@Mustafa İçdağ şimdi tamam ben de bu başlık altında genelde o tarz bisikletler gördüm zaten.ağırlık bazında tartışma yapın veya yapmayın burayı okuyan bisiklet konusunda bilgi sahibi olmak isteyen insanlar "birikimlerinizi" örnek alacak.bende yaşadığım tecrübelerden ve tecrübe yaşamışların ağızlarından yola çıkarak birşeyler yazıyorum.iyi bir kadro sadece ağırlığıyla ölçülmez (ağırlık ratio'su neyse bilmiyorum,yada ağırlığın neye göre olan ratiosu?...)bencede.ama ben de zaten öyle demedim.stiffness to weight ratio ya dikkat çektim(stw). gelelim cerveloya,evet çok güzel bir kadro.r3 2006'da yapılmış bi ölçümde 56 cm 873 gram çıkmış.r3 sl sonradan çıktı.sl süperlight oluyor.o 800 gramın altında bir kadro.ama chainstayleri r3 gibi yanal öyle kalın ve bb kısmı öyle tümleşik ve büyük ki esnemezlik oranları gerçekten muazzam.r3ün yapılış amacı hafiflik ve esnemezliği inanılmaz olan bir bisiklet yaratmaktı.r3 sl bunu daha da ileri götürdü.bu kadar büyük esnemezlik oranlarına arka seatstaylerin inceliği sayesinde esnemeden minimum kayıpla rahatlıkta maximum değerler alınıyor.squoval tüplerine falan girmeyeyim. bu r3lerin son paris rubaix'yi Stuart O'Grady'nin kazanmasına büyük yardımcı oldukları şüphesiz.podyuma aynı bisikletle çıkan takım arkadaşı Fabian Cancellara'da geçen yıl kazanmıştı.Stuart O'Grady geçmişi sprint birincilikleri ve yeşil mayolarla dolu bir adam.(yine de diyorum: kilosunu tahmin edersiniz).Fabian ise protourun en ağır sporcusu.tam bir güç adamı.Tom Boonendan Thor Hushovd dan bile daha ağır.("full adele"yle demek istediğiniz bu tür adamlar sanırım,eksik yok full...ve koşuyorlar işte gördüm...)hatta cervelonun reklam stratejisi "protourun en ağır adamı protourun en hafif kadrosuyla...idi" extreme power a gelince extreme power en güvendiğim alışveriş de ettiğim bir amerikan bisiklet satıcısı sitesinde 4400 dolar.r3 2600,r3 sl 3600 dolar...yani sırf daha hafif ve daha esnemez diye neden r3'e 1800 dolar az para verelim değil mi?..bencede önermeleriniz oldukça mantıklı... önceki yazılarımda olduğu gibi tekrar ediyorum,iyi bir kadro sadece ağırlığı az olan değil... cümlenize de alu soloist team bile colnago yu geçtiği için sürüş kalitesi açısından bişey demek istemiyorum.onca protour seviyesi bisikletlerin her birini deneyip yazan adamlardan farklı bi lezzet arıyor olabilirsiniz çünkü...
ha birde geçen yazınızda "Dostum gryars, eğer "show bike" ne anlama geliyor bilseydin böyle bir yorumada pek gerek kalmazdı ama ben yinede..."diye birşeyler yazmıştınız.ben bu tarz cümleler kurmam ama eğer deyip eleştirilemeyen kadro adına şöyle bir de alıntı yapayım:
It’s amazing how many frames claim to be the world’s lightest. Sometimes it’s the weight without paint, or in size 43, or without derailleur hanger, sometimes the claim is simply completely made up. At the same time, the one manufacturer that actually produces the lightest production frame according to independent magazine tests never makes that claim. Why don’t they? Because to them weight is not the primary goal; and because frankly they think the “lightest” claim has been so overdone that it’s got to stop.
To start with the first issue, Cervelo doesn’t focus on weight during the design process. They focus on stiffness, strength, comfort, and safety. Those are the frame characteristics that really matter, and Cervelo knows that thanks to their superior engineering team, they can design the frames with the best combination of these features. Cervelo knows that if they do that correctly, they can achieve all these goals and still make an extremely light frame – even the lightest. But an up-front focus on the weight leads designers to water down the other – much more important – requirements.
So here it is, Cervelo has taken the Cervelo R3 platform – a frame that already offered an incredible stiffness-to-weight ratio, and made it even lighter without sacrificing any of Cervelo’s standards regarding strength and stiffness. That makes the Cervelo R3 SL the ultimate frame for next year’s Paris-Roubaix, as well as any epic rides you may have in mind. It is naturally the perfect platform to build a superlight no-holds-barred bike around, undercutting the UCI weight limit even more easily than their other frames.