Scudo Sports

Elalem bisiklet otoyolu yapıyor biz kaldırımdan bölüm istiyoruz

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
467
Tepki
316
Süper Bisiklet Yolları
Kopenhag’ın kentsel alanında yaşayan insanlar, bölgenin yeni bisiklet şeridi ağı sayesinde, şimdi işe ya da okula giderken bisiklet kullanmanın daha kolay bir yolunun olduğunu biliyorlar. Bisikletlilere güvenli, rahat bir sürüş imkanı veren, duraklamaları mümkün olduğunca ortadan kaldıran ve Kopenhag’ın merkeziyle şehrin 22 km dışında bir banliyö kasabası olan Albertslund’u birbirine bağlayan, ülkenin ilk Bisiklet Otoyolu açıldı.

Cyclinghighway580.jpg


Asfalta boyalı, rotayı gösteren turuncu ince şeride ek olarak, bisikletliler ayrıca, duraklamaların sayısını azaltan; hava pompaları, daha güvenli kavşaklar ve sürüş hızını ortalamaya ayarlı trafik ışıkları gibi kolaylıkların keyfini çıkarabilecekler. Girişimler, banliyödeki evi ile şehirdeki işyeri arasında her gün gidip gelen kişileri, yolları 10 kilometreden uzak bile olsa, teşvik edecek bir yol olarak planlandı. Yeni açılan Kopenhag-Albertslund güzergâhı, tamamlandığında toplam 300 kilometreyi kaplayacak olan 26 Bisiklet Otoyolu olarak planlanan ağlardan ilki. Ağın, Kopenhag’ın merkezindeki bisiklet şeritlerinin sayısını yüzde 15’e kadar yükseltmesi ve kamu giderini gelişmiş sağlık durumu sayesinde yıllık 40.3 milyon avro kadar azaltması bekleniyor.

‘’Trafik sıkışıklıklarını ortadan kaldırmak daha az araba, daha çok bisiklet kullanan insanı gerektiriyor,’’ diyor Kopenhag Belediye Meclisi’nin Teknik ve Çevresel Yönetimi’nin başkanlığını yapan AYFER BAYKAL. '’İnsanları şehrin içinde ve dışında bisiklete bindirebilirsek, elde edilecek muazzam kazanımlar var. Bisiklet otobanları kurmak için komşu belediyelerimizle işbirliği yapmak, 100 yıl önce bisiklet şeritleri oluşturmaya başladığımızdan beri bisikletliler için yaptığımız en iyi şey.’’

Kopenhag’ın merkezindeki toplam 22 belediyenin tümü, yeni bisiklet güzergâhı ağını oluşturmak için işbirliği içinde. İki güzergâh daha bu yıl içinde açılacak.

Proje; büyümeyi, gelişmeyi ve Kopenhag’ın merkezinde var olan bisiklet şeritlerini bağlamayı hedeflemekle birlikte, banliyödeki evi ile şehirdeki işyeri arasında her gün gidip gelen kişiler en kolay ulaşılabilir rotayı tespit edebilsinler diye yön işaretlerini geliştirmeyi de planlıyor. Yeni güzergâhı gösteren yön işaretlerine ek olarak, turuncu bir şerit de tüm mesafe boyunca yere boyandı.

‘’Kopenhag’ın kentsel alanında yaşayan her üç kişiden biri, yapması daha kolay olsaydı daha çok bisiklet kullanacağını söylüyor,’’ dedi Kopenhag Kentsel Alan Bölge Konseyi Başkanı Vibeke Storm Rasmussen. ‘’Bisiklet otoyolu, bisiklet sürmeyi araba sürmeye gerçek bir alternatif yapmak için banliyödeki evi ile şehirdeki işyeri arasında her gün gidip gelen kişilere yapabileceğimiz en iyi şey. Daha çok insanı bisiklet kullanmaya teşvik edebilirsek, her ikisinin de azalmasının Kopenhag’ın kentsel alanındaki yaşam kalitesini yükseltecek olan trafik sıkışıklığı ve kirliliğini de o kadar çok düşürmüş oluruz.’’

Kopenhag-Albertslund güzergâhının inşaatı başlamadan önce, bisikletlilerden yol boyunca test sürüşü yapmaları istendi. Sonuç, yolculuklarının en çok kırmızı ışıklar ve kavşaklar tarafından rahatsız edildiğiydi. Bu sorunları yok etmek için, trafik işaretleri şerit boyunca bisikletlilere ‘’yeşil dalga’’ vermeye ayarlandı. Zamanlayıcılar ayrıca ışıkların ne zaman değişeceğini de gösteriyordu. Yenilikler, ayrıca bisikletçilerin karşıya daha kolay geçmesi için 14.2 milyon Danimarka kronuna mal olan kavşakların yeniden düzenlenmesini de içeriyor.

Adamlar yapıyorlar, biz ne yapıyoruz? İzmir Büyükşehir Belediyesine bisiklet yolu yapması ya da bisiklet yolu diye yutturduğu mesela Turan-Tersane arasındaki yolu bisiklet yolu standartlarında iyileştirmesi için adeta yalvarıyoruz. Başvurmadığımız yer kalmadı adamlar sağır, dilsiz rolü oynuyorlar. Binlerce lira harcayıp birkaç sayaç yerleştirdiler onu bile beceremediler. Hiçbir şey yapamıyorsanız yayaların yoğun olarak kullanmadığı kaldırımlarda bisiklet için düzenleme yapın diyoruz, sanki adamlara küfür ediyoruz. İzmir'de binlerce bisikletçi var birisi de çıkıp şu adamları görevlerini yapmıyorlar diye dava etmiyor. Bisiklet sever bir avukat bana hukuksal olarak destek verse ben yıllarca da sürse uğraşacağım ama, mahkemede avukatın yoksa seni adam yerine bile koymuyorlar. Üstüne basa basa söylüyorum, belediyelerin bir görevi de bisiklet yolu yapmak, bu konuda sorumlulukları yok mu? Gerçek bisiklet yolu yapmalarını beklerken ölüp gideceğiz, rezil taşıt yollarında.
 
Scudo
Sanki çok kaldırım var ülkede. Olan kaldırım ın yarısında ya tabela, ya da ağaç var kalan yerlere de araba park edilir. İki kişi yan yana yürüyemiyor. Bebek arabası sürülemiyor kaldırımdan. Biz
 
O kadar sacma bir kentlesme var ki ben arac yollarinin bile duzgun oldugunu dusunmuyorum hadi kullanilan asfalt malzemesi olmasi gereken sekilde degil onu gectim guzergah ve bicimi bile rezalet. Ben bisiklet yolunu gectim azcik saygi gosterseler trafikte bana yeter gozuyle bakiyorum artik.

_________________________________________
Hobi olarak yaptığım gezilerimi ve diğer videolarımı paylaştığım YouTube kanalım: (link)
 
Yol yaptık hastane yaptık köprümüz var gelişmiş ülkeyiz :D işin şakası cidden kaldirimda gitsek yayalar yol vermez yol dan gitsek araçtakiler kaldırımdan geç der der
 
Bisiklet otoyolunda kaza olduğunda ne oluyor?
Bu yolda sürat yapıp,tehlikeli bisiklet sürenlere ceza filan veriliyor mu?
Yoksa bu insanlar,bu tür yollarda otokontrol ile mi yola devam ediyorlar?
 
Bugün bana asfaltta tek teker yapamayınca bisiklet yoluna dalan bir cg'ci ile kafa kafaya giriyorduk.Son anda kenara kaçtım.
100-150m ilerde ise sağdan araba gelemeyeceği halde sağa bakarak gaza basarak solu gözetlemeden çıkan siyah audi a4'ün kapısına giriyordum.Zenginin yaptığı sadece elini kaldırıp gitmek.Onu fark etmeseydim şimdi hastanede olacaktım.Birde benim arka tekerim kilitlenmeseydi beni bile fark etmeyecekti.
Olmaz olsun böyle kaldırımdan bozma bisiklet yolu birde belediye bugün yeşilay etkinliğinde Denizli'de toplam 25 km bisiklet yolu olacakmış.
Böyle güvenliksiz yol yapacaklarsa hiç yapmasınlar.
 
GCN'in şu videodaki şehirler arası "sessiz" yolunu gördükçe bi içime ağlıyorum biraz.
Açar açar izlerim şunu :agla:
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozy
@mustafa bozkurt
Kimi kastettiğinizi o kişiyi etiketleyerek cevabınızı daha kolay bulursunuz.
 
her gün iş gereği 11 km yol gidiyorum bisiklet ile gündüz sokak ararlarından bisilklet yolu ile rahatca gidiyorum aksam da işten gelirken dürek anayoldan basıyorum 11 km yi 14 dk da filan gidiyorum yasadıgım yerde bisikletli birisine sıkıntı cıkamıyorlar allahtan bu arada yer samsun/atakum
 
@joker669

Dedim Kopenhag'da galiba.
Samsun'u görünce sürpriz oldu..
Kondisyonunuz yerinde maşallah.
11 km 14 dk içler dışlar çarpımı saatte eder 47- 48 km..
Süper..
Ben İzmir'de 15 km'yi 35 - 40 dakikada ancak gidebiliyorum..

Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Afyon35 ve MakRo
@Decsan daha gecenlerde ben yol bisikleti kervanına giriş yaptım giriş seviye bir model tercih ettim asfaltta hızım basarsam 10 dk boyunca 40 45 km lerde geziyor hız.Eve giderken hafta da 6 gün 1 km kadar dik yokuş tırmanıyyorum.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
 
(link)

Yer İsveç.

Adamlar şehirler arası yol kenarına bisiklet yolu yapmış onlarca kilometre boyunca.

Bu yolda bisiklet sürmek nasip oldu. İnsanlar yağmur altında bile bu yolda bisiklet ile işe gidip geliyorlardı. Gelişmişlik böyle bir şey.

Bu da başka bir görüntü. Bisiklet yolu için battı çıktı yapmak! Muhteşem

(link)

Bisikletlerini koruyacak kadar da düşünceliler

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Afyon35 ve MakRo
Yolla, binayla gelişmişlik olmuyor...başta zihinler gelişecek. Parayı bulanın yaptığı ilk iş en lüks aracı almak oluyor. Cebindeki para kadarını alsa yine iyi beş koyup on kredi çekiyor. Çalıştığım yerde personelin kapısının önünden geçen ücretsiz servisler olmasına karşın (ve bomboşlar) insanlar şahsi arabasıyla işe gelmeyi tercih ediyorlar.. Cebinden akaryakıta öder, aracını eskitir, kaza/trafik cezası riski alır, havayı kirletir, servisle gelse açıp yarım saat okuyacağı kitabından olur.. tüm bunları o prestij saçmalığına feda ediyorlar cidden yazık.. Zengin insanların arabaları değil de bisiklet veya toplu taşımı tercih ettiği gün geliştik diyebiliriz galiba da bu ülke için çok zor.. En azından benim ömrüm yetmez görmeye.
 
valla yöneticilerin bu konuda çok eleştirilecek yönü var da talep olmadıkça, yazılı olandan bahsetmiyorum, yollarda "ÇOK" olmadığımız sürece beklentilerimiz hep kulak ardı edilecek. bostancı taraflarında farkındalık sürüşleri bunlar için yeterli değil. yaz kış bisikletle işe gelip gidiyorum. hem kendi gözlemlerim hem de strava gibi uygulamalar az biraz fikir veriyor. çoğu kişi bisikleti kışın rafa kaldırıyor ve bisiklet ağırlıklı olarak boğazın iki yakasında daha çok kullanılıyor. ne zaman mevcut trafik düzenini rahatsız edecek kadar çok oluruz o zaman bu rüyalarımız gerçekleşir. bize parkların içinden geçecek gezinti yolları lazım değil. 25-35 km/s hız arasında ulaşım yapabileceğimiz yollar lazım.
 
@Ahmet AyazBence bi konuda en büyük gorev bize dusuyor diye dusunuyorum , yapmamiz gereken kendi cevremizden baslayip insanlari bisiklete yakinlastirmak tesfik etmek , cok degil herkes kendisine yakin 1 kisiyi bilgilendirip tesfik etse sayimiz direk 2 katina cikar ve hicte azimsanacak bir deger olacagini sanmiyorum. Etrafimizdakilerin trafikte bisiklet mi kullanilir yargisini kirip tesfik ettigimizde trafikteki yerimizi herkese daha belirgin gosterebilwcegimizi dusunuyorum.

_________________________________________
Hobi olarak yaptığım gezilerimi ve diğer videolarımı paylaştığım YouTube kanalım: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Ayaz
Geri