Scudo Sports

El Yapımı Kadrolar

bu arada ancak italyanlar,bu bisikleti yapıp sergiye koyup dont touch yazabilirlerdi...şaka gibi bir uyarı...
 
  • Beğen
Tepkiler: Oxsy
Scudo
Colnagonun ustundekı campagnolo record campynın 35.yıl anısına ozel olarak uretılmıs bır model.hatta bu sene de 75.yıldonumlerı ve herhalde ozel bır serı cıkartırlar gıbıme gelıyor.bekleyelım gorelım derım.
 
@gryars

Dostum gryars, eğer "show bike" ne anlama geliyor bilseydin böyle bir yorumada pek gerek kalmazdı ama ben yinede yardımcı olayım. Bikeshow' lardaki bisikletlere pek dokundurmazlar, gezdiğim bütün bikeshow'larda bu uyarılara rastladım.Yukarıda gördüğün örnek bisikletin değeri 16000$ civarı ve oldukça az sayıda üretilen komponentlerle donatılmış durumda. Eh, bırakda dokundurtmasınlar!

@burgazz

Doğru burgazz, ufak bir düzeltmeyle şöyle. Bu grup Campagnolo C-Record serisi fakat 50. yıl anısına yapılan modele çok benzer ( belkide aynı), yalnız Campy bu grubu ayrıca tekrar Colnagonun C35'ı için özel üretti ( çünkü Colnagonun 35. yıl anısına bu kadro ilan edildi) Yukarıdaki fren seti " Cobalto Brakes" olarak bilinir, ön toplama vidasına
gerçekten Kobalt taşı gömmüşler.
 
@Mustafa İçdağ

-Show bike ın ne anlama geldiğini bilmediğimi nerden çıkardınız?
-...
-hmmm
neyse herkese yönelik bişey söyleyeyim;dikkat çekmek istediğim nokta yazının sticker haline getirilip jantlara bir de dikdörtgen biçiminde öylece,öylesine yapıştırılması...öyle çatallar arasına gizlenivermişler.şova kendini kaptıran birisi görmeyecek nerdeyse.eurobikeda bunlar tabletlere yazılıydı mesela.çoğunun da kendi standı vardı zaten.ama dediğim gibi bunlar italyanın bağrından kopmuş adamlar.sosyolojik yapı meselesi yani...
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa İçdağ
@gryars

gryars ( keşke bize adını bağışlasan);
Benim bu konu altında yapmaya çalıştığım el yapımı ve sıradışı kadroların tanıtımı, ağırlık bazlı tartışma değil. Çünkü iyi bir kadronun sadece ağırlık ratio'su ile ölçülemiyeceğine inanıyorum ve bunu destekleyen araştırma ve birikimlerimi paylaşıyorum.
Bahsettiğin magazin "cyclingnews" ve velonews, roadbike gibi birçok magazini
15 yılı aşkın süredir takip ederim, fakat yinede kıstaslarımı sadece okuduklarımdan değil aynı zamanda yaşadığım ( hands-on) tecrübelerede
dayandırıyorum.
Gelelim Cervelo'ya, çok güzel bir kadro(gerçi R3SL 900gr.mid. size),hiç şüphesiz
bizim gibi rekreasyonal bisiklet kullananlar için çok hafif ve güzel. Fakat sen hiç
85kg.ağırlığında, full adele, pro-sprinter' in 800-900gr.lık kadroyla koştuğunu gördünmü? İşte bu nedenden dolayı Colnago gibi öncü ve hatırı sayılır bir firma bile "extreme power" modelini 1100gr.(klasik geometri) ın altında imal etmiyor.
Bike magazinlerde bu hafifilik çılgınlığınıda eleştiren yazılar var, ne yani 300gr.
hafiflik için 2000$ fazlamı ödeyeceğiz diyorlar.
Önceki yazılarımda olduğu gibi tekrar ediyorum, iyi bir kadro sadece hafif değil sürüş kalitesi üstün bir kadrodur.
1400gr. lık bir kadroda bizi gideceğimiz yere götürür, yeterki bacak olsun!!

Yok demeyin, Colnago'da bu işin arabeskini yapmış!
Bekleyelim, görelim..
 
mustafa abicim bende bir ara bülent birsonun takımında koşucaktım onu da çok iyi tanırım ya bu yaptığın yani anlatımların çok hoşuma gidiyor elerine salık olsun Allah razı olsun inan zevkle okuyorum hep grip bakıyorum acaba bir konu yada bir şeyler yazmışmısın diye çok güzel bilgiler çok teşekür ediyorum
 
ben seni tanıyorum kardeş iyi sporcuydun sen antalyada bulunmuştum bir aralar .nuri acarın arkadaşısın değil mi?
 
Merak edeniniz olmuştur, 1980'lerin Campy' lerinde altın kaplamalar, mücevher taşları, pantogrph yazılar, oymalar nasıl yapılıyor diye. İşte bunlar " pantograph" aletiyle, yani bir cins el-kontrol' lü torna tezgahlarında yapılıyorlardı. Zamanında böyle bir tezgah 60000$ tutuyordu, günümüzde ise yerini CNC (computer-numeric-control) laser tezgahlara bıraktı. Aramızda rastlayanımız olmuştur; "ICS Design logosu bu dönem (80') Campagnolo' larının üstünde yazılıdır. ICS İsveç kökenli ve metal-mücevher- pantografisinde ihtisas bir firmaydı. Bisiklet firmaları ve komponent üreticilerine ( cinelli, campy) fason işler yapıyordu.

Pantograph tezgahı:
Campagnolo C Record (80') 24k. gold plated, campy Delta Brakes
 
@treks

evet nuri aar ile iyi arkadaşız aynı takımda aynı yarışlarda koştuk çok ah be geçti güzel günler mustafa içdağ abi bu paylaşımların çok hoş abi ya
 
Colnago Arabesque; Yani arabesk, colnagonun 1986-89 arası çok az sayıda ürettiği bir model. Kısaca colombus SL veya SLX borularının kullanıldığı, klasik geometride, ve olağanüstü süslemeli Lug(rekor) ların kullanıldığı bir model. Ernesto niye "Arabesque" adını kullandı?, araştırdım ve bir hikayeye rastlayamadım. Benim tahminim sanatının ve işçiliğinin doruğunda bir ustanın estetiğini bulduğu bir tanım oldu bu!! Amacım tartışma açmak değil fakat "Arabesk" kelimesine ufak bir açıklama getirmek istiyorum; Arabesk tanımı maalesef türkçemizde yanlış bir form-anlam aldı ( hepimizi kastetmiyorum). Arabesk'in mimari-sanat daki karşılığı: İslamik felsefenin, doğanın canlı cansız elementleri aracılığıyla geometride form alışıdır. İspanyanın Granada'sı yani Endülüs kültüründen, Fas, Tunus, Cezayir ve hatta Hindistana kadar yolunu çizen sanat-sentezi, batılı kültür tarafından "arabesk" olarak adlandırıldı. Arabesk, Endülüs kültüründe, ortodoks-katolik-musevi-islam sentezleriyle ( karışım-etkileşim) öyle bir noktaya ulaştıki, avrupa rönesansını bile derinden etkiledi. İspanya'da mimar Gaudi'nin eserlerini görme fırsatınız olursa, arabesk'in batı kültürünü nasıl etkilediğine tanık olursunuz. Neyse, bu kadar laf yeter.. Aşağıdaki bisikleti sakın süs bebeği sanmayın, hala gerçek bir yarış atı...
 
abicim ya haran hayran hem okuyorum hem bakıyorum resimlere ya of ya yazdıkların çok güzel abicim ya biz demeki kıymet bilmiyoruz çünki anlamadığımızdan yani demek istedğim sende hatırlarsın senin ve benim spor yaptığımız yılarda biliyorsun federasyonumuz kulüplere bisiklet alır yolar idi benim zamanımdada garlleta colombus ve Colnago bisikletleri var idi işte 90 lı yıların sonları gibi yani o yılarda bu bisikletlere zevkle binerdik hayalimiz idi zaten aradan 3 beş sene geçtikten sonra yeni biiskletler geldi Coppi hep bunlar kromoly idi sende bilirsin o yılarda kulüplerdeki bisikletleri yani aradan yılar geçti o bisikletler inanmasın şu an eski kulübümde çöplük hurdalık gibi bir depoda duruyor atılı vaziyete yani bu anlatıklarını okuynca aklıma geliyor baya bir antrönör bisikleten kadrodan anlamıyor demeki ya şimdi kafamd aolan gidip onları satın alabilmek zaten ucuz ucuz satıyorlar
 
Arabeskin de yeri ayrıymış hani.. :)

Pedallarken kasetçalar taşımaya hiç gerek yok. Resmen ortaokul-lise yıllarıma geri gittim..

Beyaz deri direksiyon kılıfları vs vs vs, Orhan Gencebay, beyaz yanaklı tekerlekleri olan, içerisi çukulata kokan chevroletler. ;) :)


Mustafa Bey, ben yakın zamanda bu linkte sizden.
Isıtmalı gidon ve sele,
hafıza ayarlı ergonomik ayarlar(sele yüksekliği dahil)
abs,asr,dsc sistemleri ve açılır tavan(pardon tavan zaten standartta komple açık) airbag, otomatik arka perdeler beklesem çok fazla şey mi beklemiş sayılırım, sürçü lisan ettimse şimdiden özür dilesem çok mu acelet etmiş sayılırım. :) :) :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa İçdağ
insallah kobalt'ın c-60 izotopunu koymamışlardır vida içine. sonra kullanan kişi ışıl ışıl parlar, yeşil dev falan olur radyoaktiviteden dolayı
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa İçdağ
mustafa içdağ abi gelmedi yeni yazıların bekliyorum pür dikat
 
mustafa içdağ abi olmo ve biyanki hakında kadro yazılarını bekliyorum halla inan okurken çok tad alıyorum inşallah en kısa zaman bekliyorum abi yada başka kadro konularını
 
Mustafa abi harika ya çok teşekkür ederim :)
kadro şekli ve geçme yerlerindeki desenler boru kalınlıkları vs benim kadro ile birebir aynı :)

tabi benimki altın kaplama değil :)

benim kadroda carboksiomanganese yazıyordu bendekinde :) (yanlış yazmış olabilirim)

aynakol dişlerini bitirdiğim zaman bir Campagnolo aynakol bulmaya çalışacam :)

hoşuma gitti ve colnago ya da yakışır diye düşünüyorum

paylaşım için teşekkür ederimm
Kolay gelsin

(bu arada 2 günlük askerim :))
 
paylaşım için saol arkadaş bu arada bende özel üretim kadro yapımına başladım
şimdilik orjinaj kadrolar üzerinde oynamalar yapıtorum ama inşallah ilerde kendi kadrolarımıda üretmeye başlarım
 
@Mustafa İçdağ şimdi tamam ben de bu başlık altında genelde o tarz bisikletler gördüm zaten.ağırlık bazında tartışma yapın veya yapmayın burayı okuyan bisiklet konusunda bilgi sahibi olmak isteyen insanlar "birikimlerinizi" örnek alacak.bende yaşadığım tecrübelerden ve tecrübe yaşamışların ağızlarından yola çıkarak birşeyler yazıyorum.iyi bir kadro sadece ağırlığıyla ölçülmez (ağırlık ratio'su neyse bilmiyorum,yada ağırlığın neye göre olan ratiosu?...)bencede.ama ben de zaten öyle demedim.stiffness to weight ratio ya dikkat çektim(stw). gelelim cerveloya,evet çok güzel bir kadro.r3 2006'da yapılmış bi ölçümde 56 cm 873 gram çıkmış.r3 sl sonradan çıktı.sl süperlight oluyor.o 800 gramın altında bir kadro.ama chainstayleri r3 gibi yanal öyle kalın ve bb kısmı öyle tümleşik ve büyük ki esnemezlik oranları gerçekten muazzam.r3ün yapılış amacı hafiflik ve esnemezliği inanılmaz olan bir bisiklet yaratmaktı.r3 sl bunu daha da ileri götürdü.bu kadar büyük esnemezlik oranlarına arka seatstaylerin inceliği sayesinde esnemeden minimum kayıpla rahatlıkta maximum değerler alınıyor.squoval tüplerine falan girmeyeyim. bu r3lerin son paris rubaix'yi Stuart O'Grady'nin kazanmasına büyük yardımcı oldukları şüphesiz.podyuma aynı bisikletle çıkan takım arkadaşı Fabian Cancellara'da geçen yıl kazanmıştı.Stuart O'Grady geçmişi sprint birincilikleri ve yeşil mayolarla dolu bir adam.(yine de diyorum: kilosunu tahmin edersiniz).Fabian ise protourun en ağır sporcusu.tam bir güç adamı.Tom Boonendan Thor Hushovd dan bile daha ağır.("full adele"yle demek istediğiniz bu tür adamlar sanırım,eksik yok full...ve koşuyorlar işte gördüm...)hatta cervelonun reklam stratejisi "protourun en ağır adamı protourun en hafif kadrosuyla...idi" extreme power a gelince extreme power en güvendiğim alışveriş de ettiğim bir amerikan bisiklet satıcısı sitesinde 4400 dolar.r3 2600,r3 sl 3600 dolar...yani sırf daha hafif ve daha esnemez diye neden r3'e 1800 dolar az para verelim değil mi?..bencede önermeleriniz oldukça mantıklı... önceki yazılarımda olduğu gibi tekrar ediyorum,iyi bir kadro sadece ağırlığı az olan değil... cümlenize de alu soloist team bile colnago yu geçtiği için sürüş kalitesi açısından bişey demek istemiyorum.onca protour seviyesi bisikletlerin her birini deneyip yazan adamlardan farklı bi lezzet arıyor olabilirsiniz çünkü...

ha birde geçen yazınızda "Dostum gryars, eğer "show bike" ne anlama geliyor bilseydin böyle bir yorumada pek gerek kalmazdı ama ben yinede..."diye birşeyler yazmıştınız.ben bu tarz cümleler kurmam ama eğer deyip eleştirilemeyen kadro adına şöyle bir de alıntı yapayım:

It’s amazing how many frames claim to be the world’s lightest. Sometimes it’s the weight without paint, or in size 43, or without derailleur hanger, sometimes the claim is simply completely made up. At the same time, the one manufacturer that actually produces the lightest production frame according to independent magazine tests never makes that claim. Why don’t they? Because to them weight is not the primary goal; and because frankly they think the “lightest” claim has been so overdone that it’s got to stop.

To start with the first issue, Cervelo doesn’t focus on weight during the design process. They focus on stiffness, strength, comfort, and safety. Those are the frame characteristics that really matter, and Cervelo knows that thanks to their superior engineering team, they can design the frames with the best combination of these features. Cervelo knows that if they do that correctly, they can achieve all these goals and still make an extremely light frame – even the lightest. But an up-front focus on the weight leads designers to water down the other – much more important – requirements.

So here it is, Cervelo has taken the Cervelo R3 platform – a frame that already offered an incredible stiffness-to-weight ratio, and made it even lighter without sacrificing any of Cervelo’s standards regarding strength and stiffness. That makes the Cervelo R3 SL the ultimate frame for next year’s Paris-Roubaix, as well as any epic rides you may have in mind. It is naturally the perfect platform to build a superlight no-holds-barred bike around, undercutting the UCI weight limit even more easily than their other frames.
 
Benim Cervelo hakkında bir yazı hazırlamamın zamanı geldi galiba !!
 
Geri