/h görüyorum.
 
E bisiklet kullanıcıları lütfen yardım edin. Sorum şu: ortadan motorlumu yoksa tekerlerden motorlumu akü bittiğinde beni yormaz? Teşekkürler.
 
E bisiklet kullanıcıları lütfen yardım edin. Sorum şu: ortadan motorlumu yoksa tekerlerden motorlumu akü bittiğinde beni yormaz? Teşekkürler.
İkisi de yorar ama ortadan motorlu daha mantıklı sanki. Tekerden motorlu olunca ağırlık merkezi bir tarafa kayacak, ortada denge çok bozulmayacak diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: By chow
Ortadan motorlu kitler bildiğim kadarıyla diğerlerinden daha ağır oluyor. Ama arkadaşında dediği gibi ağırlık merkezi ortada. Bende byqee setli ön tekerlek motor var. Şarj bitti mi rahat kullanıyorum. Bisiklet 11+5 kilo da kit var. Bisan fx3700 2020 model.
 
Ikiside yorar, ama tekerden motorlu hic kullanmadigim icin hangisi daha az yorar bilmiuorum fakat sonucta pil bittiginde kas gucuyle elektrik motorunun milini dondurmeye calisacaksiniz ve burada ciddi bir direnc vardir. Aslinda bazi markalar lightweight e-mtb klsmaninda ayrica elektriksizde kullanima uygun sekilde modeller uretiyorlar, motor off durumdayken pedalla motor unitesi “disengage” durumda oluyor ve calismayan elektrik motorunun direncini hissetmiyorsunuz. Fakat bu modellerde yurtdisi satis fiyatlari 10bin eurolardan basliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: ugurus ve By chow
Ortadan motorlu kitler bildiğim kadarıyla diğerlerinden daha ağır oluyor. Ama arkadaşında dediği gibi ağırlık merkezi ortada. Bende byqee setli ön tekerlek motor var. Şarj bitti mi rahat kullanıyorum. Bisiklet 11+5 kilo da kit var. Bisan fx3700 2020 model.

Hocam motorun çalışma durumu nedir, tabi halen kullanımda ise.
Klasik sevdam burada bitmiştir, yaşasın elektrikli bisiklet devri.
 
Geri