Emre Yönlüer
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 4 Mayıs 2010
- Mesaj
- 2.706
- Tepki
- 2.083
- Şehir
- Eskişehir
- Başlangıç
- 1995—96
- Bisiklet
- Trek
şu an aynı motor 27.510 TL@anti panik
12.500 TL. fiyata geliyor bence gereksiz direk aşağıdakini alırım
113152 dosyayı görüntüle
şu an aynı motor 27.510 TL@anti panik
12.500 TL. fiyata geliyor bence gereksiz direk aşağıdakini alırım
113152 dosyayı görüntüle
Bunlar sadece pedal desteği olması ve uzun menzil sunması ile dikkatimi çekiyor. 25 km yeterli benim için. 200km kadar olanları var. Sadece yokuşlarda açarak şehir değiştirilir. Benim gözüm de kifuka veya esportive modelinde. Tabi ben 2 yıldan önce alamam. O zamana daha güzel şeyler çıkacaktır. Takipteyimçok teşekkür ederim. Bu hafta sonu gidonu değişip güzel bir temizlik ve bakımdan sonra pzt. günü kullanıcam inşallah. tabiiki kullanımlarıma bağlı + ve eksileri paylaşıcam. aslında direk günümüzdeki en büyük - zaten 25 km lik destek sınırı. ha çeşitli yöntemlerle hack lenebiliyor sistem. @MustafaSener
bende birebir aynı mantıkla hareket ettim alırken. yokuşlarda destek ile bayağı bir menzil artar. birde kadronun hiç bir yerinde kablo olmamasıda çok güzel olmuş. ben beğendim. sağlam duruyor. sadece hidrolik frenlerin çok yumuşak olması biraz garibime geldiBunlar sadece pedal desteği olması ve uzun menzil sunması ile dikkatimi çekiyor. 25 km yeterli benim için. 200km kadar olanları var. Sadece yokuşlarda açarak şehir değiştirilir. Benim gözüm de kifuka veya esportive modelinde. Tabi ben 2 yıldan önce alamam. O zamana daha güzel şeyler çıkacaktır. Takipteyim![]()
Yağı eksik olabilir belki. Benim frenler de hidrolik, arka fren aldığımda bomboştu (salcano kalitesi...), ön fren iyiydi. Arka frene kendim yağ değişimi yapıp adam ettim. 2 sene geçti ve ikisi de acınası halde. Vaktim olduğunda ikisinin de yağ ve balatalarını değiştirmeyi planlıyorum. İkisi de yarıdan sonra tutmaya başlıyor. Yarıya kadar boşluk resmen.bende birebir aynı mantıkla hareket ettim alırken. yokuşlarda destek ile bayağı bir menzil artar. birde kadronun hiç bir yerinde kablo olmamasıda çok güzel olmuş. ben beğendim. sağlam duruyor. sadece hidrolik frenlerin çok yumuşak olması biraz garibime geldi
Gerçekten sırf görüntü değil benim kullanışımıda çok etkiledi. gidonu sabit tutmak için çaba sarfettim. 1 saat sonunda alışılır ancak bir riser gidon ile çok daha hoş olur diye düşünüyorum.Yağı eksik olabilir belki. Benim frenler de hidrolik, arka fren aldığımda bomboştu (salcano kalitesi...), ön fren iyiydi. Arka frene kendim yağ değişimi yapıp adam ettim. 2 sene geçti ve ikisi de acınası halde. Vaktim olduğunda ikisinin de yağ ve balatalarını değiştirmeyi planlıyorum. İkisi de yarıdan sonra tutmaya başlıyor. Yarıya kadar boşluk resmen.
Gidonu değiştirme fikrinizede çok sevindim. Tek beğenmediğim nokta orasıydı.
Elektrikli bisikletler coktan gelisti bile3-4 sene sonra elektrikli bisikletler oldukça gelişecektir ve ben de mutlaka elektrikli bir yol bisikletine geçiş yapmayı düşünüyorum.
Eskişehir'de 8 sene boyunca her gün hem işe hem okula bisikletle gittim. Aynı söylediğiniz gibi dümdüzdü. Dışarıdaysam mutlaka bisikletim yanımdaydı. Ben de Ankara'ya taşındım. Gölbaşı'nda oturuyorum. Neresi olduğu önemli değil, gölbaşından çıkacaksanız korkunç yokuşlarla karşılaşıyorsunuz. Evden Gölbaşı merkeze gidip geldiğimde 4 tane yokuş oluyor yolumda. Bisiklete binmez oldum. Haftada bir evin yakınındaki Eymir Gölüne gidiyorum, kalan her işim otobüsle.. Göle gidişimde de 3 yokuş çıkıyorum. Yani bisiklete her oturuşum beni pişman ediyor. Kısa vadede otobüs entegrasyonu için katlanır, uzun vadede Shimano motorlu bir elektrikli düşünmüyorum. Yoksa bisiklet hayatımdan çıkıp gidecek.Kütahya'da iken yollar neredeyse dümdüzdü, yollar genel itibariyle boştu hatta kaldırıma sıfır park eden araç sayısı bile çok azdı. Takım elbiseyle dahi işe yol / yarış bisikletimle rahat rahat gidip gelebiliyordum(21 ayda 180 kez). Her türlü ihtiyacımı bisiklet vasıtasıyla karşılıyordum neredeyse. Ankara'da ise daha ilk deneyişimde işe bisikletle gidip gelme durumunu verimli bir şekilde başaramayacağımı anladım(İşçi Blokları Mah. - Kızılay güzergahı). Ancak bu durum elektrikli katlanır bir bisikletle değiştirilebilecekmiş gibi duruyor. O sebeple araştırmalara başladım. İnsan bir kez işe bisikletle gidip gelmeye başladı mı, toplu ulaşıma ve toplu ulaşımın getiri-götürülerine bir türlü alışamıyor. İnşallah en kısa zamanda düzgün bir şey bulabilirim. Bu başlığı da takip edeceğim. Herkese iyi pedallamalar dilerim.
Trainer olmasa aynı durum ve fikirde olurdum ben de. Elektrikli/katlanır aramaya devam...Eskişehir'de 8 sene boyunca her gün hem işe hem okula bisikletle gittim. Aynı söylediğiniz gibi dümdüzdü. Dışarıdaysam mutlaka bisikletim yanımdaydı. Ben de Ankara'ya taşındım. Gölbaşı'nda oturuyorum. Neresi olduğu önemli değil, gölbaşından çıkacaksanız korkunç yokuşlarla karşılaşıyorsunuz. Evden Gölbaşı merkeze gidip geldiğimde 4 tane yokuş oluyor yolumda. Bisiklete binmez oldum. Haftada bir evin yakınındaki Eymir Gölüne gidiyorum, kalan her işim otobüsle.. Göle gidişimde de 3 yokuş çıkıyorum. Yani bisiklete her oturuşum beni pişman ediyor. Kısa vadede otobüs entegrasyonu için katlanır, uzun vadede Shimano motorlu bir elektrikli düşünmüyorum. Yoksa bisiklet hayatımdan çıkıp gidecek.


Geçen haftalarda biri 40 km biride 80 km olucak şekilde iki tur yaptım. 80 km lik uzun turda normalde uzun sureli hamlıktan kaynaklı son km lerde %9.2 civarı eğimi olan tarabya hacıosman rampasını high ile çok rahat çıktımki asıl hedefim burayı mid yada eco modda çıkmak. zamanla oda olur. şarj 2 tırnaktaydı. ama ne olur ne olmaz diye gelince şarja taktım. günlük işe gidiş ve geliş güzergahımda bisikletimi ve pilin gider kalır durumunu zamanla dahada iyi öğrenirim.
Bunun dışında kullanım olarak normalde bisiklet ağır kabul ama akıcılık olsun pedal çevirmenin rahatlığı olsun bunu insana unutturuyor. ha 30-35 üstü gidicem derseniz o zaman benim gibide kondisyon eksiğiniz varsa yorar. ben ilk turda yolun çoğunu kendim sadece rampalarda destekle gezdim. ondada çoğunlukla eco moddaydım ve çok keyif aldım. rampalarda ve sonrasında takviye ve o itiş hissi çok keyifli. 40 km de ancak 1 diş gitti pilden. aynı kullanım oranıyla 2 yada 3 günde bir şarj ederim gibi geldi. ki kabaca 1000 dolum ömrü olan pili hergün şarj etsem bile 3 sene kafam rahat olucaktır.
Bu arada 2. bir şarj aleti almak istiyorum. ama shimano steps e6000 serisinin şarj aletleri 1000 tl leri buluyor. bunu ucuz yollu nasıl çözebiliriz fikri olan varmıdır?
Anladım, teşekkür ederim.@suyunsesi Normal koşullarda 25 km/h i geçtiğinizde motor desteği otomatik kesilir. Elektrikli bisikletlerin ağırlıkları da oldukça yüksek olduğu için 25 km üstünde gitmek (eğer aşağı eğim yoksa) oldukça zordur. Yani düz yolda uzun süre 25 km üstü hızı korumak çok iyi kondisyon ister. Bir de şöyle bir durum var, motor çalışırken kaslar kolaya alıştığı için bir anda motor gücü kesilince şok yaşıyorlar , daha zor geliyor insana. yani benim yaşadığım bu şekilde.
Ama motoru hiç çalıştırmazsam, kaslar ona göre alışıyor ve düz yolda normal bir bisiklet gibi kullanılabiliyor.
25 km sınırını aşmanın tabii hack yöntemleri var. Genelde ücretli yöntemler

