Scudo Sports

El yapımı kadroların fiyatları hakkında

Scudo
Haketmek için müşterisinin ne yapması gerekiyormuş?

Emeğine saygı göstersin yeter bence.

biri de sınav yapın bari demiş.

Ortam da saygı eksikliği olduğu çok açık, forum ortamlarının sevilmeme nedeni de bu yüzden belli ki. Bu üslup ile mail atsa cevap alamayacağını bilenler forumlarda kendi kendini tatmin etmeye devam etsin.

umarım üretici bir an önce bisikleti satar ve en az zararla atlatır.
 
Emeğine saygı göstersin yeter bence.

biri de sınav yapın bari demiş.

Ortam da saygı eksikliği olduğu çok açık, forum ortamlarının sevilmeme nedeni de bu yüzden belli ki. Bu üslup ile mail atsa cevap alamayacağını bilenler forumlarda kendi kendini tatmin etmeye devam etsin.

umarım üretici bir an önce bisikleti satar ve en az zararla atlatır.

Ben dedim yaklaşımı beğenmediğim için söyledim. Bunda nasıl bir saygısızlık var onu anlamadım. Neticede bir ticaret yapılıyor buna daha önemli bir şey yapıyormuş havası verilmesin.

Bu iyiymiş no soup for you :)))
 
  • Hahaha
Tepkiler: Laciverdi
Siz yapılan işi sadece ticaret olarak görüyorsanız size geri kalan yaşamınızda başarılar diliyorum.


Cahile laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan zordur.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
  • Hahaha
Tepkiler: phrygian ve CeRKeZ
Siz yapılan işi sadece ticaret olarak görüyorsanız size geri kalan yaşamınızda başarılar diliyorum. cahile laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan zordur.

Hakarete gerek yok.
 
Emeğine saygı göstersin yeter bence.

biri de sınav yapın bari demiş.

Ortam da saygı eksikliği olduğu çok açık, forum ortamlarının sevilmeme nedeni de bu yüzden belli ki. Bu üslup ile mail atsa cevap alamayacağını bilenler forumlarda kendi kendini tatmin etmeye devam etsin.

umarım üretici bir an önce bisikleti satar ve en az zararla atlatır.

Merhaba,

Bakkaldan 2 pakey sigara alan müşteri de bunu haketmek için emeğe saygı göstermeli mı yoksa bu husus belirli ürünleri mı kapsıyor?

Bir de saygı kime göre neye göre? Misal bizim perdeci karşısında bacak bacak üstüne atınca ürünü satmadı bana ama börekçiye "moruk" diye hitap ettim alınmadı mesela.

Saygı kriterlerini tobb mu yoksa meslek odaları bağımsız mı belirleyecek, nasıl olacak?
 
Ticaret değilse para almasın o zaman değil mi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Hakarete gerek yok.
Size yapılmış bir hakaret yok, o yönde yanlış anlaşılma olduysa kusura bakmayin. O sözü ortamdaki bilgi eksikliğini belirtmek için kullandim. Paragraf boşluğu bırakmam gerekirdi. Sizin özelinizde yapılmış bir yorum değildi. Tekrar özür dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Merhaba,

Bakkaldan 2 pakey sigara alan müşteri de bunu haketmek için emeğe saygı göstermeli mı yoksa bu husus belirli ürünleri mı kapsıyor?

Bir de saygı kime göre neye göre? Misal bizim perdeci karşısında bacak bacak üstüne atınca ürünü satmadı bana ama börekçiye "moruk" diye hitap ettim alınmadı mesela.

Saygı kriterlerini tobb mu yoksa meslek odaları bağımsız mı belirleyecek, nasıl olacak?

Bakkaldan iki paket sigara almak ile el işi yapılan bir ürüne ayni değeri gösteriyorsanız söylenecek pek bir şey yok.

Ayrıca siz birine moruk diye hitap ederseniz bu saygısızlıktır, karşıdakinin alınıp alınmadığı size nasıl tepki verdiğinin önemi yoktur.
 
Bakkaldan iki paket sigara almak ile el işi yapılan bir ürüne ayni değeri gösteriyorsanız söylenecek pek bir şey yok.

Merhaba,

Ben bir ornek verip ayrim nedir diye sordum size. Herhangi bir degerleme yapmadim, soru cumlesini ifade olarak anladiysaniz yanlis anlamissiniz.

Diger yandan anladigim kadari ile el isi urunleri bu sekilde degerlendirebiliriz degil mi? Bu durumda ne kadari el isciligi olmali, oran yuzde kac? Bahsettigim gibi perdeci kendisi dokumuyor kumasi ama belirli oranda el isciligi var?

Ciddi olmak gerekirse eger el iscigi iceren urunler icin "Emeğine saygı göstersin yeter bence." diye nesnel olmaktan uzak bir tanimlamada, aciklamada bulunuyorsunuz. Eger olmasi gereken bu ise "saygi" standartlari kime gore neye gore belirlenmeli?
 
Oradan bana bir tane titanyum bir tane şile sar diyeyim o zaman. 😅 Olay bundan ibaret mi gerçekten?
 
Saygı standartları diye bir şey yok. Sizin söylediğiniz adamına göre muamele :)

Yukarda da yazdığım gibi sizin yaptığınız, söylediğiniz seyler saygı duyup duymadığınızı gösterir. Karşı tarafın tepkisi her durumda farklı olabilir.


Edit: gerçekten konu çok alakasız yerlere gidiyor. Ben daha fazla konu dışı cevap yazmayacağım. Sağlıcakla kalın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
@Bisikletmaceram
Burada kimsenin yapılan işte ortaya konan emeği göz ardı ettiğini sanmıyorum. Aynı bir terziye elbise diktirmek gibi, ustalık ve uzmanlık söz konusu.

Lakin bu emeğin, ustalığın ve zamanın karşılığı olarak seri üretim grubuna göre hayli yüksek bir parayı ödemeyi en başta kabul ediyor alıcı. Bu durumda verilen hizmeti bir lütuf gibi göstermeye çalışmak anlamsız oluyor. Ortada bir ticari ilişki var ve emeğin karşılığı para olarak ödeniyor.

Böyle bir ilişkide uzmanlık sahibi olmak satıcıya üst perdeden konuşma hakkını vermemelidir. Hele sosyal medyadan bir alıcı ile yaşanan sıkıntıyı afişe etme hakkını hiç vermemelidir.

Dışarıdan bakan bir göz olarak bende iki tarafın da belirli ölçüde kusurlu olduğu izlenimi oluştu. Satıcının olay sonrası değerlendirmesini ise yakışıksız buldum.
 
Sigara satan bakkala da, kadro yapan ustaya da saygı göstermek durumundayız. Bir mal, hizmet veya eser için para ödememiz saygı sınırlarını ortadan kaldırmaz. Bu sınırları belirleyen ödeme miktarı değil kişiliğimizdir.
 
Konunun başlığı ile içeriği çok uyuşmuyor. Başlık Kişiye özel olsaydı doğru olurdu. Tabi bir birine yakın şeyler ama genelleme yapılırsa her kişiye özel kadro el yapımıdır(!) ama her el yapımı kadro kişiye özel değildir.
 
Satıcı üst perdeden konuşmuyor, aksine tüm yazışmalarında kendisine karşı (ki öğrendiğim kadarı ile onlarca mailleşme mevcut) hiçbir negatif ifade kullanmadığını belirtiyor. Satıcı en başından beri alıcı kişiye bazı şeylerin olamayacağını belirtiyor ve hatta siparişin henüz başlarında sürecin sıkıntılı ilerleyeceğini düşünüp siparişi iptal edebileceğini ifade ediyor. Satıcı ürünün her aşamasını sosyal medya hesabından meraklılarına aktarıyor. Her detayı, çizimini, kaynağını, boyasını, boya sonrasını ve bitmiş halini... Hal böyle iken ürünü bir şekilde teslim etmeme kararı vermiş ise bu kendisi ve alıcı arasındaki ilişkiyi ilgilendirmeli. Zira satıcı kişi alıcı kişinin ismi veya kim olduğuyla ilgili hiçbir bilgi vermiyor. Konuya bu şekliyle de bakılmalı.

Ayrıca bu özelliklerde custom yani tamamen kişiye özel bir bisikleti yukarıda ifade edildiği gibi markalı ürünlerden daha pahalıya da almıyorsunuz. Ki yurtdışı firmalardan bahsetmeye dahi gerek yok.
 
Arkadaslarin da belirttigi gibi konunun ozunden uzaklasiyoruz ama bir yandan da herkes kendi pasa gonlune gore standartlar, kavramlar uretip baskalarinin da bunlara uymasi gerektigini dusunen arkadaslar var.
Bu isin bir standardi yok. Her toplumun kendisine gore genel gecer saygi kriterleri var.

@BerkEvren cok hakli, bir mal ve hizmet icin para oduyorsak bu saygisiz, nezaketsiz davranacagimiz anlamina gelmiyor. En basta kendi isine saygi duyan insan baskasinin emegine de saygi gosterir diye dusunuyorum ve kendi adima buna gore davranmaya calisiyorum ama diger yandan her meseleyi duygusalliga baglama konusunda cok basarili bir milletiz.
Ortada bir mal ve hizmet ticareti var. Yine arkadaslarin dedigi gibi bir is oncesi net sozlesme yapip isin butun detaylarini burada belirlemek gibi profesyonel yaklasim yerine musteri - zanaatkar arasinda isin detaylari konusunda yasanan anlasmazliklar duygusal tepkilere sebep olmus. Duygusal tepkiler ile is yapmak, yapilan is ne kadar iyi ve nadir olursa olsun profesyonellikten uzak malesef. Bastan yaparsiniz sozlesmeyi, bu sozlesmeye uygunsuz bir durum varsa siparis iptal edilir mesele kapanir. Sosyal medyadan bir kurumun kendi markasi altinda "musteri haketmedi" yazabilmek bana gore amatorlugun dik alasidir. Eger zanaatkar kendi profesyonelligine, markasina saygi gostermiyorsa bunu musterisinden beklemesi de yersiz.
 
Geri