Scudo Sports

El yapımı kadroların fiyatları hakkında

Soulrider'ı tavsiye etmiyorum. Beni hayal kırıklığına uğratmış bir yer.

Öncelikle görsel olarak tam istediğiniz gibi yapmıyor. Websitesinde hiçbir yerde belirtmediği halde alt boruya sadece "soulrider" yazarmış. Kişiye özel bisiklet yaptırıyorsnuz ama istediğiniz yazıyı yazmıyor! Alt borudaki yazı dışında anlaştığınızı sandığınız görselde çeki borusunda yazı olmadığı halde çeki borusuna da yazı yazıyor. Daha önce hiç bir yerde belirtmediği halde. Nedenini sorduğunuzda atölyeden çıkan tüm bisikletlere uyguladığını söylüyor.

Kadro geometrisinde kendi sürüş tarzınıza yönelik değişiklikler yapılmasını istediğinizde olumsuz bir yaklaşımla karşılaşıyorsunuz. Fit vs. için görüştükten sonra orta göbek düşüklüğünü(BB DROP) kendi geometrisinde 70mm olarak ayarlamıştı. Bunun 60mm olarak değiştirilmesini istediğimde itiraz ediyor. Geometri üzerinde çok tartıştıktan sonra daha önce kullandığım ve sevdiğim bi bisikletin(giant anyroad) geometrisiyle aynı geometride yapmasını istediğimde de başkasının geometrisini kopyalamadığını söylüyor...
Fikir vermesi açısından c(link) da bb drop 61mm, (link) da 72mm, (link) da 60mm, (link) ta 70mm. 60mm bb drop isteği anormal bir durum değil yani. Tamamen müşterinin tercihine kalmış birşey. Onun hazırladığı geometri supersixe yakın benim istediğim geometri ise topstona yakın. Sizin tercihlerinize nezaketten uzak birşekilde "gereksiz, saçma, öyle yapmıyorum şöyle yapıyorum" gibi cevaplar veriyor.

Soulridera kadro yaptırmayı düşünen olursa geometriden, görsel tasarıma herşeyi en ince ayrıntısına kadar kapora vermeden önce başta konuşsun. Yoksa sonra sinirleriniz bozulabilir! Tavrı "müşteri nasıl isterse öyle yaparım" değil de "ben böyle yapıyorum" oluyor. Kişiye özelden çok nerdeyse seri üretim mantığıyla yaklaşıyor.
Kişiye özelden kasıt kişinin kendi ölçüleri ise bunu anlarım. Üretici kendi logosunu nerelere nasıl yazacağı üreticiyi bağlar ki sizi de bilgilendirmesi gerekir miydi bunu bilmiyorum. Keşke bunu daha öncesinden farketmiş olsaydınız. Fakat sizin istediğiniz ölçülerin esas alınmamasına anlam veremedim. Çok absürt değilse 'sağlık açısından' sizin talep ettiğiniz ölçülere göre bisiklet ölçülerinizi ayarlamalıydı bunun lamı cimi yok.
 
Scudo
Soulrider kullanıcısıyım. 1 soulrider siparişi daha verdim ve teslim tarihini merakla bekliyorum. Üreticinin logosu bisiklet üstünde olur, bahsedildiği gibi ifademi mazur görün lütfen ama baum, firefly, stelbel, standert, fetska gibi firmalara bu taleple gitseniz kapıdan içeri almazlar. Ayrıca bu ifadeleri söylemesine gerek olmadığı gibi sizin de detaylı araştırma yapıp siparişin daha ilk aşamasında bu sorunu çözmeniz gerekirdi. İstediğiniz logoyu yapmayacağını bildiğiniz bir yerde siparişinizin devamını neden istediniz?

Kadro yapısı konusuna gelince; sizin taleplerinizi dinleyen, eğer uygun görmediği bir ayar vs varsa muhakkak uyaran biri kendisi. Sizin bisikleti gördüm, bu aşamaya kadar madem istedikleriniz yerine gelmedi, neden siparişi devam ettirdiniz?

Sizi tanımıyorum ve hakkınızda bir yargıya varamam ama yazdıklarınız ile neredeyse bitmiş bir bisikletin ortaya çıkması pek örtüşmüyor.

Bu kadar sorun yaşadığınız bir üretici ile neden devam ettiniz?

Not; Soulrider frameworks firması ile yaptığı işin bir çok kullanıcı arkadaşımın memnuniyeti bilgisi haricinde bir bağım yoktur.
 
15e yakın soulrider kullanan arkadaşım var (bazılarında 2 soulrider var) hiçbirinden şikayet duymadım. mesela bir arkadaşım agresif bir kadro yaptırdı , yaptırmadan önce emin misin diye bi kaç defa sordugunu biliyorum. velasıl istediği kadroyu yaptırdı ama yeteri kadar esnek olmadıgı için sorun yaşadı :D

Burada bahsi geçen esnek olmayan kişi benim. Agresif bir kadro(uzanma mesafesi ve açılar noktasında) rica ettim. 2020 de pandemi vs gibi sebeplerle az sürdüğüm için esneklik kalmamıştı, Yasin bey sağ olsun bir takım tavsiyeler verdi ve ufak bir kaç dokunuş ile sıkıntılar giderildi.

Memnunum, altın Ti-SR ile sevişiyoruz.
 

Dosyalar

  • IMG_20210103_163045.jpg
    IMG_20210103_163045.jpg
    706,9 KB · Okunma: 153
Son düzenleme:
Müşteri haklı veya haksız bilemem, ama memnun olmamış bir şekilde ve yanlış bilgi vermediği sürece tecrübesini paylaşmasında bence bir sıkıntı yok. Kendi adıma çıkardığım sonuç, böyle bir bisiklet yaptıracaksam en baştan en ufak detayına kadar konuşup anlaşmadan kaparoyu yatırmamak gerektiği oldu.
 
Soulrider kullanıcısıyım. 1 soulrider siparişi daha verdim ve teslim tarihini merakla bekliyorum. Üreticinin logosu bisiklet üstünde olur, bahsedildiği gibi ifademi mazur görün lütfen ama baum, firefly, stelbel, standert, fetska gibi firmalara bu taleple gitseniz kapıdan içeri almazlar. Ayrıca bu ifadeleri söylemesine gerek olmadığı gibi sizin de detaylı araştırma yapıp siparişin daha ilk aşamasında bu sorunu çözmeniz gerekirdi. İstediğiniz logoyu yapmayacağını bildiğiniz bir yerde siparişinizin devamını neden istediniz?

Kadro yapısı konusuna gelince; sizin taleplerinizi dinleyen, eğer uygun görmediği bir ayar vs varsa muhakkak uyaran biri kendisi. Sizin bisikleti gördüm, bu aşamaya kadar madem istedikleriniz yerine gelmedi, neden siparişi devam ettirdiniz?

Sizi tanımıyorum ve hakkınızda bir yargıya varamam ama yazdıklarınız ile neredeyse bitmiş bir bisikletin ortaya çıkması pek örtüşmüyor.

Bu kadar sorun yaşadığınız bir üretici ile neden devam ettiniz?

Not; Soulrider frameworks firması ile yaptığı işin bir çok kullanıcı arkadaşımın memnuniyeti bilgisi haricinde bir bağım yoktur.
Websitesinin heryerini incelemiştim ve hiç biryerinde tasarım konusunda bir kısıtlamadan bahsetmiyordu. Kısıtlamalar varsa bunları belirtmek üreticinin sorumluluğu. Tüketicinin varsayımları üreticinin varsayımlarından farklı olabilir. Ve tüketici haklıdır.
Tekrar başka bir uzun bekleme sürecine girmek istemediğimden daha sonra başka yerde yeniden boyatırım diye düşünmüştüm.
Gelinen en son aşamada ise eksik hesapladığı bir parçanın maliyeti konusunda anlaşamadığımız için iptal ediyorum deyip paramı geri iade etti.
Boşu boşuna 5 ay beklemiş oldum.
 
Burada yazılan olumlu ve olumsuz yorumlardan anladığım kadarıyla soulrider’a ağam paşam demeden iyi iş yaptırmak pek kolay değil buda işinde profesyonel olsada ticaretinde amatör olduğunu gösteriyor..
 
Kişiye özelden kasıt kişinin kendi ölçüleri ise bunu anlarım. Üretici kendi logosunu nerelere nasıl yazacağı üreticiyi bağlar ki sizi de bilgilendirmesi gerekir miydi bunu bilmiyorum. Keşke bunu daha öncesinden farketmiş olsaydınız. Fakat sizin istediğiniz ölçülerin esas alınmamasına anlam veremedim. Çok absürt değilse 'sağlık açısından' sizin talep ettiğiniz ölçülere göre bisiklet ölçülerinizi ayarlamalıydı bunun lamı cimi yok.
@İsmail Selçuk

İsmailin yazdığına ek olarak @gezgingezer bu işin ana amacı ve gayesi zaten kişiye özel ebat ve ölçüde olmasıdır. Yani siz kendi bu yazdığınıza nasıl inanıyorsunuz bilmiyorum ama kimsenin inmamdığı ortada...Saçmalımışsınız.
Not:Avukat değilim :)
 
Websitesinin heryerini incelemiştim ve hiç biryerinde tasarım konusunda bir kısıtlamadan bahsetmiyordu. Kısıtlamalar varsa bunları belirtmek üreticinin sorumluluğu. Tüketicinin varsayımları üreticinin varsayımlarından farklı olabilir. Ve tüketici haklıdır.
Tekrar başka bir uzun bekleme sürecine girmek istemediğimden daha sonra başka yerde yeniden boyatırım diye düşünmüştüm.
Gelinen en son aşamada ise eksik hesapladığı bir parçanın maliyeti konusunda anlaşamadığımız için iptal ediyorum deyip paramı geri iade etti.
Boşu boşuna 5 ay beklemiş oldum.
Kendi hatasını size mâl etmesi kötü bir esnaflık örneği olmuş.
 
  • Beğen
Tepkiler: CeRKeZ ve Ali Eren
Ne yazdirmak istediniz onu da merak ettim ozel değilse paylasir misiniz?
Ayrica bu konuyu saniyorum websitesinde guncellemis Yasin bey.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Websitesinin heryerini incelemiştim ve hiç biryerinde tasarım konusunda bir kısıtlamadan bahsetmiyordu. Kısıtlamalar varsa bunları belirtmek üreticinin sorumluluğu. Tüketicinin varsayımları üreticinin varsayımlarından farklı olabilir. Ve tüketici haklıdır.
Tekrar başka bir uzun bekleme sürecine girmek istemediğimden daha sonra başka yerde yeniden boyatırım diye düşünmüştüm.
Gelinen en son aşamada ise eksik hesapladığı bir parçanın maliyeti konusunda anlaşamadığımız için iptal ediyorum deyip paramı geri iade etti.
Boşu boşuna 5 ay beklemiş oldum.
Bahsetmesine gerek yok. Sizin de bilmek sorumluluğunuz. Sonradan boyatırım diye düşündüm vesaire, bunlar kadroya onay vermenize ve süreci bu aşamaya kadar getirmenize gerekçe değil hala.

@Superevo Hüküm verme konusunda çok hızlısınız! Kaç tane soulrider yaptırmış kişi ile konuşup kaç tane görüş aldınız? Ağam paşam ile iş yapıyor diyecek kadar hangi ara tanıdınız merak ediyorum doğrusu?
 
Soulrider'ı tavsiye etmiyorum. Beni hayal kırıklığına uğratmış bir yer.

Öncelikle görsel olarak tam istediğiniz gibi yapmıyor. Websitesinde hiçbir yerde belirtmediği halde alt boruya sadece "soulrider" yazarmış. Kişiye özel bisiklet yaptırıyorsnuz ama istediğiniz yazıyı yazmıyor! Alt borudaki yazı dışında anlaştığınızı sandığınız görselde çeki borusunda yazı olmadığı halde çeki borusuna da yazı yazıyor. Daha önce hiç bir yerde belirtmediği halde. Nedenini sorduğunuzda atölyeden çıkan tüm bisikletlere uyguladığını söylüyor.

Kadro geometrisinde kendi sürüş tarzınıza yönelik değişiklikler yapılmasını istediğinizde olumsuz bir yaklaşımla karşılaşıyorsunuz. Fit vs. için görüştükten sonra orta göbek düşüklüğünü(BB DROP) kendi geometrisinde 70mm olarak ayarlamıştı. Bunun 60mm olarak değiştirilmesini istediğimde itiraz ediyor. Geometri üzerinde çok tartıştıktan sonra daha önce kullandığım ve sevdiğim bi bisikletin(giant anyroad) geometrisiyle aynı geometride yapmasını istediğimde de başkasının geometrisini kopyalamadığını söylüyor...
Fikir vermesi açısından c(link) da bb drop 61mm, (link) da 72mm, (link) da 60mm, (link) ta 70mm. 60mm bb drop isteği anormal bir durum değil yani. Tamamen müşterinin tercihine kalmış birşey. Onun hazırladığı geometri supersixe yakın benim istediğim geometri ise topstona yakın. Sizin tercihlerinize nezaketten uzak birşekilde "gereksiz, saçma, öyle yapmıyorum şöyle yapıyorum" gibi cevaplar veriyor.

Soulridera kadro yaptırmayı düşünen olursa geometriden, görsel tasarıma herşeyi en ince ayrıntısına kadar kapora vermeden önce başta konuşsun. Yoksa sonra sinirleriniz bozulabilir! Tavrı "müşteri nasıl isterse öyle yaparım" değil de "ben böyle yapıyorum" oluyor. Kişiye özelden çok nerdeyse seri üretim mantığıyla yaklaşıyor.

Eleştiri ve savunmanız hiç mantıklı değil. Üreticinin Instagram sayfasında ve internet sitesinde logoyu her zaman aynı yere koyduğu belli. Bunu bilip en baştan sizin üreticiye durumu izah etmeniz gerekiyordu.

Siz üreticiden çok spesifik bir ürün isteyip beğenmediğiniz için (belki ne istediğini bilmeden böyle bir maceraya girip) şahsı yıldırıp siparişi iptal ettirmişsiniz. Bu çok açık.
 
Bahsetmesine gerek yok. Sizin de bilmek sorumluluğunuz. Sonradan boyatırım diye düşündüm vesaire, bunlar kadroya onay vermenize ve süreci bu aşamaya kadar getirmenize gerekçe değil hala.

@Superevo Hüküm verme konusunda çok hızlısınız! Kaç tane soulrider yaptırmış kişi ile konuşup kaç tane görüş aldınız? Ağam paşam ile iş yapıyor diyecek kadar hangi ara tanıdınız merak ediyorum doğrusu?
Son gönderi paylaşımına baktım müşteri hak etmediği için siparişini iptal ettiğini yazıyordu bu bile benim için gerekçe olabilir.
 
Son gönderi paylaşımına baktım müşteri hak etmediği için siparişini iptal ettiğini yazıyordu bu bile benim için gerekçe olabilir.
Ben de çok yadırgadım.
Müşteri haksız dahi olsa böyle denmez. Çünkü müşteri velinimettir.
 
Bu iş "bisikletin ağırlığını takıntı yapmayın işin, ruhuna bakın" felsefesi ile ilgi çekmiş bir şeydi. Amaç kişinin bedeni ve amaçları ile bütünleşen ünik bisiklete sahip olmasını sağlamaktı. Çok güzel ilhamlar verdi insanlara, harika bisikletler çıktı ortaya. Fakat sonra sanırım "kişiye özel" kavramı da bir takıntıya dönüştü. Bana özel, sadece bana özel bisiklet... Ciddi bir iddia gibi geliyor.
İnsanlar bu bisikleti alırken yapım öncesi ölçüm, kurgu ve danışmanlık sürecini de satın alıyor. Bu bir deneyim ve fikir satışıdır. Sattığınız ürünü "tamamen size özel" mottosu ile satıyorsanız, karşı tarafı buna ikna etmeniz gerekir. Anladığım kadarıyla bu konu farklı yerlere gelmiş. Normaldir. Umarım daha fazla bu tarz atölye olur, opsiyonlar çeşitlenir. Bunun kaliteyi ve üreticideki iletişimi iyileştirmemesi imkansız.
Aldığımız bisikletle gurur duymak istiyoruz o paraları verdikten sonra. Kimse bize "o bisiklet o kadar da sana özel değil gibi" diyemesin isteriz. İleride böyle bir deneyim satın almayı düşünen taze bir bisikletçi olarak, o zamana kadar sürecin iyileşmesini umuyorum.
 
Ne yazdirmak istediniz onu da merak ettim ozel değilse paylasir misiniz?
"GEZGİN" yazdırmak istemiştim ama asıl sorun bu değil.

En son anlaşmazlık ve iptal sürecine giden neden şuydu: bir parçayı(abus shimano kilit) en başta listeye eklememiş ve son anda bundan dolayı 100$ lık masraf çıkarmasıydı.
Abus shimano kilit yaklaşık 25$/€ civarlarında yurt dışında satılıyor (örnek (link) (link)). Toplamda gümrük vergisi ve kargo dahil ~50$'a kendim getirtebileceğim bir parça(hiç bir sorun olmadan daha önce yurt dışından çok parça getirttim). Bana bu durumu bildirmeden kendisi sipariş vermiş. Kendisinin nerden kaça sipariş verdiği beni bağlamaz. Ki en başta herşey dahil olarak anlaşmıştık. Bahanesi her ne olursa olsun aradaki farka razı olmak zorunda değilim. Tabiiki de kabul etmedim.
 
Son gönderi paylaşımına baktım müşteri hak etmediği için siparişini iptal ettiğini yazıyordu bu bile benim için gerekçe olabilir.
Peki bunu ürettiği tüm bisikletlere kıyasla, sayısız müşteri memnuniyetini de düşündüğünüzde sadece 1 kere yapmış olması yine size garip gelmiyor mu? Tek bir tepki bu kadar memnuniyeti nasıl devre dışı bırakabilir? Gerekçe yeterli değil. Şahsi fikrimdir...
"GEZGİN" yazdırmak istemiştim ama asıl sorun bu değil.

En son anlaşmazlık ve iptal sürecine giden neden şuydu: bir parçayı(abus shimano kilit) en başta listeye eklememiş ve son anda bundan dolayı 100$ lık masraf çıkarmasıydı.
Abus shimano kilit yaklaşık 25$/€ civarlarında yurt dışında satılıyor (örnek (link) (link)). Toplamda gümrük vergisi ve kargo dahil ~50$'a kendim getirtebileceğim bir parça(hiç bir sorun olmadan daha önce yurt dışından çok parça getirttim). Bana bu durumu bildirmeden kendisi sipariş vermiş. Kendisinin nerden kaça sipariş verdiği beni bağlamaz. Ki en başta herşey dahil olarak anlaşmıştık. Bahanesi her ne olursa olsun aradaki farka razı olmak zorunda değilim. Tabiiki de kabul etmedim.

Bence yaşananların tamamını izah etmiyorsunuz. Konu sahibini, karşı tarafı dinlemeden, tek bir şikayet üzerinden bir çok kişi sonuca varıyor. Bana göre konu daha fazla uzamamalı. Şikayet ve yorumlar yapıldı. Tabii herkes dilediğini yazabilir ama tek taraf üzerinden dönmesi bana doğru gelmiyor.
 
Memnuniyet duyanların yanında memnuniyetsizliğini belirtmeyen ya da uğraşmak istemeyen kişiler de olabilir, bunlar da ihtimaller dahilinde. Kişiye özel diye lanse ediliyorsa bir nevi müşterinin ihtiyaçları göz önüne alınmalıdır. Site de Ana logo yazıyor, o da zaten alınborusu üzerinde bulunuyor. Diğer türlüsü pr çalışmasına giriyor, seri üretimden bir farkı kalmıyor.
 
@soulless Konunun tartışılması için bence tek bir kişinin deneyimleri yeterli. Benzer bazı küçük yorumlar duymuş olsam da; bir kişi için sorunun bu denli büyümüş olması, gelecekte bu hizmeti satın alacak kişiler için dikkat çekici bir husus haline gelmiş. Şu ana kadar yazılmış ve yazılacak her şeyi önemsiyorum.

Kişiye özel bisiklet kavramı kafamda doğru yönde şekillenmeye başladı. Kişiye özel bisiklet kavramının da bazı sınırları varmış demek, bunları öğrenmek iyi olur. Bazı şeyleri isteyemiyor olmak belki de doğrudur. Ya da ilgili atölye için o talebin karşılanmaması için çok haklı sebepler vardır. Bunları da öğreniriz belki. Ben ileride mutlaka bu süreci yaşayacağım için yazma gereği duydum. Umarım gereksiz müdahale etmiyorumdur.
 
Markadan çok markayı savunmayı anlamıyorum.

Markanın savunulması ve iyi tecrübelerin paylaşılması çok normal fakat markanında bunu destekleyici adımlarının somut şekilde görülmesi gerekir, eğer yapmıyorsa zaten orda bir sorun vardır.

Soulrider ülkemiz içinde üretim yapan sayılı işletmelerden biridir. Açıkçası ben orta yolun bulunmasını ve soulriderın en azından bende ve bu kötü tecrübeleri aktaran arkadaşların yazılarını gören kişilerde bırakılan kötü izlenimi silecek adımlar atmasını yeğlerim.
 
Geri